Prawda

Środa, 13 listopada 2019 - 23:59

« Poprzedni Następny »


Przeciwko autorytetom islamskim i w solidarności z ofiarami islamu


Saladdin Ahmed 2016-01-24


Jako że nigdy nie byłem muzułmaninem ani też wiernym jakiejkolwiek innej religii, nie miałem powodu kwestionować mojej filozofii moralnej, kiedy w sierpniu 2014 r. Państwo Islamskie uzasadniało masowe mordowanie jazydzkich mężczyzn i niewolę seksualną jazydzkich kobiet odwoływaniem się do ludobójczych kampanii Mahometa przeciwko społecznościom niemuzułmańskim. Te potworności spowodowały jednak krytyczne rozważania o moim miejscu – zarówno jako istoty ludzkiej, jak jako mężczyzny – w świecie, w którym nadal popełnia się takie zbrodnie.

Nie mniej zatrważająca niż te akty masowych mordów i niewoli seksualnej była dla mnie reakcja społeczności muzułmańskiej, która wydawała się najbardziej zatroskana o zaprzeczenie winy islamu. Tragedia Jazydów powinna była wreszcie wywołać debatę publiczną o etycznej wiarygodności tekstów religijnych, które aprobują, a czasami nawołują do masowych mordów i niewoli seksualnej. Władze islamskich instytucji religijnych powinny także zostać pociągnięte do odpowiedzialności za odmowę potępienia zbrodni popełnionych wobec Jazydów. Nie może być żadnego usprawiedliwienia dla instytucji religijnych, które bezwstydnie wtrącają się do każdego wyobrażalnego szczegółu życia pojedynczych ludzi, ale w najlepszych wypadkach zbywają najbardziej barbarzyńskie zbrodnie, a w najgorszych bezpośrednio je popierają.


Odmowa potępienia przez islamskie instytucje religijne masakr dokonanych na mniejszościach w imię islamu od dawna jest normą. Oczywiście, nie jest to zaskakujące, jako że nawet dzisiaj nie ma żadnej krytycznej dyskusji o najwcześniejszych kampaniach ludobójczych w historii islamskiej. Wręcz przeciwnie, opowieści o barbarzyńskich atakach Mahometa na plemiona niemuzułmańskie, takie jak żydowskie Banu Kurajza, krążą jako świadectwo jego nadzwyczajnych zalet przywódczych. Podczas kampanii przeciwko Banu Kurajza rozkazał dokonania egzekucji wszystkich więźniów płci męskiej, którzy osiągnęli dojrzałość płciową, i wzięcia do niewoli dzieci i kobiety, zatrzymując dla siebie jedną piątą kobiet, darowując niektóre przywódcom plemiennym w Arabii i sprzedając resztę na targach niewolniczych. Te rozkazy leżą u podstaw traktowania Jazydów przez Państwo Islamskie. Jest także rozdział w Koranie pod tytułem Al-Anfal („Łupy wojenne”), który wzywa wiernych do obcinania głów „niewiernym” mężczyznom i który był nazwą, jaką wybrał Saddam Husajn dla swojej ludobójczej kampanii przeciwko Kurdom pod koniec lat 1980., która to kampania kosztowała życie setki tysięcy ludzi. Kampania Al-Anfal także umknęła oficjalnej krytyce władz islamskich, a nawet cieszyła się bezpośrednim poparciem religijnym.

Cofając się wstecz: ludobójstwo na Ormianach dokonane przez religijnie sankcjonowany rząd osmański w 1915 r. stanowi najgorszą udokumentowaną kampanię przeciwko mniejszościom w historii islamu. Nawet w sto lat później świat nadal waha się przed uznaniem ponad miliona ofiar, podczas gdy władze islamskie zaprzeczają całkowicie ludobójstwu. Niezliczona liczba ormiańskich dziewcząt i młodych kobiet dostała się do niewoli w ramach tej osmańskiej kampanii, a ormiańscy cywile byli publicznie dekapitowani, krzyżowani i głodzeni na śmierć. Liczba ofiar tego ludobójstwa znacznie przekraczała liczbę ofiar Państwa Islamskiego. Milczenie w sprawie ofiar ormiańskich utorowało drogę dla kolejnych aktów ludobójstwa wobec innych pominiętych milczeniem ludów.

W rzeczywistości utworzona później Republika Turecka była od początku projektem ludobójczym. Systematyczna agresja państwa przeciwko grupom ludzi w oparciu o ich przynależność etniczną i/lub religię, czy byli to Ormianie, Asyryjczycy, Grecy, alewici, Żydzi czy Kurdowie, trwa dosłownie bez końca. Co jeszcze gorsze, w Turcji Erdogana faszyzm islamski połączył się z faszyzmem kemalistów, a więc eliminacja Innego stała się obowiązkiem tak religijnym, jak i narodowym. Kiedy Erdogan systematycznie obiera za cel cywilów kurdyjskich w swoich kampaniach militarnych i popiera grupy islamistyczne, które obierają za cel populację kurdyjską w Syrii, pozostaje prawdopodobnie najbardziej popularnym przywódcą politycznym w świecie islamskim.

Jest zasadnicza różnica między sytuacją, kiedy tak zwani przywódcy duchowi nie wypełniają swoich obowiązków etycznych, a sytuacją, kiedy bezpośrednio lub pośrednio uzasadniają masowe morderstwa i branie do niewoli. Nie można ufać władzom islamskim, że zajmą stanowisko etyczne, bo ich faszystowskie poglądy nie są jakimś odchyleniem lub wyjątkiem od religijnych podstaw islamu, ale są samym sednem tych podstaw. Władze islamskie nie przepraszały za swoje poparcie dla Hitlera, a więc określanie ich jako faszystów jest poprawne także w historycznym sensie tego pojęcia. Umiarkowanie lub fanatyzm władz islamskich znaczą niewiele więcej niż bierne pozwolenie kontra czynne pochwalanie aktów ludobójstwa i brania do niewoli niemuzułmanów oraz tych, którzy uznani są za nie dość dobrych  muzułmanów.

Do dnia, w którym imamowie będą sądzeni równie bezwzględnie jak sądzeni byli naziści, ludzie muszą używać własnego rozumu i sumienia, by zrozumieć kwestię Boga, który nakazuje masowe mordy i branie do niewoli. Taki Bóg jest fikcyjną postacią wymyśloną przez psychopatę. Do czasu, kiedy taki dzień nadejdzie, jestem etycznie zobowiązany do bezkompromisowego stawania po stronie ofiar islamskiego faszyzmu i okazywanie braku szacunku dla każdej władzy politycznej, moralnej i religijnej, która jawnie lub skrycie usprawiedliwia zbrodnie przeciwko ludzkości. Właśnie jej „świętość” musi być przedmiotem pogardy, żeby iluzoryczny „święty” twór, który spowodował tak wiele śmierci i zniszczenia, stracił aprobatę, a więc także swoją socjopsychologiczną władzę.


Against Islamic Authorities and in Solidarity with the Victims of Islam

Jerusalem Post, 11 stycznia 2016

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 



Saladdin Ahmed

Kanadyjski filozof specjalizujący się w filozofii politycznej. 


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj




Komentarze
2. Dr. Ahmed o PKK MEF 2016-01-24
1. dlaczego nie wolno krytykować islamu? mieczysławski 2016-01-24


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 581 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Dewocja to pobożność? Czyli wizyta u starszej pobożnej pani.   Ferus   2019-11-10
Biskupa czerep rubaszny   Koraszewski   2019-11-08
Sen mara, Bóg wiara, nieśmiały głos podświadomości, czy bezsensowne rojenia senne?   Ferus   2019-11-03
Refleksje sprzed lat: „Proporcje krzyku i smaku”   Ferus   2019-10-27
Trudne początki mitu   Ferus   2019-10-20
Jak Bóg ogarnia swoje dzieło   Ferus   2019-10-13
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (V)   Ferus   2019-10-06
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców IV   Ferus   2019-09-29
Katolicka Afryka i jej niepokoje   Igwe   2019-09-27
Turcja: ucieczka od religii?   Bulut   2019-09-25
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (III)   Ferus   2019-09-22
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (II)   Ferus   2019-09-15
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców   Ferus   2019-09-08
Zlecenie walki z szatanem   Koraszewski   2019-09-02
Mrówki i ludzie. Czyli niepokojące podobieństwo „korony stworzenia” do bezrozumnych owadów.   Ferus   2019-09-01
Jabłko, które jabłkiem nie było   Ferus   2019-08-25
Ta miłość zaczęła się od strachu   Koraszewski   2019-08-24
Problem „ukrywającego się Boga”.   Ferus   2019-08-18
Hipoteza Boga kontra nauka (IV)   Ferus   2019-08-11
Na początku był jakiś Jezus   Koraszewski   2019-08-05
Hipoteza Boga kontra nauka (III)   Ferus   2019-08-04
Hipoteza Boga kontra nauka (II)   Ferus   2019-07-28
Hipoteza Boga kontra nauka   Ferus   2019-07-21
Apostołowie Nowego Ładu (II)   Ferus   2019-07-14
Bóg bez państwa i państwo bez Boga   Koraszewski   2019-07-12
Apostołowie Nowego Ładu. Czyli ludzie pogodzeni z nieubłaganymi prawami natury.   Ferus   2019-07-07
Pamięć i odrzucona tożsamość   Koraszewski   2019-06-27
O znaczeniu świeckich usług medycznych   Igwe   2019-06-22
Bezlitosne Miłosierdzie Boże   Ferus   2019-06-16
Dziecko i jego I Komunia Święta   Ferus   2019-06-09
Tajemnica zawodowa duchownych   Ferus   2019-06-02
Rozmyślając nad sensem życia (VIII)   Ferus   2019-05-26
Rozmyślając nad sensem życia (VII)   Ferus   2019-05-19
Rozmyślając nad sensem życia (VI)   Ferus   2019-05-12
De non existentia Dei   Koraszewski   2019-05-06
Rozmyślając nad sensem życia (V)   Ferus   2019-05-05
Nieszczęsny ateizm. List do przyjaciela   Koraszewska   2019-05-04
Ewangelia według pana Jeża   Koraszewski   2019-05-02
Biły się dwa bogi   Koraszewski   2019-04-29
Rozmyślając nad sensem życia IV.   Ferus   2019-04-28
Ani nie manifest, ani nie tak nowego ateizmu   Koraszewski   2019-04-26
Wzrastająca obecność boga   Koraszewski   2019-04-22
Rozmyślając nad sensem życia (III)   Ferus   2019-04-21
Dziękujmy Panu, korona cierniowa ocalona   Koraszewski   2019-04-19
Czary, zagrożenie bezpieczeństwa i prawo szariatu   Igwe   2019-04-16
Rozmyślając nad sensem życia (II).   Ferus   2019-04-14
Dlaczego ateiści walczą o prawo wyjścia z cienia w Afryce i nie tylko w Afryce?   Igwe   2019-04-10
Rozmyślając nad sensem życia   Ferus   2019-04-07
Krzywdy wyrządzone ludzkości przez naukę   Ferus   2019-04-01
Zdobywca nagrody Templetona i jego nonsensy w „Scientific American”   Coyne   2019-03-28
Mały Traktat o duszy dziecka poczętego tak lub inaczej   Koraszewski   2019-03-26
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia? (II)   Ferus   2019-03-24
Zwalczanie oszukańczych kapłanów i komercjalizacji religii w Republice Południowej Afryki   Igwe   2019-03-23
Dlaczego musiałem zostać ateistą   Ferus   2019-03-17
Eks-ateistka obnaża nędzę ateizmu   Koraszewski   2019-03-07
Ego kontra Świadomość. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-03-03
Trzy dni, które nie wstrząsną Kościołem   Koraszewski   2019-02-25
Ego kontra Świadomość II. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-02-24
Kiedy największa na świecie sunnicka instytucja religijne potępi swój kolonializm?    Shoaaib   2019-02-24
Artykuł w ”New York Times”: Nauka może uczyć się od religii   Coyne   2019-02-20
Ego kontra Świadomość. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-02-17
Papież ucałował notorycznego islamistycznego antysemitę   Meotti   2019-02-12
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia?   Ferus   2019-02-10
Płaska Ziemia: kwestia wiedzy czy wiary? (II)   Ferus   2019-01-27
Płaska Ziemia: czyli kwestia wiedzy czy wiary?   Ferus   2019-01-20
Zachodni apologeci ekstremizmu   Rafizadeh   2019-01-19
Refleksje po lekturze „Ateisty”   Ferus   2019-01-13
Czy Afryce potrzebna jest religijna reformacja?   Igwe   2019-01-08
Eksperci od „prawdziwej” wolności i grzechu   Ferus   2019-01-06
Ośmioletnia panna młoda   Rafizadeh   2019-01-02
Intrygujące pytanie papieża Franciszka   Ferus   2018-12-30
Tak, jest wojna między nauką a religią   Coyne   2018-12-29
Jasełkowo-teologiczne refleksje dziadka „Maryi panienki”.   Ferus   2018-12-23
Pogodzenie nauki i religii?   Coyne   2018-12-21
Adwokat diabła II.Czyli religijna wersja ludzkich umiejętności „poszukiwania wyjścia”.   Ferus   2018-12-16
Adwokat diabła. Czyli religijne racje zastępujące prawdę.   Ferus   2018-12-09
Duchowni wypaczają religię i mordują kobiety   Reza   2018-12-03
Niechciany dar Boga. Czyli trudności z akceptacją nieuniknionego.   Ferus   2018-12-02
W Nigerii porzucenia religii jest ryzykownym przedsięwzięciem   Igwe   2018-11-29
Człowiek musi w coś wierzyć. Podsumowanie.   Ferus   2018-11-25
 “Islam przeżywa ostre starcie z nowoczesnością i wymaga reform”     2018-11-22
Człowiek musi w coś wierzyć. Schizma arcybiskupa Lefebvre'a   Ferus   2018-11-18
Człowiek musi w coś wierzyć. Mariawici.   Ferus   2018-11-11
Boski niebyt, nauka i patriotyzm   Koraszewski   2018-11-07
Człowiek musi w coś wierzyć. Raskolnicy, Swedenborg.   Ferus   2018-11-04
Człowiek musi w coś wierzyć. Savonarola, Luter i inni   Ferus   2018-10-28
Allah stworzył kobiety, żeby były w domach     2018-10-25
Prawdziwy opór przeciw fanatyzmowi   Chesler   2018-10-24
Człowiek musi w coś wierzyć. Kontynuacja.   Ferus   2018-10-21
List Einsteina kwestionujący religię, biblię i ideę Boga jest znowu na sprzedaż   Coyne   2018-10-19
Jak ekstremistyczny rząd traktuje dziewczynki i kobiety   Bulut   2018-10-19
Szatan pierwszej klasy   Kruk   2018-10-15
Przemyślana odmowa przymusowej relokacji uchodźców   Ferus   2018-10-14
Kiedy rzeczywistość zaprzecza religijnej fikcji. Czyli refleksje nad listem papieża Franciszka do ludu Bożego.   Ferus   2018-10-07
Rozum uskrzydlony wiarą (III)   Ferus   2018-09-30
Rozum uskrzydlony wiarą (II)   Ferus   2018-09-23
Rozum uskrzydlony wiarą   Ferus   2018-09-16
Zbrodnie Boga czy zbrodnie ludzi w imieniu Boga?   Ferus   2018-09-09
Kiedy stworzenie czuje się lepsze od Stwórcy.   Ferus   2018-09-02
Na skrzydłach Nauki i Wiary (III)   Ferus   2018-08-26

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Schadenfreude



Pseudonaukowa histeria...


Panstwo etc



Biły się dwa bogi


 Forma przejściowa


Wstęga Möbiusa


Przemysł produkcji kłamstw


Jesteś tym, co czytasz,



Radykalne poglądy polityczne


Einstein



Socjologia



Allah stworzyl



Uprzednie doświadczenie



Żydowski exodus



PRL Chrystusem narodów



Odrastające głowy hydry nazizmu



Homeopatia, wibracje i oszustwo


Żołnierz IDF



Prawo powrotu



Mózg i kodowanie predyktywne



Nocna rozmowa



WSzyscy wiedza



Nieustający marsz



Oświecenie Pinker



Alternatywna medycyna zabija



Kobiety ofiarami



Prometeusz



modyfikowana pszenica



Arabowie



Roboty będą uprawiać ziemię



Sumienie, czyli moralność bez smyczy



Skomplikowana ewolucja



Argument neuroróżnorodności



Nowe badanie pamięci długotrwałej


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk