Prawda

Niedziela, 5 grudnia 2021 - 22:23

« Poprzedni Następny »


Przeciwko autorytetom islamskim i w solidarności z ofiarami islamu


Saladdin Ahmed 2016-01-24


Jako że nigdy nie byłem muzułmaninem ani też wiernym jakiejkolwiek innej religii, nie miałem powodu kwestionować mojej filozofii moralnej, kiedy w sierpniu 2014 r. Państwo Islamskie uzasadniało masowe mordowanie jazydzkich mężczyzn i niewolę seksualną jazydzkich kobiet odwoływaniem się do ludobójczych kampanii Mahometa przeciwko społecznościom niemuzułmańskim. Te potworności spowodowały jednak krytyczne rozważania o moim miejscu – zarówno jako istoty ludzkiej, jak jako mężczyzny – w świecie, w którym nadal popełnia się takie zbrodnie.

Nie mniej zatrważająca niż te akty masowych mordów i niewoli seksualnej była dla mnie reakcja społeczności muzułmańskiej, która wydawała się najbardziej zatroskana o zaprzeczenie winy islamu. Tragedia Jazydów powinna była wreszcie wywołać debatę publiczną o etycznej wiarygodności tekstów religijnych, które aprobują, a czasami nawołują do masowych mordów i niewoli seksualnej. Władze islamskich instytucji religijnych powinny także zostać pociągnięte do odpowiedzialności za odmowę potępienia zbrodni popełnionych wobec Jazydów. Nie może być żadnego usprawiedliwienia dla instytucji religijnych, które bezwstydnie wtrącają się do każdego wyobrażalnego szczegółu życia pojedynczych ludzi, ale w najlepszych wypadkach zbywają najbardziej barbarzyńskie zbrodnie, a w najgorszych bezpośrednio je popierają.


Odmowa potępienia przez islamskie instytucje religijne masakr dokonanych na mniejszościach w imię islamu od dawna jest normą. Oczywiście, nie jest to zaskakujące, jako że nawet dzisiaj nie ma żadnej krytycznej dyskusji o najwcześniejszych kampaniach ludobójczych w historii islamskiej. Wręcz przeciwnie, opowieści o barbarzyńskich atakach Mahometa na plemiona niemuzułmańskie, takie jak żydowskie Banu Kurajza, krążą jako świadectwo jego nadzwyczajnych zalet przywódczych. Podczas kampanii przeciwko Banu Kurajza rozkazał dokonania egzekucji wszystkich więźniów płci męskiej, którzy osiągnęli dojrzałość płciową, i wzięcia do niewoli dzieci i kobiety, zatrzymując dla siebie jedną piątą kobiet, darowując niektóre przywódcom plemiennym w Arabii i sprzedając resztę na targach niewolniczych. Te rozkazy leżą u podstaw traktowania Jazydów przez Państwo Islamskie. Jest także rozdział w Koranie pod tytułem Al-Anfal („Łupy wojenne”), który wzywa wiernych do obcinania głów „niewiernym” mężczyznom i który był nazwą, jaką wybrał Saddam Husajn dla swojej ludobójczej kampanii przeciwko Kurdom pod koniec lat 1980., która to kampania kosztowała życie setki tysięcy ludzi. Kampania Al-Anfal także umknęła oficjalnej krytyce władz islamskich, a nawet cieszyła się bezpośrednim poparciem religijnym.

Cofając się wstecz: ludobójstwo na Ormianach dokonane przez religijnie sankcjonowany rząd osmański w 1915 r. stanowi najgorszą udokumentowaną kampanię przeciwko mniejszościom w historii islamu. Nawet w sto lat później świat nadal waha się przed uznaniem ponad miliona ofiar, podczas gdy władze islamskie zaprzeczają całkowicie ludobójstwu. Niezliczona liczba ormiańskich dziewcząt i młodych kobiet dostała się do niewoli w ramach tej osmańskiej kampanii, a ormiańscy cywile byli publicznie dekapitowani, krzyżowani i głodzeni na śmierć. Liczba ofiar tego ludobójstwa znacznie przekraczała liczbę ofiar Państwa Islamskiego. Milczenie w sprawie ofiar ormiańskich utorowało drogę dla kolejnych aktów ludobójstwa wobec innych pominiętych milczeniem ludów.

W rzeczywistości utworzona później Republika Turecka była od początku projektem ludobójczym. Systematyczna agresja państwa przeciwko grupom ludzi w oparciu o ich przynależność etniczną i/lub religię, czy byli to Ormianie, Asyryjczycy, Grecy, alewici, Żydzi czy Kurdowie, trwa dosłownie bez końca. Co jeszcze gorsze, w Turcji Erdogana faszyzm islamski połączył się z faszyzmem kemalistów, a więc eliminacja Innego stała się obowiązkiem tak religijnym, jak i narodowym. Kiedy Erdogan systematycznie obiera za cel cywilów kurdyjskich w swoich kampaniach militarnych i popiera grupy islamistyczne, które obierają za cel populację kurdyjską w Syrii, pozostaje prawdopodobnie najbardziej popularnym przywódcą politycznym w świecie islamskim.

Jest zasadnicza różnica między sytuacją, kiedy tak zwani przywódcy duchowi nie wypełniają swoich obowiązków etycznych, a sytuacją, kiedy bezpośrednio lub pośrednio uzasadniają masowe morderstwa i branie do niewoli. Nie można ufać władzom islamskim, że zajmą stanowisko etyczne, bo ich faszystowskie poglądy nie są jakimś odchyleniem lub wyjątkiem od religijnych podstaw islamu, ale są samym sednem tych podstaw. Władze islamskie nie przepraszały za swoje poparcie dla Hitlera, a więc określanie ich jako faszystów jest poprawne także w historycznym sensie tego pojęcia. Umiarkowanie lub fanatyzm władz islamskich znaczą niewiele więcej niż bierne pozwolenie kontra czynne pochwalanie aktów ludobójstwa i brania do niewoli niemuzułmanów oraz tych, którzy uznani są za nie dość dobrych  muzułmanów.

Do dnia, w którym imamowie będą sądzeni równie bezwzględnie jak sądzeni byli naziści, ludzie muszą używać własnego rozumu i sumienia, by zrozumieć kwestię Boga, który nakazuje masowe mordy i branie do niewoli. Taki Bóg jest fikcyjną postacią wymyśloną przez psychopatę. Do czasu, kiedy taki dzień nadejdzie, jestem etycznie zobowiązany do bezkompromisowego stawania po stronie ofiar islamskiego faszyzmu i okazywanie braku szacunku dla każdej władzy politycznej, moralnej i religijnej, która jawnie lub skrycie usprawiedliwia zbrodnie przeciwko ludzkości. Właśnie jej „świętość” musi być przedmiotem pogardy, żeby iluzoryczny „święty” twór, który spowodował tak wiele śmierci i zniszczenia, stracił aprobatę, a więc także swoją socjopsychologiczną władzę.


Against Islamic Authorities and in Solidarity with the Victims of Islam

Jerusalem Post, 11 stycznia 2016

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 



Saladdin Ahmed

Kanadyjski filozof specjalizujący się w filozofii politycznej. 


Skomentuj     Wyślij artykuł do znajomego:     Wydrukuj




Komentarze
2. Dr. Ahmed o PKK MEF 2016-01-24
1. dlaczego nie wolno krytykować islamu? mieczysławski 2016-01-24


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 741 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Pierwszy krytyk bożego dzieła (II)   Ferus   2021-12-05
Pierwszy krytyk bożego dzieła   Ferus   2021-11-28
Paradoksalne „Dzięki Bogu” (II)   Ferus   2021-11-21
Paradoksalne „Dzięki Bogu”.   Ferus   2021-11-14
Absurdalna awersja wierzących do ateizmu   Ferus   2021-11-07
Refleksje sprzed lat: „Fikcyjna walka dobra ze złem” i inne   Ferus   2021-10-31
Atak ateizmu na ludzki rozum? (III)   Ferus   2021-10-24
Pytanie bez odpowiedzi   Łukaszewski   2021-10-18
Atak ateizmu na ludzki rozum? II.   Ferus   2021-10-17
Nasila się dżihadystyczne ludobójstwo chrześcijan w Nigerii   Ibrahim   2021-10-16
Atak ateizmu na ludzki rozum?!   Ferus   2021-10-10
Idea, która wyprowadziła rozum na manowce   Ferus   2021-10-03
"Time Magazine” i zachodnie podejście do islamizmu   Mahmoud   2021-10-02
Powolne odrzucanie religijnego mitu   Koraszewski   2021-09-27
Duchowni czy wyrachowani biznesmeni w sutannach?   Ferus   2021-09-26
Kościół zdeprawowany i mamoną silny   Koraszewski   2021-09-22
Turecki ateista zamordowany 31 lat temu   Bulut   2021-09-18
Naturalne czy sztucznie wykreowane religie?   Ferus   2021-09-12
Bogowie popkultury.Czyli jakimi religijnymi stereotypami „karmi” nas telewizja.   Ferus   2021-09-05
Ojciec święty, święty Paweł i teologia zastąpienia    Koraszewski   2021-08-30
(Nie)Fachowe pośrednictwo religijne.Czyli nieudana próba połączenia sprzecznych ze sobą zachowań.   Ferus   2021-08-29
Chora koncepcja Boga/bogów   Ferus   2021-08-22
W oparach ateizmu z czasu przeszłego   Koraszewski   2021-08-19
Islam – religia pokoju   Koraszewski   2021-08-16
Rozum i Wiara (XVIII)   Ferus   2021-08-15
Kult jednostki i bunt umysłu zniewolonego   Pandavar   2021-08-10
Biblia, kobiety i Bóg? (III)   Ferus   2021-08-08
Bezduszna duchowość ateistów   Koraszewski   2021-08-03
Most nad przepaścią (III)   Ferus   2021-08-01
Most nad przepaścią (II)   Ferus   2021-07-25
Most nad przepaścią   Ferus   2021-07-18
Chrześcijańskie stanowisko wobec rozdziału Kościoła i państwa   Koraszewski   2021-07-17
Czy ateizm może być nauczany jako religia?   Koraszewski   2021-07-12
Bajka o „zagubionej owcy” i cwanych „pasterzach duchowych”   Ferus   2021-07-11
Biblia, kobiety i Bóg? (II)   Ferus   2021-07-04
Ekumeniczne spotkanie apostatów   Koraszewski   2021-06-29
Czy wolno krytykować muzułmanów?   Pandavar   2021-06-28
Targniecie się na życie wieczne?   Ferus   2021-06-27
Dwa różne Dekalogi   Ferus   2021-06-20
Pasterze i ich bezwolne owce, czyli paradoksy „duchowego pasterzowania”   Ferus   2021-06-13
Biblia, kobiety i Bóg? Czyli co takiego Bóg chce powiedzieć czytelnikom Pisma Świętego?   Ferus   2021-06-06
Jest człowieczeństwo i jest muzułmańskie człowieczeństwo   Pandavar   2021-06-03
Żałoba bez złudzeń   Igwe   2021-05-26
Bezbożne „Ranczo” (II)   Ferus   2021-05-23
Ateista i „zatroskany głos rozsądku”   Ferus   2021-05-16
Obraza uczuć religijnych. Czyli co obraża osoby wierzące, a co nie, choć może powinno?   Ferus   2021-05-09
„Szczepionkowa” hipoteza powstania religii   Ferus   2021-05-02
Książka Lucjana Ferusa   Koraszewski   2021-04-26
Kłamiemy, gdyż taką mamy naturę? Czyli „względna równowaga między prawdą a fikcją”.   Ferus   2021-04-25
Duchowa służba zdrowia. Czyli oblicze Boga zatroskanego Miłosierdziem.   Ferus   2021-04-18
Poświąteczna refleksja. Kiedy mity traktowane są jako rzeczywistość.   Ferus   2021-04-11
Nieautoryzowany wywiad z Bogiem   Ferus   2021-04-04
Miecz czy Rozum? Czyli jak uczy historia religii: na jedno wychodzi!   Ferus   2021-03-28
Diabelskie zwierciadło jest winne złu?   Ferus   2021-03-21
Dziewuchy dziewuchom tu i tam   Koraszewski   2021-03-16
Irracjonalne „objawienia boże” (II)   Ferus   2021-03-14
Irracjonalne „objawienia boże”   Ferus   2021-03-07
Groza umiarkowanego islamizmu   Chesler   2021-03-04
Hartowanie ciała i hart ducha   Ferus   2021-02-28
Bezbożne „Ranczo”.Czyli nie jest dobrze, iż wierni mało wiedzą o religii, czy raczej bardzo dobrze?   Ferus   2021-02-21
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (IV)   Ferus   2021-02-14
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (III)   Ferus   2021-02-07
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości (II)   Ferus   2021-01-31
Uciekinierzy z bastionu fałszywych świętości   Ferus   2021-01-24
Bajkowe dziedzictwo religii. Czyli wspaniała, ale też przerażająca potęga wyobraźni.   Ferus   2021-01-17
Bóg, ojczyzna, nędza i zniewolenie   Koraszewski   2021-01-14
Opatrzność Boża, a szczepienia na COVID-19   Ferus   2021-01-03
W Gazie Hamas jest Grinchem, który ukradł Boże Narodzenie   Fitzgerald   2020-12-31
Episkopat Polski w sprawie szczepionek zaleca: róbta co chceta   Koraszewski   2020-12-30
Bożonarodzeniowa koniunkcja planet. Czyli coroczna „koniunkcja” religii z nauką.   Ferus   2020-12-27
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów (III)   Ferus   2020-12-20
Islam nakazuje kochać Mahometa i Dżihad bardziej niż własne rodziny     2020-12-14
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów (II)   Ferus   2020-12-13
Listy byłych niewolników do ich byłych Panów   Ferus   2020-11-29
Brudny czyściec i diabelnie skuteczny strach przed piekłem   Ferus   2020-11-22
Dylemat moralny czy prosty wybór?   Ferus   2020-11-15
Refleksje sprzed lat: „W obronie kobiet” II.   Ferus   2020-11-08
Refleksje sprzed lat: „W obronie kobiet”   Ferus   2020-11-01
Nasze zacofanie jest najgorszą obrazą Proroka   Montaser   2020-10-31
USA to jedyny kraj, który rozlicza mułłów   Rafizadeh   2020-10-27
Dyspensa zwalniająca wiernych z myślenia   Ferus   2020-10-25
Dziecinne pytanie: Po co ludzie stworzyli bogów?   Ferus   2020-10-18
Dziecinne pytanie: Po co Bóg stworzył ludzi?   Ferus   2020-10-11
Alternatywa dla idei zbawienia   Ferus   2020-10-04
Beczka dziegciu i łyżka miodu   Ferus   2020-09-27
Refleksje sprzed lat: „Głęboka wiara” i inne.   Ferus   2020-09-20
Zamordowanie amerykańskiego “bluźniercy” w Pakistanie   Ibrahim   2020-09-16
Czy istnieją „głęboko niewierzący”?   Ferus   2020-09-06
Ludzie są grzeszni, ale Kościół (na pokaz) jest święty   Kruk   2020-09-03
Kogo bije dzban?   Koraszewski   2020-08-31
Refleksje sprzed lat: „Łaska boska” i inne   Ferus   2020-08-30
Ignorowane ludobójstwo chrześcijan w Nigerii    Ibrahim   2020-08-25
Egocentryzm religijny   Ferus   2020-08-23
Quo vadis religio?   Ferus   2020-08-16
Palestyńczycy: Priorytety muzułmańskich “uczonych” podczas COVID-19   Toameh   2020-08-04
Ituriel – elektroniczny bóg. Czyli książka, której nie napisałem.   Ferus   2020-08-02
Porwanie Holocaustu dla Dżihadu: Auschwitz i Kneset   Pandavar   2020-07-08
Dlaczego nauki i religii nie można ze sobą pogodzić   Koraszewski   2020-07-05
Palestyńczycy: Nieislamskie prawo o ochronie rodziny   Toameh   2020-07-02
Uprowadzenie Holocaustu dla Dżihadu: Auschwitz i Kneset   Pandavar   2020-07-01

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa



 Palestyńskie weto



Wzmacnianie układu odpornościowego



Wykluczenie Tajwanu z WHO



Drzazgę źle się czyta



Sześć lat



Pochodzenie



Papież Franciszek



Schadenfreude



Pseudonaukowa histeria...


Panstwo etc



Biły się dwa bogi


 Forma przejściowa


Wstęga Möbiusa


Przemysł produkcji kłamstw


Jesteś tym, co czytasz,



Radykalne poglądy polityczne


Einstein



Socjologia



Allah stworzyl



Uprzednie doświadczenie



Żydowski exodus



PRL Chrystusem narodów



Odrastające głowy hydry nazizmu



Homeopatia, wibracje i oszustwo

Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Malgorzata, Andrzej, Marcin, Henryk