Prawda

Wtorek, 19 marca 2024 - 04:42

« Poprzedni Następny »


Przekupieni: korumpowanie amerykańskich uniwersytetów


Raymond Ibrahim 2020-12-04


Niedawno opublikowany raport rządowy ujawnia “kupione” przez obce kraje wpływy na najbardziej prestiżowe uniwersytety amerykańskie i w rezultacie również na to, co obecne i kolejne pokolenia analityków i polityków będą myśleć i w co będą wierzyć.


Jak informuje raport Ministerstwa Edukacji z 20 października 2020 roku, nigdy nie ujawniono ponad jednej trzeciej z niemal 20 miliardów dolarów z zagranicznych darów i kontraktów dla amerykańskich uniwersytetów z lat 2014 – 2020, mimo wymogów prawa federalnego zgodnie z "Institutional Compliance. Wśród tych “darów” było ponad 3 miliardy dolarów od Kataru, największego sponsora Bractwa Muzułmańskiego; ponad 1,1 miliarda dolarów od Arabii Saudyjskiej, największego propagandzisty „radykalnej” ideologii islamskiej; i niemal 1,5 miliarda dolarów od Chin.


Według tego raportu:

"Co najmniej niektóre z tych zagranicznych źródeł są wrogie wobec Stanów Zjednoczonych i  inwestują (tj. przekazują ‘dary’ i dają ‘kontrakty’), by oddziaływać ‘miękką siłą’, kraść poufne i chronione prawem własności badania oraz szerzyć propagandę. Ministerstwo jest bardzo zaniepokojone dowodami, które sugerują, że zabieganie instytucji wyższej edukacji o dotacje z zagranicznych źródeł nie jest właściwie lub skutecznie równoważone ani sprawdzane przez instytucjonalne kontrole niezbędne do sensownej oceny ryzyka i opanowania zagrożenia, jakie stanowią dane związki z darczyńcą lub zagranicznym przedsięwzięciem”.  

Przed tym raportem były inne inicjatywy. W marcu 2019 roku impreza opisana jako "Trzydniowy festiwal antyizraelskiej nienawiści" była sponsorowana przez Ośrodek Badań Bliskiego Wschodu i Islamu z University of North Carolina oraz Duke-UNC Consortium for Middle East Studies. Po tej imprezie Ministerstwo Edukacji ostrzegło Consortium w liście z 29 sierpnia 2019 roku, że musi przestać korzystać z federalnych grantów do propagowania „ideologicznych priorytetów”.

Jak pisano w tym liście:

"Wydaje się, że Duke-UNC CMES nie wykazuje zrównoważenia, ponieważ nie oferuje (lub oferuje bardzo niewiele) programów skupiających się na historycznej dyskryminacji, jakiej doświadczały i doświadczają obecnie mniejszości religijne na Bliskim Wschodzie, w tym chrześcijanie, Żydzi, Bahajowie, Jazydzi, Kurdowie i inni. Także w waszej działalności wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych i liceów jest znaczny nacisk na zrozumienie pozytywnych aspektów islamu, a równocześnie całkowity brak jakiegokolwiek podobnego przedstawienia pozytywnych aspektów chrześcijaństwa, judaizmu i jakiejkolwiek innej religii lub systemu przekonań z Bliskiego Wschodu. Ten brak równowagi jest niepokojący”.

Podobnie w 2018 roku raport informował, że “elitarne uniwersytety w USA przyjęły ponad pół miliarda dolarów” od Arabii Saudyjskiej w darach i donacjach między 2011 a 2017 rokiem; już w 2005 roku uniwersytety Georgetown i Harvard otrzymały po 20 milionów dolarów "na wspieranie badań islamu na swoich kampusach”.


I tutaj pojawia się pytanie: dlaczego kraje takie jak Arabia Saudyjska – która traktuje kobiety jak własność mężczyzn, uczy muzułmanów nienawiści do wszystkich nie-muzułmanów, aresztuje i torturuje chrześcijan za "spiskowanie, by świętować Boże Narodzenie"; dlaczego kraj, który ma jednostki specjalne poświęcone aresztowaniom czarownic i czarnoksiężników – stał się wiodącym sponsorem liberalnych uniwersytetów w Ameryce?


Odpowiedzią jest prawdopodobnie to, że zagraniczni darczyńcy mogą wpływać na to, czego uczą się studenci o Bliskim Wschodzie i o islamie. Warto obszernie zacytować niepokoje w nowy raporcie, dotyczące, na przykład Ośrodka Księcia Alwaleeda Bin Talala ds. Muzułmańsko-Chrześcijańskiego Zrozumienia z  Georgetown University, które są paradygmatyczne dla ogólnego zaniepokojenia wyrażanego w tym raporcie:

"Centrum może propagować islamską ideologię w sposób, który deprecjonuje opozycję, zagraża akademickiej uczciwości i w niewłaściwy sposób wpływa na przyszłych pracowników państwowych. Ośrodek był także krytykowany za oszukańcze określanie siebie mianem pluralistycznego; zdaniem krytyków część dotycząca badań ‘chrześcijańskich’ w Ośrodku ma ‘niewłaściwą nazwę’, bo nie ma tam żadnej chrześcijańskiej reprezentacji. Dodatkowe niepokoje wywołuje infiltracja przez Arabię Saudyjską instytucji ogólnie znanej z tego, że jej absolwenci otrzymują zatrudnienie w rządowych agencjach. Takie niepokoje są istotne, ponieważ Saudyjczycy poinformowali, że ich pieniądze ‘przyjdą’ razem z pierwszym dyrektorem Ośrodka. Ta strategia finansowania konkretnego dyrektora [Johna Esposito] jest niepokojąca, ponieważ pozwala zagranicznemu rządowi na zbyt wielki wpływ na treści nauczania w Ośrodku.


Ta donacja pozwoliła rządowi Arabii Saudyjskiej na propagowanie na Zachodzie swojej narracji o islamskim społeczeństwie przez szanowaną zachodnią instytucję, taką jak Georgetown University.....


Saudyjski rząd za pomocą pieniędzy z powodzeniem wpływał na myślenie w amerykańskiej polityce zagranicznej. Saudyjski rząd zainwestował znaczące sumy w szerzenie swoich ulubionych poglądów ideologicznych na Georgetown University i w kilku innych instytucjach  akademickich w USA. Książę Alwaleed dokonał znaczących darowizn i prowadził podobne operacje ‘miękkiej siły’ przez tworzenie ośrodków badań islamskich na University of Cambridge i Edinburgh University w Wielkiej Brytanii. Kontrowersyjna polityczna przeszłość księcia Alwaleeda, od antysyjonizmu do szczodrego nagradzania Saudyjczyków, którzy brali udział w rajdach bombowych na Jemen, rzuca cień na niego i jego dary.


Porozumienie księcia Alwaleeda z Georgetown jest przykładem tego, jak zagraniczne pieniądze mogą propagować światopogląd danego kraju w akademickich instytucjach USA – które to wpływy często pozostają ukryte przed amerykańskimi podatnikami, czego wymaga jednak Section 117."

Podczas gdy te uniwersytety zgarniają i nie informują o miliardach z zagranicznych “darów”, te same uniwersytety “zależą od bezpośrednich i pośrednich subsydiów od amerykańskich podatników, również poprzez pożyczki studenckie, które obciążyły Amerykanów olbrzymim długiem” – stwierdza   raport. Mimo to "dowody pokazują, że podejmowanie decyzji w tych instytucjach jest zazwyczaj oddzielone od jakiegokolwiek poczucia zobowiązania wobec naszych podatników, jak również troski o nasze amerykańskie, narodowe interesy, bezpieczeństwo i wartości”. 


We wszystkich dziedzinach życia edukacja jest wskaźnikiem potencjalnego sukcesu; jej przeciwieństwo, ignorancja – lub gorzej, indoktrynacja fałszywymi informacjami – jest wskaźnikiem potencjalnej porażki. Powodem, dla którego polityka zagraniczna USA tradycyjnie ma tendencję do powodowania katastrof – w dodatku do eliksiru pobożnych życzeń – jest to, że politycy i ich doradcy i analitycy, na których politycy polegają są produktami programów, których sponsorzy są wrodzy wobec Stanów Zjednoczonych.  


Bribed: Subverting American Universities

Gatestone Institute, 25 listopada 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Raymond Ibrahim

Urodzony w Stanach Zjednoczonych w rodzinie koptyjskiej, jest amerykańskim badaczem, tłumaczem z arabskiego, pisarzem i publicystą. Autor książek Crucified Again: Exposing Islam's New War on Christians (Regnery, 2013) oraz The Al Qaeda Reader (Doubleday, 2007).


Tipsa en vn Wydrukuj



Edukacja

Znalezionych 54 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Nadzieja w beznadziejności raz jeszcze   Koraszewski   2024-01-31
Czy uda się zreformować naszą edukację?   Koraszewski   2024-01-27
Zadania domowe, czyli spór o nową szkołę   Koraszewski   2024-01-25
Bieg do fraktala   Kruk   2023-06-29
“Rada ds. Wolności Akademickiej” Harvardu   Dershowitz   2023-05-13
Komunistyczna ikona podbija amerykańskie szkoły podstawowe   Mikics   2023-05-06
Były egipski minister kultury: Nieobecność Egiptu w dziedzinie osiągnięć naukowych powinna być powodem niepokoju     2023-04-10
Prawda to tylko teoria?   Koraszewski   2023-04-07
“Przebudzenie” łatwo zdefiniować. Trudniej z nim walczyć   Jacoby   2023-04-06
Gdzieś w niebie Booker T. Washington płacze   Jacoby   2023-03-09
Nielubiani przybysze z innej kultury   Koraszewski   2023-03-06
Harvard poddaje się antysemickiej bandzie   Tobin   2023-01-22
Intelektualiści, politycy i zagubiony suweren   Koraszewski   2022-12-24
Właściwy człowiek, na właściwym miejscu   Koraszewski   2022-09-06
No i wydało się...   Kruk   2022-02-12
Znaczenie akademickiej bezstronności   Beard   2022-02-02
Wielorakie źródła demokracji sadystycznej   Koraszewski   2022-02-01
Wesołych Świąt   Kruk   2021-08-26
Krytyczne myślenie w afrykańskiej szkole   Igwe   2021-03-08
Ochrona amerykańskich dzieci przed dzisiejszymi aktywistami edukacji   Hill   2021-03-03
Przekupieni: korumpowanie amerykańskich uniwersytetów   Ibrahim   2020-12-04
Ministrze, daj małpie brzytwę Ockhama   Kruk   2020-09-26
Różne drogi poznawania świata   Koraszewski   2020-09-23
Jak walczyć z wrogami wolności akademickiej   Klainerman   2020-08-20
Niedokończony projekt edukacji zdalnej   Kruk   2020-06-06
Strach przed czarami na nigeryjskich uniwersytetach   Igwe   2019-12-16
Wydział studiów antyizraelskich   Rosenthal   2019-06-30
Jak pisze się m-o-t-y-w-a-c-j-a?   Jacoby   2019-06-07
Jurassic Park à la polonaise   Kruk   2019-06-05
"Postępowi" atakują czarnego profesora jako ”rasistowskiego, seksistowskiego islamofoba”, ponieważ na czelność myśleć samodzielnie     2019-04-27
Ministerialny kult fallusa i organów kompatybilnych   Kruk   2019-02-23
Nauczyciel – nieudacznik, czy skarb?   Koraszewski   2019-02-22
Chiński problem amerykańskich uniwersytetów   Precht   2019-01-17
Kolejna szkoła waldorfska, kolejna epidemia. Co za niespodzianka!     2018-12-06
Zawrotnie szybka islamizacja systemu edukacyjnego Turcji   Bulut   2018-11-04
Turecka edukacja: ta sama religijna obsesja tylko gorsza   Bekdil   2018-09-26
Awaria w Zakładach Produkcji Wody Święconej   Kruk   2018-09-17
Pochwała Głupoty i wieża z kości słonowej   Koraszewski   2018-08-08
Po drugiej stronie lustra w Concordia University   Newman   2018-07-16
Propozycja powszechnego nauczania krytycznego myślenia   Igwe   2018-07-11
Rasa, klasa i nauka afirmująca nieuctwo   Koraszewski   2018-07-04
Moje trzy grosze do reformy Gowina   Koraszewski   2018-06-21
Czy małe dzieci kochają naukę?   Koraszewski   2018-06-19
O skutecznym rad sposobie   Kruk   2015-06-22
Życie jest traumatyczne, literatura też   Coyne   2015-05-20
Krytyka oparta na wiedzy   Kruk   2015-05-08
Piętaszek w cyfrowym świecie   Koraszewski   2014-04-05
Seks w małym palcu   Kruk   2014-04-04
Meandry racjonalizmu   Koraszewski   2014-01-03
Uniwersytety amerykańskie odrzucają wezwanie do bojkotu uniwersytetów izraelskich   Coyne   2013-12-27
Dzisiejsza młodzież    Koraszewski   2013-12-20
Droga do gospodarki opartej na wiedzy   Koraszewski   2013-12-05
Demokracja w rodzinnym domu   Koraszewski   2013-12-05
Kiedy człowiek ma naście lat...   Koraszewski   2013-11-17
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk