Prawda

Czwartek, 9 maja 2024 - 13:51

« Poprzedni Następny »


"Ohydne przestępstwo" szkolnego programu


Bassam Tawil 2018-03-09

Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: \
Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: "Wulkan mojej zemsty"; "Moja krew tęskni do mojej ziemi"; i "Poświęcę moją krew, by przesycić nią ziemię". (Zdjęcie: Chip Somodevilla/Getty Images)

Minister edukacji Autonomii Palestyńskiej (AP), Sabri Saidam, jest ostatnio zaniepokojony. Nie niepokoi go to, że uczniowie palestyńscy uczą się nienawiści do Izraela. Nie niepokoi go to, że uczniowie palestyńscy są nakłaniani przez nauczycieli i przywódców do dokonywania zamachów terrorystycznych na Żydach, od rzucania kamieniami do sztyletowania i taranowania samochodami.  


Ministra edukacji AP niepokoi, jak mówi, “przestępstwo”, które ma właśnie zostać popełnione wobec arabskich dzieci w szkołach w Jerozolimie. „Przestępstwem” jego zdaniem jest to, że dzieci będą się uczyć według izraelskich programów szkolnych, a nie według palestyńskich.


Saidam uważa decyzję używania izraelskiego programu w arabskich szkołach w Jerozolimie za “ohydne przestępstwo fałszerstwa”. Tych słów użył, by potępić decyzję wprowadzenia izraelskich programów do arabskich szkół.


Dlaczego minister i Autonomia Palestyńska tak stanowczo sprzeciwiają się, by arabscy uczniowie uczyli się według izraelskiego programu? Czy ten program rzeczywiście jest „ohydnym przestępstwem fałszerstwa”, jak mówi minister?


Głównym powodem, dla którego kierownictwo AP sprzeciwia się izraelskiemu programowi, jest to, że nie propaguje on nienawiści. Program nie demonizuje także Arabów w analogiczny sposób, w jaki palestyński program demonizuje Żydów.


Niedawne badanie
palestyńskich podręczników pokazało, że dzieci uczone są gloryfikowania i cenienia terroryzmu i przemocy. Badanie pod nazwą "Program palestyńskiej szkoły podstawowej 2016-17: radykalizacja i odnowa programu OWP” wykonał Instytut Monitorowania Pokoju i Kulturowej Tolerancji w Edukacji Szkolnej.


Palestyński program szkolny uczy dzieci szkolne, by zostały męczennikami, demonizuje Izrael i zaprzecza jego istnieniu, i skupia się na “’powrocie’ do wyłącznie palestyńskiej ojczyzny” – według badania.


Ze stron podręczników dzieci dowiadują się, że ich życie nie ma wartości. W [palestyńskim] programie szkolnym pełno jest takich przesłań jak: "Wulkan mojej zemsty"; "Moja krew tęskni do mojej ziemi"; i "Poświęcę moją krew, by przesycić nią ziemię". Książki do matematyki uczą arytmetyki na liczbach martwych męczenników. Wizja arabskiej Palestyny obejmuje całość tego, co dzisiaj jest Izraelem, a definiuje się to jako „Okupowane Terytoria 1948”.


Choć nie używa się islamu jako radykalnego narzędzia politycznego dla tej grupy wiekowej, w tekstach są negatywne opinie o nie-muzułmanach. I chociaż dostarczana jest edukacja chrześcijańska, ignoruje się jej żydowskie korzenie. Arabowie są przedstawiani jako pierwotni mieszkańcy tej ziemi. Palestyńska tożsamość przekazywana tym dzieciom jest obecnie bardziej realistycznie oparta na lewantyńsko-palestyńskim folklorze obok arabizmu, islamu i walki przeciwko Izraelowi.  


Palestyński minister edukacji martwi się więc, że arabskie dzieci w Jerozolimie nie będą dłużej odbiorcami trucizny i prania mózgów według palestyńskiego programu. Martwi się także, że arabskie dzieci nie będą uczyć się według Planu Etapów OWP z 1974 r. o zdobywaniu Izraela etapami. Etapem pierwszym (Artykuł 2) jest stworzenie palestyńskiego państwa na każdym terytorium, z którego wycofa się Izrael. Następnym etapem (Artykuł 8) jest użycie tego terytorium do “wywołania wspólnego najazdu arabskiego na okrojone państwo żydowskie”.   


Ten Plan Etapów OWP jest nadal nieodłączną częścią palestyńskiego programu szkolnego.


Saidam i jego Autonomia Palestyńska chcą, by arabskie szkoły w Jerozolimie uczyły, że muzułmanie powinni zabijać Żydów. Spójrzmy na przykład na książki do religii dla wyższych klas w szkołach Autonomii Palestyńskiej, w których są ludobójcze przesłania, jak następujący hadis (tradycje i powiedzenia Proroka Mahometa) z Hadisy, Buchari, Księga numer 4:


Walka z Żydami i zwycięstwo nad nimi: Posłaniec [Mahomet] już ogłosił [dobrą nowinę] o końcu żydowskiego ucisku w tej Ziemi Świętej i usunięciu ich zepsucia i ich okupacji. [Jest powiedziane] przez Abu Hurajraha [jednego z Towarzyszy Mahometa], że Prorok powiedział: "Kres dni nie nadejdzie aż muzułmanie będą walczyć z Żydami i muzułmanie zabiją ich tak, że Żyd schowa się za kamień lub drzewo, a kamień lub drzewo powiedzą: ‘O muzułmaninie, o sługo Allaha, za mną jest Żyd, przyjdź i zabij go, poza krzewem kolcowoju, bo to jest jedno z drzew Żydów”. Wiara, (Nauka szariatu) klasa 11, 2003, s. 94.


Autonomia Palestyńska i jej ministerstwo edukacji są gniewni, bo ten hadis został usunięty z podręczników dla szkół arabskich w Jerozolimie.


Usunięcie tego hadisu, twierdzą, jest “ohydnym przestępstwem”. Innymi słowy palestyńskie kierownictwo w Ramallah walczy o prawo uczniów do uczenia się, że Żydzi są “zepsuci” i są “okupantami”, i powinni być zabici, nawet kiedy próbują się schować za kamieniem lub drzewem.  


Obecnie doszła do tego fatwa (islamskie orzeczenie religijne) wydana przez palestyńskiego muftiego Jerozolimy, szejka Mohammeda Husseina, zabraniająca uczniom uczenia się według izraelskiego programu.


"Nauczanie według izraelskiego programu w palestyńskich szkołach jest niebezpieczne i obraźliwe - stwierdza fatwa. – Izraelski program składa się z materiału, który jest sprzeczny z wiarą islamską, arabską tożsamością i palestyńskimi wartościami i tradycjami”.


Rzuca się w oczy, że w tej fatwie nie ma choćby jednego przykładu tego, w jaki sposób izraelski program jest niebezpieczny i obraźliwy dla uczniów.  Powód: w izraelskim programie nie ma niczego, co może zatruć serca i umysły arabskich uczniów.


Czego Autonomia Palestyńska nie mówi swojej ludności i reszcie świata, to faktu, że są setki tysięcy Arabów, którzy uczą się według izraelskiego programu. To są arabscy obywatele Izraela, którzy przez ostatnich 70 lat uczyli się według programów ustalanych przez kolejne rządy izraelskie.


Dlaczego jest w porządku, kiedy arabskie dzieci uczą się według programu, który nie zawiera bigoterii i rasizmu, ale jest to złe dla dzieci arabskich żyjących w Jerozolimie? Dlaczego jest w porządku, kiedy dziesiątki tysięcy Arabów uczęszcza do izraelskich szkół i uczelni, jest na izraelskich uniwersytetach i uczy się według izraelskich programów, ale jest to zakazane dla Arabów w Jerozolimie?


Arabscy obywatele Izraela, którzy uczyli się w izraelskim systemie edukacyjnym, są chyba najbardziej pokojowymi, pragmatycznymi i umiarkowanymi Arabami na Bliskim Wschodzie. Są wśród nich wybitni profesorowie, prawnicy, biznesmeni i lekarze; mają własne partie polityczne, członków parlamentu i siedzą w izraelskim Sądzie Najwyższym. To właśnie dzieje się, kiedy młody człowiek otrzymuje dobrą edukację, wolną od indoktrynacji, podżegania i nauki nienawiści.  


Jeśli izraelski program jest tak zły i niebezpieczny, jak twierdzi Autonomia Palestyńska, to dlaczego tysiące Arabów nadal zapisuje się na studia na Uniwersytecie Hebrajskim, Uniwersytecie w Hajfie, Uniwersytecie w Tel Awiwie, a nawet na “osadniczym” Uniwersytecie w Ariel na północy Zachodniego Brzegu? Jak to możliwe, że arabscy obywatele Izraela nigdy nie skarżyli się na izraelski system edukacyjny?  


Liczba izraelskich Arabów studiujących do licencjatu na izraelskich uniwersytetach i uczelniach skoczyła o ponad 60% w ciągu ostatnich siedmiu lat do 47 tysięcy w 2017 roku według danych Rady Szkolnictwa Wyższego. W ciągu minionych siedmiu lat całkowita liczba arabskich studentów studiujących na izraelskich uniwersytetach i uczelniach wzrosła 78,5%, według tej samej Rady.  


Odpowiedź brzmi, że najwyraźniej podoba im się edukacja, jaką Izrael im oferował przez ostatnie 70 lat. Jest to edukacja, która uczy ich cenić życie, wolność słowa i demokrację i izraelscy Arabowie podziwiają ją. Lubią edukację oferowaną przez Izrael, ponieważ nie demonizuje żadnej rasy lub grupy ludzi. Lubią ja, ponieważ nie uczy ich zabijania Żydów, ale uczy życia z nimi w pokoju i bezpieczeństwie.


To jest prawda, jakiej Autonomia Palestyńska nie chce słyszeć. To jest prawda, jakiej nie chce, by usłyszała reszta świata. Zamiast tego kierownictwo palestyńskie w Ramallah chce kontynuować nauczanie dzieci nienawiści do Izraela i Żydów, i przygotowywanie ich do zniszczenia Izraela.


Palestyński minister edukacji może nadal mówić o oporze wobec izraelskiego programu szkolnego, ale dobrą wiadomością jest to, że arabscy mieszkańcy Jerozolimy i arabscy obywatele Izraela będą nadal stukać do drzwi izraelskich instytucji edukacyjnych w poszukiwaniu dobrej edukacji.


Prawdziwe zamiary Autonomii Palestyńskiej, a mianowicie prowadzenie dżihadu przeciwko Żydom i chęć całkowitego zniszczenie Izraela, zostało ujawnione raz jeszcze. Jeśli ktoś szuka „ohydnych przestępstw”, to nie musi już szukać dalej.


Palestinians: The “Ugly Crime” of School Curriculum

Gatestone Institute, 1 marca 2018

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska


Bassam Tawil 


Badacz i publicysta mieszkający na Bliskim Wschodzie.  


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Notatki

Znalezionych 2598 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Kto, kogo i dlaczego?   Koraszewski   2015-01-25
Kanada wybrała wrażliwość kulturową zamiast zachodniej medycyny   Coyne   2015-01-25
Otwarty list do kosmitów   Ferus   2015-01-26
Rodzina zabija młodą parę   Chesler   2015-01-26
Pochwała cudów   Koraszewski   2015-02-02
Cztery księżniczki i prezydent Obama   Chesler   2015-02-04
Zmieniająca się moralność i Friendship Nine   Coyne   2015-02-04
Kiedy strona przegrana dyktuje warunki   Draiman   2015-02-06
Dlaczego wolność słowa jest fundamentalna     2015-02-06
Islam, lewica i sprawa polska   Mencel   2015-02-07
Alarmująca sprawa klimatycznego panikarstwa   Lomborg   2015-02-17
Brakujący przedmiot nauczania   Ferus   2015-02-18
Prześladowani chrześcijanie organizują się przeciwko ISIS   Chesler   2015-02-18
Którędy do miasta?   Koraszewski   2015-02-22
Dlaczego dobre wiadomości to oksymoron   Gardner   2015-02-24
Czy Biały Dom walczy z terroryzmem?     2015-02-27
Wielka Brytania nadal potrzebuje gazu łupkowego   Ridley   2015-03-02
Wzlot i upadek Baracka Obamy   Frantzman   2015-03-06
Śmierć, która wstrząsnęła Turcją     2015-03-07
Susan Rice i polityzacja ludobójstwa   Boteach   2015-03-09
Kantata o pokoju i inne melodie   Koraszewski   2015-03-10
Kto ma się przystosować w imię tolerancji?   Chesler   2015-03-13
Powrót imperiów - perskie marzenia     2015-03-14
Ponury obraz iluzji Zachodu   Blum   2015-03-16
Badanie australijskie: homeopatia jest bezwartościowa   Coyne   2015-03-18
Więcej żywności z mniejszego areału   Ridley   2015-03-20
Bliźni w świadomości bliźniego   Koraszewski   2015-03-20
Rekord Guinessa w pluciu na demokrację   Koraszewski   2015-03-21
Wywiad z Davidem Keyesem   Harris   2015-03-23
Kiedy słowa zabijają?   Koraszewski   2015-03-25
Pełzający podbój Iraku przez Iran   Al-Rashed   2015-03-27
Dlaczego jestem propalestyński   Bellerose   2015-03-29
Mordowanie ateistów w Bangladeszu   Koraszewski   2015-04-02
ONZ walczy o prawa człowieka     2015-04-03
Czy ktokolwiek chce dyskutować o nagich faktach?   Koraszewski   2015-04-04
Problem z wodą w kranach i w propagandzie    Roth   2015-04-05
BBC jako pomocnik antysemickiego terroryzmu   Johnson   2015-04-06
Ktoś w Białym Domu jest zagubiony   Yemini   2015-04-08
Akademia Sukcesu czyli szkoła, która uczy   Koraszewski   2015-04-11
Reformowanie języka zamiast reformowania społeczeństwa   Coyne   2015-04-13
Nie tyle umowa ramowa, co oszustwo   Shargai   2015-04-13
Żydowski antysyjonizm: honorowe zabijanie per procura   Landes   2015-04-14
Wojna (modlitw) na kampusach     2015-04-18
Życie w sumie jest piękne     2015-04-20
Gaza: Egipt utrudnia dostawy broni   Toameh   2015-04-20
Heroiczna walka Kurdów przeciwko ISIS     2015-04-22
Problem uchodźców arabskich opisany w 1967 r.     2015-04-25
Szukanie wiary z ludzką twarzą   Koraszewski   2015-04-29
Tylko innowacje mogą nas uratować   Ridley   2015-05-01
San Remo: Zapomniany kamień milowy   Benzimra   2015-05-02
145 pisarzy podpisało list protestujący przeciwko nagrodzie PEN dla Charlie Hebdo   Coyne   2015-05-04
Elektryczność dla Afryki   Ridley   2015-05-06
Zuchwałość oszustwa: porozumienie z Iranem   Tsalic   2015-05-06
Poliekran: Nepal, Israel   Collins   2015-05-11
Pocztówka z globalnej wioski   Koraszewski   2015-05-15
Pora zaprzestać subsydiowania paliw kopalnych   Lomborg   2015-05-16
Małe, piękne, ignorowane   Koraszewski   2015-05-19
Pośladkowy poród IV Rzeczpospolitej   Koraszewski   2015-05-22
Kolorowi też mogą być rasistami   Owolade   2015-05-25
Illinois uchwala historyczną ustawę przeciwko BDS, a Kongres rozważa podobne posunięcie   Kontorovich   2015-05-26
Prawa człowieka, które budzą zgrozę   Pearson   2015-05-27
Świętoszkowata świętość Stolicy Apostolskiej   Honig   2015-06-01
Sport - czyli szlachetna rywalizacja   Koraszewski   2015-06-01
Święta Semantyka daje prezenty   Kruk   2015-06-03
Biznes z terytoriami okupowanymi, Orange telecom i francuskie podejście do prawa międzynarodowego   Kontorovich   2015-06-08
Konflikt w Gazie oceniany przez wojskowych     2015-06-14
Gdy ISIS brutalnie traktuje kobiety, panuje żałosne milczenie feministek   Chesler   2015-06-16
Zaszczyt bycia obiektem ataku cenzorów   Lomborg   2015-06-19
Fikcja etnograficzna Jordanii?   Salim Mansur   2015-06-22
Raport Departamentu Stanu o terrorze   Roth   2015-06-23
Miły facet na Bliskim Wschodzie   Rosenthal   2015-06-25
FIFA i inne udzielne księstwa   Ridley   2015-06-25
Odwaga i handel – co zrobiło więcej dla wzbogacenia ludzkości   Ridley   2015-06-29
Cierpliwość, niejasność i kryzysy   Frantzman   2015-06-30
Jazydzi nie są tylko ofiarami. Są naszymi partnerami i potrzebują pomocy   Clarfield   2015-07-02
Rasizm niektórych antyrasistów   Owolade   2015-07-04
Turcja woli ISIS od Kurdów   Totten   2015-07-06
Prawne ramy obrony Izraela   Dershowitz   2015-07-08
Technika, konsumeryzm i papież   Ridley   2015-07-08
Gdyby amerykański morderca, Roof, był islamistą, byłby “wojownikiem”   Frantzman   2015-07-10
Irańskie urojenie: elementarz dla skonsternowanych   Totten   2015-07-14
O racji w kwestii dobra i zła   Michael Shermer   2015-07-20
Opowieść o dwóch porozumieniach: co Grecja i Iran mają wspólnego?   Tsalic   2015-07-21
Zdewaluuj, restrukturyzuj i decyduj sam   Ridley   2015-08-05
Paryski szczyt klimatyczny   Ridley   2015-08-08
Strategia równowagi według prezydenta Obamy   Alberto M. Fernandez   2015-08-09
Mniejsza liczba celów rozwojowych znacznie bardziej pomoże Indiom   Lomborg   2015-08-11
Przemilczana czystka etniczna Palestyńczyków   Toameh   2015-08-19
Z głową w piachu   Friedman   2015-08-21
Problem zielonych strachów   Ridley   2015-08-25
Co Palestyńczycy robią z pieniędzmi z USA?   Toameh   2015-08-28
Czy i jak możemy pomóc uchodźcom?   Koraszewski   2015-09-03
Życie czarnych liczy się – poza życiem Birama Daha Oulda Obeida   Brown   2015-09-04
Jeszcze raz w sprawie cenzury   Miś   2015-09-04
Wyobraź sobie... Gazę   Tsalic   2015-09-05
Dejudaizacja Jerozolimy w 1948 roku   Carlson   2015-09-07
Wyzwanie dla Europy: jak zapobiec wpuszczeniu ekstremistów islamskich razem z ich ofiarami   Horovitz   2015-09-10
Egipt z Piotrem Ibrahimem Kalwasem   Koraszewski   2015-09-12
Uchodźcy: punkt, z którego nie ma powrotu   Tsalic   2015-09-15
Jordania: Nie chcemy Palestyńczyków   Toameh   2015-09-16

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk