Prawda

Czwartek, 2 maja 2024 - 23:17

« Poprzedni Następny »


Ataki na chrześcijan ukazują hipokryzję kontrowersji wokół  “bluźnierstwa”


Seth J. Frantzman 2020-11-07


Dlaczego poczucie obrazy za karykaturę doprowadza człowieka do ataku na kościół?


Człowieka, który obciął głowę kobiecie w kościele w Nicei we Francji, zradykalizowała trwająca kontrowersja wokół innego obcięcia głowy we Francji. Łańcuch wydarzeń pokazuje, że terroryści rozkwitają na pogłoskach, że religia została “obrażona”, by potem atakować inne religie, co wydaje się sprzeczne z twierdzeniami, że to francuski „sekularyzm” jest winny tych ataków. Ataki na francuskie kościoły nie są czymś wyjątkowym; terroryści obierali je za cel w przeszłości, między innymi zabijając księdza w 2016 roku.

Wiele analiz i komentarzy medialnych wskazywało na “skrajną formę sekularyzmu” we Francji jako powód, że terroryści są “zagniewani” na Francję. Jednak zamachy terrorystyczne wyglądają znacznie bardziej na zbrodnię nienawiści do chrześcijan, włącznie z atakiem na kościół w al-Tabkah w Syrii, niż na protesty przeciwko francuskiemu „sekularyzmowi”.

 

Warto przeanalizować fałszywe założenie, że francuski “sekularyzm” powoduje ataki terrorystyczne. Gdyby to było przyczyną wzburzenia, to można by sądzić, że atakowane będą świeckie symbole państwa francuskiego. Tak podobno zazwyczaj działa terroryzm. Ponieważ mówią nam, że w terroryzmie chodzi o zdobycie uwagi przez akty przemocy skierowane na wybrane cele, to grupy terrorystyczne powinny atakować symbole państwa lub instytucje i ludzi, przeciwko którym protestują. 

 

Niewiele jest jednak przykładów, kiedy terroryści atakowali instytucje państwa francuskiego. Nie atakują także nagich postaci na pomnikach. Atakują kościoły. I nie robią tego tylko we Francji; ataki na kościoły i chrześcijan mają miejsce na całym świecie. Jeśli ekstremistów zradykalizowało poczucie obrazy z powodu “bluźnierstwa” lub obelg wobec ich wiary, to dlaczego w reakcji na to atakują religijne budynki i niewinnych wierzących ludzi?  


W styczniu 2015 roku, po opublikowaniu we Francji karykatur, które rzekomo były obraźliwe, dokonano ataków na 45 kościołów w Nigrze. Te kościoły nie miały żadnego związku z karykaturami, a “Charlie Hebdo” nie jest chrześcijańskim pismem. Krótko mówiąc, sekularyzm, który krytykuje religię, krytykuje zarówno chrześcijaństwo, jak i islam, niemniej reakcją ekstremistów jest zabijanie chrześcijan i wysadzanie w powietrze kościołów.

 

Podobnie, reakcją islamskich fanatyków z Iranu, Malezji i innych krajów było zaprzeczenie Holocaustowi. To wskazuje na reakcję, która nie jest obrazą z powodu karykatur, ale raczej nienawiścią wobec Żydów i chrześcijan w wielu krajach i społecznościach ze strony islamskich ekstremistów, którzy szukają każdej wymówki, by dokonywać zbrodni nienawiści przeciwko religijnym mniejszościom.

 

Ważne jest zrozumienie, jak ta trująca mieszanka szumu medialnego wokół “obrazy uczuć  religijnych” prowadzi do ataków na religijne mniejszości na całym świecie pod pretekstem, że ekstremiści są „gniewni z powodu sekularyzmu”. Dwadzieścia lat temu rozmaite wyjaśnienia terroryzmu skierowanego na Izrael, a potem na USA po 9/11, obejmowały teorie, że mordercy byli gniewni z powodu tego, że byli “uciskani” oraz że „bieda i desperacja napędzają terroryzm”.

 

Później stało się jasne, że Osama bin Laden i jego kohorty nie byli ani uciskani, ani biedni, ani też zdesperowani – zasadniczo byli uprzywilejowanymi mężczyznami, którzy widzieli ekstremizm jako rodzaj turystyki, przy której mogli udawać się do różnych krajów, by prowadzić „dżihad”, często przeciwko ubogim ludziom, a z czasem do ataku na Stany Zjednoczone.

 

Większość ofiar terroryzmu to ludzie ubodzy, a sprawcami są zazwyczaj wykształceni mężczyźni z klasy średniej. Podczas rozrostu ISIS około 50 tysięcy ludzi dołączyło do tej grupy z całego świata, włącznie z 5 tysiącami z Europy. Wielu kupiło bilety lotnicze na podróż do “kalifatu”, gdzie mogli mieć nowe domy skonfiskowane mniejszościom religijnym i mogli posiadać niewolników. To nie była desperacja – to bardziej przypominało mężczyzn jadących na Stare Południe, by kupić plantację z niewolnikami.  


Coraz bardziej, jak pokazuje wzrost ISIS, to, co jest nazywane “agresywnym ekstremizmem”, jest ludobójczą ideologią, która za cel obiera ubogie społeczności mniejszościowe – zazwyczaj chrześcijan, Jazydów, Ahmadi, szyitów i inne grupy. Niedawna kontrowersja z Francją pokazuje to wyraźnie.

 

Wśród ofiar są 55-letni Vincent Loques, administrator kościoła i Brazylijka o nazwisku Simone Barreto Silva, matka trojga dzieci. Jeśli terroryzm jest napędzany desperacją i obrazą z powodu karykatur, to dlaczego ofiarą ataku Tunezyjczyka jest kolorowa kobieta i matka trojga dzieci? Dlaczego obraza o karykaturę doprowadza człowieka do ataku na kościół? Dlaczego gniew z powodu “obrazy religii” powoduje, że człowiek wbija nóż kobiecie w kościele?

 

Podczas ataków terrorystycznych w 2015 roku, zaatakowano także żydowski, koszerny sklep. Krytykowano prezydenta USA, Baracka Obamę, za opisanie tego ataku jako “brutalni fanatycy, którzy obcinają głowy lub losowo strzelają do grupy ludzi w delikatesach”. Problem polega na tym, że nie było to losowe. Atak na koszerny sklep był atakiem skierowanym na Żydów. To nie był losowy sklep. Został wybrany z powodu nienawiści do Żydów. W lipcu 2016 roku dwóch mężczyzn, którzy przysięgli wierność ISIS, zamordowało Jacquesa Hamela,  85-letniego księdza w Normandii.

 

Podobnie na przestrzeni lat było wiele spisków przeciwko kościołom i targom Bożonarodzeniowym w Europie. W 2000 roku był spisek przeciwko targowi Bożonarodzeniowemu przed katedrą w Strasbourgu i wiele spisków przeciwko kościołom we Francji w 2015 roku. W 2016 roku użyto ciężarówki w ataku na targ Bożonarodzeniowy w Berlinie. Kraje w całej Europie wzmocniły środki bezpieczeństwa z powodu tego, co Wielka Brytania nazwała „ostrym wzrostem taranowania pojazdami”.  

 

Ataki na targi Bożonarodzeniowe są nacelowanymi zbrodniami nienawiści wobec chrześcijan; nie są to polityczne ataki “terrorystyczne”, jak definiowano terroryzm w latach 1990. Te rodzaje zbrodnie coraz bardziej wyglądają jak terror KKK skierowany na społeczności zamiast na kraje. To znaczy, że są właściwie napędzane nienawiścią do chrześcijan i Żydów, a w miejscach takich jak Pakistan są również napędzane przez nienawiść do szyitów, Ahmadich i do innych mniejszości.  


Hipokryzję oskarżeń Francji o bluźnierstwo demaskują ataki na kościoły i na chrześcijan. Jeśli jest bluźniercze publikowanie karykatur, to jest równie bluźniercze obcinanie głowy kobiecie w kościele lub dźgnięcie nożem księdza. Jeśli “obraza religii” powoduje “radykalizację” ludzi, to dlaczego ci sami ludzie atakują religijne symbole?

 

Wygląda na to, że w rzeczywistości to nie francuski sekularyzm spowodował obrazę, ale religijni ekstremiści związani z ruchem globalnego islamizmu nauczyli pokolenia młodych mężczyzn nienawiści do chrześcijan, Żydów, szyitów, Kurdów, Ahmadich, Jazydów, Sikhów, buddystów i innych grup – i że każda kontrowersja jest używana jako wymówka do zabijania ludzi z tych grup, często celując w ich świątynie.

 

To dlatego atakowano synagogi od Tunezji do Maroka, Turcji, Izraela i innych miejsc. To dlatego zaatakowano chrześcijan w Niedzielę Palmową w Egipcie w 2017 roku, w Wielkanoc na Sri Lance w 2019 roku i w Pakistanie w 2016 roku. To dlatego palono i atakowano hinduskie świątynie w Bangladeszu w 2013, 2016, 2019 i 2020, świątynie Sikhów w Afganistanie w marcu 2020 roku, meczety Ahmadich w 2010 roku w Pakistanie i meczety szyitów w Afganistanie w 2016, 2018 i 2019 roku.

 

Zalew ataków na świątynie i kościoły, niemal wszystkie dokonane przez islamskich ekstremistów, pokazuje, że prawdziwa obraza religii nie przychodzi ze strony sekularyzmu we Francji, ale ze strony skrajnie prawicowych islamistycznych grup ekstremistów, które atakują religię na całym świecie. Francuska kontrowersja o karykatury była jedynie wymówką dla zradykalizowanych mężczyzn, by dokonywać zbrodni nienawiści wobec innych religii, a to jest częścią ideologii tych, którzy radykalizują.

 

Attacks on Christians show hypocrisy of ‘blasphemy’ controversy - analysis

Jerusalem Post, 2 listopada 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 



Seth J. Frantzman

Publicysta “Jerusalem Post”. Zajmował się badaniami nad historią ziemi świętej, historią Beduinów i arabskich chrześcijan, historią Jerozolimy, prowadził również wykłady w zakresie kultury amerykańskiej. Urodzony w Stanach Zjednoczonych w rodzinie farmerskiej, studiował w USA i we Włoszech, zajmował się handlem nieruchomościami, doktoryzował się na  Hebrew University w Jerozolimie.

Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 2596 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Wstydliwa (dla UNESCO) sprawa uchodźców   Julius   2014-06-23
“New York Times” i Izrael   Ini   2014-06-25
Pora przestać infantylizować Palestyńczyków   Johnson   2014-06-27
Chiny zwalczają terror; świat krytykuje Izrael     2014-06-29
Imieniny Semantyki   Kruk   2014-07-05
Amerykanie odchodzą z Afganistanu, kto przychodzi?   Pant   2014-07-06
Potępienie zamordowania Mohammeda Abu Khdeira     2014-07-07
Moralność jest poza dyskusją   Bellerose   2014-07-08
Dlaczego znowu walczymy z Gazą?   Horovitz   2014-07-10
ONZ dodaje ISIS do Rady Praw Człowieka     2014-07-11
BBC i bezstronność   Ridley   2014-07-13
Europa przybliża się do eliminacji burki   Chesler   2014-07-14
Zamiana ról Dawida i Goliata     2014-07-16
Co robi izraelski pilot nad Gazą?   Nirenstein   2014-07-17
Zawsze nazywajcie zabitych “niewinnymi cywilami”     2014-07-18
Świat arabski traci cierpliwość     2014-07-19
Dlaczego?   Smuga-Otto   2014-07-19
Pociski izraelskie i schrony w Gazie   Al-Mulhim   2014-07-20
Ambasador Izraela mówi w ONZ   Prosor   2014-07-21
Fakty o bitwie w Shejaiya   Levick   2014-07-24
Na równiach pochyłych   Ridley   2014-07-25
Cierpienie palestyńskie   Karsh   2014-07-29
Izrael, Bliski Wschód i dysonans poznawczy   Harris   2014-08-02
Powody, by obawiać się Eboli   Ridley   2014-08-15
Komu nie sprzeda broni Wielka Brytania?   Greenfield   2014-08-19
Ognisko   Kruk   2014-08-21
Powody do radości   Ridley   2014-08-22
Chcesz zmniejszyć zanieczyszczeniewalcz z biedą   Lomborg   2014-08-24
Zdobywanie wyżyn moralnych jest zabawą przegranych   Greenfield   2014-08-25
Killer app w Jerozolimie   Boteach   2014-08-26
Pieniądze ONZ płyną do terrorystów   Ehrenfeld   2014-08-27
Listek figowy na łonie okonia   Koraszewski   2014-08-29
Chów wsobny elit   Azad   2014-09-02
Stan globalnej wioski   Koraszewski   2014-09-03
Spróbujcie wolnej przedsiębiorczości w Europie   Ridley   2014-09-04
Człowieczeństwo okaleczone   Valdary   2014-09-06
Muzułmańskie gwałty pod parasolem politycznej poprawności   Lindenberg   2014-09-07
Śmiercionośny dom izraelski uderza ponownie   Greenfield   2014-09-08
Dlaczego myślimy to, co myślimy?   Koraszewski   2014-09-12
Stare antypatie nie giną   Honig   2014-09-15
Turecka “hakawati” w Lewancie   Bekdil   2014-09-17
Ekonomia, głupcze? Owszem, ale jaka?   Koraszewski   2014-09-17
Amerykański negocjator i duże pieniądze z Kataru   Smith   2014-09-22
Więzień sumienia   Koraszewski   2014-09-25
Jazydzi i chrześcijanie obwiniają Obamę   Charbel   2014-09-27
Chodząc wśród duchów Hiroszimy   Boteach   2014-09-28
Pomieszanie z poplątaniem   Tsalic   2014-09-30
Kim są niewidzialne kobiety, które przystępują do ISIS?   Ahmed   2014-10-02
Nigeryjski książę o imieniu Islam   Greenfield   2014-10-04
Jak belgijscy sceptycy popełniali masowe samobójstwo   Bonneux   2014-10-04
Mordowanie więźniów politycznych Iranu   Paveh   2014-10-05
Komu w którym uchu dzwoni?   Koraszewski   2014-10-07
Skąd my to znamy?   Koraszewski   2014-10-09
Akuszerka i powrót do pytania o dobro i zło   Koraszewski   2014-10-11
Usuńcie Izrael z tej mapy!   Toameh   2014-10-13
Mój dziadek nie chciał być palestyńskim uchodźcą   Deek   2014-10-15
Czy można uratować liberalizm przed nim samym?   Harris   2014-10-15
Malala – nagroda Nobla, która przeraża talibów   Nirenstein   2014-10-16
O mechanizmie zniesławiania   Harris   2014-10-16
Czy Turcja powinna być w NATO?   Dershowitz   2014-10-18
Pszczoły i pestycydy   Ridley   2014-10-21
O Krymie, prawie międzynarodowym i Zachodnim Brzegu   Kontorovich   2014-10-22
Pokój, ale kiedy?   Landes   2014-10-23
Hashtag Nikab   Chesler   2014-10-24
Ebola – w poszukiwaniu strategii   Ridley   2014-10-27
Żyć z sensem   Kruk   2014-10-29
Nieoczekiwane konsekwencje pobożnych życzeń   Kemp   2014-11-01
Tańsza ropa to dobra wiadomość   Ridley   2014-11-01
Stop dziecięcej intifadzie!   Toameh   2014-11-03
Ewolucja duszy człowieka   Kruk   2014-11-06
Czym zajmuje się WHO?   Ridley   2014-11-09
Wojna Egiptu z terroryzmem: podwójne standardy świata   Toameh   2014-11-10
Nieznośna lekkość feminizmu   Greenfield   2014-11-14
Najlepsza inwestycja w czynienie dobra na świecie   Lomborg   2014-11-17
Dlaczego Gaza nie jest zdalnie okupowana   Kontorovich   2014-11-22
Uwagi o dyskuterach i kaczkach dziennikarskich   Koraszewski   2014-11-28
Opowieść o dwóch Zielonych Liniach   Kontorovich   2014-11-30
Kolumb nie odkrył Ameryki   Al-Mulhim   2014-12-06
Dobra wola Romson nie pomaga biednym   Lomborg   2014-12-07
Dumni Palestyńczycy muszą prowadzić walkę o zreformowanie UNRWA   Eid   2014-12-08
Czy Putin spotka się z kalifem w Jałcie?   Koraszewski   2014-12-09
Reguły? W walce na noże?!     2014-12-11
Legalność izraelskiego projektu ustawy o państwie narodowym   Kontorovich   2014-12-13
Organizacja Narodów Zjednoczonych potrzebuje strategii   Lomborg   2014-12-14
Listy z naszego sadu - rok w sieci   Koraszewski   2014-12-15
O historii, mitach i narracjach   Corwin   2014-12-16
Mruczanych świąt   Hili   2014-12-24
Pięć łamigłówek o okupacji i osiedlach   Kontorovich   2014-12-27
Poligamia napędza przemoc   Ridley   2014-12-28
Jestem amerykańskim gejem...   Boteach   2014-12-30
Turcja i UE: Kodak Moment   Bekdil   2015-01-01
Czy walczyć z wiatrakami?   Koraszewski   2015-01-02
Rewidowanie rewizjonistycznej historii   Tsalic   2015-01-06
Islamski Deng Xiaoping?   Koraszewski   2015-01-07
Nie ma sprawiedliwości, nie ma pokoju   Lumish   2015-01-12
Rozpoczynają się cyfrowe rządy   Ridley   2015-01-16
10 lat klepto-dyktatury Mahmouda Abbasa   Boteach   2015-01-20
Oznakować żywności, która zawiera… DNA!   Coyne   2015-01-21
Izrael, Palestyna i Międzynarodowy Trybunał Karny   Kontorovich   2015-01-22
Uprawy GMO: spór naukowy rozstrzygnięty   Ridley   2015-01-23

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk