Prawda

Piątek, 20 października 2017 - 09:11

« Poprzedni Następny »


Zbrodnie, które trzeba wreszcie zrozumieć


David Collier 2017-05-29

Zamordowani w Manchesterze przez muzułmańskiego fanatyka.
Zamordowani w Manchesterze przez muzułmańskiego fanatyka.

Ta historia zaczyna się w Tel Awiwie, nie w Manchesterze. Za kilka dni będzie dokładnie szesnaście lat od masakry w Dolfinarium. Ataku terrorystycznym na dyskotekę, w którym zginęło 21 Izraelczyków, z czego 16 nastolatków. Terrorysta, Saeed Hotari, był związany z Hamasem. Cel: dzieci.

4 marca 1996 r. dwóch trzynastoletnich chłopców wyszło z domu, żeby pójść do Dizengoff Centre. Byli przyjaciółmi i to był pierwszy raz, kiedy wyszli z domu bez nadzoru rodziców. Był to wieczór święta żydowskiego Purym. Ubrali się w kostiumy purymowe, chodzili po centrum tak, jak to robią trzynastolatki, a potem wyszli, żeby autobusem pojechać do domu. Kobi Zaharon i Yovav Levi nigdy nie dotarli do przystanku autobusowego.


Kiedy wyszli z centrum handlowego, zamachowiec-samobójca z radykalnej islamskiej grupy terrorystycznej Hamas wysadził się w powietrze przed Dizengoff Centre. Ulica była pełna dzieci w przebranych w kostiumy.  


Ta ludzka bomba, dwudziestoczteroletni Abdel-Rahim Iszak, umyślnie obrał za cel dzieci.


Kilka dni temu muzułmanin wniósł materiały wybuchowe na imprezę w Manchesterze, która była pełna dzieci i zdetonował bombę. Motywowany odrażająca ideologią islamską Salman Abedi zrujnował życie setek ludzi. Dwadzieścia dwoje ludzi zostało brutalnie zamordowanych, wielu więcej odniosło rany, które zmienią im życie, a setkom innych życie zmieniło się w dramatyczny sposób.  


Salman Abedi umyślnie obrał za cel dzieci. Prawdopodobnie inni pomagali mu w wyborze tego celu.


Fakt, że był muzułmaninem, jest integralną częścią tej historii. Gdyby był hindusem, chrześcijaninem albo żydem, to by się nigdy nie zdarzyło. To był plugawy, niewybaczalny atak na niewinne dzieci, które dobrze bawiły się w tym specjalnym momencie swojego życia. To był atak na samo serce naszego społeczeństwa.  


Wyryte w kamieniu


Nigdy nie zapomnisz, jeśli byłeś świadkiem zamachu samobójczego. To nie tylko dźwięk eksplozji, inny rodzaj krzyków, lub potykanie się o części ciał. Tylko ci, którzy tego doświadczyli, wiedzą, że jest tam także zapach, którego się nie zapomina.  


W Manchesterze ośmioletnia Saffie Rose Roussos żyła przez krótką chwilę po eksplozji bomby. Jej straszliwie poranionym ciałem zajmował się medyk. Nie opiszę tutaj jej ran. Była przytomna i pytała o matkę. Nie każdego śmierć zabiera natychmiast. Moja przyjaciółka, Dominique, brutalnie zamordowana przez brytyjskiego zamachowca samobójcę w Tel Awiwie w 2003 r., spędziła ostatnie chwile na wpół świadoma tego, co się stało. Dominique została zabita w pubie dla turystów, na plaży. Wśród niewinnych cywilów dobrze się bawiących. Hamas wziął na siebie odpowiedzialność także za to.


Dziesięć spośród dwudziestu dwóch ofiar w Manchesterze nie ukończyło 20 lat. Według mojego doświadczenia z atakami skoncentrowanymi na dzieciach, ten także zostawi głębokie rany społeczne.  


Puste słowa po Manchesterze


Jeszcze zanim krew wyschła na ulicach zaczęły się komunały. Jednymi z pierwszych słów do ludzi, którzy zgromadzili się po tej zbrodni w Newcastle było stwierdzenie, że terroryzm nie ma religii. Ale na tym się nie skończyło. Natychmiast pojawiła się sugestia, że terrorysta nie był muzułmaninem, że atak terrorystyczny nie był islamski. Na Facebooku były dziesiątki postów, że jeden morderczy osobnik nie reprezentuje 99,99% muzułmanów.  Oficjele, w obawie przed odwetem na niewinnych cywilach, powtarzali to jako nieustającą mantrę.


Mówiono, że jeśli pozwolimy nienawiści i gniewowi wejść w nasze serca, pozwolimy na wygraną terrorystów. W centrach miast tłumy, które trzymają nic nieznaczące transparenty, gromadzą  się na placach słuchając pustych słów i wklepują na Twitterze hashtagi takie jak #wemuststandtogether [musimy stać razem].


Zawiedzione zaufanie


Widziałem już to wszystko wcześniej. Obserwowałem całe społeczeństwo, spalające się na ołtarzu nadziei w latach 1993-2000. Kiedy ulice izraelskie tonęły w niewinnej krwi kampanii terroru Hamasu, Izraelczykom mówiono, tak jak mówi się nam teraz, że to są czyny małej grupki.


Twierdzenie, że jest to tylko maleńka mniejszość, jest niebezpieczne, ponieważ opiera się na kłamstwie. Te komunały, choć mogą opierać się na dobrych intencjach lub braku opcji, sieją ziarno olbrzymich tarć społecznych. Międzywyznaniowe zakłamanie dla zachowania status quo czyni to wszystko gorszym, nie zaś lepszym. W końcu będziemy winić umiarkowanych, bo powiedziano nam, że mamy im ufać. To zaufanie będzie trwało tylko, jeśli mogą uchronić nas przed ekstremistami. Nie mogą. Spójrzcie na Libię, Jemen, Irak, Syrię, Iran, Afganistan. Najnowsza wiadomość: jeśli chodzi o niekontrolowany islam, umiarkowani przegrywają.


Prawda jest taka, że pozwoliliśmy milionom ludzi osiedlić się w Wielkiej Brytanii z powodu błędnej, nowoczesnej mentalności, że wszystko jest równe. Że wszystkie kultury, wszystkie wartości społeczne, wszystkie wiary są w jakiś sposób takie same. Że nie ma podstawowych wartości, których warto bronić. Samonienawidząca się mentalność nowoczesnej lewicy. Niektórzy mówią, że to szaleństwo zrodziło się z poczucia winy za Imperium, ale czymkolwiek jest, bierzemy wszystko, co cenimy jako naród i wyrzucamy za burtę.


Lewica w Izraelu dokonała autodestrukcji w 2000 r. Kiedy prawdziwy horror błędów, jakie popełnili, rozwinął się w koszmarny scenariusz, jaki widzimy dzisiaj. Mur po jednej stronie i blokada po drugiej.


Nienawiść w meczetach


Ludzie mówiąc o ekstremistycznych meczetach, próbują dopaść imamów, którzy szerzą nienawiść. Polujemy na te meczety tak, jak polujemy na ekstremistów. Szukając kogoś, kto trzyma przysłowiowy pistolet. W rzeczywistości jest to jak nieustanne gonienie za myszami zamiast znalezienie dziury, przez którą wchodzą. Jest to gra, w którą gramy, żebyśmy wszyscy poczuli się lepiej. Kiedy złapiemy jakiegoś imama, który przekroczył wszystkie  granicę, uważamy jego możliwą deportację za zwycięstwo, kiedy aresztujemy podejrzanego w spisku terrorystycznym, „wygrywamy wojnę z terrorem”.


A potem przychodzi nieunikniona kolejna eksplozja. Martwe ciała znowu leżą na ulicach.


W lipcu odbędzie się marsz w centralnym Londynie, celebrujący dzień “Al-Kuds”. Obecnie reklamuje go komisja Islamskich Praw Człowieka. Na marszu będą flagi Hezbollahu. A także Hamasu. Ogłoszenia o tym marszu można swobodnie wywieszać w meczetach. To nie będzie uważane za ekstremizm.


W wielu meczetach antysemityzm szerzy się niepohamowanie. Nawet nie rozumie się szerzonych ideologii antyzachodnich. Charlie Hebdo, 9/11, 7/7, Niceę, Brukselę a nawet Manchester można uważać za zachodnie prowokacje, które zostały zorganizowany, by przedstawić muzułmanów w złym świetle. Nic z tego nie jest uważane za karygodny ekstremizm.


Można chwalić Hamas, radykalną islamską grupę terroru, a nikt nawet nie mrugnie. Tylko jeśli linia zostanie przekroczona, jeśli jakoś ISIS zostaje zidentyfikowane, dopiero wtedy uznajemy, że to jest „nie do przyjęcia”


To nie są tylko meczety


Proszę sobie wyobrazić, że stoję na jakimś uniwersytecie gdzieś na świecie. Rozmawiam z wykładowczynią uniwersytecką. Pytam ją, co sądzi o zamachu ISIS w Manchesterze. Odpowiedź: „Nie do mnie należy mówienie ISIS, jak ma prowadzić swój opór”.


To właśnie usłyszeli studenci uniwersytetu w Warwick, kiedy zapytano prelegentkę o terroryzm Hamasu.


Jaka jest różnica? Nie można mówić o likwidacji terroryzmu, a potem umożliwić oddawanie honorów terrorystom Hamasu na kampusach. Osiemnaście miesięcy temu, kiedy krew zaczęła raz jeszcze rozlewać się na ulicach Izraela, gromadzono się na kampusach w Wielkiej Brytanii opłakując martwych terrorystów. W sierpniu zeszłego roku trzynastoletnia dziewczynka izraelska została zadźgana nożem, kiedy spała we własnym łóżku. Jeśli oddasz honory jej mordercy urządzając żałobę na kampusie, władze uniwersyteckie najprawdopodobniej będą cię chroniły.


Na naszych kampusach uważa się za uprawnione traktowanie Hamasu jako ruchu oporu. Kiedy sprzeciwiamy się temu, opatruje się nas etykietką  dokuczliwych, płatnych sługusów Izraela. Moje zażalenie do Uniwersytetu Warwick niewątpliwie trafi w próżnię. Jeśli jednak legitymizują oni masakrę w Purym, legitymizują Manchester.


To nie jest inne


Istnieją różnice między ISIS a Hamasem, ale te ugrupowania mają podobne korzenie. Podstawowym elementem do omówienia są działania. A działania są uniwersalnie złe. Czy jest to 8-letnia brytyjska dziewczynka na koncercie w Manchesterze, czy 13-letni chłopiec w purymowym kostiumie w Tel Awiwie. Nigdy nie ma usprawiedliwienia tego typu barbarzyńskiego zachowania.


Jeśli mówicie, że jedno jest horrendalne, ale drugie usprawiedliwione, to przechodzicie na stronę zamachowca. Dajecie mu władzę decydowania, kiedy jest to słuszne, a kiedy niesłuszne. Jeśli więc usprawiedliwiacie Hamas, usprawiedliwiacie także Manchester. Różnice są zachodnimi pojęciami w waszych głowach. Są waszymi błędami. Te różnice po prostu nie istnieją w umyśle terrorysty.


Co najgorsze, pozwalamy takiej “legitymizacji” oddychać i rozwijać się w naszym społeczeństwie. Jeśli wysyła ona sygnały, że czasami jest to w porządku, to nie powinniśmy wyrażać zdziwienia, kiedy objawia się z taką brutalnością na naszych ulicach. Mówimy o wytępieniu terroryzmu, ale pozwalamy mu rosnąć i rozwijać się. W meczetach, na kampusach. Nawet przywódca opozycji nazwał Hamas swoimi „przyjaciółmi” To ten Hamas, który wysadził w powietrze dzieci w Purym. Mógłby równie dobrze chwalić ISIS, bo jaka jest różnica?


Od ponad dwudziestu lat walczę przeciwko radykalnej nienawiści islamskiej. Czy nazywa się ISIS, czy Hamas. Dopiero kiedy ludzie zrozumieją, że to jest ta sama walka, zaczniemy mieć szansę na zwycięstwo.


Moje myśli i modlitwy są z wszystkimi 22 ofiarami, z tymi, którzy odnieśli rany podczas zamachu, z wszystkimi ich rodzinami, z wszystkimi przyjaciółmi i z tymi, których to zraniło emocjonalnie.

 

Manchester, identifying the extremissm

Beyond The Great Divide, 26 maja 2017

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 

David Collier

Autor blogu Beyond the great devide


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 860 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

“Słodki handel” Monteskiusza i “dyplomacja Boga” Cobdena   Ridley   2017-10-20
Izraelscy Arabowie przełamują milczenie   Yemini   2017-10-20
Szwecja: kraj podwójnych standardów   Bergman   2017-10-19
Rakka zdobyta, Erdogan w Warszawie   Koraszewski   2017-10-18
Nazywam się Rachel ‘X’   Collier   2017-10-18
Islam i feminizm   Assaf   2017-10-17
Nieuczciwy artykuł redakcyjny z “Ha’aretz”   Rosenthal   2017-10-15
Państwo w państwie?   Toameh   2017-10-13
Palestyńska normalizacja – z Hamasem, nie z Izraelem   Tawil   2017-10-13
“Szlachetna dzikuska” przemówiła   Arbabzadah   2017-10-12
Odkrycie Ameryki zawdzięczamy islamowi i muzułmanom   Spencer   2017-10-12
Kiedy wilk pilnuje owiec   Nirenstein   2017-10-11
Uwolniony w umowie o Shalita pobożny Arab palestyński, morderca, wraca (zbyt późno) do więziennej celi   Roth   2017-10-10
Mowa obronna na rzecz kurdyjskiej niepodległości    Dershowitz   2017-10-09
Żydowskie matki i palestyńscy ojcowie   Bellerose   2017-10-08
Prawdziwe znaczenie “Nigdy więcej”   Rosenthal   2017-10-07
Mohammad Bakri, wróg Palestyńczyków   Yemini   2017-10-06
Walczymy z radykałami, nie z muzułmanami   Bauer   2017-10-05
Muzułmańscy reformatorzy potrzebują ochrony policyjnej   Meotti   2017-10-04
Najbardziej orwellowska instytucja świata   Koraszewski   2017-10-03
Islamskie reguły w duńskich szkołach   Bergman   2017-10-03
Demokratyczny Kurdystan zainspiruje wolność na Bliskim Wschodzie   Boteach   2017-10-01
Phyllis Chesler na wojnie z “fałszywymi feministkami” z lewicy   Landes   2017-09-30
A jednak moja żona niczego nie złamała   Koraszewski   2017-09-29
Narody Zjednoczone żądają powrotu do status quo   Koraszewski   2017-09-27
Islamiści odpowiedzialni za kryzys uchodźców Rohingya   Habib   2017-09-26
Lekcje dla Zachodu: Uwięzieni z powodu wiary   Rafizadeh   2017-09-25
Big Pharma i inne teorie spiskowe   Koraszewski   2017-09-25
Jak alarmistyczna retoryka wypacza politykę klimatyczną   Lomborg   2017-09-22
Masowe prześladowania chrześcijan i Kurdów przez Turcję   Bulut   2017-09-22
Argument przeciwko otwartym granicom i liberalna nieposkromiona pycha   Sixsmith   2017-09-21
Nazywanie Izraela państwem “białej supremacji” utrwala zachodni antysemityzm   Frantzman   2017-09-21
Testament palestyńskiego nożownika, Katiby Zahrana     2017-09-19
Czy huragan Irma był karą boską?     2017-09-18
Kulisy Porozumienia z Oslo   Carmon   2017-09-15
W poszukiwaniu merytorycznej bezstronności   Koraszewski   2017-09-14
Students for Justice in Palestine wrzucają syjonistów do jednego worka z faszystami i zwolennikami białej supremacji, i wzywają do przemocy   Coyne   2017-09-14
Centryzm: manifest umiarkowania   Winegard   2017-09-13
Oszczerstwo o eksmitowaniu Palestyńczyków z Jerozolimy szerzy się jak ogień na prerii   Julius   2017-09-12
Prawdziwy nauczyciel Chameneiego - Chomeini czy Kim?   Taheri   2017-09-11
Socjalizm głupców, czyli o lewicowym antysemityzmie   Koraszewski   2017-09-10
Patrząc na Afrykę oczyma Ryszarda Kapuścińskiego   Koraszewski   2017-09-08
Chrześcijanie, którzy kochają zbrodniarzy   MacEoin   2017-09-08
Czy pakistańska broń atomowa wpadnie w ręce dżihadystów?   Ahmad   2017-09-07
Czego lub kogo mamy się bać?   Koraszewski   2017-09-05
Czy kultura tolerancji jest zastępowana przez kulturę nietolerancji?   Fares   2017-09-03
Kiedy feministki dołączają do islamskich terrorystów   Rafizadeh   2017-08-31
Przypowieść o dobrym muzułmaninie   Koraszewski   2017-08-30
Apel do sekretarza generalnego   Prosor   2017-08-29
Turcy świętują bombardowanie Cypru napalmem w 1964 r.   Bulut   2017-08-28
Polowanie na muchosa   Kruk   2017-08-26
Marzenia o muzułmańskiej Hiszpanii   Fernandez   2017-08-26
Autonomia Palestyńska jest tworem terrorystycznym i tak powinna być traktowana   Milliere   2017-08-25
Chroniona droga do nuklearnego Iranu   i A. Savyon   2017-08-24
Edukacja turecka: dżihad wchodzi, ewolucja wypada   Bekdil   2017-08-23
Współistnienie czy ISIS   Charbel   2017-08-22
Wielka Brytania nadal zaprasza dżihadystów   Murray   2017-08-21
Wojna z nietolerancją wymaga nietolerancji   Koraszewski   2017-08-20
Liberalizm w niebezpieczeństwie   Palmer   2017-08-20
Obawy przed rosyjskim straszydłem osłabiają Zachód   Frantzman   2017-08-17
Dziecięca choroba „lewicowości”   Koraszewski   2017-08-15
Do wszystkich liberałów: Czy nikt nie zatroszczy się o prawa kobiet i dzieci?   Khan   2017-08-15
Obozy Hamasjugend, Gaza 2017     2017-08-14
Lewica i konflikt izraelsko-palestyński: droga do wzniosłej nienawiści    Palmer   2017-08-13
Dlaczego niektórzy usprawiedliwiają antysemityzm argumentem o polityce Izraela? Ponieważ chcą użyć antysemityzmu do motywowania sprzeciwu wobec polityki Izraela   Frantzman   2017-08-12
Na Wzgórzu Świątynnym i w Australii   Marquardt-Bigman   2017-08-11
Dlaczego żaden członek Państwa Islamskiego nie jest postawiony przed sądem za ludobójstwo Jazydów w 2014 r.?   Frantzman   2017-08-09
Ocenzurowany film, którego nie chcą, byście zobaczyli   Frank   2017-08-08
NGO rzeczywiście troszczące się o ludzi i o pokój     2017-08-07
Islamizacja historii   Bulut   2017-08-05
Środki bezpieczeństwa i rosnące napięcia   Collins   2017-08-04
“Washington Post” wybiela wezwania do zabijania Żydów   Marquardt-Bigman   2017-08-02
Burzliwe życie Wiesława Jaszczyńskiego   Koraszewski   2017-08-01
Oszczerstwa o Al-Aksa, serial wielopokoleniowy   Yemini   2017-08-01
Arabskie powody do zawiści   Charbel   2017-07-30
Jedna z głównych gazet w Niemczech: Media zamieniają terrorystów palestyńskich w ofiary   Weinthal   2017-07-29
Kaznodzieje nienawiści z Al-Aksa   Marquardt-Bigman   2017-07-28
Czy YouTube pomaga terrorystom?   Koraszewski   2017-07-27
Turcja: Obsesja Erdogana na temat Jerozolimy   Bekdil   2017-07-26
Dwoje geografów mówi, że akademicy powinni przestać cytować tak dużo prac heteroseksualnych białych mężczyzn   Coyne   2017-07-25
Trzy konflikty żydowsko-arabskie   Rosenthal   2017-07-24
Mord na Wzgórzu Świątynnym i kanonizacja zbirów     2017-07-22
Problemy na Wzgórzu Świątynnym   Plosker   2017-07-21
Czy ateista może być islamofobem?   Koraszewski   2017-07-19
Szczyt białego przywileju - protesty wobec G20   Frantzman   2017-07-18
Masowa migracja do Europy: przywódcy kontra społeczeństwa   Murray   2017-07-18
Drobna życzliwość (Koran 107): wielkoduszne rozwiązanie konfliktu arabsko-izraelskiego   Landes   2017-07-17
Nieprzemyślana koncepcja relokacji uchodźców.   Ferus   2017-07-16
Australia: Szaleństwo politycznej poprawności trwa dalej   Bergman   2017-07-14
Zachód poddaje się ekstremistom   Koraszewski   2017-07-13
Zachodni politycy, skończcie z obsesją na punkcie “rozwiązań” na Bliskim Wschodzie   Frantzman   2017-07-13
Mohammad Dahlan, nowy burmistrz Strefy Gazy?   Toameh   2017-07-12
Media i ideologia - ponad połowa pola bitwy   Fernandez   2017-07-11
Amerykanin w Warszawie i w Hamburgu   Koraszewski   2017-07-11
Przemoc wobec kobiet: trochę niewygodnych danych dla skorumpowanej ONZ   Bekdil   2017-07-10
Alternatywna rzeczywistość CNN   Stern   2017-07-09
Bohaterowie palestyńskiej walki o pokój     2017-07-07
Islam, jedenasta plaga   Koraszewski   2017-07-06
Bliski Wschód – niespójna polityka USA   Yigal Carmon   2017-07-05
Brudne interesy zaangażowanych i zatroskanych   Koraszewski   2017-07-03

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Sumienie, czyli moralność bez smyczy



Skomplikowana ewolucja



Argument neuroróżnorodności



Nowe badanie pamięci długotrwałej



Ściganie bluźnierstwa



Ryby jaskiniowe



Autyzm



Od niepamiętnych czasów



Tunezyjczycy przeciw złemu prawu



Drugie prawo termodynamiki



Pochwała ignorancj



Mistyfikacja Sokala



Intronizacja Chrystusa



Obama chrzescijanie



Szelest liści



Czego wam nie pokazują?



Rozdzielenie religii i państwa



Trwa ewolucyjne upokorzenie archeopteryksa



Trucizna, kamuflaż i tęcza ewolucji



Religia zdrowego rozsądku



Kto się boi czarnego luda?



Land of the pure



świecące ryby



Lewica klania sie



Nis zgubic



Religia pieklo



Nienawisc



Niedożywienie w Ugandzie



Ewolucja nieunikniona



Starty z powierzchni



Niewolnictwo seksualne



Miłość teoretycznie przyzwoitych



Psy nie idą do Nieba


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk