Prawda

Sobota, 11 maja 2024 - 19:30

« Poprzedni Następny »


Nie, islamofobia nie jest tym samym co antysemityzm


Uzay Bulut 2020-01-26


Mordercza przemoc przeciwko Żydom na Zachodzie – ze strony islamistów i innych - staje się alarmująco powszechna. Tymczasem wielu islamistów i ich apologetów coraz głośniej propaguje fałszywą narrację, że „islamofobia” nie różni się od antysemityzmu.


Na przykład, prezydent Turcji, Recep Tayyip Erdogan, wezwał 22 marca do globalnej walki przeciwko „rosnącej islamofobii”, podobnej do walki przeciwko „antysemityzmowi po Holocauście”. Na spotkaniu ministrów Organizacji Kooperacji Islamskiej (OIC) powiedział: “Tak jak ludzkość walczyła przeciwko antysemityzmowi po katastrofie Holocaustu, powinna walczyć przeciwko rosnącej islamofobii w ten sam zdecydowany sposób”.  


Erdogan od dawna przedstawia wprowadzające w błąd analogie między ”islamofobią” a antysemityzmem, jak również między faszyzmem i syjonizmem, ruchem, który broni prawa narodu żydowskiego do samostanowienia i wyraża poparcie dla żydowskiego państwa w historycznej Ziemi Izraela.


“Islamofobia musi zostać uznana za zbrodnię przeciwko ludzkości w ten sam sposób, w jaki powinny być uznane syjonizm, antysemityzm i faszyzm” - powiedział Erdogan na “Fifth Alliance of Civilizations Forum” w Wiedniu w 2013 roku.


Erdogan i inni islamiści próbują umieścić ofiary przemocy – naród żydowski – w tej samej kategorii co sprawców morderczej mowy nienawiści, to jest islamistycznych antysemitów. 


 “Każdy śmiertelny atak na Żydów na Zachodzie między 2012 a 2019 rokiem miał miejsce w Europie, co sugeruje, że ten kontynent stał się teraz centralnym punktem groźby dżihadystycznego terroru wobec Żydów na Zachodzie” - napisał w czerwcu 2019 roku Mitchell D. Silber, były dyrektor Analizy Wywiadu w Departamencie Policji w Nowym Jorku, a obecnie profesor w  Wyższej Szkole Spraw Publicznych i Międzynarodowych na  Columbia University.


Następnie powiedział: “Cztery śmiertelne ataki terrorystyczne zdarzyły się w Europie w latach od 2012 do 2019, dokonane przez osoby, których motywacją do zaatakowania wyraźnie żydowskich celów była pełna przemocy islamistyczna ideologia”.   


Nieustannie jednak słyszymy ”ostrzeżenia” ze strony islamistów i ich sojuszników, byśmy nie głosili ”islamofobii”, także kiedy islamiści atakują i mordują niewinnych ludzi za to, że mają inną wiarę lub przekonania.


W odróżnieniu od antysemityzmu – który jest zdefiniowany przez 31 państw członkowskich  International Holocaust Remembrance Alliance (IHRA) jako “pewne postrzeganie Żydów, które może być wyrażane jako nienawiść… wobec żydowskich instytucji społecznych i religijnych” – islamofobia jest określeniem, które według francuskiego filozofa,  Pascala Brucknera, zostało wymyślone pod koniec lat 1970. przez irańskich fundamentalistów do “zadeklarowania, że islam jest nienaruszalny”. 


Określenie to zostało ponownie wprowadzone w lutym 1997 roku w artykule zatytułowanym “Islamophobia its features and dangers,” autorstwa brytyjskiego think tanku, Runnymede Trust – który w 1996 założył Commission on British Muslims and Islamophobia. W listopadzie 1997 roku the Runnymede Trust opublikował kolejny raport pod tytułem “Islamophobia: a challenge for us all.”


Jak Bruckner napisał w zjadliwym eseju, opublikowanym we francuskiej gazecie „Libération” w 2010 roku: 

“Określenie ‘islamofobia’ służy szeregowi funkcji: zaprzecza rzeczywistości islamskiej ofensywy w Europie, by ją tym lepiej uzasadnić; atakuje świeckość przez zrównanie jej z fundamentalizmem. Nade wszystko jednak chce zamknąć usta tym wszystkim muzułmanom, którzy kwestionują Koran, którzy żądają równości płci, którzy roszczą sobie prawo do porzucenia religii i którzy chcą praktykować swoją wiarę swobodnie i bez poddawania się dyktatom brodatych doktrynerów. Tak więc młode dziewczyny są piętnowane za nie noszenie zasłon, jak też piętnowani są francuscy, niemieccy lub angielscy obywatele pochodzący z Maghrebu, Turcji, Afryki lub Algierii, którzy żądają prawa do religijnej obojętności, prawa do niewiary w Boga, prawa do nie poszczenia w ramadan. Oskarżycielskie palce wskazują na tych renegatów, skupia się na nich gniew ich religijnych społeczności w celu zdławienia wszelkiej nadziei wśród wyznawców Proroka”.

Innymi słowy, antysemityzm i „islamofobia” nie mają ze sobą nic wspólnego.  „Islamofobia” jest w rzeczywistości świadomym celem islamistycznym.   


“Zapomnij o ‘islamofobii’ jako społecznej bolączce podobnej do rasizmu” - pisze dr Andrew Bostom, autor The Legacy Of Jihad: Islamic Holy War And The Fate Of Non-Muslims.

“Tworzenie strachu przed islamem jest świętym obowiązkiem wiernych muzułmanów. Fjordman przypomina nam, jak wielki współczesny znawca islamu, Hans Jansen, zauważył, że Koran, na przykład, werset 8:60, ma odniesienie do emblematu Bractwa Muzułmańskiego:


‘...nakazuje muzułmanom wpajanie strachu przed islamem, (islamofobii), w serca nie- muzułmanów, przy użyciu wszystkich koniecznych środków, by zmusić ich do poddania się potędze islamu’”.

Bostom wyjaśnia, że ten motyw – wywoływanie terroru u nie muzułmanów – powtarza się w koranicznych wersetach, takich jak 3:151 i 8:12, w wypowiedziach założyciela islamu Mahometa (hadisy) i jego biografii (sira).

“Koran 8:60 mówi:


‘Przygotujcie przeciwko nim, ile możecie sił i oddziałów konnicy, którymi moglibyście przerazić wroga Boga i wroga waszego, jak również innych, którzy są poza nimi, a których wy nie znacie. Bóg ich zna!’


3:151 ‘My wrzucimy w serca tych, którzy nie uwierzyli, przerażenie za to, iż oni dodawali Bogu jako współtowarzyszy to, czemu On nie zesłał żadnej władzy. Ich miejscem schronienia będzie ogień. A jakże złe to miejsce pobytu dla niesprawiedliwych!’


8:12 ‘Twój Pan objawił aniołom: "Oto Ja jestem z wami! Umocnijcie więc tych, którzy wierzą! Ja wrzucę strach w serca niewiernych. Bijcie ich więc po karkach!
Bijcie ich po wszystkich palcach!"’


Mahomet powtarza ten nakaz w najważniejszym, kanonicznym zbiorze hadisów (Sahih Buchari Tom 4, Księga 52, Numer 220), mówiąc, ‘Zostałem zwycięski przez terror’.”

Bostom konkluduje: “Dzisiaj to prawdziwie doktrynalne i historyczne znaczenie islamofobii przeszło orwellowską transformację. Nasze media i elity polityczne, kuląc się w poddaniu dżihadystycznym dyktatom kulturowym głównych grup frontu Bractwa Muzułmańskiego, które dominują w instytucjonalnym islamie amerykańskim, twierdzą teraz, że ‘islamofobia’ jest nieuzasadnionym, wręcz dyskryminującym strachem przed muzułmanami i ich wyznaniem”.   


Dlaczego więc islamiści podnoszą taki szum o „islamofobię”, skoro przerażanie nie- muzułmanów jest w istocie islamistycznym obowiązkiem?


Bowiem określenie „islamofobia”, które jest propagowane szczególnie na Zachodzie, wydaje się mieć na celu cenzurowanie bardzo potrzebnej krytyki islamskiej ideologii, która spowodowała unicestwienie lub represje milionów ludzi, włącznie z muzułmanami. 


Antysemityzm czyli nienawiść do Żydów historycznie powodował drastyczne łamanie praw, pogromy, a także ludobójstwo Żydów. Ponadto, wielu islamistów promujących fałszywą narrację, że „islamofobia jest nowym antysemityzmem” sami są antysemitami, a motywują ich agresywnie antysemickie nauki islamskiej teologii.


Erdogan, na przykład, podczas obchodów „Światowego Dnia Praw Człowieka” 11 grudnia 2017 roku powołał się na hadis sankcjonujący zabijanie Żydów. "Ci, którzy myślą, że są właścicielami Jerozolimy, powinni wiedzieć, że jutro nie będą mogli chować się za drzewami” - oznajmił Erdogan. 


Hadis, do którego nawiązał Erdogan, mówi: "Ostatnia godzina nie nadejdzie aż muzułmanie będą walczyć przeciwko Żydom i muzułmanie będą ich zabijali, aż Żydzi będą chować się za kamieniem lub drzewem, a kamień lub drzewo powiedzą: muzułmaninie, sługo Allaha, za mną jest Żyd; przyjdź i zabij go; ale drzewo kolcowoju tego nie powie, bo jest to drzewo Żydów”.


W recenzji z książki dra Bostoma The Legacy of Islamic Antisemitism From Sacred Texts to Solemn History, Raymond Ibrahim pisze:

“W żadnym przypadku nie można twierdzić, że jest to produkt uboczny zachodniego antysemityzmu lub stworzenia Izraela, bowiem niechęć wobec Żydów ma solidną podstawę doktrynalną w najbardziej autorytatywnych tekstach islamskich.  


Werset za wersetem w Koranie i hadis za hadisem surowo ganią, potępiają i przeklinają Żydów; są oni nazywani ‘siejącymi zepsucie’, ‘wyzyskiwaczami’, ‘fałszerzami’, ‘zabójcami proroków’ i ‘świniami i małpami’. Takie szkalujące słowa znajdują się w Koranie (odwiecznym słowie Alaha) i w hadisach (słowach islamskiego proroka). Tak więc muzułmańska wrogość do Żydów ma niewiele wspólnego z okolicznościami lub polityką”.

Ponadto antysemickie nauczanie w islamie odegrało dużą rolę w czystce etnicznej Żydów na Bliskim Wschodzie, w Afryce Północnej i rejonie Zatoki. Żydzi w tym regionie doznawali trwającej wieki systematycznej opresji i prześladowań pod rządami muzułmańskimi. 


Po podboju regionu przez muzułmanów w VII i VIII wieku Żydzi i chrześcijanie pod rządami islamskimi stali się “dhimmi”, poddanymi drugiej kategorii, zmuszonymi do kupowania prawa do życia przez płacenie muzułmańskim władcom wygórowanego podatku o nazwie dżizja. Prześladowania Żydów w krajach muzułmańskich trwały przez cały XX wiek i 850 tysięcy Żydów w końcu zmuszono do opuszczenia krajów arabskich i Iranu, gdzie żyli przez ponad 2500 lat – o cały tysiąc lat przed powstaniem islamu.   


Chociaż historia prześladowań Żydów w Europie i Rosji jest dobrze udokumentowana, świat akademicki w znacznej mierze ignorował prześladowania Żydów w świecie muzułmańskim. Być może częściowo rolę odgrywa tu strach przed otrzymaniem etykietki „islamofoba” i to powstrzymało wielu uczonych przed badaniem i pisaniem o prześladowaniach Żydów w
muzułmańskich społeczeństwach. 


Obecnie zaś islamiści importują swoją morderczą nienawiść do Żydów do Europy i Ameryki Północnej. Kilka przykładów: 

  • W Belgii nauczyciel liceum w Bruksel zamieścił na Facebooku wideo imama wzywającego do dżihadu, czyli świętej wojny przeciwko Żydom i tym, którzy z nimi „spiskują”. Talal Magri, który uczy o islamie w Athénée Royal Agri-Saint-Georges, zamieścił wideo w listopadzie 2019 roku przedstawiające niezidentyfikowanego mężczyznę, wygłaszającego kazanie po arabsku, jak informowała witryna internetowa La Dernière Heure. Kaznodzieja mówi: „Tych, którzy kooperują, pracują, spiskują z Żydami, Allahu, zabierz ich natychmiast. Wstrząśnij ich fundamentami i obal ich budynki, Allahu. Wspieraj wojowników dżihadu, od przyłączenia się do których wymawiają się niektórzy wśród nas”.
  • W Danii imam Mundhir Abdallah z meczetu Al-Faruq w Kopehadze nawiązał do hadisu wzywającego muzułmanów, by powstali przeciwko Żydom. „Dzień Sądu Ostatecznego nie nadejdzie aż muzułmanie będą walczyć z Żydami i zabiją ich” – napisał Abdallah na Facebooku i powiedział w wideo na YouTube w marcu 2018 roku. 
  • W Hiszpanii imam Saleheoldine al-Moussaoui z miasta Azuqueca De Henares w pobliżu Madrytu powiedział w piątkowym kazaniu w 2017 roku: “O Allahu, zniszcz rabujących Żydów… policz ich jednego po drugim i nie oszczędź żadnego z nich”.  
  • We Francji imam z Toulouse,  Mohamed Tatai, w kazaniu wygłoszonym w 2017 roku recytował ten sam hadis, mówiący, że w Dzień Sądu Ostatecznego muzułmanie zabiją Żydów. Powiedział słuchaczom, że „prorok Mahomet powiedział nam o ostatecznej i decydującej bitwie: ‘Dzień Sądu nie nadejdzie, aż muzułmanie będą walczyć z Żydami. Żydzi będą chować się za kamieniami i drzewami, a kamienie i drzewa powiedzą: O muzułmaninie, o sługo Allaha, za mną chowa się Żyd, przyjdź i zabij go – poza drzewem kolcowoju, które jest jednym z drzew Żydów”. 15 grudnia 2017 roku to kazanie zostało zamieszczone na kanale YouTube Grande Mosquée de Toulouse.
  • W USA, w Pittsburghu imam Naeem Abdullah – w wykładach zamieszczonych na jego kanale YouTube między październikiem 2016 roku a grudniem 2018 roku – mówił, że Żydzi “czynią szyderstwo ze swojej religii” i „mają wszystkie pieniądze”. Ponadto powiedział: „Jeśli spojrzysz głębiej za kulisy, Żydzi kierują wszystkim”, a niektórzy Żydzi „zostali zamienieni w małpy i świnie, dosłownie”.   
  • W Kanadzie w 2014 roku szejk Wael AlGhitawi, imam w meczecie w Montrealu, prosił Allaha podczas kazania, by “zniszczył przeklętych Żydów” i „zabił ich jednego za drugim”. W innym kazaniu, z 2017 roku, imam powiedział, że Żydzi są „ludźmi, którzy mordują proroków, rozlewają ich krew i przeklinają Pana”.

75 lat po Holocauście wezwanie „zabić Żydów” słychać w krajach Zachodu – tym razem głównie ze strony imamów i innych muzułmanów. Jednak w listopadzie zeszłego roku dr Yousef Al-Othaimeen, sekretarz generalny Organizacji Współpracy Islamskiej (OIC), “zażądał wprowadzenia prawa międzynarodowego, które kryminalizowałoby wszystkie akty islamofobii” - informowała witryna internetowa Arab News. 


I na tym polega tragedia: zakaz uzasadnionej krytyki islamskiej teologii, by powstrzymać „islamofobię”, tylko wzmocni dżihadystów i jeszcze bardziej zaszkodzi ofiarom tej ideologii. Nawet jeśli któregoś dnia „islamofobia” będzie nielegalna według międzynarodowego prawa, islamska przemoc wobec muzułmanów i nie-muzułmanów będzie trwała i prawdopodobnie będzie jeszcze gorsza, bo nie będzie już nikogo, kto krytykowałby idee motywujące do dżihadystycznego terroru, nienawiści i maltretowania.    


Dobrym miejscem do rozpoczęcia bitwy jest skończenie z szerzeniem kłamstwa, że „islamofobia” jest tym samym, co antysemityzm.


No, Islamophobia is not the same as antisemitism

Israel National News, 9 stycznia 2010

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Uzay Bulut

Publicystka turecka z Ankary, która obecnie przebywa w USA. Pisze o sobie, że urodziła się jako muzułmanka.


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 907 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Chrześcijaństwo, Zagłada i syjonizm   Koraszewski   2019-12-02
Chusta wreszcie wolna; Turcja wręcz przeciwnie   Bekdil   2014-10-10
Chłopiec kaznodzieja   Dawkins   2017-04-19
Co się właściwie stało?   Kalwas   2022-10-01
Credo ateisty (II)   Ferus   2023-01-01
Credo ateisty (III)   Ferus   2023-01-08
Credo ateisty (IV)   Ferus   2023-01-15
Credo ateisty (IX)   Ferus   2023-02-19
Credo ateisty (V)   Ferus   2023-01-22
Credo ateisty (VI)   Ferus   2023-01-29
Credo ateisty (VII)   Ferus   2023-02-05
Credo ateisty (VIII)   Ferus   2023-02-12
Credo ateisty (X)   Ferus   2023-02-26
Credo ateisty (XI)   Ferus   2023-03-05
Credo ateisty (XII)   Ferus   2023-03-12
Credo Ateisty (XIII)   Ferus   2023-03-19
Credo ateisty    Ferus   2022-12-25
Credo islamu z ust autorytetu     2020-03-02
Credo sceptyka, Część  IV.   Ferus   2023-05-14
Credo sceptyka. Część I.   Ferus   2023-04-23
Credo sceptyka. Część II.   Ferus   2023-04-30
Credo sceptyka. Część III   Ferus   2023-05-07
Credo sceptyka. Część IX.   Ferus   2023-06-18
Credo sceptyka. Część V.   Ferus   2023-05-21
Credo sceptyka. Część VI   Ferus   2023-05-28
Credo sceptyka. Część VII.   Ferus   2023-06-04
Credo sceptyka. Część VIII   Ferus   2023-06-11
Credo sceptyka. Część X.   Ferus   2023-06-25
Credo sceptyka. Część XII.   Ferus   2023-07-09
Credo sceptyka. Część  XI.   Ferus   2023-07-02
Cuda, cuda ogłaszają   Ferus   2016-04-24
Cyrograf   Ferus   2015-01-17
Czarne życie, które nie ma znaczenia: 50 chrześcijan zamordowanych w ich kościele   Ibrahim   2022-06-16
Czary, zagrożenie bezpieczeństwa i prawo szariatu   Igwe   2019-04-16
Czas pociągnąć do odpowiedzialności “kapłanów-cudotwórców”   Igwe   2018-01-27
Czego Żydzi nauczyli Koptyjkę     2015-02-20
Cztery słowa i 1280 poszkodowanych…   Bekdil   2015-04-26
Czy Afryce potrzebna jest religijna reformacja?   Igwe   2019-01-08
Czy antysemityzm, szalejący w niektórych częściach świata muzułmańskiego, naprawdę opiera się na błędnej interpretacji islamu?   Spencer   2023-02-27
Czy ateizm jest irracjonalny? Filozof mówi “tak”   Coyne   2014-10-28
Czy ateizm może być nauczany jako religia?   Koraszewski   2021-07-12
Czy ateiści są snobami intelektualnymi?   Coyne   2014-03-22
Czy Bóg jest kręgowcem bez substancji?   Coyne   2014-06-26
Czy Bóg kocha małpi patriotyzm?   Koraszewski   2018-03-26
Czy chrześcijaństwo było kluczowe dla rozwoju nauki?   Coyne   2015-09-24
Czy istnieją „głęboko niewierzący”?   Ferus   2020-09-06
Czy jakiś proboszcz popełnił kardynalny błąd?   Koraszewski   2022-10-17
Czy krytyczne myślenie zmieni Afrykę?   Igwe   2017-02-13
Czy ludobójstwo jest miłe Bogu?   Koraszewski   2015-09-30
Czy mit o Świętym Mikołaju jest niemoralny?   Novella   2016-12-23
Czy Pan Bóg lubi kiszone ogórki?   Koraszewski   2018-02-21
Czy panie zaorzą Kościół?   Koraszewski   2018-07-09
Czy religia jest nałogiem?   Koraszewski   2014-06-08
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia?   Ferus   2019-02-10
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia? (II)   Ferus   2019-03-24
Czy sztuczna inteligencja rozumie o czym mówi?   Ferus   2023-07-16
Czy to jest nauka, czy teologia?   Hoodbhoy   2016-06-05
Czy wierzący uważają pismo święte za dosłowną prawdę?   Coyne   2014-07-16
Czy wolno krytykować muzułmanów?   Pandavar   2021-06-28
Czy wolno śmiać się z religii?   Koraszewski   2016-08-29
Czyżby bunt aniołów stróżów?   Ferus   2017-08-27
Człowiek musi w coś wierzyć. Schizma arcybiskupa Lefebvre'a   Ferus   2018-11-18
Człowiek musi w coś wierzyć. Arianizm.   Ferus   2018-05-27
Człowiek musi w coś wierzyć. Kontynuacja.   Ferus   2018-10-21
Człowiek musi w coś wierzyć. Manicheizm.   Ferus   2018-05-13
Człowiek musi w coś wierzyć. Mariawici.   Ferus   2018-11-11
Człowiek musi w coś wierzyć. Nestorianizm.   Ferus   2018-06-03
Człowiek musi w coś wierzyć. Podsumowanie.   Ferus   2018-11-25
Człowiek musi w coś wierzyć. Raskolnicy, Swedenborg.   Ferus   2018-11-04
Człowiek musi w coś wierzyć. Savonarola, Luter i inni   Ferus   2018-10-28
Człowiek musi w coś wierzyć. Spadkobiercy manicheizmu.   Ferus   2018-05-20
Człowiek staje przed Bogiem?   Ferus   2015-05-03
Człowiek w labiryncie iluzji   Ferus   2018-03-11
Człowiek w labiryncie iluzji (Część V)   Ferus   2018-04-08
Człowiek w labiryncie iluzji (II)   Ferus   2018-03-18
Człowiek w labiryncie iluzji (III)   Ferus   2018-03-25
Człowiek w labiryncie iluzji  (Część IV)   Ferus   2018-04-02
Człowiek w labiryncie iluzji. Część VI.   Ferus   2018-04-15
Człowiek w labiryncie iluzji. Suplement II.   Ferus   2018-04-29
Człowiek w labiryncie iluzji. Suplement.   Ferus   2018-04-22
DCLXVI Krucjata   Ferus   2014-12-20
De non existentia Dei   Koraszewski   2019-05-06
Deislamizacja jest jedynym sposobem walki z ISIS   Greenfield   2015-06-21
Deizm antytezą teizmu?   Ferus   2022-01-30
Deizm antytezą teizmu? (II)   Ferus   2022-02-06
Deklaracja poddaństwa   Ferus   2014-12-08
Demony w afrykańskiej szkole?   Igwe   2016-09-05
Dewocja to pobożność? Czyli wizyta u starszej pobożnej pani.   Ferus   2019-11-10
Diabelskie zwierciadło jest winne złu?   Ferus   2021-03-21
Dlaczego ateiści walczą o prawo wyjścia z cienia w Afryce i nie tylko w Afryce?   Igwe   2019-04-10
Dlaczego jestem ateistą?   Koraszewski   2017-08-13
Dlaczego musiałem zostać ateistą   Ferus   2019-03-17
Dlaczego nauki i religii nie można ze sobą pogodzić   Koraszewski   2020-07-05
Dlaczego religia może być racjonalna, ale robi to w zły sposób   Coyne   2014-02-20
Dobre i złe powody, by wierzyć   Dawkins   2014-07-24
Dobro i Zło   Ferus   2015-06-07
Dobroć biblijnego Boga   Ferus   2016-09-25
Doradztwo religijne i religioznawcze Część VIII   Ferus   2015-03-21
Doradztwo religijne i religioznawcze IX   Ferus   2015-04-05
Doradztwo religijne i religioznawcze X   Ferus   2015-04-12

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk