Poniżej znajduje się lista (bez określonej kolejności) konkretnych sposobów, w jakie administracja Bidena-Harrisa osłabiała Izrael i wspierała oś irańską, również w miesiącach po 7 października 2023 r. — oraz jak administracja Trumpa może to szybko naprawić.
1) Tworzenie polityki rządowej BDS poprzez program sankcji skierowanych przeciwko Żydom mieszkającym w Judei i Samarii
2) Zapobieganie możliwości ucieczki mieszkańców Gazy przed konfliktem w celu zwiększenia presji na Izrael: Administracja Bidena poparła politykę Hamasu/Egiptu polegającą na trzymaniu mieszkańców Gazy uwięzionych w Strefie Gazy, jedynych ludzi na świecie, którym nie wolno uciekać przed konfliktem. Joe Biden traktował granicę Egiptu z Gazą tak, jak powinien był traktować granicę Ameryki z Meksykiem i odwrotnie. Ubiegający się o azyl w Ameryce w dowolnej liczbie, ale do Egiptu nie wolno wpuścić ani jednego uciekiniera. Teraz Trump może odwrócić ten scenariusz.
3) „Cztery NIE” Bidena: Podkreślając, że oś irańska nie może zapłacić żadnej ceny terytorialnej za swoją agresję („żadnej redukcji terytorium”), Biden dał Hamasowi i Hezbollahowi polisę ubezpieczeniową i przygotował grunt pod ponowne zagrożenie Izraelowi. Donald Trump może jasno powiedzieć, że inwazja na sąsiednie kraje nie jest przedsięwzięciem z gwarancją, że nawet jeśli niczego się nie zyska, przynajmniej nie poniesie się żadnych strat.
4) Anulowanie sankcji Trumpa na Międzynarodowy Trybunał Karny, a następnie odmowa poparcia dwupartyjnego ustawodawstwa pociągającego członków MTK do odpowiedzialności po tym, jak próbowali oskarżyć polityków izraelskich za obronę kraju przed Hamasem. Trump rozumie, że MTK jest po prostu międzynarodową bazą wojny prawnej, jaka była skierowana przeciwko niemu.
5) Podważanie doktryny Pompeo, która ogłosiła, że Żydzi mieszkający w Judei i Samarii nie stanowią zbrodni wojennej. To schizofreniczne, że ta kwestia prawna zmienia się w każdej administracji. Teraz jednak Kongres może ustanowić to stanowisko prawem.
6) Ochrona ONZ, nawet gdy ONZ usprawiedliwiała 7 października i pozwoliła jednej ze swoich agencji, UNRWA, stać się frontem Hamasu, a innej, UNIFIL, stać się tarczą ochronną dla Hezbollahu. Trump może ponownie pozbawić UNRWA funduszy, ale także zakończyć jej immunitet przed pozwami za wspieranie terroryzmu, jak również zlikwidować UNIFL, oszczędzając amerykańskim podatnikom setki milionów dolarów.
7) Oczywiście, ociąganie się z dostawą broni. Najważniejszą rzeczą, jaką Trump może zrobić, jest pomoc Izraelowi w osiągnięciu samowystarczalności produkcyjnej.
8) Słabość dyplomatyczna. Ponad cztery razy więcej krajów uznało „Państwo Palestyńskie” w ciągu ostatniego roku niż przez całą pierwszą kadencję Trumpa. Trump może dać jasno do zrozumienia innym rządom, że nagradzanie 7 października nie jest czymś, na co Ameryka będzie patrzeć przychylnie.
Wszystko to sprowadza nas z powrotem do tego, co powinno być punktem wyjścia — wspieranie bliskiego sojusznika, który walczy o przetrwanie przeciwko ludobójczym islamistycznym milicjom i państwom na wielu frontach. Polityka administracji Bidena przedłużyła wojnę.
Potem będzie czas, aby porozmawiać o ostatecznym rozwiązaniu konfliktu w sposób, który przyniesie pokój w regionie, zamiast stwarzać warunki do kolejnego pogromu.
Link do oryginału: https://www.jns.org/anti-israel-actions-taken-by-the-biden-administration-in-the-wake-of-the-oct-7-massacre/?_sc=NTAyMDI0NiM0ODY4MA%3D%3D&utm_campaign=Evening+Syndicate+Thursday+1172024_copy&utm_medium=email&utm_source=brevo
JNS Org., 8 listopada 2024
Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska
Eugene Kontorovich
Profesor prawa, specjalista w dziedzinie prawa konstytucyjnego, prawa międzynarodowego i prawa gospodarczego. Wykładowca Northwestern University School of Law w Chicago. Obecnie przeniósł się na stałe do Izraela.