Prawda

Czwartek, 16 maja 2024 - 01:32

« Poprzedni Następny »


Francja po cichu wprowadza z powrotem przestępstwo bluźnierstwa


Giulio Meotti 2020-02-27

Dzisiaj we Francji, kraju, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. (Zdjęcie: iStock. Jest to tylko ilustracja i nie przedstawia żadnej osoby wspomnianej w artykule.)
Dzisiaj we Francji, kraju, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. (Zdjęcie: iStock. Jest to tylko ilustracja i nie przedstawia żadnej osoby wspomnianej w artykule.)

Francja zaledwie zakończyła obchody piątej rocznicy masakry w tygodniku satyrycznym „Charlie Hebdu”, kiedy wpadała w podobną sprawę. 18 stycznia Mila O., 16-letnia francuska dziewczyna, napisała obraźliwe komentarze o islamie podczas transmisji strumieniowej na Instagram.


"Podczas jej transmisji muzułmański chłopak zaprosił ją na randkę, ale odmówiła, ponieważ jest lesbijką. Odpowiedział, oskarżając ją o rasizm i nazywając ją ‘brudną lesbijką’. W gniewnej odpowiedzi na wideo, nadanej strumieniem bezpośrednio po tym, jak została obrażona, Mila powiedziała, że ‘nienawidzi religii’”.  


Mila kontynuowała, mówiąc między innymi:

"Czy wiesz, co to jest wolność słowa? Nie wahałam się przed powiedzeniem tego, co myślę. Nienawidzę religii. Koran jest religią nienawiści; w nim jest tylko nienawiść. Mówię, co myślę… Islam to gó...no. Wcale nie jestem rasistką. Po prostu nie można być rasistą przeciwko religii… Mówię, co chcę, mówię, co myślę. Twoja religia to gó..no.  Palec w du..ę twojego boga..."

To, co powiedziała, może być uznane za chamskie, ale czy nie ma prawa tego powiedzieć? W końcu, Żydzi są nazywani potomkami małp i świń, a policja słowa nie dostaje apopleksji.


Po tych wypowiedziach Milę zaatakowano w mediach społecznościowych, gdzie szeroko dzielono się wideo; otrzymała wiele gróźb śmierci i podano publicznie jej nazwisko, adres i nazwę szkoły. Dla własnego bezpieczeństwa Mila musiała opuścić szkołę.


Mila jest obecnie pod ochroną policyjną i jest w takim niebezpieczeństwie, że żadna szkoła francuska na razie nie może jej przyjąć. „Nie mogę postawić nogi w moim liceum i także nie mogę zmienić szkoły, bo cała Francja chce mnie dopaść" - powiedziała. Za to, że nie zrozumiała tego, co jest jasne dla wszystkich – że islam jest „religią pokoju” - grożą jej śmiercią, zgwałceniem i podcięciem gardła.


"Czy jesteśmy we Francji, czy w Pakistanie?", zapytał francuski intelektualista, Jacques Julliard. Witajcie we Francji 2020 roku, gdzie pisma mają nagłówki takie jak: "Mila, 16-latka, zagrożona śmiercią za krytykę islamu”. Islamizm stał się wszechobecny wśród francuskich muzułmanów. Ponieważ Francja z nim nie walczy, jego uścisk tylko wzmocni się.  


"Przejdźmy do sedna: postępowa inteligencja chce wierzyć w multikulturowe, wspólne życie, nawet kiedy rzeczywistość temu zaprzecza i ujawnia społeczeństwo, w którym różnorodność przekłada się na fragmentaryzację społeczeństwa i tożsamości” - napisał kanadyjski filozof, Mathieu Bock-Côté. Kiedy wielokulturowość zamienia się w zagrożenie wolności słowa, zwolennicy wielokulturowości stają po stronie islamistów. Sprawa Mili reprezentuje wszystkie pęknięcia dezintegracji we francuskim społeczeństwie. Według francuskiej dziennikarki, Dominique Nora:

"Kilka tygodni po obchodach upamiętniających masakrę w Charlie [Hebdo] ‘sprawa Mili’ pokazuje niepokojąca asymetrię, jaka panuje we Francji w dziedzinie wolności słowa, a ściślej, bluźnierstwa”.

Sprawa Mili mogła skończyć się na groźbach śmierci – podobnie jak groźby śmierci wobec Salmana Rushdiego mogły skończyć się 31 lat temu – gdyby wszystkie władze państwowe natychmiast poparły Milę i gdyby Francja jako społeczeństwo jednym głosem potępiła barbarzyńską agresję wobec szkolnej uczennicy. Zdarzyła się jednak odwrotność tego. Unikanie "stygmatyzacji muzułmanów" stało się oficjalną wymówką używana przez polityków, by usprawiedliwić porzucanie ofiar islamistycznych gróźb, takich jak Mila.  


Otwarto nie jedno, ale dwa śledztwa, jedno w sprawie gróźb śmierci otrzymanych przez Milę, a drugie przeciwko Mili za "prowokowanie nienawiści religijnej" (później oddalone). Kontrowersja nasiliła się, kiedy delegat Francuskiej Rady Muzułmańskiego Wyznania,  Abdallah Zekri, powiedział, że ta dziewczyna „szukała” kłopotów: „Musi ponieść konsekwencje tego, co powiedziała. Kto sieje wiatr, zbiera burzę”. Islamiści codziennie testują odporność naszych demokratycznych społeczeństw.  


Sprawa Mili nabrała nowego wymiaru, kiedy minister sprawiedliwości, Nicole Belloubet, po potępieniu gróźb śmierci otrzymanych przez Milę, oświadczyła: "Obrażanie religii jest oczywistym atakiem na wolność sumienia; to jest poważne”. Nieszczęśliwie dla Belloubet, ale szczęśliwie dla Francji nie jest to (jeszcze) przestępstwo. Belloubet przyznała się później do "pomyłki". Niemniej szkoda była ogromna. Ségolène Royal, była minister i kandydatka na prezydenta, dołożyła się, mówiąc, że Mili brakuje "szacunku".


"Nie, pani nie jest Milą; to pani, pani Ségolène Royal, nie ma odwagi", tweetował filozof Raphaël Enthoven w odpowiedzi. Martine Aubry, socjalistyczna burmistrz Lille, poprosiła Milę, by "okazywała powściągliwość i unikała tego rodzaju słów, nawet jeśli groźby są nie do przyjęcia” Francja szybko przechodzi od laïcité (świeckość) do lâcheté (tchórzostwo); od wolności słowa do bezwarunkowej kapitulacji. Francja ciągle próbuje zwlekać, podczas gdy islamizm kwitnie na postawach elit, które szybko porzucają swoje judeochrześcijańskie wartości.  


Są nawet tacy, jak historyk religii, Oden Vallet, którzy twierdzą, że Mila jest „odpowiedzialna” za przyszłe zamachy terrorystyczne.


Były karykaturzysta z „Charlie Hebdo”, Delfeil de Ton, po masakrze jego kolegów w 2015 roku haniebnie oskarżył zabitego redaktora naczelnego „Charlie Hebdo”, Stéphane Charbonniera o "wciągnięcie" personelu w rzeź przez publikowanie satyr o Mahomecie.


Sprawa Mili przypomina sprawę francuskiego filozofa, Roberta Redekera, który w 2006 roku opublikował skrajnie krytyczną opinię o islamie w „Le Figaro”. W następstwie Redeker, który był nauczycielem w szkole państwowej w Tuluzie, zaczął otrzymywać groźby śmierci przez telefon, na adres elektroniczny i poprzez Al Hesbah, chronione hasłem forum, powiązanym z Al-Kaidą. "Nie mogę pracować, nie mogę przychodzić i wychodzić, muszę się chować - powiedział Redeker z jakiegoś tajnego miejsca. – W pewien sposób więc islamistom udało się ukarać mnie na terytorium republiki, jakbym był winny przestępstwa wyrażenia opinii”.  To była "fatwa w kraju Woltera".


Piętnaście lat później sprawa Mili pokazuje, jak wielki sukces odnieśli islamiści.  


Jest kilku odważnych ludzi, którzy bronili Milę. W artykule w „Journal du Dimanche” były prawnik „Charlie Hebdo”, Richard Malka napisał o "sprawie Mili czyli triumfie strachu”.

"Nie ma reakcji ministrów ani głównych feministek, ani stowarzyszeń LGBT, artystów i ‘progresistów’. Odwróć głowę, gwizdnij, spójrz na swoje buty zanim wybierzesz oburzenie, które przyjmiesz za swoje z tym większym żarem, jak długo nie narazi cię to na żadne niebezpieczeństwo”. 

Malka napisał także, że "żadna organizacja praw człowieka nie protestowała ani nie wyraziła solidarności z dziewczyną, która nagle została zmuszona do przerwania normalnego życia i ukrywania się”. Feministyczne organizacje, normalnie tak szybkie do potępiania „toksycznej męskości” i „patriarchalnej struktury dominacji”, także zamilkły.


Dzisiaj jest wiele krajów, gdzie ludzie są zabijani za to, że odważyli się krytykować islam. W Islamskiej Republice Pakistanu, kraju, który karze bluźnierstwo śmiercią, sędziowie skazali na śmierć, choć później uniewinnili, Asię Bibi za tę „zbrodnię”. Dzisiaj we Francji, kraju Deklaracji Praw Człowieka i Obywatela, który zawsze uświęcał wolność słowa i prawo do krytykowania religii i ideologii, niektórzy ludzie w systemie sprawiedliwości – w imię błędnie pojmowanego, wojowniczego antyrasizmu - po cichu i de facto wprowadzają z powrotem prawo o bluźnierstwie. "Sprawa Mili: czy udajemy, że tworzymy we francuskim prawie przestępstwo bluźnierstwa?” - zapytywał apel opublikowany przez „Le Figaro”.  


Dzisiaj we Francji używanie wolności słowa do krytykowania islamu jest najwyraźniej bardzo niebezpiecznym czynem, nawet jeśli, jak w wypadku Mili, robi to dziecko. Ci, którzy odżegnują się od Mili, naciągnęli na twarz maskę poddaństwa.


Franz-Olivier Giesbert, wpływowy komentator i były redaktor naczelny „Le Figaro”, oskarżył minister sprawiedliwości, Belloubet, o ugłaskiwanie islamistów i porównał jej działania do działań reżimu Vichy, który kolaborował z Hitlerem. „Czy Francja jest nadal Francją?” - pytał Giesbert w artkule redakcyjnym pisma „Le Point”.  

"Czasami zastanawiasz się. W islamskich republikach, takich jak Pakistan lub Iran, byłoby to normalne, Ale to nie jest normalne we Francji, kraju Oświecenia, gdzie istnieje prawo do bluźnienia”.   

Jeśli policzyć wszystkich dziennikarzy, karykaturzystów i pisarzy, którzy obecnie mają ochronę policyjną za krytykowanie islamu, to tak, Francja zamienia się w nowy Pakistan. Éric Zemmour, autor Le Suicide Français, zawsze ma dwóch policjantów ze sobą, gdziekolwiek idzie; dyrektor „Charlie Hebdo”, "Riss", i pozostali karykaturzyści żyją pod ochroną policyjną jak również Philippe Val, były dyrektor „Charlie Hebdo”, który zdecydował o publikacji karykatur Mahometa w 2006 roku. Dziennikarka Zineb Rhazaoui jest otoczona sześcioma policjantami. Już w 2002 roku dwoje znanych autorów musiało stanąć przed sądem we Francji, za swoje opinie o islamie: Oriana Fallaci i Michel Houellebecq.


Pięcioro znanych francuskich intelektualistów -- Elisabeth Badinter, Elisabeth de Fontenay, Marcel Gauchet, Jacques Julliard i Jean-Pierre Le Goff – opublikowało apel na rzecz Mili w „L’Express”, potępiając "tchórzostwo sprawiedliwości i polityki, które teraz wyczyniają akrobacje na temat wolności słowa, jeśli chodzi o islam. Drogo zapłacimy za to tchórzostwo”.


Po masakrze w „Charlie Hebdo” papież Franciszek powiedział: "Przeklniesz moją matkę, oczekuj uderzenia” i winił karykaturzystów za to, że zostali zamordowani. Islamiści wygrywają bitwę ideologiczną, a my zachowujemy się jak tchórze. Czy 16-letnia Mila musi zostać zamordowana, by ludzie zjednoczyli się w wystarczającym stopniu, by tchórze na kilka godzin nabrali odwagi i powiedzieli: "Je suis Mila"?


France Quietly Reintroducing the Crime of Blasphemy

Gatestone Institute, 9 lutego 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Giulio Meotti 

Włoski publicysta, autor książki „A New Shoah: The Untold Story of Israel’s Victims of Terrorism”.

Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj




Komentarze
1. Strach Marek Eyal 2020-02-27


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 908 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Chrześcijańskie stanowisko wobec rozdziału Kościoła i państwa   Koraszewski   2021-07-17
Chrześcijaństwo, Zagłada i syjonizm   Koraszewski   2019-12-02
Chusta wreszcie wolna; Turcja wręcz przeciwnie   Bekdil   2014-10-10
Chłopiec kaznodzieja   Dawkins   2017-04-19
Co się właściwie stało?   Kalwas   2022-10-01
Credo ateisty (II)   Ferus   2023-01-01
Credo ateisty (III)   Ferus   2023-01-08
Credo ateisty (IV)   Ferus   2023-01-15
Credo ateisty (IX)   Ferus   2023-02-19
Credo ateisty (V)   Ferus   2023-01-22
Credo ateisty (VI)   Ferus   2023-01-29
Credo ateisty (VII)   Ferus   2023-02-05
Credo ateisty (VIII)   Ferus   2023-02-12
Credo ateisty (X)   Ferus   2023-02-26
Credo ateisty (XI)   Ferus   2023-03-05
Credo ateisty (XII)   Ferus   2023-03-12
Credo Ateisty (XIII)   Ferus   2023-03-19
Credo ateisty    Ferus   2022-12-25
Credo islamu z ust autorytetu     2020-03-02
Credo sceptyka, Część  IV.   Ferus   2023-05-14
Credo sceptyka. Część I.   Ferus   2023-04-23
Credo sceptyka. Część II.   Ferus   2023-04-30
Credo sceptyka. Część III   Ferus   2023-05-07
Credo sceptyka. Część IX.   Ferus   2023-06-18
Credo sceptyka. Część V.   Ferus   2023-05-21
Credo sceptyka. Część VI   Ferus   2023-05-28
Credo sceptyka. Część VII.   Ferus   2023-06-04
Credo sceptyka. Część VIII   Ferus   2023-06-11
Credo sceptyka. Część X.   Ferus   2023-06-25
Credo sceptyka. Część XII.   Ferus   2023-07-09
Credo sceptyka. Część  XI.   Ferus   2023-07-02
Cuda, cuda ogłaszają   Ferus   2016-04-24
Cyrograf   Ferus   2015-01-17
Czarne życie, które nie ma znaczenia: 50 chrześcijan zamordowanych w ich kościele   Ibrahim   2022-06-16
Czary, zagrożenie bezpieczeństwa i prawo szariatu   Igwe   2019-04-16
Czas pociągnąć do odpowiedzialności “kapłanów-cudotwórców”   Igwe   2018-01-27
Czego Żydzi nauczyli Koptyjkę     2015-02-20
Cztery słowa i 1280 poszkodowanych…   Bekdil   2015-04-26
Czy Afryce potrzebna jest religijna reformacja?   Igwe   2019-01-08
Czy antysemityzm, szalejący w niektórych częściach świata muzułmańskiego, naprawdę opiera się na błędnej interpretacji islamu?   Spencer   2023-02-27
Czy ateizm jest irracjonalny? Filozof mówi “tak”   Coyne   2014-10-28
Czy ateizm może być nauczany jako religia?   Koraszewski   2021-07-12
Czy ateiści są snobami intelektualnymi?   Coyne   2014-03-22
Czy Bóg jest kręgowcem bez substancji?   Coyne   2014-06-26
Czy Bóg kocha małpi patriotyzm?   Koraszewski   2018-03-26
Czy chrześcijaństwo było kluczowe dla rozwoju nauki?   Coyne   2015-09-24
Czy istnieją „głęboko niewierzący”?   Ferus   2020-09-06
Czy jakiś proboszcz popełnił kardynalny błąd?   Koraszewski   2022-10-17
Czy krytyczne myślenie zmieni Afrykę?   Igwe   2017-02-13
Czy ludobójstwo jest miłe Bogu?   Koraszewski   2015-09-30
Czy mit o Świętym Mikołaju jest niemoralny?   Novella   2016-12-23
Czy Pan Bóg lubi kiszone ogórki?   Koraszewski   2018-02-21
Czy panie zaorzą Kościół?   Koraszewski   2018-07-09
Czy religia jest nałogiem?   Koraszewski   2014-06-08
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia?   Ferus   2019-02-10
Czy religijne prawdy są zbyt trudne do zrozumienia? (II)   Ferus   2019-03-24
Czy sztuczna inteligencja rozumie o czym mówi?   Ferus   2023-07-16
Czy to jest nauka, czy teologia?   Hoodbhoy   2016-06-05
Czy wierzący uważają pismo święte za dosłowną prawdę?   Coyne   2014-07-16
Czy wolno krytykować muzułmanów?   Pandavar   2021-06-28
Czy wolno śmiać się z religii?   Koraszewski   2016-08-29
Czyżby bunt aniołów stróżów?   Ferus   2017-08-27
Człowiek musi w coś wierzyć. Schizma arcybiskupa Lefebvre'a   Ferus   2018-11-18
Człowiek musi w coś wierzyć. Arianizm.   Ferus   2018-05-27
Człowiek musi w coś wierzyć. Kontynuacja.   Ferus   2018-10-21
Człowiek musi w coś wierzyć. Manicheizm.   Ferus   2018-05-13
Człowiek musi w coś wierzyć. Mariawici.   Ferus   2018-11-11
Człowiek musi w coś wierzyć. Nestorianizm.   Ferus   2018-06-03
Człowiek musi w coś wierzyć. Podsumowanie.   Ferus   2018-11-25
Człowiek musi w coś wierzyć. Raskolnicy, Swedenborg.   Ferus   2018-11-04
Człowiek musi w coś wierzyć. Savonarola, Luter i inni   Ferus   2018-10-28
Człowiek musi w coś wierzyć. Spadkobiercy manicheizmu.   Ferus   2018-05-20
Człowiek staje przed Bogiem?   Ferus   2015-05-03
Człowiek w labiryncie iluzji   Ferus   2018-03-11
Człowiek w labiryncie iluzji (Część V)   Ferus   2018-04-08
Człowiek w labiryncie iluzji (II)   Ferus   2018-03-18
Człowiek w labiryncie iluzji (III)   Ferus   2018-03-25
Człowiek w labiryncie iluzji  (Część IV)   Ferus   2018-04-02
Człowiek w labiryncie iluzji. Część VI.   Ferus   2018-04-15
Człowiek w labiryncie iluzji. Suplement II.   Ferus   2018-04-29
Człowiek w labiryncie iluzji. Suplement.   Ferus   2018-04-22
DCLXVI Krucjata   Ferus   2014-12-20
De non existentia Dei   Koraszewski   2019-05-06
Deislamizacja jest jedynym sposobem walki z ISIS   Greenfield   2015-06-21
Deizm antytezą teizmu?   Ferus   2022-01-30
Deizm antytezą teizmu? (II)   Ferus   2022-02-06
Deklaracja poddaństwa   Ferus   2014-12-08
Demony w afrykańskiej szkole?   Igwe   2016-09-05
Dewocja to pobożność? Czyli wizyta u starszej pobożnej pani.   Ferus   2019-11-10
Diabelskie zwierciadło jest winne złu?   Ferus   2021-03-21
Dlaczego ateiści walczą o prawo wyjścia z cienia w Afryce i nie tylko w Afryce?   Igwe   2019-04-10
Dlaczego jestem ateistą?   Koraszewski   2017-08-13
Dlaczego musiałem zostać ateistą   Ferus   2019-03-17
Dlaczego nauki i religii nie można ze sobą pogodzić   Koraszewski   2020-07-05
Dlaczego religia może być racjonalna, ale robi to w zły sposób   Coyne   2014-02-20
Dobre i złe powody, by wierzyć   Dawkins   2014-07-24
Dobro i Zło   Ferus   2015-06-07
Dobroć biblijnego Boga   Ferus   2016-09-25
Doradztwo religijne i religioznawcze Część VIII   Ferus   2015-03-21
Doradztwo religijne i religioznawcze IX   Ferus   2015-04-05

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk