Prawda

Środa, 20 listopada 2019 - 23:29

« Poprzedni Następny »


Wolność słowa w Yale


Andrzej Koraszewski 2014-09-18


Somalijka, Ayaan Hirsi Ali, była wychowana w rodzinie muzułmańskiej, jako nastolatka przez moment była zafascynowana islamistycznymi ideami, żeby szybko się z tego otrząsnąć. Uciekła do Holandii przed przymusowym małżeństwem, gdzie ukończyła studia i zaangażowała się w działalność polityczną mającą m. in. na celu osłonę imigrantów z muzułmańskich krajów przed indoktrynacją islamistycznego fanatyzmu. Jest dziś ateistką mieszkającą w Stanach Zjednoczonych. Jej zaangażowanie ściągnęło na nią dziesiątki gróźb śmierci i nieustanne gromy ze strony miłującej spokój zachodniej lewicy.

Kiedy kilka miesięcy temu szacowny uniwersytet w Brandeis zamierzał uhonorować ją doktoratem honoris causa zmasowane protesty skłoniły rektora tej uczelni do wycofania się z tego pomysłu.

 

W pierwszych dniach września Ayaan Hirsi Ali otrzymała zaproszenie do wygłoszenia wykładu na Yale. Wiadomości o tym zaproszeniu wstrząsnęła społecznością ludzi, którym się wydaje, że bronią praw człowieka i elementarnej moralności.

 

Jak dowiadujemy się z The Yale Daily News początkowo MSA (Stowarzyszenie Muzułmańskich Studentów) zamierzało zwrócić sie z prośbą o odwołanie wykładu Ayaan Hirsi Ali. 

Ostatecznie wystosowali list, w którym czytamy m. in.

Piszemy, żeby wyrazić nasze zaniepokojenie zaproszeniem na nasz campus przez The Buckley Foundation, Ayaan Hirsi Ali, która 15 września ma wygłosić wykład pod tytułem „Zderzenie cywilizacji: Islam i Zachód.

 

W dalszych partiach długiego listu czytamy:

Uwagi pani Hirsi Ali na temat islamu są klasyfikowane jako mowa nienawiści i uważane są za kryminalne pomówienia i oczernianie. Była już za to krytykowana przez organizacje i uniwersytety. Muzułmańska społeczność i jej sprzymierzeńcy wyrażają sprzeciw, wobec faktu, że nasi koledzy z Yale zdecydowali się zaprosić kogoś takiego, dając jej forum w naszym domu.      

Ostatecznie nie udało się storpedować wykładu Ayaan Hirsi Ali, więc organizatorzy protestu postanowili zorganizować równoległą imprezę uzupełniającą, która dostarczyłaby „uczciwej wiedzy i stanowiła konstruktywny dialog”. To wezwanie zostało poparte przez następujące organizacje (wytłuszczenia moje A.K.)   


The Women’s Center

Asian American Student Alliance (AASA)
Black Church at Yale (BCAY)
The Slifka Center
Council on Middle Eastern Studies (CMES)
Yale Atheists, Humanists, and Agnostics (AHA)
Chi Alpha Christian Fellowship
Hindu Student Council (HSC)
St. Thomas More Undergraduate Council
Youth Evangelical Fellowship
The Arab Students Association (ASA)
Black Student Alliance (BSA)
Yale African Student Association (YASA)
Jews and Muslims at Yale (JAM)
Korean American Students at Yale (KASY)
South Asian Society (SAS)
Yale Friends of Turkey
Nepali Association of Yale-Undergraduate Affiliates (NAYA)
Yale Friends of Israel (YFI)
Japanese American Student Union (JASU)
Yalies for Pakistan
Students of Nigeria
Chinese American Student Association (CASA)
Albanian Students at Yale College
Dominican Student Association
Taiwanese American Society (TAS)
Women’s Leadership Initative (WLI)
Students for Syrian Relief
Students for Justice in Palestine (SJP)
Building Bridges
Survivor’s Inbox
Asian American Political Action and Education Committee (PAEC)
J Street U
Broad Recognition

DisOrient


Tak więc obok organizacji muzułmańskich (lub skupiających wielu muzułmanów) widzimy studentów zrzeszonych w organizacjach protestanckich, stowarzyszeniach czarnych studentów, studentów japońskich, koreańskich, tajwańskich, hindusów, przyjaciół Izraela, budujących mosty, feministki, a wreszcie ateistów i humanistów.


Ich powody do potwornego przerażenia były absolutnie zrozumiałe, jak można było przewidzieć, Ayaan Hirsi Ali mówiła w oparciu o swój własny życiorys o dyskryminacji kobiet w islamie, o obrzezaniu dziewczynek, o przymusowych małżeństwach (takich rzeczy nie mogą akceptować feministki). Mówiła o koszmarnej indoktrynacji religijnej (co musiał być szczególnie bolesne dla stowarzyszeń ateistów i humanistów), mówiła, że ta indoktrynacja religijna jest źródłem radykalizacji islamu i nasilenia przemocy (czego nie mogli by znieść studenci stowarzyszeni w organizacji „Budowania mostów”), mówiła o konieczności zreformowania islamu, którego święte teksty, takie jak Koran i hadisy, zawierają zachętę do nienawiści do Innego i wzywają do przemocy (co musiało być szczególnie rażące dla żydowskich studentów z JStreet U).


Komentując to wydarzenie profesor David Gelernter z Yale University pisał:

 

“Wolność” słowa w Yale 


List do studentów muzułmańskich protestujących przeciwko wykładowi Ayaan Hirsi Ali 


Do Muzułmańskiego Stowarzyszenia Studentów Muzułmańskich w Yale i jego wielu organizacji siostrzanych, które podpisały list protestacyjny przeciwko wykładowi Ayaan Hirsi Ali’s lecture w poniedziałek
:


Uwielbiam waszą nową koncepcję wolności słowa! Oczywiście, ta kobieta powinna mieć zakaz wstępu na kampus i zaklejone usta; dlaczego nie mogli jej po prostu zamordować po cichu w Holandii razem jej kolegą – twórcą kontrowersji? Ci ludzie są gorsi niż bielizna z ręcznie tkanej wełny! Praktycznie rzecz biorąc, oni żyją po to, żeby studenci czuli się nieswojo.


Zajmijmy się jednak surową rzeczywistością. Wasza natchniona propozycja, by Zatwierdzone Autorytety przemawiały bezpośrednio po Ali, by przypomnieć studentom o autoryzowanym poglądzie społeczności muzułmańskiej, jest najbardziej ekscytującym rozwojem Wolności Słowa od czasów Inkwizycji – wszyscy będą o tym mówić! Napisaliście z ogromną powściągliwością, o tym „jak nieprzyjemnie będzie” waszym przyjaciołom, jeśli pozwoli się tej kobiecie przemawiać. E tam, nieprzyjemnie. Okaleczanie genitaliów małych dziewczynek jest po prostu odrażające! Kto pozwolił na poruszanie tego tematu w wykładzie dla niewinnych studentów Yale? Zanim się obejrzysz, ludzie będą mówili, że niektóre ortodoksyjne społeczeństwa muzułmańskie są najbardziej okrutne i nieoświecone na ziemi i że społeczeństwa zachodnie są od nich lepsze (lepsze!) jedynie dlatego, że nie okaleczają seksualnie małych dziewczynek! Albo nie zmuszają ich do poligamicznych małżeństw, nie popierają morderstw honorowych, nie traktują kobiet jako własności ich męskich krewnych i cała reszta tego. Czy nie  moglibyście wreszcie przestać o tym gadać? Można by pomyśleć, że ktoś okaleczył ich genitalia.


Wszyscy wiemy, że Wolność Słowa nie oznacza, że każdy może wstać i sobie mówić. Czy pozwolilibyście waszemu psu przemawiać przez godzinę do publiczności składającej się ze studentów Yale? Czego mamy jeszcze sie spodziewać? Zaproszenia Dicka Cheneya? Staranne studia nad współczesnymi dokumentami pokazują całkowicie wyraźnie, że kiedy Konstytucja Stanów Zjednoczonych wspomina Wolność Słowa, odnosi się to do Wolności Słowa dla Stowarzyszenia Studentów Muzułmańskich w Yale. Wszyscy wiemy, że prawdziwa wolność słowa znaczy wolność zamknięcia ust, szczególnie, jeśli nie zgadzasz się z lepszymi od siebie. A prawdziwa wolność myśli oznacza zaprzestanie myślenia, gdy tylko właściwe Autorytety ogłoszą oficjalną prawdę – oraz wolność cierpliwego czekania, by to zrobiły.


Bo weźmy tę Hirsi Ali. Przede wszystkim jest czarną kobietą, a one nie są całkiem gotowe do zajmowania czasu w najbardziej atrakcyjnych godzinach, wiecie, co mam na myśli? I jest ona przeciwko systematycznemu maltretowaniu kobiet w społeczeństwach muzułmańskich. A co z ludźmi, którzy są za systematycznym maltretowaniem kobiet w społeczeństwach muzułmańskich? Ponadto, nie ma ona „właściwych kwalifikacji naukowych”. Czy chcecie zalać cały kampus szarlatanami wyrażającymi tak zwane opinie w oparciu o „doświadczenie” i „wiedzę” zamiast autorytetu akademickiego? I jest Holenderką. Mniej lub bardziej. Czy trzeba powiedzieć więcej?


Dziękuję Stowarzyszeniu Studentów Muzułmańskich w Yale za obronę nas wszystkich przed koniecznością wysłuchiwania nieocenzurowanych myśli i samodzielnego dochodzenia do własnych opinii. A przynajmniej za próbowanie. Będziemy cenić wasz list i będziemy zawsze trzymać go pod poduszką.


Free speech at Yale david-gelernter

National Review Online, 14 września 2014


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 582 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Byli ateiści, obecnie wierzący   Ferus   2019-11-17
Dewocja to pobożność? Czyli wizyta u starszej pobożnej pani.   Ferus   2019-11-10
Biskupa czerep rubaszny   Koraszewski   2019-11-08
Sen mara, Bóg wiara, nieśmiały głos podświadomości, czy bezsensowne rojenia senne?   Ferus   2019-11-03
Refleksje sprzed lat: „Proporcje krzyku i smaku”   Ferus   2019-10-27
Trudne początki mitu   Ferus   2019-10-20
Jak Bóg ogarnia swoje dzieło   Ferus   2019-10-13
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (V)   Ferus   2019-10-06
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców IV   Ferus   2019-09-29
Katolicka Afryka i jej niepokoje   Igwe   2019-09-27
Turcja: ucieczka od religii?   Bulut   2019-09-25
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (III)   Ferus   2019-09-22
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców (II)   Ferus   2019-09-15
Uduchowiony erotyzm bogów i wyznawców   Ferus   2019-09-08
Zlecenie walki z szatanem   Koraszewski   2019-09-02
Mrówki i ludzie. Czyli niepokojące podobieństwo „korony stworzenia” do bezrozumnych owadów.   Ferus   2019-09-01
Jabłko, które jabłkiem nie było   Ferus   2019-08-25
Ta miłość zaczęła się od strachu   Koraszewski   2019-08-24
Problem „ukrywającego się Boga”.   Ferus   2019-08-18
Hipoteza Boga kontra nauka (IV)   Ferus   2019-08-11
Na początku był jakiś Jezus   Koraszewski   2019-08-05
Hipoteza Boga kontra nauka (III)   Ferus   2019-08-04
Hipoteza Boga kontra nauka (II)   Ferus   2019-07-28
Hipoteza Boga kontra nauka   Ferus   2019-07-21
Apostołowie Nowego Ładu (II)   Ferus   2019-07-14
Bóg bez państwa i państwo bez Boga   Koraszewski   2019-07-12
Apostołowie Nowego Ładu. Czyli ludzie pogodzeni z nieubłaganymi prawami natury.   Ferus   2019-07-07
Pamięć i odrzucona tożsamość   Koraszewski   2019-06-27
O znaczeniu świeckich usług medycznych   Igwe   2019-06-22
Bezlitosne Miłosierdzie Boże   Ferus   2019-06-16
Dziecko i jego I Komunia Święta   Ferus   2019-06-09
Tajemnica zawodowa duchownych   Ferus   2019-06-02
Rozmyślając nad sensem życia (VIII)   Ferus   2019-05-26
Rozmyślając nad sensem życia (VII)   Ferus   2019-05-19
Rozmyślając nad sensem życia (VI)   Ferus   2019-05-12
De non existentia Dei   Koraszewski   2019-05-06
Rozmyślając nad sensem życia (V)   Ferus   2019-05-05
Nieszczęsny ateizm. List do przyjaciela   Koraszewska   2019-05-04
Ewangelia według pana Jeża   Koraszewski   2019-05-02
Biły się dwa bogi   Koraszewski   2019-04-29
Rozmyślając nad sensem życia IV.   Ferus   2019-04-28
Ani nie manifest, ani nie tak nowego ateizmu   Koraszewski   2019-04-26
Wzrastająca obecność boga   Koraszewski   2019-04-22
Rozmyślając nad sensem życia (III)   Ferus   2019-04-21
Dziękujmy Panu, korona cierniowa ocalona   Koraszewski   2019-04-19
Czary, zagrożenie bezpieczeństwa i prawo szariatu   Igwe   2019-04-16
Rozmyślając nad sensem życia (II).   Ferus   2019-04-14
Dlaczego ateiści walczą o prawo wyjścia z cienia w Afryce i nie tylko w Afryce?   Igwe   2019-04-10
Rozmyślając nad sensem życia   Ferus   2019-04-07
Krzywdy wyrządzone ludzkości przez naukę   Ferus   2019-04-01
Zdobywca nagrody Templetona i jego nonsensy w „Scientific American”   Coyne   2019-03-28
Mały Traktat o duszy dziecka poczętego tak lub inaczej   Koraszewski   2019-03-26
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia? (II)   Ferus   2019-03-24
Zwalczanie oszukańczych kapłanów i komercjalizacji religii w Republice Południowej Afryki   Igwe   2019-03-23
Dlaczego musiałem zostać ateistą   Ferus   2019-03-17
Eks-ateistka obnaża nędzę ateizmu   Koraszewski   2019-03-07
Ego kontra Świadomość. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-03-03
Trzy dni, które nie wstrząsną Kościołem   Koraszewski   2019-02-25
Ego kontra Świadomość II. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-02-24
Kiedy największa na świecie sunnicka instytucja religijne potępi swój kolonializm?    Shoaaib   2019-02-24
Artykuł w ”New York Times”: Nauka może uczyć się od religii   Coyne   2019-02-20
Ego kontra Świadomość. Czyli lepiej żyć złudzeniami czy prawdą o rzeczywistości?   Ferus   2019-02-17
Papież ucałował notorycznego islamistycznego antysemitę   Meotti   2019-02-12
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia?   Ferus   2019-02-10
Płaska Ziemia: kwestia wiedzy czy wiary? (II)   Ferus   2019-01-27
Płaska Ziemia: czyli kwestia wiedzy czy wiary?   Ferus   2019-01-20
Zachodni apologeci ekstremizmu   Rafizadeh   2019-01-19
Refleksje po lekturze „Ateisty”   Ferus   2019-01-13
Czy Afryce potrzebna jest religijna reformacja?   Igwe   2019-01-08
Eksperci od „prawdziwej” wolności i grzechu   Ferus   2019-01-06
Ośmioletnia panna młoda   Rafizadeh   2019-01-02
Intrygujące pytanie papieża Franciszka   Ferus   2018-12-30
Tak, jest wojna między nauką a religią   Coyne   2018-12-29
Jasełkowo-teologiczne refleksje dziadka „Maryi panienki”.   Ferus   2018-12-23
Pogodzenie nauki i religii?   Coyne   2018-12-21
Adwokat diabła II.Czyli religijna wersja ludzkich umiejętności „poszukiwania wyjścia”.   Ferus   2018-12-16
Adwokat diabła. Czyli religijne racje zastępujące prawdę.   Ferus   2018-12-09
Duchowni wypaczają religię i mordują kobiety   Reza   2018-12-03
Niechciany dar Boga. Czyli trudności z akceptacją nieuniknionego.   Ferus   2018-12-02
W Nigerii porzucenia religii jest ryzykownym przedsięwzięciem   Igwe   2018-11-29
Człowiek musi w coś wierzyć. Podsumowanie.   Ferus   2018-11-25
 “Islam przeżywa ostre starcie z nowoczesnością i wymaga reform”     2018-11-22
Człowiek musi w coś wierzyć. Schizma arcybiskupa Lefebvre'a   Ferus   2018-11-18
Człowiek musi w coś wierzyć. Mariawici.   Ferus   2018-11-11
Boski niebyt, nauka i patriotyzm   Koraszewski   2018-11-07
Człowiek musi w coś wierzyć. Raskolnicy, Swedenborg.   Ferus   2018-11-04
Człowiek musi w coś wierzyć. Savonarola, Luter i inni   Ferus   2018-10-28
Allah stworzył kobiety, żeby były w domach     2018-10-25
Prawdziwy opór przeciw fanatyzmowi   Chesler   2018-10-24
Człowiek musi w coś wierzyć. Kontynuacja.   Ferus   2018-10-21
List Einsteina kwestionujący religię, biblię i ideę Boga jest znowu na sprzedaż   Coyne   2018-10-19
Jak ekstremistyczny rząd traktuje dziewczynki i kobiety   Bulut   2018-10-19
Szatan pierwszej klasy   Kruk   2018-10-15
Przemyślana odmowa przymusowej relokacji uchodźców   Ferus   2018-10-14
Kiedy rzeczywistość zaprzecza religijnej fikcji. Czyli refleksje nad listem papieża Franciszka do ludu Bożego.   Ferus   2018-10-07
Rozum uskrzydlony wiarą (III)   Ferus   2018-09-30
Rozum uskrzydlony wiarą (II)   Ferus   2018-09-23
Rozum uskrzydlony wiarą   Ferus   2018-09-16
Zbrodnie Boga czy zbrodnie ludzi w imieniu Boga?   Ferus   2018-09-09
Kiedy stworzenie czuje się lepsze od Stwórcy.   Ferus   2018-09-02

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Schadenfreude



Pseudonaukowa histeria...


Panstwo etc



Biły się dwa bogi


 Forma przejściowa


Wstęga Möbiusa


Przemysł produkcji kłamstw


Jesteś tym, co czytasz,



Radykalne poglądy polityczne


Einstein



Socjologia



Allah stworzyl



Uprzednie doświadczenie



Żydowski exodus



PRL Chrystusem narodów



Odrastające głowy hydry nazizmu



Homeopatia, wibracje i oszustwo


Żołnierz IDF



Prawo powrotu



Mózg i kodowanie predyktywne



Nocna rozmowa



WSzyscy wiedza



Nieustający marsz



Oświecenie Pinker



Alternatywna medycyna zabija



Kobiety ofiarami



Prometeusz



modyfikowana pszenica



Arabowie



Roboty będą uprawiać ziemię



Sumienie, czyli moralność bez smyczy



Skomplikowana ewolucja



Argument neuroróżnorodności



Nowe badanie pamięci długotrwałej


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk