Prawda

Niedziela, 19 maja 2024 - 14:36

« Poprzedni Następny »


Dwie tezy dla „postępowców” o dżihadzie


Michael Lumish 2016-12-23

Zamach w Berlinie dokonany przez dżihadystę, który użył do tego celu polskiej ciężarówki, mordując wcześniej jej kierowcę.
Zamach w Berlinie dokonany przez dżihadystę, który użył do tego celu polskiej ciężarówki, mordując wcześniej jej kierowcę.

Być może najtrudniejszą częścią mobilizacji oporu przeciwko politycznemu islamowi jest fakt, że tak wielu inteligentnych skądinąd ludzi upiera się przy interpretowaniu tego oporu jako wynikającego z irracjonalnego uprzedzenia lub, jeszcze częściej, ze zwykłego rasizmu.

 

Rozprawmy się więc z tym stanowiskiem.


Twierdzenie, że sprzeciw wobec dżihadu (lub politycznego islamu, lub islamizmu, lub jakkolwiek zechcesz to nazwać) stanowi niesprawiedliwą, nieliberalną bigoterię wobec muzułmanów, jest tak samo prawdziwy jak twierdzenie, że sprzeciwianie się nazizmowi stanowiło niesprawiedliwą, nieliberalną bigoterię wobec Niemców.

 

Nie stanowi i nie stanowiło.

 

Dlaczego tak wielu ludzi – szczególnie na lewicy – ma tak wielkie trudności ze zrozumieniem tak podstawowego rozróżnienia. Dlaczego zachodni postępowcy, którzy pochlebiają sobie, że są najlepiej wykształconymi i najbardziej wyrafinowanymi ludźmi na naszej planecie, są również tymi, którzy są największymi ignorantami w sprawie dżihadyzmu (tj. rozmaitych sposobów propagowania szariatu) i tego, co jego zwolennicy robią od kilku lat w Europie?

 

Dlaczego nadal ignorują działalność dżihadystyczną w Stanach Zjednoczonych lub udają, że jest ona czymś innym niż jest w rzeczywistości? Na przykład, Barack Obama, mówił o masakrze z 2009 r. w Fort Hood jako "przemocy w miejscu pracy"... a najlepsze umysły mojego pokolenia potakiwały z zachwytem.

 

Mam więc tu dla was dwie tezy.

 

 

Numer 1:

 

Nie ma niczego rasistowskiego w przeciwstawianiu się dżihadowi

 

Proszę, zatrzymajcie się chwilę i pomyślcie.

 

Nazizm był filozofią supremacji rasowej i przeciwstawianie się nazizmowi nie stanowiło antyniemieckiej bigoterii.  

 

Podobnie, szariat jest teologiczno-prawną filozofią supremacji i przeciwstawianie się jej nie jest bigoterią wobec nikogo. Wręcz przeciwnie, przeciwstawianie się szariatowi jest stanowiskiem antyrasistowskim. 

 

Ci z nas, którzy przeciwstawiają się rozprzestrzenianiu politycznego islamu – a więc szariatu – robią to na ogół z pozycji świeckiego humanizmu, według której ludzie mają swobodę praktykowania swojej wiary w każdy sposób, jaki chcą, jeśli nie zrzucają gejów z wysokich budynków, nie obcinają głów chrześcijanom, nie zmuszają ich porwanych córek do przechodzenia na islam, nie pakują kobiet w czarne worki na ziemniaki, gdzie można zdławić ich indywidualność, ani nie starają się popełnić ludobójstwa na Żydach przez planowany podbój Jerozolimy.

 

Ci z nas, którzy głośno wyrażają dezaprobatę wobec takiego zachowania, protestują w rzeczywistości wobec rozpowszechnionego ruchu teokratycznego, który także jest ruchem politycznym, odnoszącym największe sukcesy w tym stuleciu. Tu nie chodzi o muzułmanów jako ludzi. Tu chodzi o ideologię supremacji, która panuje w większości krajów Bliskiego Wschodu, zdobywając również poparcie w Europie i która chciałaby zobaczyć mnie, moją rodzinę i wszystkich moich przyjaciół albo jako swoich poddanych, albo jako martwych.

 

Jednak nie wszyscy muzułmanie popierają prawo szariatu i największymi ofiarami politycznego islamu są sami muzułmanie. Ludzie przeciwni dżihadowi nie są przeciwni muzułmanom. Anty-dżihadyści są niemal zawsze za demokracją, za liberalizmem, za prawami kobiet i mniejszości etnicznych. Szariat jest antydemokratyczny, antyliberalny, dyskryminujący kobiety, jest anty- wobec wszystkich niemuzułmanów i skazałby mnie na śmierć za czelność powiedzenia tego.

 

Niemniej w Stanach Zjednoczonych ludzie postępowi i Demokraci widzą tych z nas, którzy bronią uniwersalnych praw człowieka przez sprzeciwianie się szariatowi, jako prawicowych, konserwatywnych, bigoteryjnych troglodytów. Lewica musi jednak zrozumieć, że przez akceptowanie wzrostu siły politycznego islamu – jak zrobił na przykład Obama, popierając

Bractwo Muzułmańskie w Egipcie – podważają sam cel swojego ideologicznego istnienia. 

 

Jeśli postępowa lewica nie wierzy dłużej w uniwersalne prawa człowieka, to nie wierzy właściwie w nic, prawda?

 

Numer 2:

 

Dżihad jest faktem

 

Jest trochę dziwne, że po zamachach dżihadystycznych 11 Września, zamachu dżihadystycznym na maraton w Bostonie, zamachu dzihadystycznym w Fort Hood, zamachu dżihadystycznym w San Bernardino, zamachu dżihadystycznym na klub gejów w Orlando i niedawnym zamachu dżihadystycznym w Ohio State University Jihadi – by wspomnieć tylko kilka – Amerykańscy postępowcy nadal odmawiają przyznania, że dżihad jest faktem.

 

Dżihadyzm jest ruchem politycznym zakorzenionym w islamie i dąży do szerzenia prawa szariatu na całym świecie. Przemoc jest środkiem zmierzającym do wzbudzenia strachu i zmniejszenia prawdopodobieństwa odporu. Podstawowym sposobem dokonania tego jest zastraszanie ludzi, by zrezygnowali ze swoich fundamentalnych praw obywatelskich. Tak więc wolność słowa jest dławiona i ludzie nie będą mówić zbyt głośno o zniszczeniu Palmiry ani o ludobójstwie chrześcijan na Bliskim Wschodzie.

 

Nic z tego oczywiście nie oznacza, że niezastraszeni ludzie Zachodu mają zacząć ścigać muzułmanów. Znaczy to, że Zachód już od dawna powinien prowadzić uczciwą dyskusję o znaczeniu szariatu dla polityki imigracyjnej USA. Ponieważ przeciwstawianie się szariatowi uważane jest w kręgach postępowej lewicy za „rasistowskie”, partia Demokratyczna wykazuje bardzo niewielkie zainteresowanie tym, kto przyjeżdża do kraju z tych części świata, w których dominuje szariat. Dlatego nie-muzułmanie z krajów muzułmańskich, którzy pragną zostać Amerykanami – i tym samym uwolnić się od życia pod szariatem – nie mają większych szans na uzyskanie azylu i naturalizacji niż autentyczni dżihadyści.

 

Gdyby postępowa lewica i Partia Demokratyczna po prostu zrozumiały, że przeciwstawianie się szariatowi nie jest rasizmem i że rozrost politycznego islamu jest poważną sprawą, moglibyśmy wreszcie zacząć racjonalną rozmowę o polityce imigracyjnej USA. Jednym z aspektów tej dyskusji powinna być, moim zdaniem, potrzeba przyspieszonego przyjmowania starających się o azyl niemuzułmanów z represyjnych, zdominowanych przez szariat krajów do Stanów Zjednoczonych.   

 

W 1883 r. Emma Lazurus napisała: „Dajcie mi waszych udręczonych i biednych, masy marzące by oddychać swobodnie ”. Nie napisała: “Dajcie mi waszych udręczonych i biednych, masy marzące, by was kopnąć i zniszczyć wasz świecki humanizm”.

Powinniśmy przyjmować do Stanów Zjednoczonych tych muzułmanów, którzy rzeczywiście marzą o tym, by móc oddychać swobodnie.

 

Ten pozostały rodzaj muzułmanów – być może nie powinien być serdecznie witany.

Two Points for "Progressives" on the Jihad

 

18 grudnia 2016

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

Michael Lumish 

 

Ukończył historię na  Pennsylvania State University, regularnie publikuje artykuły na temat konfliktu arabsko-izraelskiego na łamach “Times of Israel”, prowadzi również swój blog Israel-thrives.blogspot.com/.


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 909 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Niedające się obronić wiarolubstwo   Pinker   2015-08-10
Brawo dla Ariana Fostera: pierwszego, czynnego, zawodowego sportowca w USA, który przyznaje, że jest ateistą   Coyne   2015-08-14
Ojcowie (nie)Święci Część III   Ferus   2015-08-16
Prawda Biblii   Seidensticker   2015-08-20
Ojcowie (nie)Święci IVCzyli dlaczego papież Franciszek wydaje się być nowoczesny i postępowy?   Ferus   2015-08-23
Kompilacja z BuzzFeed: Jak ateiści znajdują sens życia?   Coyne   2015-08-24
Islamistyczna teologia gwałtu   Coyne   2015-08-26
Wyznania kulturowego katolika   Koraszewski   2015-08-27
Zbadaj z Frondą ewolucję   Koraszewski   2015-08-29
Grzechy religii: hipokryzja   Ferus   2015-08-30
Niewolą, gwałcą, ale to wina Zachodu   Coyne   2015-08-31
Dżihad przeciwko świątyniom mniejszości   Bulut   2015-09-03
Zderzenie cywilizacji czy zderzenie idei?     Koraszewski   2015-09-06
Grzechy religii:hipokryzja II   Ferus   2015-09-06
Nietrafne proroctwo – Psalm 22   Seidensticker   2015-09-07
Religia pokojuczy pokój religijny?   Ferus   2015-09-20
Islamizm nie jest islamem   Ahmed   2015-09-21
Księga Izajasza 53: Kolejna nieudana pretensja do proroctwa   Seidensticker   2015-09-23
Czy chrześcijaństwo było kluczowe dla rozwoju nauki?   Coyne   2015-09-24
Uchodźcy z katolickiego świata   Koraszewski   2015-09-25
Doradztwo religijne i religioznawcze. Część XIX   Ferus   2015-09-27
Czy ludobójstwo jest miłe Bogu?   Koraszewski   2015-09-30
Arabia Saudyjska i jej pięć minut w mediach   Koraszewski   2015-10-02
Doradztwo religijne i religioznawcze XX   Ferus   2015-10-04
“Atlantic” rozważa ważką kwestię: czy wczesne homininy miały dusze?   Coyne   2015-10-05
Religia kontra nauka, wiara kontra fakty   Koraszewski   2015-10-06
Przemyśleć na nowo “papieża Hitlera”   Mark Riebling   2015-10-09
Grzechy religii: hipokryzja III   Ferus   2015-10-11
Dwa wyznania powodów niewiary   Koraszewski   2015-10-16
Pozorny skok cywilizacyjny   Ferus   2015-10-18
Pocztówka z Republiki Ateistów   Koraszewski   2015-10-19
Idea kontra rzeczywistość   Ferus   2015-10-25
Zakładać się nie warto, warto być przyzwoitym   Koraszewski   2015-10-26
Rozum i WiaraCzyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2015-11-01
Straszna twarz wojującego ateizmu   Kruk   2015-11-02
Psy nie idą do Nieba   Coyne   2015-11-06
I ty Franciszku przeciwko mnie?   Ferus   2015-11-08
Potęga mitów. Arka i potop   Ferus   2015-11-15
Sens życia   Haught   2015-11-20
Religia rozwiąże spory religii   Coyne   2015-11-26
Indyjskie czary nad słowem sekularyzacja   Ahmad   2015-11-27
Baśnie wywołujące waśnie   Ferus   2015-11-29
Zdumiewające postępy niewiary   Ridley   2015-12-03
Potęga mitów. Wieża Babel.   Ferus   2015-12-06
Ruch reformy muzułmańskiej   Raheel Raza i inni   2015-12-08
O istocie herezji, albo pytanie: jajo czy kura   Koraszewski   2015-12-11
Rozum i wiara, Część III -Czyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2015-12-13
Potęga mitówGwiazda betlejemska   Ferus   2015-12-20
Potęga biblijnych mitów   Ferus   2015-12-27
Wyzwanie ateizmu we współczesnym Zimbabwe   Igwe   2016-01-02
Rozum i Wiara. Część IV. Czyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2016-01-03
Rozum i Wiara. Część V   Ferus   2016-01-10
Potęga mitów: 10 plag egipskich.   Ferus   2016-01-17
Afrykańska ateistka ujawnia, dlaczego się ukrywa   Igwe   2016-01-21
Wiara i seks we współczesnym świecie   Koraszewski   2016-01-22
Przeciwko autorytetom islamskim i w solidarności z ofiarami islamu   Ahmed   2016-01-24
Potęga mitów: Dekalog i przymierze na górze Synaj   Ferus   2016-01-24
Turcja: Czy z religijnego punktu widzenia pożądanie własnej córki jest w porządku?   Bekdil   2016-01-25
Niespodzianka! National Public Radio zachwala zatwardziały ateizm, broni myśli, że życie ateisty ma sens   Coyne   2016-01-30
Rozum i Wiara. Część VI   Ferus   2016-01-31
Kompleksy uświęcone   Ferus   2016-02-07
Potęga mitów: Ziemia Obiecana   Ferus   2016-02-14
Ekumenizm czyli misja zbawiania świata   Pietrzyk   2016-02-16
Rozum i Wiara. Część VII   Ferus   2016-02-21
O Faith Versus Fact w “Inference”   Coyne   2016-02-26
Potęga mitów: Odkupienie i Zbawienie   Ferus   2016-02-28
Poprawiony mit o rajskim ogrodzie   Ferus   2016-03-06
“Newsweek” bezkrytycznie chwali brazylijskiego chirurga fantomowego -  i wychwala inne czary-mary   Coyne   2016-03-12
Koptofobia   Fernandez   2016-03-13
Rozum i Wiara. Część VIII   Ferus   2016-03-13
Kolejny wierny twierdzi, że nauka oparta jest na wierze   Coyne   2016-03-15
Skarga ewolucyjnie poszkodowanego?   Koraszewski   2016-03-16
Potęga mitów. Zakończenie.   Ferus   2016-03-20
Dławienie krytyki przez państwo     2016-03-24
Grzechy religii: dziecinna wyobraźnia   Ferus   2016-03-27
Tako rzecze rzecznik Nycza   Koraszewski   2016-03-28
Rozum i Wiara. Część IX   Ferus   2016-04-03
Rozum i Wiara. Część X   Ferus   2016-04-10
Nie wiedzieliście? Bóg jest pytaniem, nie zaś odpowiedzią!   Coyne   2016-04-23
Cuda, cuda ogłaszają   Ferus   2016-04-24
Rozum i Wiara. Część XI   Ferus   2016-05-01
Karta islamofobii pozostaje w grze   Coyne   2016-05-02
Zakwefić kobiety: najpotężniejsza broń islamistów   Meotti   2016-05-04
Religia to piekło kobiet     2016-05-04
Wezwanie do reformy islamu     2016-05-05
Infantylizm marzeń o życiu wiecznym   Koraszewski   2016-05-08
W obronie Sama Harrisa   Coyne   2016-05-09
Matka jest tylko jedna?Czyli quasi teologiczna refleksja o Dniu Matki.   Ferus   2016-05-26
Zachód musi powiedzieć "Je Suis Asia Bibi"   Meotti   2016-05-30
O religiach z twarzą ludzką i nieludzką   Koraszewski   2016-05-31
Czy to jest nauka, czy teologia?   Hoodbhoy   2016-06-05
Brat Tayler o Reza Aslanie   Coyne   2016-06-06
Humanizm jako alternatywa   Grayling   2016-06-12
Niezastąpieni szafarze łask bożych   Ferus   2016-06-26
Dławienie wolnej myśli w Kenii   Igwe   2016-06-28
Zwrot, który zmienił świat   Koraszewski   2016-07-01
Hejże dzieci (boże), hejże ha   Ferus   2016-07-03
Ateizm w Etiopii   Igwe   2016-07-06
Powrót ofiary całopalnej   Ferus   2016-07-10
Misterium telefonicznych objawień   Kruk   2016-07-13

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk