Prawda

Piątek, 3 maja 2024 - 11:54

« Poprzedni Następny »


Sprawa Ilyi Szapiro demaskuje podwójne rasistowskie standardy uniwersytetu Georgetown


Daniel Greenfield 2022-02-15

Główny budynek założonego w 1789 roku Uniwersytetu Georgetown.
Główny budynek założonego w 1789 roku Uniwersytetu Georgetown.

Profesorka Georgetown University, C. Christine Fair, tweetowała, że "biali mężczyźni", którzy bronili sędziego Kavanaugh, “zasługują na nędzną śmierć, podczas gdy feministki będą się śmiały, kiedy łapią ostatni oddech” a potem „wykastrujemy ich trupy i nakarmimy nimi świnie”.


Administracji Georgetown wyjaśniła, że pogląd Fair, iż biali mężczyźni, którzy popierają właściwą procedurę prawną, powinni zostać zabici i wykastrowani, “nie jest poglądem Uniwersytetu”, podkreślając równocześnie, że “nasza polityka nie zabrania mowy, w której człowiek przedstawia swoje idee, nawet jeśli mogą być one kontrowersyjne i budzące sprzeciw".


Wydział prawa Uniwersytetu Georgetown zajął zupełnie inne stanowisko, kiedy profesor prawa Ilya Shapiro tweetował krytykę decyzji Bidena, że na stanowisko sędziego Sądu Najwyższego będzie brał pod uwagę tylko kandydatury czarnych kobiet. (Tej decyzji sprzeciwia się 76% Amerykanów, włącznie z większością Demokratów i niebiałych obywateli.)


Shapiro słusznie wskazuje, że procedura wyboru sędziego Sądu Najwyższego z rasą jako kryterium doprowadzi do gorszego wyboru. Z tym stanowiskiem zgadza się olbrzymia większość Amerykanów, Demokratów i mniejszości. Ale uniwersytet Georgetown, który nie zawiesił profesorki wzywającej do mordowania i kastrowania białych mężczyzn, zdecydował, że konstytucyjnie chroniona wolność słowa profesora musi być potępiona i zakazana.  


Shapiro, który miał kierować Ośrodkiem Prawa Konstytucyjnego na Wydziale Prawa, dostał lekcję na temat tego, jak uniwersytet Georgetown postrzega wolność słowa i wolność akademicką, kiedy skierowano go na przymusowy urlop.


Dziekan William Treanor określił tweety Shapiro jako “oburzające” i utrzymywał, że “są one sprzeczne z wszystkim, co reprezentuje Wydział Prawa Georgetown, i szkodzą kulturze równości i włączenia, jaką Wydział Prawa Georgetown buduje codziennie”. Oto jak wygląda ta kultura.


Preston Mitchum, profesor z Wydziału Prawa Georgetown tweetował: “tak WSZYSCY biali ludzie są rasistami. Tak, WSZYSCY cis ludzie są transfobami”.


Nie było żadnego potępienia, nie mówiąc już o zawieszeniu Mitchuma ze strony uniwersytetu Georgetown.


Dziekan William Treanor nie miał niczego do powiedzenia o tweetowaniu przez Mitchuma  “Biali mężczyźni używają przemocy. Kropka” lub, żeby nie było żadnej wieloznaczności w kwestii jego rasizmu, kiedy tweetował “Biali ludzie są źli”.


Mitchum tweetował także: “Biali ludzie nie ustalają, co jest rasizmem”.


Napisałem do dziekana Treanora i do biura prasowego Georgetown z pytaniem, czy podejmą jakiekolwiek działania przeciwko Mitchumowi, ale nie dostałem odpowiedzi. Najwyraźniej głoszenie, że „wszyscy biali ludzie są rasistami” i „biali mężczyźni używają przemocy” jest całkowicie zgodne z kulturą równości i włączania w Georgetown. I z jego akademickimi interesami.


W The Dangers of White Spaces Bryce Huebner, profesor filozofii w Georgetown, złorzeczy wszystkiemu od “białego pochodzenia Google” do “białych przestrzeni skonstruowanych wokół białych ciał”, nie wspominając już o “białych wartościach”.


"Jeśli biali ludzie nie są ‘rzeczywistą’ grupą, to nie ma niczego, co działa, by ich zachować” – twierdzi i nic nie czyni białych ludzi “białymi poza ideologią uciskania”.


Biblioteka Uniwersytetu Georgetown promuje “Decentralizowanie białości w sali wykładowej”, podczas gdy klub książki Czytanie Rasy na uniwersytecie oferuje “Białość bogactwa”.


Któregoś dnia Georgetown oszczędzi sobie czasu i wywiesi napis: “Białym wstęp wzbroniony”.


Ten rodzaj rasistowskiego akademickiego dyskursu nie jest wyjątkowy dla Uniwersytetu Georgetown University ani dla świata akademickiego, gdzie artykuły i wykłady regularnie brzmią teraz jak przemówienia Hitlera.


Istnienie białych ludzi ma wyjaśniać wszystkie bolączki od otyłości do globalnego ocieplenia i nierówności. Jedynym racjonalnym wnioskiem, jaki można wyciągnąć z tego rodzaju akademickiego dyskursu, to że jeśli biali ludzie zniknęliby jutro lub zostali zlikwidowani, świat natychmiast stałby się szczęśliwą utopią.


Podobnie jak tyrady Mitchuma i Fair wyraźnie nic z tego nie jest sprzeczne z wartościami uniwersytetu Georgetown.


Rasistowskie podwójne standardy są tutaj zupełnie oczywiste. Nawet najłagodniejsza krytyka rasistowskiego pomysłu, że kandydaci do najwyższego w kraju sądu mają być wybierani w oparciu o ich rasę, spotyka się z wściekłym potępieniem i nielegalnym zawieszeniem szanowanego eksperta prawa konstytucyjnego.  


Tymczasem nawet brutalna retoryka członków kadry profesorskiej o tym, jak bardzo nienawidzą białych ludzi, mężczyzn, Republikanów i każdego, kto różni się od nich, jest w porządku.


Broszura informacyjna dla personelu uniwersytetu Georgetown stwierdza, że uniwersytet “jest oddany wolnym i otwartym dociekaniom, rozważaniom i debacie we wszystkich sprawach” i “wolnemu słowu i bezsłownemu wyrażaniu idei” i twierdzi, że daje wszystkim „członkom uniwersyteckiej społeczności, włącznie z kadrą nauczycielską, studentami i personelem, największą możliwą swobodę wyrażania się”. Poza akcją afirmacyjną.  


Jest zrozumiałe, że Wydział Prawa uniwersytetu Georgetown Law jest wrażliwy na punkcie akcji afirmacyjnej.


W zeszłym roku wydział prawa wyrzucił dwóch profesorów, Sandrę Sellers i Davida Batsona, po tym jak Sellers skarżyła się, że czarni studenci pozostają w tyle z przerabianiem programu na jej kursie, a Batson nie zgłosił sprzeciwu wobec jej słów i powiedział, że “Tym, co doprowadza mnie do szaleństwa… koncepcja, jak to się rozgrywa i czy moje postrzeganie odgrywa tutaj rolę z pewnymi ludźmi, czy też moje nieświadome uprzedzenia odgrywają rolę w tym wszystkim”.  


Treanor oświadczył, że jest “oburzony” i ich głowy potoczyły się, podczas gdy kwestia akcji afirmacyjnej, dzięki której przyjmuje się nieprzygotowanych studentów, pozostała bez dyskusji, na szkodę wszystkich.  


Georgetown ma Biuro Programów Akcji Afirmacyjnej i Biuro Instytucjonalnej Różnorodności, Równości i Akcji Afirmacyjnej, ale wbrew oczekiwaniom poziom nauki  czarnych studentów pozostaje w tyle za poziomem pozostałych studentów. I żadna ilość rasizmu krytycznej teorii rasy nie wydaje się tu pomagać.


Przyjmowanie studentów, którzy mają mniejsze szanse na sukces, nie pomaga im, wręcz przeciwnie.


Sygnalizowanie cnoty nie pomaga czarnym. Odbieranie finansowania policji i wspieranie rasistowskiego nacjonalizmu Black Lives Matter prowadzi do kolejnych śmierci tysięcy  czarnych ludzi. Akcja afirmacyjna pcha czarnych nieprzygotowanych studentów na uniwersytety, gdzie mają większe prawdopodobieństwo niepowodzenia. Nie jest tak dlatego, że czarni studenci są intelektualnie gorsi, ale dlatego, że nie zostali wybrani na podstawie merytorycznych kryteriów.


To samo do pewnego stopnia dotyczy przyjmowania dzieci byłych absolwentów. To dlatego sprawa oszustw przy przyjmowaniu do USC nie dała znakomitych studentów. Kiedy używa się innych kryteriów niż akademickie osiągnięcia, wynik – czy jest to zatrudnianie polityków jako profesorów, czy wybieranie studentów w oparciu o rasę – zawsze będzie gorszy niż gdyby był to uczciwy system, który nagradza merytoryczne zasługi.


I żadna ilość cenzury, zawieszeń, zwolnień lub krytycznej teorii rasy nie zmieni tej prawdy.

 

The Ilya Shapiro Case Exposes Georgetown’s Racism Doubble Standards

7 lutego 2022

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Daniel Greenfield

Amerykański pisarz i publicysta, mieszka w Nowym Jorku. Prowadzi stronę internetową Sultan Knish.


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 2596 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Wstydliwa (dla UNESCO) sprawa uchodźców   Julius   2014-06-23
“New York Times” i Izrael   Ini   2014-06-25
Pora przestać infantylizować Palestyńczyków   Johnson   2014-06-27
Chiny zwalczają terror; świat krytykuje Izrael     2014-06-29
Imieniny Semantyki   Kruk   2014-07-05
Amerykanie odchodzą z Afganistanu, kto przychodzi?   Pant   2014-07-06
Potępienie zamordowania Mohammeda Abu Khdeira     2014-07-07
Moralność jest poza dyskusją   Bellerose   2014-07-08
Dlaczego znowu walczymy z Gazą?   Horovitz   2014-07-10
ONZ dodaje ISIS do Rady Praw Człowieka     2014-07-11
BBC i bezstronność   Ridley   2014-07-13
Europa przybliża się do eliminacji burki   Chesler   2014-07-14
Zamiana ról Dawida i Goliata     2014-07-16
Co robi izraelski pilot nad Gazą?   Nirenstein   2014-07-17
Zawsze nazywajcie zabitych “niewinnymi cywilami”     2014-07-18
Świat arabski traci cierpliwość     2014-07-19
Dlaczego?   Smuga-Otto   2014-07-19
Pociski izraelskie i schrony w Gazie   Al-Mulhim   2014-07-20
Ambasador Izraela mówi w ONZ   Prosor   2014-07-21
Fakty o bitwie w Shejaiya   Levick   2014-07-24
Na równiach pochyłych   Ridley   2014-07-25
Cierpienie palestyńskie   Karsh   2014-07-29
Izrael, Bliski Wschód i dysonans poznawczy   Harris   2014-08-02
Powody, by obawiać się Eboli   Ridley   2014-08-15
Komu nie sprzeda broni Wielka Brytania?   Greenfield   2014-08-19
Ognisko   Kruk   2014-08-21
Powody do radości   Ridley   2014-08-22
Chcesz zmniejszyć zanieczyszczeniewalcz z biedą   Lomborg   2014-08-24
Zdobywanie wyżyn moralnych jest zabawą przegranych   Greenfield   2014-08-25
Killer app w Jerozolimie   Boteach   2014-08-26
Pieniądze ONZ płyną do terrorystów   Ehrenfeld   2014-08-27
Listek figowy na łonie okonia   Koraszewski   2014-08-29
Chów wsobny elit   Azad   2014-09-02
Stan globalnej wioski   Koraszewski   2014-09-03
Spróbujcie wolnej przedsiębiorczości w Europie   Ridley   2014-09-04
Człowieczeństwo okaleczone   Valdary   2014-09-06
Muzułmańskie gwałty pod parasolem politycznej poprawności   Lindenberg   2014-09-07
Śmiercionośny dom izraelski uderza ponownie   Greenfield   2014-09-08
Dlaczego myślimy to, co myślimy?   Koraszewski   2014-09-12
Stare antypatie nie giną   Honig   2014-09-15
Turecka “hakawati” w Lewancie   Bekdil   2014-09-17
Ekonomia, głupcze? Owszem, ale jaka?   Koraszewski   2014-09-17
Amerykański negocjator i duże pieniądze z Kataru   Smith   2014-09-22
Więzień sumienia   Koraszewski   2014-09-25
Jazydzi i chrześcijanie obwiniają Obamę   Charbel   2014-09-27
Chodząc wśród duchów Hiroszimy   Boteach   2014-09-28
Pomieszanie z poplątaniem   Tsalic   2014-09-30
Kim są niewidzialne kobiety, które przystępują do ISIS?   Ahmed   2014-10-02
Nigeryjski książę o imieniu Islam   Greenfield   2014-10-04
Jak belgijscy sceptycy popełniali masowe samobójstwo   Bonneux   2014-10-04
Mordowanie więźniów politycznych Iranu   Paveh   2014-10-05
Komu w którym uchu dzwoni?   Koraszewski   2014-10-07
Skąd my to znamy?   Koraszewski   2014-10-09
Akuszerka i powrót do pytania o dobro i zło   Koraszewski   2014-10-11
Usuńcie Izrael z tej mapy!   Toameh   2014-10-13
Mój dziadek nie chciał być palestyńskim uchodźcą   Deek   2014-10-15
Czy można uratować liberalizm przed nim samym?   Harris   2014-10-15
Malala – nagroda Nobla, która przeraża talibów   Nirenstein   2014-10-16
O mechanizmie zniesławiania   Harris   2014-10-16
Czy Turcja powinna być w NATO?   Dershowitz   2014-10-18
Pszczoły i pestycydy   Ridley   2014-10-21
O Krymie, prawie międzynarodowym i Zachodnim Brzegu   Kontorovich   2014-10-22
Pokój, ale kiedy?   Landes   2014-10-23
Hashtag Nikab   Chesler   2014-10-24
Ebola – w poszukiwaniu strategii   Ridley   2014-10-27
Żyć z sensem   Kruk   2014-10-29
Nieoczekiwane konsekwencje pobożnych życzeń   Kemp   2014-11-01
Tańsza ropa to dobra wiadomość   Ridley   2014-11-01
Stop dziecięcej intifadzie!   Toameh   2014-11-03
Ewolucja duszy człowieka   Kruk   2014-11-06
Czym zajmuje się WHO?   Ridley   2014-11-09
Wojna Egiptu z terroryzmem: podwójne standardy świata   Toameh   2014-11-10
Nieznośna lekkość feminizmu   Greenfield   2014-11-14
Najlepsza inwestycja w czynienie dobra na świecie   Lomborg   2014-11-17
Dlaczego Gaza nie jest zdalnie okupowana   Kontorovich   2014-11-22
Uwagi o dyskuterach i kaczkach dziennikarskich   Koraszewski   2014-11-28
Opowieść o dwóch Zielonych Liniach   Kontorovich   2014-11-30
Kolumb nie odkrył Ameryki   Al-Mulhim   2014-12-06
Dobra wola Romson nie pomaga biednym   Lomborg   2014-12-07
Dumni Palestyńczycy muszą prowadzić walkę o zreformowanie UNRWA   Eid   2014-12-08
Czy Putin spotka się z kalifem w Jałcie?   Koraszewski   2014-12-09
Reguły? W walce na noże?!     2014-12-11
Legalność izraelskiego projektu ustawy o państwie narodowym   Kontorovich   2014-12-13
Organizacja Narodów Zjednoczonych potrzebuje strategii   Lomborg   2014-12-14
Listy z naszego sadu - rok w sieci   Koraszewski   2014-12-15
O historii, mitach i narracjach   Corwin   2014-12-16
Mruczanych świąt   Hili   2014-12-24
Pięć łamigłówek o okupacji i osiedlach   Kontorovich   2014-12-27
Poligamia napędza przemoc   Ridley   2014-12-28
Jestem amerykańskim gejem...   Boteach   2014-12-30
Turcja i UE: Kodak Moment   Bekdil   2015-01-01
Czy walczyć z wiatrakami?   Koraszewski   2015-01-02
Rewidowanie rewizjonistycznej historii   Tsalic   2015-01-06
Islamski Deng Xiaoping?   Koraszewski   2015-01-07
Nie ma sprawiedliwości, nie ma pokoju   Lumish   2015-01-12
Rozpoczynają się cyfrowe rządy   Ridley   2015-01-16
10 lat klepto-dyktatury Mahmouda Abbasa   Boteach   2015-01-20
Oznakować żywności, która zawiera… DNA!   Coyne   2015-01-21
Izrael, Palestyna i Międzynarodowy Trybunał Karny   Kontorovich   2015-01-22
Uprawy GMO: spór naukowy rozstrzygnięty   Ridley   2015-01-23

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk