Prawda

Wtorek, 19 marca 2024 - 10:45

« Poprzedni Następny »


Francja po cichu wprowadza z powrotem przestępstwo bluźnierstwa


Giulio Meotti 2020-02-27

Dzisiaj we Francji, kraju, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. (Zdjęcie: iStock. Jest to tylko ilustracja i nie przedstawia żadnej osoby wspomnianej w artykule.)
Dzisiaj we Francji, kraju, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. (Zdjęcie: iStock. Jest to tylko ilustracja i nie przedstawia żadnej osoby wspomnianej w artykule.)

Francja zaledwie zakończyła obchody piątej rocznicy masakry w tygodniku satyrycznym „Charlie Hebdu”, kiedy wpadała w podobną sprawę. 18 stycznia Mila O., 16-letnia francuska dziewczyna, napisała obraźliwe komentarze o islamie podczas transmisji strumieniowej na Instagram.


"Podczas jej transmisji muzułmański chłopak zaprosił ją na randkę, ale odmówiła, ponieważ jest lesbijką. Odpowiedział, oskarżając ją o rasizm i nazywając ją ‘brudną lesbijką’. W gniewnej odpowiedzi na wideo, nadanej strumieniem bezpośrednio po tym, jak została obrażona, Mila powiedziała, że ‘nienawidzi religii’”.  


Mila kontynuowała, mówiąc między innymi:

"Czy wiesz, co to jest wolność słowa? Nie wahałam się przed powiedzeniem tego, co myślę. Nienawidzę religii. Koran jest religią nienawiści; w nim jest tylko nienawiść. Mówię, co myślę… Islam to gó...no. Wcale nie jestem rasistką. Po prostu nie można być rasistą przeciwko religii… Mówię, co chcę, mówię, co myślę. Twoja religia to gó..no.  Palec w du..ę twojego boga..."

To, co powiedziała, może być uznane za chamskie, ale czy nie ma prawa tego powiedzieć? W końcu, Żydzi są nazywani potomkami małp i świń, a policja słowa nie dostaje apopleksji.


Po tych wypowiedziach Milę zaatakowano w mediach społecznościowych, gdzie szeroko dzielono się wideo; otrzymała wiele gróźb śmierci i podano publicznie jej nazwisko, adres i nazwę szkoły. Dla własnego bezpieczeństwa Mila musiała opuścić szkołę.


Mila jest obecnie pod ochroną policyjną i jest w takim niebezpieczeństwie, że żadna szkoła francuska na razie nie może jej przyjąć. „Nie mogę postawić nogi w moim liceum i także nie mogę zmienić szkoły, bo cała Francja chce mnie dopaść" - powiedziała. Za to, że nie zrozumiała tego, co jest jasne dla wszystkich – że islam jest „religią pokoju” - grożą jej śmiercią, zgwałceniem i podcięciem gardła.


"Czy jesteśmy we Francji, czy w Pakistanie?", zapytał francuski intelektualista, Jacques Julliard. Witajcie we Francji 2020 roku, gdzie pisma mają nagłówki takie jak: "Mila, 16-latka, zagrożona śmiercią za krytykę islamu”. Islamizm stał się wszechobecny wśród francuskich muzułmanów. Ponieważ Francja z nim nie walczy, jego uścisk tylko wzmocni się.  


"Przejdźmy do sedna: postępowa inteligencja chce wierzyć w multikulturowe, wspólne życie, nawet kiedy rzeczywistość temu zaprzecza i ujawnia społeczeństwo, w którym różnorodność przekłada się na fragmentaryzację społeczeństwa i tożsamości” - napisał kanadyjski filozof, Mathieu Bock-Côté. Kiedy wielokulturowość zamienia się w zagrożenie wolności słowa, zwolennicy wielokulturowości stają po stronie islamistów. Sprawa Mili reprezentuje wszystkie pęknięcia dezintegracji we francuskim społeczeństwie. Według francuskiej dziennikarki, Dominique Nora:

"Kilka tygodni po obchodach upamiętniających masakrę w Charlie [Hebdo] ‘sprawa Mili’ pokazuje niepokojąca asymetrię, jaka panuje we Francji w dziedzinie wolności słowa, a ściślej, bluźnierstwa”.

Sprawa Mili mogła skończyć się na groźbach śmierci – podobnie jak groźby śmierci wobec Salmana Rushdiego mogły skończyć się 31 lat temu – gdyby wszystkie władze państwowe natychmiast poparły Milę i gdyby Francja jako społeczeństwo jednym głosem potępiła barbarzyńską agresję wobec szkolnej uczennicy. Zdarzyła się jednak odwrotność tego. Unikanie "stygmatyzacji muzułmanów" stało się oficjalną wymówką używana przez polityków, by usprawiedliwić porzucanie ofiar islamistycznych gróźb, takich jak Mila.  


Otwarto nie jedno, ale dwa śledztwa, jedno w sprawie gróźb śmierci otrzymanych przez Milę, a drugie przeciwko Mili za "prowokowanie nienawiści religijnej" (później oddalone). Kontrowersja nasiliła się, kiedy delegat Francuskiej Rady Muzułmańskiego Wyznania,  Abdallah Zekri, powiedział, że ta dziewczyna „szukała” kłopotów: „Musi ponieść konsekwencje tego, co powiedziała. Kto sieje wiatr, zbiera burzę”. Islamiści codziennie testują odporność naszych demokratycznych społeczeństw.  


Sprawa Mili nabrała nowego wymiaru, kiedy minister sprawiedliwości, Nicole Belloubet, po potępieniu gróźb śmierci otrzymanych przez Milę, oświadczyła: "Obrażanie religii jest oczywistym atakiem na wolność sumienia; to jest poważne”. Nieszczęśliwie dla Belloubet, ale szczęśliwie dla Francji nie jest to (jeszcze) przestępstwo. Belloubet przyznała się później do "pomyłki". Niemniej szkoda była ogromna. Ségolène Royal, była minister i kandydatka na prezydenta, dołożyła się, mówiąc, że Mili brakuje "szacunku".


"Nie, pani nie jest Milą; to pani, pani Ségolène Royal, nie ma odwagi", tweetował filozof Raphaël Enthoven w odpowiedzi. Martine Aubry, socjalistyczna burmistrz Lille, poprosiła Milę, by "okazywała powściągliwość i unikała tego rodzaju słów, nawet jeśli groźby są nie do przyjęcia” Francja szybko przechodzi od laïcité (świeckość) do lâcheté (tchórzostwo); od wolności słowa do bezwarunkowej kapitulacji. Francja ciągle próbuje zwlekać, podczas gdy islamizm kwitnie na postawach elit, które szybko porzucają swoje judeochrześcijańskie wartości.  


Są nawet tacy, jak historyk religii, Oden Vallet, którzy twierdzą, że Mila jest „odpowiedzialna” za przyszłe zamachy terrorystyczne.


Były karykaturzysta z „Charlie Hebdo”, Delfeil de Ton, po masakrze jego kolegów w 2015 roku haniebnie oskarżył zabitego redaktora naczelnego „Charlie Hebdo”, Stéphane Charbonniera o "wciągnięcie" personelu w rzeź przez publikowanie satyr o Mahomecie.


Sprawa Mili przypomina sprawę francuskiego filozofa, Roberta Redekera, który w 2006 roku opublikował skrajnie krytyczną opinię o islamie w „Le Figaro”. W następstwie Redeker, który był nauczycielem w szkole państwowej w Tuluzie, zaczął otrzymywać groźby śmierci przez telefon, na adres elektroniczny i poprzez Al Hesbah, chronione hasłem forum, powiązanym z Al-Kaidą. "Nie mogę pracować, nie mogę przychodzić i wychodzić, muszę się chować - powiedział Redeker z jakiegoś tajnego miejsca. – W pewien sposób więc islamistom udało się ukarać mnie na terytorium republiki, jakbym był winny przestępstwa wyrażenia opinii”.  To była "fatwa w kraju Woltera".


Piętnaście lat później sprawa Mili pokazuje, jak wielki sukces odnieśli islamiści.  


Jest kilku odważnych ludzi, którzy bronili Milę. W artykule w „Journal du Dimanche” były prawnik „Charlie Hebdo”, Richard Malka napisał o "sprawie Mili czyli triumfie strachu”.

"Nie ma reakcji ministrów ani głównych feministek, ani stowarzyszeń LGBT, artystów i ‘progresistów’. Odwróć głowę, gwizdnij, spójrz na swoje buty zanim wybierzesz oburzenie, które przyjmiesz za swoje z tym większym żarem, jak długo nie narazi cię to na żadne niebezpieczeństwo”. 

Malka napisał także, że "żadna organizacja praw człowieka nie protestowała ani nie wyraziła solidarności z dziewczyną, która nagle została zmuszona do przerwania normalnego życia i ukrywania się”. Feministyczne organizacje, normalnie tak szybkie do potępiania „toksycznej męskości” i „patriarchalnej struktury dominacji”, także zamilkły.


Dzisiaj jest wiele krajów, gdzie ludzie są zabijani za to, że odważyli się krytykować islam. W Islamskiej Republice Pakistanu, kraju, który karze bluźnierstwo śmiercią, sędziowie skazali na śmierć, choć później uniewinnili, Asię Bibi za tę „zbrodnię”. Dzisiaj we Francji, kraju Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości – w imię błędnie pojmowanego, wojowniczego antyrasizmu - po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. "Sprawa Mili: czy udajemy, że tworzymy we francuskim prawie przestępstwo bluźnierstwa?” - zapytywał apel opublikowany przez „Le Figaro”.  


Dzisiaj we Francji używanie wolności słowa do krytykowania islamu jest najwyraźniej bardzo niebezpiecznym czynem, nawet jeśli, jak w wypadku Mili, robi to dziecko. Ci, którzy odżegnują się od Mili, naciągnęli na twarz maskę poddaństwa.


Franz-Olivier Giesbert, wpływowy komentator i były redaktor naczelny „Le Figaro”, oskarżył minister sprawiedliwości, Belloubet, o ugłaskiwanie islamistów i porównał jej działania do działań reżimu Vichy, który kolaborował z Hitlerem. „Czy Francja jest nadal Francją?” - pytał Giesbert w artkule redakcyjnym pisma „Le Point”.  

"Czasami zastanawiasz się. W islamskich republikach, takich jak Pakistan lub Iran, byłoby to normalne, Ale to nie jest normalne we Francji, kraju Oświecenia, gdzie istnieje prawo do bluźnienia”.   

Jeśli policzyć wszystkich dziennikarzy, karykaturzystów i pisarzy, którzy obecnie mają ochronę policyjną za krytykowanie islamu, to tak, Francja zamienia się w nowy Pakistan. Éric Zemmour, autor Le Suicide Français, zawsze ma dwóch policjantów ze sobą, gdziekolwiek idzie; dyrektor „Charlie Hebdo”, "Riss", i pozostali karykaturzyści żyją pod ochroną policyjną jak również Philippe Val, były dyrektor „Charlie Hebdo”, który zdecydował o publikacji karykatur Mahometa w 2006 roku. Dziennikarka Zineb Rhazaoui jest otoczona sześcioma policjantami. Już w 2002 roku dwoje znanych autorów musiało stanąć przed sądem we Francji, za swoje opinie o islamie: Oriana Fallaci i Michel Houellebecq.


Pięcioro znanych francuskich intelektualistów -- Elisabeth Badinter, Elisabeth de Fontenay, Marcel Gauchet, Jacques Julliard i Jean-Pierre Le Goff – opublikowało apel na rzecz Mili w „L’Express”, potępiając "tchórzostwo sprawiedliwości i polityki, które teraz wyczyniają akrobacje na temat wolności słowa, jeśli chodzi o islam. Drogo zapłacimy za to tchórzostwo”.


Po masakrze w „Charlie Hebdo” papież Franciszek powiedział: "Przeklniesz moją matkę, oczekuj uderzenia” i winił karykaturzystów za to, że zostali zamordowani. Islamiści wygrywają bitwę ideologiczną, a my zachowujemy się jak tchórze. Czy 16-letnia Mila musi zostać zamordowana, by ludzie zjednoczyli się w wystarczającym stopniu, by tchórze na kilka godzin nabrali odwagi i powiedzieli: "Je suis Mila"?


France Quietly Reintroducing the Crime of Blasphemy

Gatestone Institute, 9 lutego 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Giulio Meotti 

Włoski publicysta, autor książki „A New Shoah: The Untold Story of Israel’s Victims of Terrorism”.

Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj




Komentarze
1. Strach Marek Eyal 2020-02-27


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 898 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Logika świadectwem prawdy       Ferus   2024-03-17
Niektóre obawy dotyczące islamu są całkowicie racjonalne   Dawkins   2024-03-12
Cena świętego spokoju.Czyli religijny raj dla oportunistów albo też azyl ignorancji (wg Spinozy).   Ferus   2024-03-10
Bogu/bogom nic nie jesteśmy winni (III)   Ferus   2024-03-03
Bogu/bogom nic nie jesteśmy winni (II)   Ferus   2024-02-25
Bogom/Bogu nic nie jesteśmy winniCzyli „prawda” religii versus prawda rozumu   Ferus   2024-02-18
Droga Saladyna kończy się w Rafah   Pandavar   2024-02-17
Zatrute ziarnoCzyli wkład chrześcijaństwa w cywilizację europejską.   Ferus   2024-02-11
Epigoni: inna wersja upadku człowieka w raju   Ferus   2024-02-04
Mój racjonalny ateizm.Czyli w czym upatruję siłę areligijnych poglądów.   Ferus   2024-01-28
Moja racjonalna wiara (III)   Ferus   2024-01-14
Nowe książki Lucjana Ferusa   Koraszewski   2024-01-12
Moja racjonalna wiara (II)   Ferus   2024-01-07
Ayyan Hirsi Ali porzuciła ateizm dla chrześcijaństwa   Koraszewski   2024-01-01
Moja racjonalna wiara. Czyli idea bogów/Boga dla bardziej wymagających.   Ferus   2023-12-31
Alternatywna forma ateizmu   Ferus   2023-12-24
Niewiarygodna idea bogów/Boga (IV)   Ferus   2023-12-17
Niewiarygodna idea bogów/Boga III.   Ferus   2023-12-10
Niewiarygodna idea bogów/Boga II.   Ferus   2023-12-03
Niewiarygodna idea bogów/Boga   Ferus   2023-11-26
Nieudane autodafe. Czyli: kiedy ateizm był zbrodnią.    Ferus   2023-11-19
  Egzorcyści kontra Zły (II). Czyli pozorna walka „dobra ze złem”.   Ferus   2023-11-12
Egzorcyści kontra Zły. Czyli pozorna walka „dobra” ze „złem”.   Ferus   2023-11-05
Tanatos, czyli refleksja eschatologiczna   Ferus   2023-10-29
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy (III)   Ferus   2023-10-22
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy (II)   Ferus   2023-10-08
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy   Ferus   2023-10-01
Błądzenie - ludzka rzecz II   Ferus   2023-09-24
Błądzenie - ludzka rzecz   Ferus   2023-09-17
Bardzo nieelegancka hipoteza Boga II   Ferus   2023-09-10
Bardzo nieelegancka hipoteza Boga. Czyli mocno niedoskonałe wyobrażenia absolutnej doskonałości   Ferus   2023-09-03
Sztuczna inteligencja i sen   Ferus   2023-08-27
Ogromna transformacja Indii i Bliskiego Wschodu   Bulut   2023-08-22
Najlepszy ze światów - Ziemia? III.   Ferus   2023-08-20
Najlepszy ze światów - Ziemia? (II)   Ferus   2023-08-13
Bogowie, przesądy i fizjologia   Koraszewski   2023-08-13
Pakistan: “Oko za oko” – reperkusje palenia Koranu w Szwecji dla chrześcijan   Saeed   2023-08-12
Nowy ateizm i żądanie dogmatów   Johnson   2023-08-07
Najlepszy ze światów – Ziemia? Czyli najlepsza z możliwych marności nad marnościami.   Ferus   2023-08-06
Palenie pism świętych i innych śmieci   Koraszewski   2023-08-05
Wieżo z gierkowskiej cegły…   Kruk   2023-07-31
Kiedy prowadzą nas ślepi przewodnicy (II)   Ferus   2023-07-30
Ślepi przewodnicy   Ferus   2023-07-23
Czy sztuczna inteligencja rozumie o czym mówi?   Ferus   2023-07-16
Credo sceptyka. Część XII.   Ferus   2023-07-09
Credo sceptyka. Część  XI.   Ferus   2023-07-02
Objawienie Maurycego Kazimierza Hieronima Ćwiercikowskiego   Kruk   2023-06-26
Credo sceptyka. Część X.   Ferus   2023-06-25
Credo sceptyka. Część IX.   Ferus   2023-06-18
Boży ludzie w Afryce i w Polsce   Koraszewski   2023-06-15
Credo sceptyka. Część VIII   Ferus   2023-06-11
Marzenie o religii z ludzką twarzą   Koraszewski   2023-06-10
Credo sceptyka. Część VII.   Ferus   2023-06-04
Credo sceptyka. Część VI   Ferus   2023-05-28
Credo sceptyka. Część V.   Ferus   2023-05-21
Credo sceptyka, Część  IV.   Ferus   2023-05-14
Credo sceptyka. Część III   Ferus   2023-05-07
Credo sceptyka. Część II.   Ferus   2023-04-30
Credo sceptyka. Część I.   Ferus   2023-04-23
Odłożone w czasie zbawienie (IV)   Ferus   2023-04-16
Dorastać we wszechświecie   Koraszewski   2023-04-15
Odłożone w czasie zbawienie (III)   Ferus   2023-04-09
Odłożone w czasie zbawienie (II)   Ferus   2023-04-02
“New York Times” głosi fałszywą przyjaźń między nauką i religią   Coyne   2023-03-30
Odłożone w czasie zbawienie   Ferus   2023-03-26
Nawróć się, wyjdź za mnie lub giń: Chrześcijanki w muzułmańskim Pakistanie   Ibrahim   2023-03-21
Credo Ateisty (XIII)   Ferus   2023-03-19
Galopujący wzrost dyskrepancji między słowem i jego desygnatem   Koraszewski   2023-03-13
Credo ateisty (XII)   Ferus   2023-03-12
Turcja: seks islamistów z dziećmi jest w porządku; potępienie tego to przestępstwo   Bekdil   2023-03-10
Skandal wokół Jezusa niefrasobliwego   Kruk   2023-03-08
Zbliżają się dni religijnej zemsty   Carmon   2023-03-06
Credo ateisty (XI)   Ferus   2023-03-05
Czy antysemityzm, szalejący w niektórych częściach świata muzułmańskiego, naprawdę opiera się na błędnej interpretacji islamu?   Spencer   2023-02-27
Credo ateisty (X)   Ferus   2023-02-26
Credo ateisty (IX)   Ferus   2023-02-19
Credo ateisty (VIII)   Ferus   2023-02-12
Credo ateisty (VII)   Ferus   2023-02-05
“Hańba Pakistanu”: oskarżenia o bluźnierstwo   Saeed   2023-02-03
Watykan przeciw Izraelowi   Koraszewski   2023-02-02
Credo ateisty (VI)   Ferus   2023-01-29
Skąd Jezus wziął swoje DNA? Spór między katolikami a ewangelikami   Coyne   2023-01-25
Credo ateisty (V)   Ferus   2023-01-22
Credo ateisty (IV)   Ferus   2023-01-15
Credo ateisty (III)   Ferus   2023-01-08
Credo ateisty (II)   Ferus   2023-01-01
Credo ateisty    Ferus   2022-12-25
Przekleństwo nieskończonych możliwości (II)   Ferus   2022-12-18
Przekleństwo nieskończonych możliwości   Ferus   2022-12-11
Nasza lepsza połowa (III)   Ferus   2022-12-04
Nasza lepsza połowa (II)   Ferus   2022-11-27
Nasza lepsza połowa   Ferus   2022-11-20
List do chrześcijan i nie tylko   Koraszewski   2022-11-19
Błędna droga rozwoju ludzkości (II)   Ferus   2022-11-13
Błędna droga rozwoju ludzkości   Ferus   2022-11-06
Zbłąkane dzieci Matki Natury (VI)   Ferus   2022-10-30
Zbłąkane dzieci Matki Natury (V)   Ferus   2022-10-23
Czy jakiś proboszcz popełnił kardynalny błąd?   Koraszewski   2022-10-17
Zbłąkane dzieci matki Natury (IV)   Ferus   2022-10-16
Zbłąkane dzieci Matki Natury (III)   Ferus   2022-10-09

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk