Prawda

Poniedziałek, 27 marca 2017 - 20:17

« Poprzedni Następny »


Youtube

Najnowsze filmy
Najczęściej oglądane
youtube - ikona

Dwie tezy dla „postępowców” o dżihadzie


Michael Lumish 2016-12-23

Zamach w Berlinie dokonany przez dżihadystę, który użył do tego celu polskiej ciężarówki, mordując wcześniej jej kierowcę.
Zamach w Berlinie dokonany przez dżihadystę, który użył do tego celu polskiej ciężarówki, mordując wcześniej jej kierowcę.

Być może najtrudniejszą częścią mobilizacji oporu przeciwko politycznemu islamowi jest fakt, że tak wielu inteligentnych skądinąd ludzi upiera się przy interpretowaniu tego oporu jako wynikającego z irracjonalnego uprzedzenia lub, jeszcze częściej, ze zwykłego rasizmu.

 

Rozprawmy się więc z tym stanowiskiem.


Twierdzenie, że sprzeciw wobec dżihadu (lub politycznego islamu, lub islamizmu, lub jakkolwiek zechcesz to nazwać) stanowi niesprawiedliwą, nieliberalną bigoterię wobec muzułmanów, jest tak samo prawdziwy jak twierdzenie, że sprzeciwianie się nazizmowi stanowiło niesprawiedliwą, nieliberalną bigoterię wobec Niemców.

 

Nie stanowi i nie stanowiło.

 

Dlaczego tak wielu ludzi – szczególnie na lewicy – ma tak wielkie trudności ze zrozumieniem tak podstawowego rozróżnienia. Dlaczego zachodni postępowcy, którzy pochlebiają sobie, że są najlepiej wykształconymi i najbardziej wyrafinowanymi ludźmi na naszej planecie, są również tymi, którzy są największymi ignorantami w sprawie dżihadyzmu (tj. rozmaitych sposobów propagowania szariatu) i tego, co jego zwolennicy robią od kilku lat w Europie?

 

Dlaczego nadal ignorują działalność dżihadystyczną w Stanach Zjednoczonych lub udają, że jest ona czymś innym niż jest w rzeczywistości? Na przykład, Barack Obama, mówił o masakrze z 2009 r. w Fort Hood jako "przemocy w miejscu pracy"... a najlepsze umysły mojego pokolenia potakiwały z zachwytem.

 

Mam więc tu dla was dwie tezy.

 

 

Numer 1:

 

Nie ma niczego rasistowskiego w przeciwstawianiu się dżihadowi

 

Proszę, zatrzymajcie się chwilę i pomyślcie.

 

Nazizm był filozofią supremacji rasowej i przeciwstawianie się nazizmowi nie stanowiło antyniemieckiej bigoterii.  

 

Podobnie, szariat jest teologiczno-prawną filozofią supremacji i przeciwstawianie się jej nie jest bigoterią wobec nikogo. Wręcz przeciwnie, przeciwstawianie się szariatowi jest stanowiskiem antyrasistowskim. 

 

Ci z nas, którzy przeciwstawiają się rozprzestrzenianiu politycznego islamu – a więc szariatu – robią to na ogół z pozycji świeckiego humanizmu, według której ludzie mają swobodę praktykowania swojej wiary w każdy sposób, jaki chcą, jeśli nie zrzucają gejów z wysokich budynków, nie obcinają głów chrześcijanom, nie zmuszają ich porwanych córek do przechodzenia na islam, nie pakują kobiet w czarne worki na ziemniaki, gdzie można zdławić ich indywidualność, ani nie starają się popełnić ludobójstwa na Żydach przez planowany podbój Jerozolimy.

 

Ci z nas, którzy głośno wyrażają dezaprobatę wobec takiego zachowania, protestują w rzeczywistości wobec rozpowszechnionego ruchu teokratycznego, który także jest ruchem politycznym, odnoszącym największe sukcesy w tym stuleciu. Tu nie chodzi o muzułmanów jako ludzi. Tu chodzi o ideologię supremacji, która panuje w większości krajów Bliskiego Wschodu, zdobywając również poparcie w Europie i która chciałaby zobaczyć mnie, moją rodzinę i wszystkich moich przyjaciół albo jako swoich poddanych, albo jako martwych.

 

Jednak nie wszyscy muzułmanie popierają prawo szariatu i największymi ofiarami politycznego islamu są sami muzułmanie. Ludzie przeciwni dżihadowi nie są przeciwni muzułmanom. Anty-dżihadyści są niemal zawsze za demokracją, za liberalizmem, za prawami kobiet i mniejszości etnicznych. Szariat jest antydemokratyczny, antyliberalny, dyskryminujący kobiety, jest anty- wobec wszystkich niemuzułmanów i skazałby mnie na śmierć za czelność powiedzenia tego.

 

Niemniej w Stanach Zjednoczonych ludzie postępowi i Demokraci widzą tych z nas, którzy bronią uniwersalnych praw człowieka przez sprzeciwianie się szariatowi, jako prawicowych, konserwatywnych, bigoteryjnych troglodytów. Lewica musi jednak zrozumieć, że przez akceptowanie wzrostu siły politycznego islamu – jak zrobił na przykład Obama, popierając

Bractwo Muzułmańskie w Egipcie – podważają sam cel swojego ideologicznego istnienia. 

 

Jeśli postępowa lewica nie wierzy dłużej w uniwersalne prawa człowieka, to nie wierzy właściwie w nic, prawda?

 

Numer 2:

 

Dżihad jest faktem

 

Jest trochę dziwne, że po zamachach dżihadystycznych 11 Września, zamachu dżihadystycznym na maraton w Bostonie, zamachu dzihadystycznym w Fort Hood, zamachu dżihadystycznym w San Bernardino, zamachu dżihadystycznym na klub gejów w Orlando i niedawnym zamachu dżihadystycznym w Ohio State University Jihadi – by wspomnieć tylko kilka – Amerykańscy postępowcy nadal odmawiają przyznania, że dżihad jest faktem.

 

Dżihadyzm jest ruchem politycznym zakorzenionym w islamie i dąży do szerzenia prawa szariatu na całym świecie. Przemoc jest środkiem zmierzającym do wzbudzenia strachu i zmniejszenia prawdopodobieństwa odporu. Podstawowym sposobem dokonania tego jest zastraszanie ludzi, by zrezygnowali ze swoich fundamentalnych praw obywatelskich. Tak więc wolność słowa jest dławiona i ludzie nie będą mówić zbyt głośno o zniszczeniu Palmiry ani o ludobójstwie chrześcijan na Bliskim Wschodzie.

 

Nic z tego oczywiście nie oznacza, że niezastraszeni ludzie Zachodu mają zacząć ścigać muzułmanów. Znaczy to, że Zachód już od dawna powinien prowadzić uczciwą dyskusję o znaczeniu szariatu dla polityki imigracyjnej USA. Ponieważ przeciwstawianie się szariatowi uważane jest w kręgach postępowej lewicy za „rasistowskie”, partia Demokratyczna wykazuje bardzo niewielkie zainteresowanie tym, kto przyjeżdża do kraju z tych części świata, w których dominuje szariat. Dlatego nie-muzułmanie z krajów muzułmańskich, którzy pragną zostać Amerykanami – i tym samym uwolnić się od życia pod szariatem – nie mają większych szans na uzyskanie azylu i naturalizacji niż autentyczni dżihadyści.

 

Gdyby postępowa lewica i Partia Demokratyczna po prostu zrozumiały, że przeciwstawianie się szariatowi nie jest rasizmem i że rozrost politycznego islamu jest poważną sprawą, moglibyśmy wreszcie zacząć racjonalną rozmowę o polityce imigracyjnej USA. Jednym z aspektów tej dyskusji powinna być, moim zdaniem, potrzeba przyspieszonego przyjmowania starających się o azyl niemuzułmanów z represyjnych, zdominowanych przez szariat krajów do Stanów Zjednoczonych.   

 

W 1883 r. Emma Lazurus napisała: „Dajcie mi waszych udręczonych i biednych, masy marzące by oddychać swobodnie ”. Nie napisała: “Dajcie mi waszych udręczonych i biednych, masy marzące, by was kopnąć i zniszczyć wasz świecki humanizm”.

Powinniśmy przyjmować do Stanów Zjednoczonych tych muzułmanów, którzy rzeczywiście marzą o tym, by móc oddychać swobodnie.

 

Ten pozostały rodzaj muzułmanów – być może nie powinien być serdecznie witany.

Two Points for "Progressives" on the Jihad

 

18 grudnia 2016

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

Michael Lumish 

 

Ukończył historię na  Pennsylvania State University, regularnie publikuje artykuły na temat konfliktu arabsko-izraelskiego na łamach “Times of Israel”, prowadzi również swój blog Israel-thrives.blogspot.com/.


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 369 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Azyl ignorancji, Część IX.   Ferus   2017-03-26
O jakości naszych bogów.Część III.   Ferus   2017-03-19
O religii bez cienia szacunku   Koraszewski   2017-03-16
Azyl ignorancji. Część VIII.   Ferus   2017-03-12
Dyskryminacja jest wynikiem fanatyzmu w systemie edukacji   Al-Dachachni   2017-03-11
Pod sztandarem Niebios   Foster   2017-03-09
O jakości naszych bogów. Część II.   Ferus   2017-03-05
O jakości naszych bogów   Ferus   2017-02-26
Wierzący wszelkiej maści łączcie się   Koraszewski   2017-02-23
Azyl ignorancji. Część VII.   Ferus   2017-02-19
Otwarty umysł jest zaletą   Andreadis   2017-02-16
Czy krytyczne myślenie zmieni Afrykę?   Igwe   2017-02-13
Wolna wola - klucz do piekielnych bram (II).   Ferus   2017-02-12
Wolna wola - klucz do piekielnych bram   Ferus   2017-02-05
Osaczeni przez religię   Rushdie   2017-02-03
Azyl ignorancji. Część VI.   Ferus   2017-01-29
Rozum i Wiara. Część  XVII   Ferus   2017-01-22
Refleksje sprzed lat: „Spisek sykstyński”   Ferus   2017-01-15
Wystarczy zadawać pytania?   Ferus   2017-01-08
Niewierny Tomasz i krzew gorejący   Ferus   2017-01-01
Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremno   Koraszewski   2016-12-27
Rozum i Wiara. Część XVI   Ferus   2016-12-25
Czy mit o Świętym Mikołaju jest niemoralny?   Novella   2016-12-23
Dwie tezy dla „postępowców” o dżihadzie   Lumish   2016-12-23
Kolejne wyznanie ex-muzułmanki     2016-12-21
Azyl ignorancji. Część V.   Ferus   2016-12-18
"Nic wspólnego z islamem"?   Bergman   2016-12-11
Rozum i Wiara. Część XV.   Ferus   2016-12-11
Pierwsze pokolenie ex-muzułmanów     2016-12-07
Azyl ignorancji. Część IV.   Ferus   2016-12-04
Podporządkować prawo Bogu, czy bogów prawu?   Koraszewski   2016-11-30
Rozum i Wiara. Część XIV.   Ferus   2016-11-27
Azyl ignorancji. Część III.   Ferus   2016-11-20
Rozum i Wiara. Część XIII   Ferus   2016-11-13
Azyl ignorancji, Część II   Ferus   2016-11-06
Test na prawdziwość religijnej wiary   Ferus   2016-10-30
Azyl ignorancji.   Ferus   2016-10-23
Refleksje sprzed lat   Ferus   2016-10-16
Kościół, nauka i próby pogodzenia wiary z życiem   Koraszewski   2016-10-07
Uwagi o prawdziwych katolikach i prawdziwych muzułmanach   Koraszewski   2016-10-05
Dzisiejszy strajk i encyklika z 1968 roku   Koraszewski   2016-10-03
"Chrześcijańskie dziewczyny są przeznaczone tylko do jednego – do dawania przyjemności muzułmańskim mężczyznom”   Ibrahim   2016-10-03
Fiasko poszukiwań dobrego Boga   Ferus   2016-10-02
Podobno obrona ewolucji stała się właśnie trudniejsza. A juści.   Coyne   2016-09-30
Wywiad z Waleedem Al-Husseinim   Canlorbe   2016-09-29
Dobroć biblijnego Boga   Ferus   2016-09-25
Po wygnaniu 160 tysięcy demonów, główny egzorcysta Watykanu idzie do nieba   Coyne   2016-09-24
Szukając dobrego Boga w Biblii   Ferus   2016-09-18
Artykuł ateistki w “New York Times” zachwala prawdziwe cuda dokonane przez początkujących świętych   Coyne   2016-09-16
Szukając dobrego Boga w realnym świecie   Ferus   2016-09-11
Wierzę w Boga Ojca   Koraszewski   2016-09-09
Rozdzielenie religii i państwa – warunkiem demokracji     2016-09-08
Demony w afrykańskiej szkole?   Igwe   2016-09-05
Tłumaczenie rzeczywistości na religijną modłę   Ferus   2016-09-04
W poszukiwaniu drogi do świeckiego państwa   Koraszewski   2016-09-01
Bóg ześle naukę i technikę     2016-08-30
Czy wolno śmiać się z religii?   Koraszewski   2016-08-29
Rozum i Wiara. Część XII   Ferus   2016-08-28
Bańki, medycyna, islam i sport     2016-08-27
Jak odpowiadać na argumenty teisty   Stenger   2016-08-25
Niebiański haczyk i portfele wiernych   Ferus   2016-08-21
Tajemnicza logika Boga   Ferus   2016-08-14
Papież i Święta Wojna   MacEoin   2016-08-09
Homo sapiens i owoc z drzewa wiadomości   Kruk   2016-08-07
Religia zdrowego rozsądku   Dennett   2016-08-01
Trzystu wybitnych i Biblia   Ferus   2016-07-24
Młode pokolenie i imperatyw humanizmu w Afryce   Igwe   2016-07-18
Zaprzeczanie - ISIS zwycięża, kiedy milczysz   Frantzman   2016-07-17
Bandycki ramadan   Bekdil   2016-07-15
Misterium telefonicznych objawień   Kruk   2016-07-13
Powrót ofiary całopalnej   Ferus   2016-07-10
Ateizm w Etiopii   Igwe   2016-07-06
Hejże dzieci (boże), hejże ha   Ferus   2016-07-03
Zwrot, który zmienił świat   Koraszewski   2016-07-01
Dławienie wolnej myśli w Kenii   Igwe   2016-06-28
Niezastąpieni szafarze łask bożych   Ferus   2016-06-26
Humanizm jako alternatywa   Grayling   2016-06-12
Brat Tayler o Reza Aslanie   Coyne   2016-06-06
Czy to jest nauka, czy teologia?   Hoodbhoy   2016-06-05
O religiach z twarzą ludzką i nieludzką   Koraszewski   2016-05-31
Zachód musi powiedzieć "Je Suis Asia Bibi"   Meotti   2016-05-30
Matka jest tylko jedna?Czyli quasi teologiczna refleksja o Dniu Matki.   Ferus   2016-05-26
W obronie Sama Harrisa   Coyne   2016-05-09
Infantylizm marzeń o życiu wiecznym   Koraszewski   2016-05-08
Wezwanie do reformy islamu     2016-05-05
Religia to piekło kobiet     2016-05-04
Zakwefić kobiety: najpotężniejsza broń islamistów   Meotti   2016-05-04
Karta islamofobii pozostaje w grze   Coyne   2016-05-02
Rozum i Wiara. Część XI   Ferus   2016-05-01
Cuda, cuda ogłaszają   Ferus   2016-04-24
Nie wiedzieliście? Bóg jest pytaniem, nie zaś odpowiedzią!   Coyne   2016-04-23
Rozum i Wiara. Część X   Ferus   2016-04-10
Rozum i Wiara. Część IX   Ferus   2016-04-03
Tako rzecze rzecznik Nycza   Koraszewski   2016-03-28
Grzechy religii: dziecinna wyobraźnia   Ferus   2016-03-27
Dławienie krytyki przez państwo     2016-03-24
Potęga mitów. Zakończenie.   Ferus   2016-03-20
Skarga ewolucyjnie poszkodowanego?   Koraszewski   2016-03-16
Kolejny wierny twierdzi, że nauka oparta jest na wierze   Coyne   2016-03-15
Rozum i Wiara. Część VIII   Ferus   2016-03-13

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Drugie prawo termodynamiki



Pochwała ignorancj



Mistyfikacja Sokala



Intronizacja Chrystusa



Obama chrzescijanie



Szelest liści



Czego wam nie pokazują?



Rozdzielenie religii i państwa



Trwa ewolucyjne upokorzenie archeopteryksa



Trucizna, kamuflaż i tęcza ewolucji



Religia zdrowego rozsądku



Kto się boi czarnego luda?



Land of the pure



świecące ryby



Lewica klania sie



Nis zgubic



Religia pieklo



Nienawisc



Niedożywienie w Ugandzie



Ewolucja nieunikniona



Starty z powierzchni



Niewolnictwo seksualne



Miłość teoretycznie przyzwoitych



Psy nie idą do Nieba



Problem zielonych strachów



Antysemiccy Żydzi



Nowy gatunek homininów na czołówkach gazet.



Moc Chrystusa zmusza cię


Technika, konsumeryzm i papież


W obronie pesymizmu



Tracąc moją religię?



Ewolucja pomogła im...



Konstytucyjni demokraci