Prawda

Piątek, 14 sierpnia 2020 - 02:40

« Poprzedni Następny »


"Ohydne przestępstwo" szkolnego programu


Bassam Tawil 2018-03-09

Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: \
Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: "Wulkan mojej zemsty"; "Moja krew tęskni do mojej ziemi"; i "Poświęcę moją krew, by przesycić nią ziemię". (Zdjęcie: Chip Somodevilla/Getty Images)

Minister edukacji Autonomii Palestyńskiej (AP), Sabri Saidam, jest ostatnio zaniepokojony. Nie niepokoi go to, że uczniowie palestyńscy uczą się nienawiści do Izraela. Nie niepokoi go to, że uczniowie palestyńscy są nakłaniani przez nauczycieli i przywódców do dokonywania zamachów terrorystycznych na Żydach, od rzucania kamieniami do sztyletowania i taranowania samochodami.  


Ministra edukacji AP niepokoi, jak mówi, “przestępstwo”, które ma właśnie zostać popełnione wobec arabskich dzieci w szkołach w Jerozolimie. „Przestępstwem” jego zdaniem jest to, że dzieci będą się uczyć według izraelskich programów szkolnych, a nie według palestyńskich.


Saidam uważa decyzję używania izraelskiego programu w arabskich szkołach w Jerozolimie za “ohydne przestępstwo fałszerstwa”. Tych słów użył, by potępić decyzję wprowadzenia izraelskich programów do arabskich szkół.


Dlaczego minister i Autonomia Palestyńska tak stanowczo sprzeciwiają się, by arabscy uczniowie uczyli się według izraelskiego programu? Czy ten program rzeczywiście jest „ohydnym przestępstwem fałszerstwa”, jak mówi minister?


Głównym powodem, dla którego kierownictwo AP sprzeciwia się izraelskiemu programowi, jest to, że nie propaguje on nienawiści. Program nie demonizuje także Arabów w analogiczny sposób, w jaki palestyński program demonizuje Żydów.


Niedawne badanie
palestyńskich podręczników pokazało, że dzieci uczone są gloryfikowania i cenienia terroryzmu i przemocy. Badanie pod nazwą "Program palestyńskiej szkoły podstawowej 2016-17: radykalizacja i odnowa programu OWP” wykonał Instytut Monitorowania Pokoju i Kulturowej Tolerancji w Edukacji Szkolnej.


Palestyński program szkolny uczy dzieci szkolne, by zostały męczennikami, demonizuje Izrael i zaprzecza jego istnieniu, i skupia się na “’powrocie’ do wyłącznie palestyńskiej ojczyzny” – według badania.


Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: "Wulkan mojej zemsty"; "Moja krew tęskni do mojej ziemi"; i "Poświęcę moją krew, by przesycić nią ziemię". Książki do matematyki uczą arytmetyki na liczbach martwych męczenników. Wizja arabskiej Palestyny obejmuje całość tego, co dzisiaj jest Izraelem, a definiuje się to jako „Okupowane Terytoria 1948”.


Choć nie używa się islamu jako radykalnego narzędzia politycznego dla tej grupy wiekowej, w tekstach są negatywne opinie o nie-muzułmanach. I chociaż dostarczana jest edukacja chrześcijańska, ignoruje się jej żydowskie korzenie. Arabowie są przedstawiani jako pierwotni mieszkańcy tej ziemi. Palestyńska tożsamość przekazywana tym dzieciom jest obecnie bardziej realistycznie oparta na lewantyńsko-palestyńskim folklorze obok arabizmu, islamu i walki przeciwko Izraelowi.  


Palestyński minister edukacji martwi się więc, że arabskie dzieci w Jerozolimie nie będą dłużej odbiorcami trucizny i prania mózgów według palestyńskiego programu. Martwi się także, że arabskie dzieci nie będą uczyć się według Planu Etapów OWP z 1974 r. o zdobywaniu Izraela etapami. Etapem pierwszym (Artykuł 2) jest stworzenie palestyńskiego państwa na każdym terytorium, z którego wycofa się Izrael. Następnym etapem (Artykuł 8) jest użycie tego terytorium do “wywołania wspólnego najazdu arabskiego na okrojone państwo żydowskie”.   


Ten Plan Etapów OWP jest nadal nieodłączną częścią palestyńskiego programu szkolnego.


Saidam i jego Autonomia Palestyńska chcą, by arabskie szkoły w Jerozolimie uczyły, że muzułmanie powinni zabijać Żydów. Spójrzmy na przykład na książki do religii dla wyższych klas w szkołach Autonomii Palestyńskiej, w których są ludobójcze przesłania, jak następujący hadis (tradycje i powiedzenia Proroka Mahometa) z Hadisy, Buchari, Księga numer 4:


Walka z Żydami i zwycięstwo nad nimi: Posłaniec [Mahomet] już ogłosił [dobrą nowinę] o końcu żydowskiego ucisku w tej Ziemi Świętej i usunięciu ich zepsucia i ich okupacji. [Jest powiedziane] przez Abu Hurajraha [jednego z Towarzyszy Mahometa], że Prorok powiedział: "Kres dni nie nadejdzie aż muzułmanie będą walczyć z Żydami i muzułmanie zabiją ich tak, że Żyd schowa się za kamień lub drzewo, a kamień lub drzewo powiedzą: ‘O muzułmaninie, o sługo Allaha, za mną jest Żyd, przyjdź i zabij go, poza krzewem kolcowoju, bo to jest jedno z drzew Żydów”. Wiara, (Nauka szariatu) klasa 11, 2003, s. 94.


Autonomia Palestyńska i jej ministerstwo edukacji są gniewni, bo ten hadis został usunięty z podręczników dla szkół arabskich w Jerozolimie.


Usunięcie tego hadisu, twierdzą, jest “ohydnym przestępstwem”. Innymi słowy palestyńskie kierownictwo w Ramallah walczy o prawo uczniów do uczenia się, że Żydzi są “zepsuci” i są “okupantami”, i powinni być zabici, nawet kiedy próbują się schować za kamieniem lub drzewem.  


Obecnie doszła do tego fatwa (islamskie orzeczenie religijne) wydana przez palestyńskiego muftiego Jerozolimy, szejka Mohammeda Husseina, zabraniająca uczniom uczenia się według izraelskiego programu.


"Nauczanie według izraelskiego programu w palestyńskich szkołach jest niebezpieczne i obraźliwe - stwierdza fatwa. – Izraelski program składa się z materiału, który jest sprzeczny z wiarą islamską, arabską tożsamością i palestyńskimi wartościami i tradycjami”.


Rzuca się w oczy, że w tej fatwie nie ma choćby jednego przykładu tego, w jaki sposób izraelski program jest niebezpieczny i obraźliwy dla uczniów.  Powód: w izraelskim programie nie ma niczego, co może zatruć serca i umysły arabskich uczniów.


Czego Autonomia Palestyńska nie mówi swojej ludności i reszcie świata, to faktu, że są setki tysięcy Arabów, którzy uczą się według izraelskiego programu. To są arabscy obywatele Izraela, którzy przez ostatnich 70 lat uczyli się według programów ustalanych przez kolejne rządy izraelskie.


Dlaczego jest w porządku, kiedy arabskie dzieci uczą się według programu, który nie zawiera bigoterii i rasizmu, ale jest to złe dla dzieci arabskich żyjących w Jerozolimie? Dlaczego jest w porządku, kiedy dziesiątki tysięcy Arabów uczęszcza do izraelskich szkół i uczelni, jest na izraelskich uniwersytetach i uczy się według izraelskich programów, ale jest to zakazane dla Arabów w Jerozolimie?


Arabscy obywatele Izraela, którzy uczyli się w izraelskim systemie edukacyjnym, są chyba najbardziej pokojowymi, pragmatycznymi i umiarkowanymi Arabami na Bliskim Wschodzie. Są wśród nich wybitni profesorowie, prawnicy, biznesmeni i lekarze; mają własne partie polityczne, członków parlamentu i siedzą w izraelskim Sądzie Najwyższym. To właśnie dzieje się, kiedy młody człowiek otrzymuje dobrą edukację, wolną od indoktrynacji, podżegania i nauki nienawiści.  


Jeśli izraelski program jest tak zły i niebezpieczny, jak twierdzi Autonomia Palestyńska, to dlaczego tysiące Arabów nadal zapisuje się na studia na Uniwersytecie Hebrajskim, Uniwersytecie w Hajfie, Uniwersytecie w Tel Awiwie, a nawet na “osadniczym” Uniwersytecie w Ariel na północy Zachodniego Brzegu? Jak to możliwe, że arabscy obywatele Izraela nigdy nie skarżyli się na izraelski system edukacyjny?  


Liczba izraelskich Arabów studiujących do licencjatu na izraelskich uniwersytetach i uczelniach skoczyła o ponad 60% w ciągu ostatnich siedmiu lat do 47 tysięcy w 2017 roku według danych Rady Szkolnictwa Wyższego. W ciągu minionych siedmiu lat całkowita liczba arabskich studentów studiujących na izraelskich uniwersytetach i uczelniach wzrosła 78,5%, według tej samej Rady.  


Odpowiedź brzmi, że najwyraźniej podoba im się edukacja, jaką Izrael im oferował przez ostatnie 70 lat. Jest to edukacja, która uczy ich cenić życie, wolność słowa i demokrację i izraelscy Arabowie podziwiają ją. Lubią edukację oferowaną przez Izrael, ponieważ nie demonizuje żadnej rasy lub grupy ludzi. Lubią ja, ponieważ nie uczy ich zabijania Żydów, ale uczy życia z nimi w pokoju i bezpieczeństwie.


To jest prawda, jakiej Autonomia Palestyńska nie chce słyszeć. To jest prawda, jakiej nie chce, by usłyszała reszta świata. Zamiast tego kierownictwo palestyńskie w Ramallah chce kontynuować nauczanie dzieci nienawiści do Izraela i Żydów, i przygotowywanie ich do zniszczenia Izraela.


Palestyński minister edukacji może nadal mówić o oporze wobec izraelskiego programu szkolnego, ale dobrą wiadomością jest to, że arabscy mieszkańcy Jerozolimy i arabscy obywatele Izraela będą nadal stukać do drzwi izraelskich instytucji edukacyjnych w poszukiwaniu dobrej edukacji.


Prawdziwe zamiary Autonomii Palestyńskiej, a mianowicie prowadzenie dżihadu przeciwko Żydom i chęć całkowitego zniszczenie Izraela, zostało ujawnione raz jeszcze. Jeśli ktoś szuka „ohydnych przestępstw”, to nie musi już szukać dalej.


Palestinians: The “Ugly Crime” of School Curriculum

Gatestone Institute, 1 marca 2018

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska


Bassam Tawil 


Badacz i publicysta mieszkający na Bliskim Wschodzie.  


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 1585 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Jak zostałam anulowana   Chesler   2020-08-13
Gorsza strona naszej natury   Koraszewski   2020-08-12
Amerykanie nie ufają medium   Jacoby   2020-08-10
Urok domowej wirusologii   Koraszewski   2020-08-09
Dramat w Bejrucie ukazuje poziom zagrożenia Izraela   Frantzman   2020-08-08
Turcja na ścieżce wojennej   Bulut   2020-08-07
Między Zachodnią Papuą a Zachodnim Brzegiem   Collins   2020-08-06
Intersekcjonalność, czyli kto, co i z kim?   Amos   2020-08-05
Strach przed słowem zastępuje wolność słowa   Jacoby   2020-08-04
Izrael był Strefą Zero dla nowej “przebudzonej” religii   Friedman   2020-08-03
Brytyjski wykładowca wyrzucony z pracy za wyrażenie podziwu dla Żydów   Fitzgerald   2020-08-01
List, który były niewolnik, Frederick Douglass napisał do swojego pana w 10. rocznicę ucieczki   Douglas   2020-08-01
Dlaczego podpisałam list w „Harper’s Magazine”   Hakakian   2020-07-30
Zimna wojna europejskich NGO, by “minimalizować proizraelskie głosy”   Steinberg   2020-07-29
Kiedy napięcia rasowe wrą, czy o taranowaniu samochodami w Izraelu informuje się inaczej?   Ben-Zvi   2020-07-25
“Przebudzona” Ameryka jest rosyjską powieściąMetafizyczna przepaść między XIX-wieczną Rosją a XXI-wieczną Ameryką zmniejsza się   Savodnik   2020-07-24
Europa: ofiary gwałtu oskarżone o rasizm   Ibrahim   2020-07-22
Czymże jest nazwa? Pochodzenie Judei, Filistii, Palestyny i Izraela   Judd   2020-07-20
Francja opowiada się za popierającymi terror politycznymi żądaniami AP, włącznie z żądaniem uwolnienia masowych morderców   Hirsch   2020-07-19
UE mówi, że odrzuca jednostronne kroki na Obszarze C – finansując jednostronne kroki na Obszarze C     2020-07-18
Wojna kulturowa lewicy niszczy zwyczajnych ludzi wraz z potężnymi   Tobin   2020-07-18
ONZ adoptowała palestyńskie kłamstwa, mity i morderczy terror wobec Izraela    Hirsch   2020-07-17
Igraszki z hasłem „nie zabijaj”   Koraszewski   2020-07-14
Jazydzi: historia prześladowań   Bulut   2020-07-13
Andrew Sullivan o nowomowie   Coyne   2020-07-12
Kontrrewolucjoniści wszystkich krajów łączmy się   Koraszewski   2020-07-09
Mohammad Massad: Gorący apel o rozsądek  byłego terrorysty   Oz   2020-07-05
Chińskie urojenie Nasrallaha i innych   Fernandez   2020-07-04
Zatruty koktajl skarg i zażaleń   Taheri   2020-07-04
Kiedy trzeba powiedzieć: przepraszam, myliłem się   Koraszewski   2020-07-03
Współczesne niewolnictwo i “przebudzona” hipokryzja   Bergman   2020-06-30
Erdoğan życzy: „Wielu dalszych szczęśliwych zdobyczy"   Bekdil   2020-06-29
Czarne Życie Się Liczy, a co z palestyńskim życiem?   Blum   2020-06-28
Postępujący nihilizm i zgnilizna postmodernizmu na Zachodzie   Hill   2020-06-26
Sowiecka mentalność Amerykanów. Zbiorowa demonizacja przenika naszą kulturę   Tabarovsky   2020-06-23
Normalizacja i prezenty z warunkami   Collins   2020-06-23
Niszczycielska siła rewolucyjnego romantyzmu   Koraszewski   2020-06-22
Karykatura sprawiedliwości w Międzynarodowym Trybunale Karnym?Prokuratorka Bensouda powinna zostać zdyskwalifikowana.   Calvo   2020-06-22
Zamach na dziedzictwo Martina Luther Kinga   Blum   2020-06-21
Jordania zaprzecza, że anektowała Zachodni Brzeg     2020-06-20
Mocarstwa igrają z ogniem w Libii   Taheri   2020-06-19
Gaza, jakiej nie chcą, byście zobaczyli   Tawil   2020-06-16
Hipokryci z UE anektują terytoria i ostro potępiają izraelską aneksję   Flatow   2020-06-14
Żaden artykuł nie zrekompensuje jego uprzedzonego i antyizraelskiego tytułu   Amos   2020-06-13
Przegląd porannych narracji   Koraszewski   2020-06-10
Rosną naciski, by zatrzymać fundusze UE do związanych z terrorem palestyńskich NGO     2020-06-07
Dzień nadziei i odwagi   Jacoby   2020-06-04
Nieprzyzwoici policjanci, nieprzyzwoici buntownicy   Jacoby   2020-06-03
Sztuczne oburzenie o ”aneksję”   Rosenthal   2020-06-01
Wahający się biurokraci powstrzymują następną falę innowacji   Ridley   2020-05-29
Porwanie zachodniej wolności   Nirenstein   2020-05-25
Stan wojenny w cyberprzestrzeni   Koraszewski   2020-05-22
Międzynarodowy sąd kapturowy ma zbadać zbrodnie wojenne Izraela   Franklin   2020-05-21
Apartheid i koronawirus na Bliskim Wschodzie   Toameh   2020-05-19
Jedni osuszali moczary, inni propagują nienawiść   Koraszewski   2020-05-16
Dlaczego Międzynarodowy Czerwony Krzyż gloryfikuje matkę rodu terrorystycznej rodziny?     2020-05-13
Wielu umrze z głodu, a nie z powodu wirusa     2020-05-08
Szepty i krzyki w arabskojęzycznych mediach   Koraszewski   2020-05-08
Rada Praw Człowieka Narodów Zjednoczonych wychwala Iran   MacEoin   2020-05-07
„Przebudzona” feministka woli, by ludzie umierali, niż żeby biali mężczyźni z Oksfordu pierwsi stworzyli szczepionkę na koronawirusa   Coyne   2020-05-01
Popiół czy diament   Lewin   2020-04-30
Żydowskie zniewolenie pod rządami islamu wypełza na światło dzienne   Pandavar   2020-04-29
Jak nie świętować Dnia Ziemi   Tobin   2020-04-29
Koronawirus: belgijska masakra   Godefridi   2020-04-28
Nędza filozofii arystokratów ducha   Koraszewski   2020-04-27
Izrael od tygodni wydaje pozwolenia na towary „podwójnego zastosowania” dla Gazy – i nikt o tym nie informuje     2020-04-27
Jak zaraźliwe są teorie spiskowe?   Koraszewski   2020-04-22
Moralny dylemat opróżniania więzień podczas pandemii   Tobin   2020-04-22
Koronawirus: dyrektor WHO ma długą historię tuszowania faktów    Kern   2020-04-21
Lekcje z pandemii   Rosenthal   2020-04-21
Mieszane uczucia o WHO   Novella   2020-04-20
Ludzie nienawidzący Izraela, którzy udają, że obchodzi ich Gaza, wyrządzają krzywdę dziesiątkom milionów Arabów     2020-04-20
Jak media i palestyńscy Arabowie zmienili się przez ostatnie 50 lat?   Amos   2020-04-18
Jemen, Libia, Syria: kraje, gdzie koronawirus może się  szerzyć się niedostrzegany   Frantzman   2020-04-17
Pracownica @Amnesty International, która naciskała Hamas, by aresztował Gazańczyków za wideokonferencję z Izraelczykami     2020-04-14
Równania z bezlikiem niewiadomych   Koraszewski   2020-04-13
Epidem-ideologia: jak polityczny dogmat wpływa na reakcje na COVID-19   Tsalic   2020-04-13
Artykuł o Gazie w farmaceutycznym piśmie jest niezgodny z medyczną etyką zawodową   Plosker   2020-04-11
WHO musi odpowiedzieć na poważne pytania zanim można jej będzie powierzyć prowadzenie dochodzenia w sprawie COVID-19   Ridley   2020-04-10
Koronawirus: UE wspiera Palestyńczyków 71 milionami euro   Toameh   2020-04-10
Amerykanin, Chińczyk, Rosjanin, Turek i Polak mówią o świecie po pandemii   Koraszewski   2020-04-09
Wykluczenie Tajwanu z WHO jest politycznym i medialnym skandalem   Jacoby   2020-04-08
Członkowie Kongresu wprowadzeni w błąd i skłonieni do podpisania rasistowskiego listu przeciwko Izraelowi   Flatow   2020-04-08
Chronienie się przed koronawirusem a izraelska godzina policyjna   Fitzgerald   2020-04-04
Pułapka białego przywileju i odrzucenie kultu wiktymologii   Hill   2020-03-31
Ukoronowanie efektu motyla   Collins   2020-03-30
Pokątna hodowla staruszków   Koraszewski   2020-03-28
Antyizraelskie NGO wykorzystują COVID-19, żeby szerzyć nienawiść   Wertman   2020-03-27
Antysemicka propaganda Hamasu nauczana w naszych szkołach   Collier   2020-03-26
Demokratyczny wirus i autorytarne metody przeciwdziałania zarazie   Koraszewski   2020-03-24
Dwa rodzaje antysemityzmu stały się częścią prezydenckiej kampanii   Tobin   2020-03-22
Syria ma duże więcej palestyńskich kobiet w więzieniach niż Izrael. I tortutują je na śmierć     2020-03-20
Jesień Oświecenia   Koraszewski   2020-03-19
Breaking the Silence! Dlaczego kłamiecie?   Oz   2020-03-18
Jestem sceptyczny wobec paniki klimatycznej, ale poważnie traktuję obawy w sprawie koronawirusa   Jacoby   2020-03-17
Izrael pomaga Palestyńczykom w powstrzymaniu koronawirusa; Arabowie zdradzają ich   Toameh   2020-03-17
Wyzwania, wyznania i środki zapobiegawcze   Koraszewski   2020-03-14
Kto atakuje palestyńskich chrześcijan?   Tawil   2020-03-13
Brexit jako stymulacja dla brytyjskiej bionauki   Ridley   2020-03-11
Czarna rozpacz egipskiego dysydenta   Koraszewski   2020-03-09

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Wzmacnianie układu odpornościowego



Wykluczenie Tajwanu z WHO



Drzazgę źle się czyta



Sześć lat



Pochodzenie



Papież Franciszek



Schadenfreude



Pseudonaukowa histeria...


Panstwo etc



Biły się dwa bogi


 Forma przejściowa


Wstęga Möbiusa


Przemysł produkcji kłamstw


Jesteś tym, co czytasz,



Radykalne poglądy polityczne


Einstein



Socjologia



Allah stworzyl



Uprzednie doświadczenie



Żydowski exodus



PRL Chrystusem narodów



Odrastające głowy hydry nazizmu



Homeopatia, wibracje i oszustwo


Żołnierz IDF



Prawo powrotu



Mózg i kodowanie predyktywne



Nocna rozmowa



WSzyscy wiedza



Nieustający marsz



Oświecenie Pinker



Alternatywna medycyna zabija



Kobiety ofiarami



Prometeusz



modyfikowana pszenica


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk