Prawda

Czwartek, 1 maja 2025 - 01:41

« Poprzedni Następny »


Brytyjskie uniwersytety są rasistowskie


Anonim 2024-12-17

<span>Demonstracja poparcia dla narodu palestyńskiego na Oxford University (Zrzut z ekranu wideo)</span>
Demonstracja poparcia dla narodu palestyńskiego na Oxford University (Zrzut z ekranu wideo)

Jako nieżydowski wykładowca na dużym uniwersytecie mogę potwierdzić, że brytyjski świat akademicki jest strukturalnie rasistowski wobec Żydów. W końcu dotarło to do mnie, gdy oceniałem drugi raz pracę studenta, w której Żydzi byli otwarcie porównywani do czmychającego robactwa, rozprzestrzeniającego choroby.


Fatalna gramatyka, bezsensowna interpunkcja i mieszanie metafor przez tego studenta z pewnością zawstydziłyby Goebbelsa. Ale arcypropagandysta Hitlera z pewnością pochwaliłby ducha tego dzieła. Nie żeby był to wyjątkowo okropny przypadek tego rodzaju „dzieła”, z którym musiałem się zmierzyć jako pierwszy i drugi oceniający dużej grupy studentów od czasu horroru 7 października.


W innej pracy, napisanej przez studenta z tego samego roku, jest sformułowane w wulgarnych słowach oskarżenie świata o współudział w „ludobójstwie” i o „spanie”, podczas gdy Siły Obronne Izraela zabijają niewinnych cywilów, traktując ich jak tarcze strzeleckie.


Oczywista nienawiść do Żydów w tych tekstach to jedna spawa. Ale były też komentarze pierwszego wykładowcy, który je ocenił, a który chwalił tekst z określeniem „Żydów-jako-robactwo” jako poruszający akt oskarżenia izraelskiej „kolonizacji”, napisany ze świetnym filozoficznym podejściem i starannym językiem. Jeśli chodzi o tekst o „ludobójstwie”, mój kolega zapewnił studenta, że jego przesłanie jest niezmiernie ważne.


To, w największym skrócie, stanowi problem: nie fakt, że niedojrzali, 20-letni studenci zostali indoktrynowani w nienawiści do Zachodu, nienawiści do Żydów i przekonani do bezczelnego podsycania ich samodeklarowanego statusu ofiary, ale to, że te potworne nonsensy są chwalone i nauczane przez uniwersytet – i tak jest od dziesięcioleci. Od końca lat 60. XX wieku szkolnictwo wyższe na Zachodzie jest infiltrowane przez stały strumień nikczemnych postaci, którzy z jednej strony twierdzą, że są ofiarami i wysuwają oskarżenia o „islamofobię”, a z drugiej wygłaszają rasistowską mowę nienawiści wobec Żydów.


Wspomniani wykładowcy mogą nie być płatnymi agitatorami, ale i tak prześcigają się w popieraniu jednego rodzaju studentów muzułmanów kosztem innych studentów należących do innych mniejszości (Żydów lub chrześcijan z Afryki, Izraela lub innych miejsc na Bliskim Wschodzie), bez względu na hipokryzję z tym związaną.


Na przykład zadaję sobie pytanie, jak wykładowca, który chwalił te wypociny, zareagowałby na pracę, w której muzułmanie w Wielkiej Brytanii zostaliby przedstawieni jako chore robactwo? Czy studentowi przyznano by najwyższą ocenę, tak jak proponowano tutaj? Oczywiście, że nie: student zostałby postawiony przed komisją przeciwko rasizmowi i skierowany do organizacji Prevent, zanim zdążyłby powiedzieć jedno słowo.


Jednak gdy zasugerowałem niższą ocenę dla studenta, o którym mowa (na podstawie żałosnej jakości pracy, a nie tylko rasistowskich obelg) i skomentowałem, że praca w najlepszym razie zdradzała braki w wykształceniu, a w najgorszym była obraźliwa – a uczciwa ocena była w końcu moim zadaniem jako nauczyciela – moja opinia została usunięta przez uniwersytet, aby uniknąć negatywnych reperkusji publicznych. Jako kompromis przyznano tego wysoką ocenę [zaznaczając tylko, że wśród oceniających nie było pełnej zgody].


Przez dziesięciolecia mojej pracy jako wykładowcy często widywałem rasizm niskich oczekiwań maskujący się jako pozytywna dyskryminacja, a wydaje się, że nikogo w mojej branży nie obchodzi, że pozytywna dyskryminacja nadal jest niezgodna z prawem w Wielkiej Brytanii. Jednak od 7 października 2023 r. nowe poziomy rasistowskiego dysonansu poznawczego wydają się być powszechne.


Nauczanie ludzi, że „Palestyna” pierwotnie była muzułmańska, dopóki nie została skolonizowana przez Żydów, jest tak błędne, zarówno pod względem faktycznym i historycznym, jak i moralnym, że nawet jako nieżydowski wykładowca nie mogę dłużej milczeć.


Ten gatunek rasizmu nie tylko podsyca płomienie uprzedzeń i wrogości, które prowadzą do przemocy, ale także utrwala poczucie urojonych krzywd, które utrzymuje tę część świata zamkniętą w cyklu rozlewu krwi. Nie ma nic efektownego w podsycaniu tego konfliktu, niezależnie od tego, jak bardzo studenci mogą być przekonani, że dzięki temu ich teksty są awangardowe, i ułatwiają wyłudzanie pieniędzy od samobójczego niszczyciela kultury, jakim jest Arts Council England.


Jednak nie tylko rażąca nieprawda tego rodzaju wypracowań jest nie do przyjęcia, ale rażące podwójne standardy. Tekst, w którym student przemawia w imieniu „skolonizowanego” ludu z bezpiecznego miejsca na uniwersytecie w Wielkiej Brytanii, w każdym innym kontekście zostałby potępiony jako „kulturowe zawłaszczenie”.


Wygłaszanie wykładu, że zachodni handel niewolnikami, który Brytania zniosła 190 lat temu, przyćmiewa wszelkie zło globalne, ignorując brutalniejszy arabski handel niewolnikami z tamtej epoki i nie mówiąc nic o setkach tysięcy współczesnych niewolników cierpiących dzisiaj, jest kolejną jaskrawo rasistowską intelektualną czarną dziurą. Często są to ci sami ludzie, którzy mają czelność mówić, że Huti – którzy przywracają dziś niewolnictwo w całym Jemenie – „sprawiają, że jesteśmy dumni”. To więcej niż tylko hipokryzja.


Nauczanie, że Black Lives Matter (życie czarnych ma znaczenie) bez uznania, że w niektórych częściach Afryki czarni chrześcijanie są ścinani, a młode czarne dziewczyny porywane jako niewolnice seksualne, jest kolejnym przykładem rażących podwójnych standardów, o których wszyscy mamy milczeć. To samo: nauczanie, że prawa LGBTQ+ są najważniejsze, podczas gdy chwali się kraje islamskie, które wykonują egzekucje na homoseksualistach (w Jemenie można zostać ukrzyżowanym za bycie gejem) lub stwierdzanie, że zawsze trzeba wierzyć kobietom, chyba że są Żydówkami, w takim przypadku nawet twarde dowody tortur seksualnych należy odrzucić jako propagandę.


Fakt, że na konferencji National Union of Students odbyło się głosowanie w sprawie zakazu działalności żydowskiej grupy studenckiej, jest szokujący tylko wtedy, gdy nadal wierzysz, że prawdziwe myślenie wciąż ma miejsce w szanowanych salach brytyjskiego świata akademickiego. To są miejsca, w których stało się normalne, że na kampusach pojawiają się namioty wraz z wezwaniami do „globalizacji intifady”, przy wsparciu wielu nauczycieli akademickich.


Jeśli, jak głosi przysłowie, głupoty nie da się naprawić, to powinniśmy przynajmniej przestać płacić ignorantom i/lub ideologicznie opętanym wykładowcom, żeby przestali pogarszać sytuację. Przestańcie dotować kiepskie kursy, na których ci ludzie mogą rozsiewać swoją truciznę. Zdecydowanie przestańcie rozdawać kwalifikacje jak cukierki z instytucji, które kiedyś były latarniami doskonałości intelektualnej i uczciwych badań, ludziom, którzy nie potrafią znaleźć Izraela na mapie i którzy kończą studia, a zaczęli je tylko po to, żeby nauczyć się jednej jedynej rzeczy w trakcie nauki: że nigdy nie przestaną nienawidzić Żydów, a według ich wykładowców jest to jedyne moralnie akceptowalne stanowisko.


Link do oryginału: https://www.thejc.com/lets-talk/im-a-non-jewish-academic-british-universities-are-racist-cszctyyp
Jewish Chronicle, 5 grudnia 2024
Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 

 


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj




Komentarze
1. Mieszanie Romana Kolarzowa 2024-12-17


Edukacja

Znalezionych 59 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Bezczelny profesor terrorysta z uniwersytetu Columbia   Bard   2025-03-15
Konflikt na Bliskim Wschodzie, kurs dla początkujących – cały kurs semestralny w jednym krótkim tekście   Oz   2025-03-05
Brytyjskie uniwersytety są rasistowskie     2024-12-17
Nauczyciele piorą mózgi uczniom przeciwko Izraelowi   Coyne   2024-11-18
Kiedy profesorowie są całkowicie jawnymi antysemitamiStaczanie się świata akademickiego   Pessin   2024-05-20
Nadzieja w beznadziejności raz jeszcze   Koraszewski   2024-01-31
Czy uda się zreformować naszą edukację?   Koraszewski   2024-01-27
Zadania domowe, czyli spór o nową szkołę   Koraszewski   2024-01-25
Bieg do fraktala   Kruk   2023-06-29
“Rada ds. Wolności Akademickiej” Harvardu   Dershowitz   2023-05-13
Komunistyczna ikona podbija amerykańskie szkoły podstawowe   Mikics   2023-05-06
Były egipski minister kultury: Nieobecność Egiptu w dziedzinie osiągnięć naukowych powinna być powodem niepokoju     2023-04-10
Prawda to tylko teoria?   Koraszewski   2023-04-07
“Przebudzenie” łatwo zdefiniować. Trudniej z nim walczyć   Jacoby   2023-04-06
Gdzieś w niebie Booker T. Washington płacze   Jacoby   2023-03-09
Nielubiani przybysze z innej kultury   Koraszewski   2023-03-06
Harvard poddaje się antysemickiej bandzie   Tobin   2023-01-22
Intelektualiści, politycy i zagubiony suweren   Koraszewski   2022-12-24
Właściwy człowiek, na właściwym miejscu   Koraszewski   2022-09-06
No i wydało się...   Kruk   2022-02-12
Znaczenie akademickiej bezstronności   Beard   2022-02-02
Wielorakie źródła demokracji sadystycznej   Koraszewski   2022-02-01
Wesołych Świąt   Kruk   2021-08-26
Krytyczne myślenie w afrykańskiej szkole   Igwe   2021-03-08
Ochrona amerykańskich dzieci przed dzisiejszymi aktywistami edukacji   Hill   2021-03-03
Przekupieni: korumpowanie amerykańskich uniwersytetów   Ibrahim   2020-12-04
Ministrze, daj małpie brzytwę Ockhama   Kruk   2020-09-26
Różne drogi poznawania świata   Koraszewski   2020-09-23
Jak walczyć z wrogami wolności akademickiej   Klainerman   2020-08-20
Niedokończony projekt edukacji zdalnej   Kruk   2020-06-06
Strach przed czarami na nigeryjskich uniwersytetach   Igwe   2019-12-16
Wydział studiów antyizraelskich   Rosenthal   2019-06-30
Jak pisze się m-o-t-y-w-a-c-j-a?   Jacoby   2019-06-07
Jurassic Park à la polonaise   Kruk   2019-06-05
"Postępowi" atakują czarnego profesora jako ”rasistowskiego, seksistowskiego islamofoba”, ponieważ na czelność myśleć samodzielnie     2019-04-27
Ministerialny kult fallusa i organów kompatybilnych   Kruk   2019-02-23
Nauczyciel – nieudacznik, czy skarb?   Koraszewski   2019-02-22
Chiński problem amerykańskich uniwersytetów   Precht   2019-01-17
Kolejna szkoła waldorfska, kolejna epidemia. Co za niespodzianka!     2018-12-06
Zawrotnie szybka islamizacja systemu edukacyjnego Turcji   Bulut   2018-11-04
Turecka edukacja: ta sama religijna obsesja tylko gorsza   Bekdil   2018-09-26
Awaria w Zakładach Produkcji Wody Święconej   Kruk   2018-09-17
Pochwała Głupoty i wieża z kości słonowej   Koraszewski   2018-08-08
Po drugiej stronie lustra w Concordia University   Newman   2018-07-16
Propozycja powszechnego nauczania krytycznego myślenia   Igwe   2018-07-11
Rasa, klasa i nauka afirmująca nieuctwo   Koraszewski   2018-07-04
Moje trzy grosze do reformy Gowina   Koraszewski   2018-06-21
Czy małe dzieci kochają naukę?   Koraszewski   2018-06-19
O skutecznym rad sposobie   Kruk   2015-06-22
Życie jest traumatyczne, literatura też   Coyne   2015-05-20
Krytyka oparta na wiedzy   Kruk   2015-05-08
Piętaszek w cyfrowym świecie   Koraszewski   2014-04-05
Seks w małym palcu   Kruk   2014-04-04
Meandry racjonalizmu   Koraszewski   2014-01-03
Uniwersytety amerykańskie odrzucają wezwanie do bojkotu uniwersytetów izraelskich   Coyne   2013-12-27
Dzisiejsza młodzież    Koraszewski   2013-12-20
Droga do gospodarki opartej na wiedzy   Koraszewski   2013-12-05
Demokracja w rodzinnym domu   Koraszewski   2013-12-05
Kiedy człowiek ma naście lat...   Koraszewski   2013-11-17
Polecane
artykuły

Hamasowscy mordercy


Stawianie czoła


 Dyplomaci, pokerzyści i matematycy


Dlaczego BIden


Nie do naprawy


Brednie


Rafizadeh


Demokracje powinny opuścić


Zarażenie i uzależnienie


Nic złego się nie dzieje


Chłopiec w kefiji


Czerwone skarby


Gdy­by nie Ży­dzi


Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


&#8222;Choroba&#8221; przywrócona przez Putina


&#8222;Przebudzeni&#8221;


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill

Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk