Prawda

Sobota, 18 maja 2024 - 19:25

« Poprzedni Następny »


Ataki na chrześcijan ukazują hipokryzję kontrowersji wokół  “bluźnierstwa”


Seth J. Frantzman 2020-11-07


Dlaczego poczucie obrazy za karykaturę doprowadza człowieka do ataku na kościół?


Człowieka, który obciął głowę kobiecie w kościele w Nicei we Francji, zradykalizowała trwająca kontrowersja wokół innego obcięcia głowy we Francji. Łańcuch wydarzeń pokazuje, że terroryści rozkwitają na pogłoskach, że religia została “obrażona”, by potem atakować inne religie, co wydaje się sprzeczne z twierdzeniami, że to francuski „sekularyzm” jest winny tych ataków. Ataki na francuskie kościoły nie są czymś wyjątkowym; terroryści obierali je za cel w przeszłości, między innymi zabijając księdza w 2016 roku.

Wiele analiz i komentarzy medialnych wskazywało na “skrajną formę sekularyzmu” we Francji jako powód, że terroryści są “zagniewani” na Francję. Jednak zamachy terrorystyczne wyglądają znacznie bardziej na zbrodnię nienawiści do chrześcijan, włącznie z atakiem na kościół w al-Tabkah w Syrii, niż na protesty przeciwko francuskiemu „sekularyzmowi”.

 

Warto przeanalizować fałszywe założenie, że francuski “sekularyzm” powoduje ataki terrorystyczne. Gdyby to było przyczyną wzburzenia, to można by sądzić, że atakowane będą świeckie symbole państwa francuskiego. Tak podobno zazwyczaj działa terroryzm. Ponieważ mówią nam, że w terroryzmie chodzi o zdobycie uwagi przez akty przemocy skierowane na wybrane cele, to grupy terrorystyczne powinny atakować symbole państwa lub instytucje i ludzi, przeciwko którym protestują. 

 

Niewiele jest jednak przykładów, kiedy terroryści atakowali instytucje państwa francuskiego. Nie atakują także nagich postaci na pomnikach. Atakują kościoły. I nie robią tego tylko we Francji; ataki na kościoły i chrześcijan mają miejsce na całym świecie. Jeśli ekstremistów zradykalizowało poczucie obrazy z powodu “bluźnierstwa” lub obelg wobec ich wiary, to dlaczego w reakcji na to atakują religijne budynki i niewinnych wierzących ludzi?  


W styczniu 2015 roku, po opublikowaniu we Francji karykatur, które rzekomo były obraźliwe, dokonano ataków na 45 kościołów w Nigrze. Te kościoły nie miały żadnego związku z karykaturami, a “Charlie Hebdo” nie jest chrześcijańskim pismem. Krótko mówiąc, sekularyzm, który krytykuje religię, krytykuje zarówno chrześcijaństwo, jak i islam, niemniej reakcją ekstremistów jest zabijanie chrześcijan i wysadzanie w powietrze kościołów.

 

Podobnie, reakcją islamskich fanatyków z Iranu, Malezji i innych krajów było zaprzeczenie Holocaustowi. To wskazuje na reakcję, która nie jest obrazą z powodu karykatur, ale raczej nienawiścią wobec Żydów i chrześcijan w wielu krajach i społecznościach ze strony islamskich ekstremistów, którzy szukają każdej wymówki, by dokonywać zbrodni nienawiści przeciwko religijnym mniejszościom.

 

Ważne jest zrozumienie, jak ta trująca mieszanka szumu medialnego wokół “obrazy uczuć  religijnych” prowadzi do ataków na religijne mniejszości na całym świecie pod pretekstem, że ekstremiści są „gniewni z powodu sekularyzmu”. Dwadzieścia lat temu rozmaite wyjaśnienia terroryzmu skierowanego na Izrael, a potem na USA po 9/11, obejmowały teorie, że mordercy byli gniewni z powodu tego, że byli “uciskani” oraz że „bieda i desperacja napędzają terroryzm”.

 

Później stało się jasne, że Osama bin Laden i jego kohorty nie byli ani uciskani, ani biedni, ani też zdesperowani – zasadniczo byli uprzywilejowanymi mężczyznami, którzy widzieli ekstremizm jako rodzaj turystyki, przy której mogli udawać się do różnych krajów, by prowadzić „dżihad”, często przeciwko ubogim ludziom, a z czasem do ataku na Stany Zjednoczone.

 

Większość ofiar terroryzmu to ludzie ubodzy, a sprawcami są zazwyczaj wykształceni mężczyźni z klasy średniej. Podczas rozrostu ISIS około 50 tysięcy ludzi dołączyło do tej grupy z całego świata, włącznie z 5 tysiącami z Europy. Wielu kupiło bilety lotnicze na podróż do “kalifatu”, gdzie mogli mieć nowe domy skonfiskowane mniejszościom religijnym i mogli posiadać niewolników. To nie była desperacja – to bardziej przypominało mężczyzn jadących na Stare Południe, by kupić plantację z niewolnikami.  


Coraz bardziej, jak pokazuje wzrost ISIS, to, co jest nazywane “agresywnym ekstremizmem”, jest ludobójczą ideologią, która za cel obiera ubogie społeczności mniejszościowe – zazwyczaj chrześcijan, Jazydów, Ahmadi, szyitów i inne grupy. Niedawna kontrowersja z Francją pokazuje to wyraźnie.

 

Wśród ofiar są 55-letni Vincent Loques, administrator kościoła i Brazylijka o nazwisku Simone Barreto Silva, matka trojga dzieci. Jeśli terroryzm jest napędzany desperacją i obrazą z powodu karykatur, to dlaczego ofiarą ataku Tunezyjczyka jest kolorowa kobieta i matka trojga dzieci? Dlaczego obraza o karykaturę doprowadza człowieka do ataku na kościół? Dlaczego gniew z powodu “obrazy religii” powoduje, że człowiek wbija nóż kobiecie w kościele?

 

Podczas ataków terrorystycznych w 2015 roku, zaatakowano także żydowski, koszerny sklep. Krytykowano prezydenta USA, Baracka Obamę, za opisanie tego ataku jako “brutalni fanatycy, którzy obcinają głowy lub losowo strzelają do grupy ludzi w delikatesach”. Problem polega na tym, że nie było to losowe. Atak na koszerny sklep był atakiem skierowanym na Żydów. To nie był losowy sklep. Został wybrany z powodu nienawiści do Żydów. W lipcu 2016 roku dwóch mężczyzn, którzy przysięgli wierność ISIS, zamordowało Jacquesa Hamela,  85-letniego księdza w Normandii.

 

Podobnie na przestrzeni lat było wiele spisków przeciwko kościołom i targom Bożonarodzeniowym w Europie. W 2000 roku był spisek przeciwko targowi Bożonarodzeniowemu przed katedrą w Strasbourgu i wiele spisków przeciwko kościołom we Francji w 2015 roku. W 2016 roku użyto ciężarówki w ataku na targ Bożonarodzeniowy w Berlinie. Kraje w całej Europie wzmocniły środki bezpieczeństwa z powodu tego, co Wielka Brytania nazwała „ostrym wzrostem taranowania pojazdami”.  

 

Ataki na targi Bożonarodzeniowe są nacelowanymi zbrodniami nienawiści wobec chrześcijan; nie są to polityczne ataki “terrorystyczne”, jak definiowano terroryzm w latach 1990. Te rodzaje zbrodnie coraz bardziej wyglądają jak terror KKK skierowany na społeczności zamiast na kraje. To znaczy, że są właściwie napędzane nienawiścią do chrześcijan i Żydów, a w miejscach takich jak Pakistan są również napędzane przez nienawiść do szyitów, Ahmadich i do innych mniejszości.  


Hipokryzję oskarżeń Francji o bluźnierstwo demaskują ataki na kościoły i na chrześcijan. Jeśli jest bluźniercze publikowanie karykatur, to jest równie bluźniercze obcinanie głowy kobiecie w kościele lub dźgnięcie nożem księdza. Jeśli “obraza religii” powoduje “radykalizację” ludzi, to dlaczego ci sami ludzie atakują religijne symbole?

 

Wygląda na to, że w rzeczywistości to nie francuski sekularyzm spowodował obrazę, ale religijni ekstremiści związani z ruchem globalnego islamizmu nauczyli pokolenia młodych mężczyzn nienawiści do chrześcijan, Żydów, szyitów, Kurdów, Ahmadich, Jazydów, Sikhów, buddystów i innych grup – i że każda kontrowersja jest używana jako wymówka do zabijania ludzi z tych grup, często celując w ich świątynie.

 

To dlatego atakowano synagogi od Tunezji do Maroka, Turcji, Izraela i innych miejsc. To dlatego zaatakowano chrześcijan w Niedzielę Palmową w Egipcie w 2017 roku, w Wielkanoc na Sri Lance w 2019 roku i w Pakistanie w 2016 roku. To dlatego palono i atakowano hinduskie świątynie w Bangladeszu w 2013, 2016, 2019 i 2020, świątynie Sikhów w Afganistanie w marcu 2020 roku, meczety Ahmadich w 2010 roku w Pakistanie i meczety szyitów w Afganistanie w 2016, 2018 i 2019 roku.

 

Zalew ataków na świątynie i kościoły, niemal wszystkie dokonane przez islamskich ekstremistów, pokazuje, że prawdziwa obraza religii nie przychodzi ze strony sekularyzmu we Francji, ale ze strony skrajnie prawicowych islamistycznych grup ekstremistów, które atakują religię na całym świecie. Francuska kontrowersja o karykatury była jedynie wymówką dla zradykalizowanych mężczyzn, by dokonywać zbrodni nienawiści wobec innych religii, a to jest częścią ideologii tych, którzy radykalizują.

 

Attacks on Christians show hypocrisy of ‘blasphemy’ controversy - analysis

Jerusalem Post, 2 listopada 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 



Seth J. Frantzman

Publicysta “Jerusalem Post”. Zajmował się badaniami nad historią ziemi świętej, historią Beduinów i arabskich chrześcijan, historią Jerozolimy, prowadził również wykłady w zakresie kultury amerykańskiej. Urodzony w Stanach Zjednoczonych w rodzinie farmerskiej, studiował w USA i we Włoszech, zajmował się handlem nieruchomościami, doktoryzował się na  Hebrew University w Jerozolimie.

Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 2606 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Kto, kogo i dlaczego?   Koraszewski   2015-01-25
Kanada wybrała wrażliwość kulturową zamiast zachodniej medycyny   Coyne   2015-01-25
Otwarty list do kosmitów   Ferus   2015-01-26
Rodzina zabija młodą parę   Chesler   2015-01-26
Pochwała cudów   Koraszewski   2015-02-02
Cztery księżniczki i prezydent Obama   Chesler   2015-02-04
Zmieniająca się moralność i Friendship Nine   Coyne   2015-02-04
Kiedy strona przegrana dyktuje warunki   Draiman   2015-02-06
Dlaczego wolność słowa jest fundamentalna     2015-02-06
Islam, lewica i sprawa polska   Mencel   2015-02-07
Alarmująca sprawa klimatycznego panikarstwa   Lomborg   2015-02-17
Brakujący przedmiot nauczania   Ferus   2015-02-18
Prześladowani chrześcijanie organizują się przeciwko ISIS   Chesler   2015-02-18
Którędy do miasta?   Koraszewski   2015-02-22
Dlaczego dobre wiadomości to oksymoron   Gardner   2015-02-24
Czy Biały Dom walczy z terroryzmem?     2015-02-27
Wielka Brytania nadal potrzebuje gazu łupkowego   Ridley   2015-03-02
Wzlot i upadek Baracka Obamy   Frantzman   2015-03-06
Śmierć, która wstrząsnęła Turcją     2015-03-07
Susan Rice i polityzacja ludobójstwa   Boteach   2015-03-09
Kantata o pokoju i inne melodie   Koraszewski   2015-03-10
Kto ma się przystosować w imię tolerancji?   Chesler   2015-03-13
Powrót imperiów - perskie marzenia     2015-03-14
Ponury obraz iluzji Zachodu   Blum   2015-03-16
Badanie australijskie: homeopatia jest bezwartościowa   Coyne   2015-03-18
Więcej żywności z mniejszego areału   Ridley   2015-03-20
Bliźni w świadomości bliźniego   Koraszewski   2015-03-20
Rekord Guinessa w pluciu na demokrację   Koraszewski   2015-03-21
Wywiad z Davidem Keyesem   Harris   2015-03-23
Kiedy słowa zabijają?   Koraszewski   2015-03-25
Pełzający podbój Iraku przez Iran   Al-Rashed   2015-03-27
Dlaczego jestem propalestyński   Bellerose   2015-03-29
Mordowanie ateistów w Bangladeszu   Koraszewski   2015-04-02
ONZ walczy o prawa człowieka     2015-04-03
Czy ktokolwiek chce dyskutować o nagich faktach?   Koraszewski   2015-04-04
Problem z wodą w kranach i w propagandzie    Roth   2015-04-05
BBC jako pomocnik antysemickiego terroryzmu   Johnson   2015-04-06
Ktoś w Białym Domu jest zagubiony   Yemini   2015-04-08
Akademia Sukcesu czyli szkoła, która uczy   Koraszewski   2015-04-11
Reformowanie języka zamiast reformowania społeczeństwa   Coyne   2015-04-13
Nie tyle umowa ramowa, co oszustwo   Shargai   2015-04-13
Żydowski antysyjonizm: honorowe zabijanie per procura   Landes   2015-04-14
Wojna (modlitw) na kampusach     2015-04-18
Życie w sumie jest piękne     2015-04-20
Gaza: Egipt utrudnia dostawy broni   Toameh   2015-04-20
Heroiczna walka Kurdów przeciwko ISIS     2015-04-22
Problem uchodźców arabskich opisany w 1967 r.     2015-04-25
Szukanie wiary z ludzką twarzą   Koraszewski   2015-04-29
Tylko innowacje mogą nas uratować   Ridley   2015-05-01
San Remo: Zapomniany kamień milowy   Benzimra   2015-05-02
145 pisarzy podpisało list protestujący przeciwko nagrodzie PEN dla Charlie Hebdo   Coyne   2015-05-04
Elektryczność dla Afryki   Ridley   2015-05-06
Zuchwałość oszustwa: porozumienie z Iranem   Tsalic   2015-05-06
Poliekran: Nepal, Israel   Collins   2015-05-11
Pocztówka z globalnej wioski   Koraszewski   2015-05-15
Pora zaprzestać subsydiowania paliw kopalnych   Lomborg   2015-05-16
Małe, piękne, ignorowane   Koraszewski   2015-05-19
Pośladkowy poród IV Rzeczpospolitej   Koraszewski   2015-05-22
Kolorowi też mogą być rasistami   Owolade   2015-05-25
Illinois uchwala historyczną ustawę przeciwko BDS, a Kongres rozważa podobne posunięcie   Kontorovich   2015-05-26
Prawa człowieka, które budzą zgrozę   Pearson   2015-05-27
Świętoszkowata świętość Stolicy Apostolskiej   Honig   2015-06-01
Sport - czyli szlachetna rywalizacja   Koraszewski   2015-06-01
Święta Semantyka daje prezenty   Kruk   2015-06-03
Biznes z terytoriami okupowanymi, Orange telecom i francuskie podejście do prawa międzynarodowego   Kontorovich   2015-06-08
Konflikt w Gazie oceniany przez wojskowych     2015-06-14
Gdy ISIS brutalnie traktuje kobiety, panuje żałosne milczenie feministek   Chesler   2015-06-16
Zaszczyt bycia obiektem ataku cenzorów   Lomborg   2015-06-19
Fikcja etnograficzna Jordanii?   Salim Mansur   2015-06-22
Raport Departamentu Stanu o terrorze   Roth   2015-06-23
Miły facet na Bliskim Wschodzie   Rosenthal   2015-06-25
FIFA i inne udzielne księstwa   Ridley   2015-06-25
Odwaga i handel – co zrobiło więcej dla wzbogacenia ludzkości   Ridley   2015-06-29
Cierpliwość, niejasność i kryzysy   Frantzman   2015-06-30
Jazydzi nie są tylko ofiarami. Są naszymi partnerami i potrzebują pomocy   Clarfield   2015-07-02
Rasizm niektórych antyrasistów   Owolade   2015-07-04
Turcja woli ISIS od Kurdów   Totten   2015-07-06
Prawne ramy obrony Izraela   Dershowitz   2015-07-08
Technika, konsumeryzm i papież   Ridley   2015-07-08
Gdyby amerykański morderca, Roof, był islamistą, byłby “wojownikiem”   Frantzman   2015-07-10
Irańskie urojenie: elementarz dla skonsternowanych   Totten   2015-07-14
O racji w kwestii dobra i zła   Michael Shermer   2015-07-20
Opowieść o dwóch porozumieniach: co Grecja i Iran mają wspólnego?   Tsalic   2015-07-21
Zdewaluuj, restrukturyzuj i decyduj sam   Ridley   2015-08-05
Paryski szczyt klimatyczny   Ridley   2015-08-08
Strategia równowagi według prezydenta Obamy   Alberto M. Fernandez   2015-08-09
Mniejsza liczba celów rozwojowych znacznie bardziej pomoże Indiom   Lomborg   2015-08-11
Przemilczana czystka etniczna Palestyńczyków   Toameh   2015-08-19
Z głową w piachu   Friedman   2015-08-21
Problem zielonych strachów   Ridley   2015-08-25
Co Palestyńczycy robią z pieniędzmi z USA?   Toameh   2015-08-28
Czy i jak możemy pomóc uchodźcom?   Koraszewski   2015-09-03
Życie czarnych liczy się – poza życiem Birama Daha Oulda Obeida   Brown   2015-09-04
Jeszcze raz w sprawie cenzury   Miś   2015-09-04
Wyobraź sobie... Gazę   Tsalic   2015-09-05
Dejudaizacja Jerozolimy w 1948 roku   Carlson   2015-09-07
Wyzwanie dla Europy: jak zapobiec wpuszczeniu ekstremistów islamskich razem z ich ofiarami   Horovitz   2015-09-10
Egipt z Piotrem Ibrahimem Kalwasem   Koraszewski   2015-09-12
Uchodźcy: punkt, z którego nie ma powrotu   Tsalic   2015-09-15
Jordania: Nie chcemy Palestyńczyków   Toameh   2015-09-16

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk