Prawda

Środa, 1 grudnia 2021 - 05:16

« Poprzedni Następny »


Wolność słowa w Yale


Andrzej Koraszewski 2014-09-18


Somalijka, Ayaan Hirsi Ali, była wychowana w rodzinie muzułmańskiej, jako nastolatka przez moment była zafascynowana islamistycznymi ideami, żeby szybko się z tego otrząsnąć. Uciekła do Holandii przed przymusowym małżeństwem, gdzie ukończyła studia i zaangażowała się w działalność polityczną mającą m. in. na celu osłonę imigrantów z muzułmańskich krajów przed indoktrynacją islamistycznego fanatyzmu. Jest dziś ateistką mieszkającą w Stanach Zjednoczonych. Jej zaangażowanie ściągnęło na nią dziesiątki gróźb śmierci i nieustanne gromy ze strony miłującej spokój zachodniej lewicy.

Kiedy kilka miesięcy temu szacowny uniwersytet w Brandeis zamierzał uhonorować ją doktoratem honoris causa zmasowane protesty skłoniły rektora tej uczelni do wycofania się z tego pomysłu.

 

W pierwszych dniach września Ayaan Hirsi Ali otrzymała zaproszenie do wygłoszenia wykładu na Yale. Wiadomości o tym zaproszeniu wstrząsnęła społecznością ludzi, którym się wydaje, że bronią praw człowieka i elementarnej moralności.

 

Jak dowiadujemy się z The Yale Daily News początkowo MSA (Stowarzyszenie Muzułmańskich Studentów) zamierzało zwrócić sie z prośbą o odwołanie wykładu Ayaan Hirsi Ali. 

Ostatecznie wystosowali list, w którym czytamy m. in.

Piszemy, żeby wyrazić nasze zaniepokojenie zaproszeniem na nasz campus przez The Buckley Foundation, Ayaan Hirsi Ali, która 15 września ma wygłosić wykład pod tytułem „Zderzenie cywilizacji: Islam i Zachód.

 

W dalszych partiach długiego listu czytamy:

Uwagi pani Hirsi Ali na temat islamu są klasyfikowane jako mowa nienawiści i uważane są za kryminalne pomówienia i oczernianie. Była już za to krytykowana przez organizacje i uniwersytety. Muzułmańska społeczność i jej sprzymierzeńcy wyrażają sprzeciw, wobec faktu, że nasi koledzy z Yale zdecydowali się zaprosić kogoś takiego, dając jej forum w naszym domu.      

Ostatecznie nie udało się storpedować wykładu Ayaan Hirsi Ali, więc organizatorzy protestu postanowili zorganizować równoległą imprezę uzupełniającą, która dostarczyłaby „uczciwej wiedzy i stanowiła konstruktywny dialog”. To wezwanie zostało poparte przez następujące organizacje (wytłuszczenia moje A.K.)   


The Women’s Center

Asian American Student Alliance (AASA)
Black Church at Yale (BCAY)
The Slifka Center
Council on Middle Eastern Studies (CMES)
Yale Atheists, Humanists, and Agnostics (AHA)
Chi Alpha Christian Fellowship
Hindu Student Council (HSC)
St. Thomas More Undergraduate Council
Youth Evangelical Fellowship
The Arab Students Association (ASA)
Black Student Alliance (BSA)
Yale African Student Association (YASA)
Jews and Muslims at Yale (JAM)
Korean American Students at Yale (KASY)
South Asian Society (SAS)
Yale Friends of Turkey
Nepali Association of Yale-Undergraduate Affiliates (NAYA)
Yale Friends of Israel (YFI)
Japanese American Student Union (JASU)
Yalies for Pakistan
Students of Nigeria
Chinese American Student Association (CASA)
Albanian Students at Yale College
Dominican Student Association
Taiwanese American Society (TAS)
Women’s Leadership Initative (WLI)
Students for Syrian Relief
Students for Justice in Palestine (SJP)
Building Bridges
Survivor’s Inbox
Asian American Political Action and Education Committee (PAEC)
J Street U
Broad Recognition

DisOrient


Tak więc obok organizacji muzułmańskich (lub skupiających wielu muzułmanów) widzimy studentów zrzeszonych w organizacjach protestanckich, stowarzyszeniach czarnych studentów, studentów japońskich, koreańskich, tajwańskich, hindusów, przyjaciół Izraela, budujących mosty, feministki, a wreszcie ateistów i humanistów.


Ich powody do potwornego przerażenia były absolutnie zrozumiałe, jak można było przewidzieć, Ayaan Hirsi Ali mówiła w oparciu o swój własny życiorys o dyskryminacji kobiet w islamie, o obrzezaniu dziewczynek, o przymusowych małżeństwach (takich rzeczy nie mogą akceptować feministki). Mówiła o koszmarnej indoktrynacji religijnej (co musiał być szczególnie bolesne dla stowarzyszeń ateistów i humanistów), mówiła, że ta indoktrynacja religijna jest źródłem radykalizacji islamu i nasilenia przemocy (czego nie mogli by znieść studenci stowarzyszeni w organizacji „Budowania mostów”), mówiła o konieczności zreformowania islamu, którego święte teksty, takie jak Koran i hadisy, zawierają zachętę do nienawiści do Innego i wzywają do przemocy (co musiało być szczególnie rażące dla żydowskich studentów z JStreet U).


Komentując to wydarzenie profesor David Gelernter z Yale University pisał:

 

“Wolność” słowa w Yale 


List do studentów muzułmańskich protestujących przeciwko wykładowi Ayaan Hirsi Ali 


Do Muzułmańskiego Stowarzyszenia Studentów Muzułmańskich w Yale i jego wielu organizacji siostrzanych, które podpisały list protestacyjny przeciwko wykładowi Ayaan Hirsi Ali’s lecture w poniedziałek
:


Uwielbiam waszą nową koncepcję wolności słowa! Oczywiście, ta kobieta powinna mieć zakaz wstępu na kampus i zaklejone usta; dlaczego nie mogli jej po prostu zamordować po cichu w Holandii razem jej kolegą – twórcą kontrowersji? Ci ludzie są gorsi niż bielizna z ręcznie tkanej wełny! Praktycznie rzecz biorąc, oni żyją po to, żeby studenci czuli się nieswojo.


Zajmijmy się jednak surową rzeczywistością. Wasza natchniona propozycja, by Zatwierdzone Autorytety przemawiały bezpośrednio po Ali, by przypomnieć studentom o autoryzowanym poglądzie społeczności muzułmańskiej, jest najbardziej ekscytującym rozwojem Wolności Słowa od czasów Inkwizycji – wszyscy będą o tym mówić! Napisaliście z ogromną powściągliwością, o tym „jak nieprzyjemnie będzie” waszym przyjaciołom, jeśli pozwoli się tej kobiecie przemawiać. E tam, nieprzyjemnie. Okaleczanie genitaliów małych dziewczynek jest po prostu odrażające! Kto pozwolił na poruszanie tego tematu w wykładzie dla niewinnych studentów Yale? Zanim się obejrzysz, ludzie będą mówili, że niektóre ortodoksyjne społeczeństwa muzułmańskie są najbardziej okrutne i nieoświecone na ziemi i że społeczeństwa zachodnie są od nich lepsze (lepsze!) jedynie dlatego, że nie okaleczają seksualnie małych dziewczynek! Albo nie zmuszają ich do poligamicznych małżeństw, nie popierają morderstw honorowych, nie traktują kobiet jako własności ich męskich krewnych i cała reszta tego. Czy nie  moglibyście wreszcie przestać o tym gadać? Można by pomyśleć, że ktoś okaleczył ich genitalia.


Wszyscy wiemy, że Wolność Słowa nie oznacza, że każdy może wstać i sobie mówić. Czy pozwolilibyście waszemu psu przemawiać przez godzinę do publiczności składającej się ze studentów Yale? Czego mamy jeszcze sie spodziewać? Zaproszenia Dicka Cheneya? Staranne studia nad współczesnymi dokumentami pokazują całkowicie wyraźnie, że kiedy Konstytucja Stanów Zjednoczonych wspomina Wolność Słowa, odnosi się to do Wolności Słowa dla Stowarzyszenia Studentów Muzułmańskich w Yale. Wszyscy wiemy, że prawdziwa wolność słowa znaczy wolność zamknięcia ust, szczególnie, jeśli nie zgadzasz się z lepszymi od siebie. A prawdziwa wolność myśli oznacza zaprzestanie myślenia, gdy tylko właściwe Autorytety ogłoszą oficjalną prawdę – oraz wolność cierpliwego czekania, by to zrobiły.


Bo weźmy tę Hirsi Ali. Przede wszystkim jest czarną kobietą, a one nie są całkiem gotowe do zajmowania czasu w najbardziej atrakcyjnych godzinach, wiecie, co mam na myśli? I jest ona przeciwko systematycznemu maltretowaniu kobiet w społeczeństwach muzułmańskich. A co z ludźmi, którzy są za systematycznym maltretowaniem kobiet w społeczeństwach muzułmańskich? Ponadto, nie ma ona „właściwych kwalifikacji naukowych”. Czy chcecie zalać cały kampus szarlatanami wyrażającymi tak zwane opinie w oparciu o „doświadczenie” i „wiedzę” zamiast autorytetu akademickiego? I jest Holenderką. Mniej lub bardziej. Czy trzeba powiedzieć więcej?


Dziękuję Stowarzyszeniu Studentów Muzułmańskich w Yale za obronę nas wszystkich przed koniecznością wysłuchiwania nieocenzurowanych myśli i samodzielnego dochodzenia do własnych opinii. A przynajmniej za próbowanie. Będziemy cenić wasz list i będziemy zawsze trzymać go pod poduszką.


Free speech at Yale david-gelernter

National Review Online, 14 września 2014


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 740 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Pierwszy krytyk bożego dzieła   Ferus   2021-11-28
Paradoksalne „Dzięki Bogu” (II)   Ferus   2021-11-21
Paradoksalne „Dzięki Bogu”.   Ferus   2021-11-14
Absurdalna awersja wierzących do ateizmu   Ferus   2021-11-07
Refleksje sprzed lat: „Fikcyjna walka dobra ze złem” i inne   Ferus   2021-10-31
Atak ateizmu na ludzki rozum? (III)   Ferus   2021-10-24
Pytanie bez odpowiedzi   Łukaszewski   2021-10-18
Atak ateizmu na ludzki rozum? II.   Ferus   2021-10-17
Nasila się dżihadystyczne ludobójstwo chrześcijan w Nigerii   Ibrahim   2021-10-16
Atak ateizmu na ludzki rozum?!   Ferus   2021-10-10
Idea, która wyprowadziła rozum na manowce   Ferus   2021-10-03
"Time Magazine” i zachodnie podejście do islamizmu   Mahmoud   2021-10-02
Powolne odrzucanie religijnego mitu   Koraszewski   2021-09-27
Duchowni czy wyrachowani biznesmeni w sutannach?   Ferus   2021-09-26
Kościół zdeprawowany i mamoną silny   Koraszewski   2021-09-22
Turecki ateista zamordowany 31 lat temu   Bulut   2021-09-18
Naturalne czy sztucznie wykreowane religie?   Ferus   2021-09-12
Bogowie popkultury.Czyli jakimi religijnymi stereotypami „karmi” nas telewizja.   Ferus   2021-09-05
Ojciec święty, święty Paweł i teologia zastąpienia    Koraszewski   2021-08-30
(Nie)Fachowe pośrednictwo religijne.Czyli nieudana próba połączenia sprzecznych ze sobą zachowań.   Ferus   2021-08-29
Chora koncepcja Boga/bogów   Ferus   2021-08-22
W oparach ateizmu z czasu przeszłego   Koraszewski   2021-08-19
Islam – religia pokoju   Koraszewski   2021-08-16
Rozum i Wiara (XVIII)   Ferus   2021-08-15
Kult jednostki i bunt umysłu zniewolonego   Pandavar   2021-08-10
Biblia, kobiety i Bóg? (III)   Ferus   2021-08-08
Bezduszna duchowość ateistów   Koraszewski   2021-08-03
Most nad przepaścią (III)   Ferus   2021-08-01
Most nad przepaścią (II)   Ferus   2021-07-25
Most nad przepaścią   Ferus   2021-07-18
Chrześcijańskie stanowisko wobec rozdziału Kościoła i państwa   Koraszewski   2021-07-17
Czy ateizm może być nauczany jako religia?   Koraszewski   2021-07-12
Bajka o „zagubionej owcy” i cwanych „pasterzach duchowych”   Ferus   2021-07-11
Biblia, kobiety i Bóg? (II)   Ferus   2021-07-04
Ekumeniczne spotkanie apostatów   Koraszewski   2021-06-29
Czy wolno krytykować muzułmanów?   Pandavar   2021-06-28
Targniecie się na życie wieczne?   Ferus   2021-06-27
Dwa różne Dekalogi   Ferus   2021-06-20
Pasterze i ich bezwolne owce, czyli paradoksy „duchowego pasterzowania”   Ferus   2021-06-13
Biblia, kobiety i Bóg? Czyli co takiego Bóg chce powiedzieć czytelnikom Pisma Świętego?   Ferus   2021-06-06
Jest człowieczeństwo i jest muzułmańskie człowieczeństwo   Pandavar   2021-06-03
Żałoba bez złudzeń   Igwe   2021-05-26
Bezbożne „Ranczo” (II)   Ferus   2021-05-23
Ateista i „zatroskany głos rozsądku”   Ferus   2021-05-16
Obraza uczuć religijnych. Czyli co obraża osoby wierzące, a co nie, choć może powinno?   Ferus   2021-05-09
„Szczepionkowa” hipoteza powstania religii   Ferus   2021-05-02
Książka Lucjana Ferusa   Koraszewski   2021-04-26
Kłamiemy, gdyż taką mamy naturę? Czyli „względna równowaga między prawdą a fikcją”.   Ferus   2021-04-25
Duchowa służba zdrowia. Czyli oblicze Boga zatroskanego Miłosierdziem.   Ferus   2021-04-18
Poświąteczna refleksja. Kiedy mity traktowane są jako rzeczywistość.   Ferus   2021-04-11
Nieautoryzowany wywiad z Bogiem   Ferus   2021-04-04
Miecz czy Rozum? Czyli jak uczy historia religii: na jedno wychodzi!   Ferus   2021-03-28
Diabelskie zwierciadło jest winne złu?   Ferus   2021-03-21
Dziewuchy dziewuchom tu i tam   Koraszewski   2021-03-16
Irracjonalne „objawienia boże” (II)   Ferus   2021-03-14
Irracjonalne „objawienia boże”   Ferus   2021-03-07
Groza umiarkowanego islamizmu   Chesler   2021-03-04
Hartowanie ciała i hart ducha   Ferus   2021-02-28
Bezbożne „Ranczo”.Czyli nie jest dobrze, iż wierni mało wiedzą o religii, czy raczej bardzo dobrze?   Ferus   2021-02-21
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (IV)   Ferus   2021-02-14
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (III)   Ferus   2021-02-07
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (II)   Ferus   2021-01-31
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości   Ferus   2021-01-24
Bajkowe dziedzictwo religii. Czyli wspaniała, ale też przerażająca potęga wyobraźni.   Ferus   2021-01-17
Bóg, ojczyzna, nędza i zniewolenie   Koraszewski   2021-01-14
Opatrzność Boża, a szczepienia na COVID-19   Ferus   2021-01-03
W Gazie Hamas jest Grinchem, który ukradł Boże Narodzenie   Fitzgerald   2020-12-31
Episkopat Polski w sprawie szczepionek zaleca: róbta co chceta   Koraszewski   2020-12-30
Bożonarodzeniowa koniunkcja planet. Czyli coroczna „koniunkcja” religii z nauką.   Ferus   2020-12-27
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów (III)   Ferus   2020-12-20
Islam nakazuje kochać Mahometa i Dżihad bardziej niż własne rodziny     2020-12-14
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów (II)   Ferus   2020-12-13
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów   Ferus   2020-11-29
Brudny czyściec i diabelnie skuteczny strach przed piekłem   Ferus   2020-11-22
Dylemat moralny czy prosty wybór?   Ferus   2020-11-15
Refleksje sprzed lat: „W obronie kobiet” II.   Ferus   2020-11-08
Refleksje sprzed lat: „W obronie kobiet”   Ferus   2020-11-01
Nasze zacofanie jest najgorszą obrazą Proroka   Montaser   2020-10-31
USA to jedyny kraj, który rozlicza mułłów   Rafizadeh   2020-10-27
Dyspensa zwalniająca wiernych z myślenia   Ferus   2020-10-25
Dziecinne pytanie: Po co ludzie stworzyli bogów?   Ferus   2020-10-18
Dziecinne pytanie: Po co Bóg stworzył ludzi?   Ferus   2020-10-11
Alternatywa dla idei zbawienia   Ferus   2020-10-04
Beczka dziegciu i łyżka miodu   Ferus   2020-09-27
Refleksje sprzed lat: „Głęboka wiara” i inne.   Ferus   2020-09-20
Zamordowanie amerykańskiego “bluźniercy” w Pakistanie   Ibrahim   2020-09-16
Czy istnieją „głęboko niewierzący”?   Ferus   2020-09-06
Ludzie są grzeszni, ale Kościół (na pokaz) jest święty   Kruk   2020-09-03
Kogo bije dzban?   Koraszewski   2020-08-31
Refleksje sprzed lat: „Łaska boska” i inne   Ferus   2020-08-30
Ignorowane ludobójstwo chrześcijan w Nigerii    Ibrahim   2020-08-25
Egocentryzm religijny   Ferus   2020-08-23
Quo vadis religio?   Ferus   2020-08-16
Palestyńczycy: Priorytety muzułmańskich “uczonych” podczas COVID-19   Toameh   2020-08-04
Ituriel – elektroniczny bóg. Czyli książka, której nie napisałem.   Ferus   2020-08-02
Porwanie Holocaustu dla Dżihadu: Auschwitz i Kneset   Pandavar   2020-07-08
Dlaczego nauki i religii nie można ze sobą pogodzić   Koraszewski   2020-07-05
Palestyńczycy: Nieislamskie prawo o ochronie rodziny   Toameh   2020-07-02
Uprowadzenie Holocaustu dla Dżihadu: Auschwitz i Kneset   Pandavar   2020-07-01
Pochwała parlamentarnego ateizmu   Koraszewski   2020-06-28

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa



 Palestyńskie weto



Wzmacnianie układu odpornościowego



Wykluczenie Tajwanu z WHO



Drzazgę źle się czyta



Sześć lat



Pochodzenie



Papież Franciszek



Schadenfreude



Pseudonaukowa histeria...


Panstwo etc



Biły się dwa bogi


 Forma przejściowa


Wstęga Möbiusa


Przemysł produkcji kłamstw


Jesteś tym, co czytasz,



Radykalne poglądy polityczne


Einstein



Socjologia



Allah stworzyl



Uprzednie doświadczenie



Żydowski exodus



PRL Chrystusem narodów



Odrastające głowy hydry nazizmu



Homeopatia, wibracje i oszustwo

Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk