Prawda

Sobota, 4 maja 2024 - 08:05

« Poprzedni Następny »


Zakwefić kobiety: najpotężniejsza broń islamistów


Giulio Meotti 2016-05-04

Spójrzcie na fotografie z Kabulu z lat 1960, 1970. i 1980., a zobaczycie wiele niezakwefionych kobiet. Potem przyszli talibowie i je zakryli.
Spójrzcie na fotografie z Kabulu z lat 1960, 1970. i 1980., a zobaczycie wiele niezakwefionych kobiet. Potem przyszli talibowie i je zakryli.

Laurence Rossignol, francuska minister ds. rodziny, dzieci i praw kobiet, wywołała burzę w sprawie islamskiej zasłony szerzącej się w jej kraju, kiedy porównała zasłonięte chustami kobiety do "Murzynów amerykańskich, którzy akceptowali niewolnictwo". W dodatku Elisabeth Badinter, jedna z najsłynniejszych we Francji feministek, wezwała do bojkotu europejskich firm mody, takich jak Uniqlo i Dolce & Gabbana, które projektują odzież dostosowaną do islamskiej poprawności  (w 2013 r. muzułmanie wydali 266 miliardów dolarów na ubrania, a do roku 2019 ta suma może sięgnąć 484 miliardów dolarów).

Ten nowy trend pojawia się także w popkulturze Zachodu, a był w mediach praktycznie niewidoczny jeszcze dziesięć lat temu: kobiety w chustach na głowach są obecne w programach telewizyjnych, takich jak MasterChef.


Kultura głównego nurtu uważa teraz zakwefione kobiety za “normalność”. Air France wezwała niedawno swoje pracownice, by nosiły zasłony podczas lotów do Iranu. Rząd we Włoszech zasłonił niedawno nagie rzeźby w rzymskim muzeum podczas wizyty prezydenta irańskiego Hassana Rouhaniego ze względu na "szacunek" dla jego wrażliwości.


W świecie arabsko-islamskim jednak przez długi czas zasłonięte kobiety były czymś wyjątkowym.


Trudno uwierzyć, że do początku lat 1990. większość kobiet w Algierii nie była zakwefiona. 13 maja 1958 r. na Place du Gouvernement w Algierze dziesiątki kobiet zdarły z siebie zasłony. Minispódniczki opanowały ulice.


Rewolucja irańska zawróciła ten tren: pierwsze chusty pojawiły się na początku lat 1980. wraz z wzrostem ruchu islamskiego na uniwersytetach i w biednych dzielnicach Algierii. Ambasada irańska w Algierze rozdawała hidżaby.


W 1990 r. Algieria była na krawędzi maratonu strachu i śmierci: wojny domowej z widmem przełomu dla islamistów (100 tysięcy zabitych). Ludzie wiedzieli, że stanie się coś strasznego widząc tłumy zasłoniętych kobiet na ulicach.  


Pierwszą ofiarą wojny islamistów w Algierii była dziewczyna, która odmówiła noszenia zasłony, Katia Bengana. Broniła swojej decyzji jeszcze, kiedy kaci wycelowali karabinami w jej głowę. W 1994 r. Algieria zbudziła się i zobaczyła mury obklejone plakatami islamistów z oznajmieniem o egzekucji niezakwefionej kobiety. Dzisiaj bardzo niewiele kobiet odważa się na wyjście z domu bez hidżabu lub czadoru.


Spójrzcie na fotografie z Kabulu z lat 1960, 1970. i 1980., a zobaczycie wiele niezakwefionych kobiet. Potem przyszli talibowie i je zakryli. Emancypację w Maroku rozpoczęła księżniczka Lalla Aisza, córka sułtana Mohameda Ben Joussefa, który przyjął tytuł króla po ogłoszeniu przez kraj niepodległości. W kwietniu 1947 r. Lalla wygłosiła przemówienie w Tangierze i ludzie słuchali zdumieni tej niezakwefionej dziewczyny. W ciągu kilku tygodni kobiety w całym kraju odmówiły noszenia chust. Dzisiaj Maroko jest jednym z najbardziej wolnych krajów w świecie arabskim. 


W Egipcie w latach 1950. prezydent Gamal Abdel Nasser szydził w telewizji z żądania Bractwa Muzułmańskiego, by zakwefić kobiety. Jego żona, Tahia, nie nosiła chusty nawet na oficjalnych uroczystościach. Dzisiaj, według badaczki, Mony Abaza, 80% kobiet egipskich jest zakwefionych. Surowa, wahbicka wersja islamu dotarła do Egiptu dopiero w latach 1990. przez miliony Egipcjan, którzy pojechali pracować w Arabii Saudyjskiej i innych krajach Zatoki. Tymczasem inne grupy politycznego ruchu islamistów zdobywały coraz szersze tereny. Egipskie kobiety zaczęły paradować w zasłonach.  


W Iranie tradycyjna czarna szata zakrywająca kobiety od czubka głowy po kostki dokonała inwazji na kraj za czasów ajatollaha Chomeiniego. Twierdził on, że czador jest „sztandarem rewolucji” i nakazał jego noszenie wszystkim kobietom.


Pięćdziesiąt lat wcześniej, w 1926 r. Reza Szach dostarczył ochrony policyjnej kobietom, które zdecydowały się na odrzucenie zasłony. 7 stycznia 1936 r. Szach nakazał wszystkim nauczycielkom, żonom ministrów i pracowników rządowych “pokazywanie się w strojach europejskich”. Szach poprosił swoją żonę i córki, by chodziły publicznie niezakwefione. Szach Muhammad Reza Pahlawi, który we wrześniu 1941 r. przejął tron po ojcu, popierał tę i inne reformy i zakazał kobietom publicznego noszenia zasłon.  


W Turcji Mustafa Kemal Ataturk prawił kazania tłumom kobiet, prosząc je, by dały przykład: zdejmowanie zasłon oznaczało przyspieszenie niezbędnego zbliżenia między Turcją a cywilizacją europejską. Przez pięćdziesiąt lat Turcja odmawiała zasłaniania kobiet – do 1997 r., kiedy rząd pod kierownictwem islamisty, Necmettina Erbakana zniósł zakaz zasłon w miejscach publicznych.  


Turcja Erdogana używała zasłon, by zachęcić do szalejącej islamizacji społeczeństwa.  


W odróżnieniu od tego prezydent Tunezji, Habib Bourguiba, wydał okólnik zakazujący noszenia hidżabu w szkołach i biurach publicznych. Nazywał zasłonę “ohydną szmatą” i promował swój kraj jako jeden z najbardziej oświeconych narodów arabskich.


Nie tylko świat muzułmański przez długi czas odmawiał przyjęcia tego symbolu. Przed rozprzestrzenieniem się radykalnego islamu minispódniczkę, ten symbol kultury Zachodu, można było zobaczyć na całym Bliskim Wschodzie. Jest wiele fotografii, które przypominają nam o tym długim okresie: niezakwefione stewardessy w spódnicach w afgańskiej linii lotniczej (co za ironia, że dzisiaj Air France chce swoje stewardessy zakwefić); konkurs piękności, jaki król Jordanii, Hussein, zorganizował w Hotelu Philadelphia; iracka żeńska drużyna futbolowa; syryjska sportsmenka, Silvana Szaheen; niezakwefione kobiety libijskie, maszerujące ulicami; studentki na palestyńskim uniwersytecie Birzeit i egipskie dziewczyny na plaży (w tym czasie burkini zostałaby odrzucona jako klatka).


Potem, w połowie lat 1980, wszystko się nagle zmieniło: prawo szariatu wprowadzono w życie w wielu krajach, kobiety na Bliskim Wschodzie umieszczono w przenośnym więzieniu, a w Europie przyjęły one zasłonę, by odzyskać swoją „tożsamość”, co znaczyło odmowę asymilacji do wartości europejskich i islamizację wielu miast europejskich.


Najpierw narzucono zasłony na kobiety, a potem islamiści rozpoczęli dżihad przeciwko Zachodowi.


Najpierw zdradziliśmy te kobiety przez zaakceptowanie ich niewolnictwa jako “wyzwolenia”, potem Air France zaczęła zakwefiać kobiety podczas pobytu w Iranie w ramach okazywania “szacunku”. Wiele mówi to także o hipokryzji zachodnich feministek, które zawsze gotowe są potępiać „homofonicznych” chrześcijan i „seksizm” w USA, ale milczą o przestępstwach seksualnych radykalnego islamu. Jak pisze feministka Rebecca Brink Vipond: "Nie połknę przynęty protekcjonalnego wezwania do feministek, by odłożyły na bok swoje cele w Ameryce i zajęły się problemami muzułmańskich teokracji”. To są te same feministki, które porzuciły Ayaan Hirsi Ali, odważną holendersko-somalijską dysydentkę z islamu, by broniła się sama; to one nie dopuściły, by przemawiała na Brandeis University.


Jak długo utrzymamy zakaz okaleczania genitaliów kobiet (FGM)? Badanie opublikowane niedawno w USA sugeruje, że pozwolenie na jakieś „łagodniejsze” formy okaleczania kobiet, które dotyka 200 milionów kobiet na świecie, jest bardziej “kulturowo wrażliwe” niż zakazanie tej praktyki i że rytualne „nacięcie” łechtaczek dziewczynek może zapobiec bardziej okaleczającej praktyce. Tej propozycji nie przedstawił Tariq Ramadan lub sąd islamski w Sudanie, ale dwoje amerykańskich ginekologów, Kavita Shah Arora i Allan J. Jacobs, którzy opublikowali to badanie w jednym z najważniejszych pism naukowych, Journal of Medical Ethics.


Jest to świadectwo, jakie można osiągnąć dno w tym, co francuski „nowy filozof”, Pascal Bruckner, nazwał "łzami białych ludzi” z ich masochizmem, tchórzostwem i cynicznym relatywizmem. Dlaczego nie usprawiedliwić także kamienowania kobiet oskarżonych o cudzołóstwo? Wygląda, jakbyśmy nie mogli skapitulować wystarczająco szybko.


Veiling Women: Islamist’s Most Powerful Weapon

Gatestone Institute, 20 kwietnia 2016

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Giulio Meotti

Włoski publicysta, autor książki „A New Shoah: The Untold Story of Israel’s Victims of Terrorism”.

Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 906 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

List do chrześcijan i nie tylko   Koraszewski   2022-11-19
Błędna droga rozwoju ludzkości (II)   Ferus   2022-11-13
Błędna droga rozwoju ludzkości   Ferus   2022-11-06
Zbłąkane dzieci Matki Natury (VI)   Ferus   2022-10-30
Zbłąkane dzieci Matki Natury (V)   Ferus   2022-10-23
Czy jakiś proboszcz popełnił kardynalny błąd?   Koraszewski   2022-10-17
Zbłąkane dzieci matki Natury (IV)   Ferus   2022-10-16
Zbłąkane dzieci Matki Natury (III)   Ferus   2022-10-09
Zbłąkane dzieci Matki Natury (II)   Ferus   2022-10-02
Co się właściwie stało?   Kalwas   2022-10-01
Kilka poważnych powodów do śmiechu   Koraszewski   2022-09-26
Zbłąkane dzieci Matki Natury   Ferus   2022-09-25
Marnotrawny Syn Boży   Ferus   2022-09-18
Niepojęta miłość Boga Ojca   Ferus   2022-09-11
Fałszywka Boga: wygnanie ludzi z raju   Ferus   2022-09-04
Szamani: antenaci współczesnych kapłanów. Czyli Niezależny Związek Zawodowy Duszpasterzy. (V)   Ferus   2022-08-28
Szamani: antenaci współczesnych kapłanów. Czyli Niezależny Związek Zawodowy Duszpasterzy. IV.   Ferus   2022-08-21
Szamani: antenaci współczesnych kapłanówI.Czyli Niezależny Związek Zawodowy Duszpasterzy. (III)   Ferus   2022-08-14
Szamani: antenaci współczesnych kapłanów.Czyli Niezależny Związek Zawodowy Duszpasterzy. (II)   Ferus   2022-08-07
Szamani: antenaci współczesnych kapłanów. Czyli Niezależny Związek Zawodowy Duszpasterzy.   Ferus   2022-07-31
Śmierć dla “bluźnierców” w Pakistanie   Ibrahim   2022-07-27
Podstępne kuszenie Jezusa (IV)   Ferus   2022-07-24
Podstępne kuszenie Jezusa (III)   Ferus   2022-07-17
Podstępne kuszenie Jezusa (II)   Ferus   2022-07-10
Podstępne kuszenie Jezusa   Ferus   2022-07-03
Nowa książka Jasona Rosenhouse’a z krytyką Inteligentnego Projektu   Coyne   2022-07-02
Potwór stworzony ludzką wyobraźnią   Ferus   2022-06-26
Z jakiej gliny ulepiłeś swojego boga?   Koraszewski   2022-06-23
Nowy ateizm umarł, niech żyje nowy ateizm   Koraszewski   2022-06-20
Kobieta czyli zło konieczne?   Ferus   2022-06-19
Czarne życie, które nie ma znaczenia: 50 chrześcijan zamordowanych w ich kościele   Ibrahim   2022-06-16
Niezamierzony przez Stwórcę byt   Ferus   2022-06-12
Nowy Ład w dziele bożym   Ferus   2022-06-05
Kreacjonizm i owce Labana   Ferus   2022-05-29
Pacyfizm i papieska omylność   Stewart   2022-05-27
Operacja specjalna o kryptonimie „Arka i potop” (III)   Ferus   2022-05-22
Operacja specjalna o kryptonimie „Arka i potop” (II)   Ferus   2022-05-15
Operacja specjalna o kryptonimie „Arka i potop”   Ferus   2022-05-08
Marzenie o bezbożnym państwie   Koraszewski   2022-05-04
Moje (po)wielkanocne refleksje   Ferus   2022-05-01
Niepotrzebna ziemska sprawiedliwość   Ferus   2022-04-24
Alternatywna koncepcja zbawienia (II)   Ferus   2022-04-18
Alternatywna koncepcja zbawienia   Ferus   2022-04-17
Bądźmy uczniami Chrystusa? (II)   Ferus   2022-04-10
Bądźmy uczniami Chrystusa?   Ferus   2022-04-03
Słabość ateizmu czy religii?   Ferus   2022-03-27
Pytania do Boga   Ferus   2022-03-20
Retoryczne pytanie: „Gdzie był Bóg?”   Ferus   2022-03-13
Wojna pod znakiem krzyża     2022-03-11
Będzie zadowoleni (po śmierci)!   Ferus   2022-03-06
Niewiarygodna „prawdziwość” religii   Ferus   2022-02-20
Błędna analogia o wybaczaniu   Ferus   2022-02-13
Deizm antytezą teizmu? (II)   Ferus   2022-02-06
Deizm antytezą teizmu?   Ferus   2022-01-30
Jezus z uczniami w zbożu   Ferus   2022-01-23
Pierwszy krytyk bożego dzieła (VI)   Ferus   2022-01-16
Pierwszy krytyk dzieła bożego (V)   Ferus   2022-01-09
Hashtag „też odchodzę”   Koraszewski   2022-01-03
Wspomnienie: „Czego sobie życzyłem na nadchodzący 2014 r.?”.   Ferus   2022-01-02
Tradycja powinna się zmieniać pod wpływem praw człowieka   Igwe   2021-12-30
Bóg się rodzi i islmofobia w kafkowskim świecie   Koraszewski   2021-12-26
(Nie)zwykła opowieść wigilijna. Czyli moja nocna, niedokończona rozmowa z psem.   Ferus   2021-12-26
Jacek Tabisz o nowym humanizmie    Tabisz   2021-12-21
Pierwszy krytyk bożego dzieła (IV)   Ferus   2021-12-19
Pierwszy krytyk bożego dzieła (III)   Ferus   2021-12-12
Pierwszy krytyk bożego dzieła (II)   Ferus   2021-12-05
Pierwszy krytyk bożego dzieła   Ferus   2021-11-28
Paradoksalne „Dzięki Bogu” (II)   Ferus   2021-11-21
Paradoksalne „Dzięki Bogu”.   Ferus   2021-11-14
Absurdalna awersja wierzących do ateizmu   Ferus   2021-11-07
Refleksje sprzed lat: „Fikcyjna walka dobra ze złem” i inne   Ferus   2021-10-31
Atak ateizmu na ludzki rozum? (III)   Ferus   2021-10-24
Pytanie bez odpowiedzi   Łukaszewski   2021-10-18
Atak ateizmu na ludzki rozum? II.   Ferus   2021-10-17
Nasila się dżihadystyczne ludobójstwo chrześcijan w Nigerii   Ibrahim   2021-10-16
Atak ateizmu na ludzki rozum?!   Ferus   2021-10-10
Idea, która wyprowadziła rozum na manowce   Ferus   2021-10-03
"Time Magazine” i zachodnie podejście do islamizmu   Mahmoud   2021-10-02
Powolne odrzucanie religijnego mitu   Koraszewski   2021-09-27
Duchowni czy wyrachowani biznesmeni w sutannach?   Ferus   2021-09-26
Kościół zdeprawowany i mamoną silny   Koraszewski   2021-09-22
Turecki ateista zamordowany 31 lat temu   Bulut   2021-09-18
Naturalne czy sztucznie wykreowane religie?   Ferus   2021-09-12
Bogowie popkultury.Czyli jakimi religijnymi stereotypami „karmi” nas telewizja.   Ferus   2021-09-05
Ojciec święty, święty Paweł i teologia zastąpienia    Koraszewski   2021-08-30
(Nie)Fachowe pośrednictwo religijne.Czyli nieudana próba połączenia sprzecznych ze sobą zachowań.   Ferus   2021-08-29
Chora koncepcja Boga/bogów   Ferus   2021-08-22
W oparach ateizmu z czasu przeszłego   Koraszewski   2021-08-19
Islam – religia pokoju   Koraszewski   2021-08-16
Rozum i Wiara (XVIII)   Ferus   2021-08-15
Kult jednostki i bunt umysłu zniewolonego   Pandavar   2021-08-10
Biblia, kobiety i Bóg? (III)   Ferus   2021-08-08
Bezduszna duchowość ateistów   Koraszewski   2021-08-03
Most nad przepaścią (III)   Ferus   2021-08-01
Most nad przepaścią (II)   Ferus   2021-07-25
Most nad przepaścią   Ferus   2021-07-18
Chrześcijańskie stanowisko wobec rozdziału Kościoła i państwa   Koraszewski   2021-07-17
Czy ateizm może być nauczany jako religia?   Koraszewski   2021-07-12
Bajka o „zagubionej owcy” i cwanych „pasterzach duchowych”   Ferus   2021-07-11
Biblia, kobiety i Bóg? (II)   Ferus   2021-07-04

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk