Prawda

Sobota, 18 maja 2024 - 06:42

« Poprzedni Następny »


Afrykański eksport starego chrześcijańskiego barbarzyństwa


Leo Igwe 2014-09-16


Osławiona z polowań na czarownice Nigeryjka Helen Ukpabio wnosi sprawę o zniesławienie przeciwko British Humanist Association (BHA) i Witchcraft and Human Rights Information Network(WHRIN). W tej sprawie, jak i w wielu innych, jest ona recydywistką. Brytyjscy działacze praw dziecka, a szczególnie humaniści i sekularyści, nie dopuszczą do rozszerzenia się polowań na czarownice przez zielonoświątkowców na Wielką Brytanię.

Ten pozew sądowy powinien posłużyć jako pobudka dla wszystkich rozsądnych ludzi w Wielkiej Brytanii. Powinien być punktem zwrotnym dla tych, którzy podpisują się pod wartościami oświeceniowymi i którzy muszą zająć teraz czynne stanowisko przeciwko „turystyce polowań na czarownice” uprawianej przez tych afrykańskich pastorów.


Wyłania się bowiem zatruty trend afrykańskiego chrześcijaństwa, który – jeśli nie zostanie zduszony w zarodku – grozi wprowadzeniem do Wielkiej Brytanii praktyk widzianych ostatnio powszechnie w mrokach Średniowiecza. Oznaki są wyraźne. Niedawne przypadki związanego z czarnoksięstwem maltretowania dzieci w czarnych społecznościach można prześledzić wstecz do praktykowania tego nurtu chrześcijaństwa. Trzeba więc przeciwstawić się temu i trzeba powstrzymać tych, którzy kupczą barbarzyństwem religijnym i chcą go importować do Wielkiej Brytanii i tu szerzyć.


To zafrykanizowane chrześcijaństwo jest sprzeczne z prawami człowieka i wartościami cywilizacji. Zawiera rodzaj praktyk chrześcijańskich, które chrześcijaństwo zachodnie porzuciło stulecia temu. Chce cofnąć zegar ewolucji bardziej „oświeconej religii” i szeroko akceptowanych świeckich wartości w społeczeństwie brytyjskim. Brytyjscy humaniści muszą sprzeciwić się temu zjadliwemu nurtowi chrześcijaństwa. Brytyjscy humaniści powinni zmobilizować się i wystąpić ostro, krytycznie i głośno przeciwko takiemu chrześcijaństwu z mroków Średniowiecza.


Akcja Ukpabio powinna posłużyć jako głośne przypomnienie o potencjalnym ryzyku i niebezpieczeństwach, na jakie narażają społeczeństwo wizyty afrykańskich łowców czarownic w Wielkiej Brytanii. Afrykańscy łowcy czarownic przybywają do Wielkiej Brytanii, by podważyć z trudem zaakceptowane przez wierzących wartości sekularyzmu i oświecenia. Pozew sądowy Ukpabio pokazuje, jak daleko ten relikt barbarzyńskich wierzeń (i jej podobni) gotowy jest posunąć się, by uciszyć swoich krytyków.  Ci ludzie mają nadzieję, że tym samym nadadzą także legitymację swojemu pełnemu przemocy nurtowi chrześcijaństwa. Ukpabio planuje wykorzystać brytyjskie prawo o zniesławieniach, by uciszyć BHA, WHRIN i inne organizacje praw człowieka. Próbowała posłużyć się prawem w Nigerii, by uciszyć swoich krytyków, ale jej się to nie udało. Miejmy nadzieję, że spotka ją ten sam los w Wielkiej Brytanii.


Posunięcie Ukpabio nie jest jakimś izolowanym incydentem. Jest częścią szerszego trendu w chrześcijaństwie afrykańskim  i jego dążeniu do ponownej ewangelizacji Zachodu. Tak. Pastorzy afrykańscy chcą na nowo wprowadzić chrześcijaństwo na Zachód. Wydają się być przekonani, że chociaż europejscy misjonarze wprowadzili chrześcijaństwo do Afryki stulecia temu, dzisiaj ludzie w krajach zachodnich porzucili chrześcijaństwo. A przynajmniej tak uważają afrykańscy przywódcy chrześcijańskich kościołów, głośno mówiący, że ludzie Zachodu odwrócili się do Boga. Pastorzy afrykańscy postanowili eksportować wartości chrześcijańskie z powrotem do Europy. Próbują przywrócić Boga ludziom Zachodu.


W imię ponownej ewangelizacji Zachodu afrykańscy pastorzy zielonoświątkowców eksportują do społeczeństw zachodnich  idee homofobii i polowań na czarownice. Przynoszą do Europy i innych części świata zachodniego takie wierzenia chrześcijańskie, które kolidują z prawami tych krajów.  Ten program re-chrystianizacji jednak nie jest ściśle ewangelicznym przedsięwzięciem. Ma silny podtekst ekonomiczny. Ci „pastorzy-przedsiębiorcy” chcą rozciągnąć swoje imperia finansowe i swoje ciemne interesy na Europę, używając religijności jako przykrywki. Pastorzy afrykańscy chcą „dokapitalizować” swoje kapłaństwo. Używają emigranckich społeczności afrykańskich w tych krajach jako odskoczni dla swoich nikczemnych przedsięwzięć biznesowych.


W kwietniu Ukpabio była w Wielkiej Brytanii, żeby promować swoje kapłaństwo łowczyni czarownic. Desperacko chciała połączyć swój rynek polowań na czarownic z europejskimi rynkami religijnymi. Próbowała założyć oddziały swojego kościoła w USA. Ale Ukpabio nie jest jedyną pastor afrykańską, która spiskuje, by ponownie chrystianizować Zachód. Inni duchowni chrześcijańscy już są częścią tej odwróconej rzeki misyjnego obłędu. Na początku tego roku nigeryjski homofoniczny pastor i generalny nadzorca Odkupionego Chrześcijańskiego Kościoła Bożego, Enoch Adeboye, objeżdżał Australię i Nową Zelandię, by zakładać tam oddziały swojego kościoła.


W sierpniu władze Wielkiej Brytanii odmówiły prawa wjazdu innemu łowcy czarownic, pastorowi Davidowi Oyedepo. Oyedepo jest właścicielem Winners Chapel. Jest znany jako najbogatszy pastor w Afryce i ma kilka prywatnych samolotów odrzutowych. Podczas sesji zbawienia w Nigerii uderzył dziewczynkę, którą oskarżył o to, że jest czarownicą. W Kamerunie dziewięcioletnia dziewczynka zmarła po tym, jak pastor z oddziału Winners Chapel oskarżył ją o opętanie licznymi demonami i odprawił nad nią szereg egzorcyzmów.


We współczesnej Wielkiej Brytanii nie ma miejsca dla kościołów, które propagują takie praktyki. Pastorzy, którzy są właścicielami tych kościołów powinni dostać wyraźną informację, że nie są mile widziani; że ich wartości chrześcijańskie są nie do przyjęcia w dzisiejszej Wielkiej Brytanii. Nie można mieć świeckiego kraju, kiedy pozwala się afrykańskim pastorom zielonoświątkowców na przyjazd i szerzenie ich ewangelii nienawiści i przemocy. Kiedy przymykamy oczy lub tolerujemy wprowadzanie polowań na czarownice do społeczności czarnych imigrantów, obrażamy pamięć Kristy Bamu, Victorii Climbie i innych dziecięcych ofiar narracji o czarach.


Milczenie szkodzi także kampanii przeciwko polowaniom na czarownice w Afryce. Ci pastorzy nie mogą otrzymywać wolnej ręki na Zachodzie. Pozwalając tym „pastorom-przedsiębiorcom” na organizowanie sesji czarownic i demonów w Wielkiej Brytanii, dajemy legitymację ich misji w Afryce. Hamuje to wysiłki wytępienia tych koszmarnych religijnych nadużyć we wszystkich częściach świata. Wystąpienie humanistów i sekularystów przeciwko wizytom afrykańskich pastorów polujących na czarownice jest w interesie praw dziecka w Afryce i na całym globie.


The British should speak out against UK witch-hunts by African Pentecostalists

Richard Dawkins net., 10 września 2014

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Leo Igwe

Sekretarz Nigeryjskiego Ruchu Humanistycznego, działacz Center for Inquiry w Nigerii, członek IHEU i Atheist Alliance International. Jest redaktorem "Humanist Inquirer" i autorem wielu artykułów wolnomyślicielskich. Większość swojego czasu poświęca ratowaniu dzieci oskarżanych o czary.


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj




Komentarze
1. Boshobora w Polsce Mieczysławski 2014-09-16


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 908 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Niedające się obronić wiarolubstwo   Pinker   2015-08-10
Brawo dla Ariana Fostera: pierwszego, czynnego, zawodowego sportowca w USA, który przyznaje, że jest ateistą   Coyne   2015-08-14
Ojcowie (nie)Święci Część III   Ferus   2015-08-16
Prawda Biblii   Seidensticker   2015-08-20
Ojcowie (nie)Święci IVCzyli dlaczego papież Franciszek wydaje się być nowoczesny i postępowy?   Ferus   2015-08-23
Kompilacja z BuzzFeed: Jak ateiści znajdują sens życia?   Coyne   2015-08-24
Islamistyczna teologia gwałtu   Coyne   2015-08-26
Wyznania kulturowego katolika   Koraszewski   2015-08-27
Zbadaj z Frondą ewolucję   Koraszewski   2015-08-29
Grzechy religii: hipokryzja   Ferus   2015-08-30
Niewolą, gwałcą, ale to wina Zachodu   Coyne   2015-08-31
Dżihad przeciwko świątyniom mniejszości   Bulut   2015-09-03
Zderzenie cywilizacji czy zderzenie idei?     Koraszewski   2015-09-06
Grzechy religii:hipokryzja II   Ferus   2015-09-06
Nietrafne proroctwo – Psalm 22   Seidensticker   2015-09-07
Religia pokojuczy pokój religijny?   Ferus   2015-09-20
Islamizm nie jest islamem   Ahmed   2015-09-21
Księga Izajasza 53: Kolejna nieudana pretensja do proroctwa   Seidensticker   2015-09-23
Czy chrześcijaństwo było kluczowe dla rozwoju nauki?   Coyne   2015-09-24
Uchodźcy z katolickiego świata   Koraszewski   2015-09-25
Doradztwo religijne i religioznawcze. Część XIX   Ferus   2015-09-27
Czy ludobójstwo jest miłe Bogu?   Koraszewski   2015-09-30
Arabia Saudyjska i jej pięć minut w mediach   Koraszewski   2015-10-02
Doradztwo religijne i religioznawcze XX   Ferus   2015-10-04
“Atlantic” rozważa ważką kwestię: czy wczesne homininy miały dusze?   Coyne   2015-10-05
Religia kontra nauka, wiara kontra fakty   Koraszewski   2015-10-06
Przemyśleć na nowo “papieża Hitlera”   Mark Riebling   2015-10-09
Grzechy religii: hipokryzja III   Ferus   2015-10-11
Dwa wyznania powodów niewiary   Koraszewski   2015-10-16
Pozorny skok cywilizacyjny   Ferus   2015-10-18
Pocztówka z Republiki Ateistów   Koraszewski   2015-10-19
Idea kontra rzeczywistość   Ferus   2015-10-25
Zakładać się nie warto, warto być przyzwoitym   Koraszewski   2015-10-26
Rozum i WiaraCzyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2015-11-01
Straszna twarz wojującego ateizmu   Kruk   2015-11-02
Psy nie idą do Nieba   Coyne   2015-11-06
I ty Franciszku przeciwko mnie?   Ferus   2015-11-08
Potęga mitów. Arka i potop   Ferus   2015-11-15
Sens życia   Haught   2015-11-20
Religia rozwiąże spory religii   Coyne   2015-11-26
Indyjskie czary nad słowem sekularyzacja   Ahmad   2015-11-27
Baśnie wywołujące waśnie   Ferus   2015-11-29
Zdumiewające postępy niewiary   Ridley   2015-12-03
Potęga mitów. Wieża Babel.   Ferus   2015-12-06
Ruch reformy muzułmańskiej   Raheel Raza i inni   2015-12-08
O istocie herezji, albo pytanie: jajo czy kura   Koraszewski   2015-12-11
Rozum i wiara, Część III -Czyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2015-12-13
Potęga mitówGwiazda betlejemska   Ferus   2015-12-20
Potęga biblijnych mitów   Ferus   2015-12-27
Wyzwanie ateizmu we współczesnym Zimbabwe   Igwe   2016-01-02
Rozum i Wiara. Część IV. Czyli takie sobie rozmowy o religijnych „prawdach” i problemach z nimi związanych.   Ferus   2016-01-03
Rozum i Wiara. Część V   Ferus   2016-01-10
Potęga mitów: 10 plag egipskich.   Ferus   2016-01-17
Afrykańska ateistka ujawnia, dlaczego się ukrywa   Igwe   2016-01-21
Wiara i seks we współczesnym świecie   Koraszewski   2016-01-22
Przeciwko autorytetom islamskim i w solidarności z ofiarami islamu   Ahmed   2016-01-24
Potęga mitów: Dekalog i przymierze na górze Synaj   Ferus   2016-01-24
Turcja: Czy z religijnego punktu widzenia pożądanie własnej córki jest w porządku?   Bekdil   2016-01-25
Niespodzianka! National Public Radio zachwala zatwardziały ateizm, broni myśli, że życie ateisty ma sens   Coyne   2016-01-30
Rozum i Wiara. Część VI   Ferus   2016-01-31
Kompleksy uświęcone   Ferus   2016-02-07
Potęga mitów: Ziemia Obiecana   Ferus   2016-02-14
Ekumenizm czyli misja zbawiania świata   Pietrzyk   2016-02-16
Rozum i Wiara. Część VII   Ferus   2016-02-21
O Faith Versus Fact w “Inference”   Coyne   2016-02-26
Potęga mitów: Odkupienie i Zbawienie   Ferus   2016-02-28
Poprawiony mit o rajskim ogrodzie   Ferus   2016-03-06
“Newsweek” bezkrytycznie chwali brazylijskiego chirurga fantomowego -  i wychwala inne czary-mary   Coyne   2016-03-12
Koptofobia   Fernandez   2016-03-13
Rozum i Wiara. Część VIII   Ferus   2016-03-13
Kolejny wierny twierdzi, że nauka oparta jest na wierze   Coyne   2016-03-15
Skarga ewolucyjnie poszkodowanego?   Koraszewski   2016-03-16
Potęga mitów. Zakończenie.   Ferus   2016-03-20
Dławienie krytyki przez państwo     2016-03-24
Grzechy religii: dziecinna wyobraźnia   Ferus   2016-03-27
Tako rzecze rzecznik Nycza   Koraszewski   2016-03-28
Rozum i Wiara. Część IX   Ferus   2016-04-03
Rozum i Wiara. Część X   Ferus   2016-04-10
Nie wiedzieliście? Bóg jest pytaniem, nie zaś odpowiedzią!   Coyne   2016-04-23
Cuda, cuda ogłaszają   Ferus   2016-04-24
Rozum i Wiara. Część XI   Ferus   2016-05-01
Karta islamofobii pozostaje w grze   Coyne   2016-05-02
Zakwefić kobiety: najpotężniejsza broń islamistów   Meotti   2016-05-04
Religia to piekło kobiet     2016-05-04
Wezwanie do reformy islamu     2016-05-05
Infantylizm marzeń o życiu wiecznym   Koraszewski   2016-05-08
W obronie Sama Harrisa   Coyne   2016-05-09
Matka jest tylko jedna?Czyli quasi teologiczna refleksja o Dniu Matki.   Ferus   2016-05-26
Zachód musi powiedzieć "Je Suis Asia Bibi"   Meotti   2016-05-30
O religiach z twarzą ludzką i nieludzką   Koraszewski   2016-05-31
Czy to jest nauka, czy teologia?   Hoodbhoy   2016-06-05
Brat Tayler o Reza Aslanie   Coyne   2016-06-06
Humanizm jako alternatywa   Grayling   2016-06-12
Niezastąpieni szafarze łask bożych   Ferus   2016-06-26
Dławienie wolnej myśli w Kenii   Igwe   2016-06-28
Zwrot, który zmienił świat   Koraszewski   2016-07-01
Hejże dzieci (boże), hejże ha   Ferus   2016-07-03
Ateizm w Etiopii   Igwe   2016-07-06
Powrót ofiary całopalnej   Ferus   2016-07-10
Misterium telefonicznych objawień   Kruk   2016-07-13

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk