Prawda

Piątek, 19 kwietnia 2024 - 13:00

« Poprzedni Następny »


Powiadom znajomych o tym artykule:
Do:
Od:

Afrykański eksport starego chrześcijańskiego barbarzyństwa


Leo Igwe 2014-09-16


Osławiona z polowań na czarownice Nigeryjka Helen Ukpabio wnosi sprawę o zniesławienie przeciwko British Humanist Association (BHA) i Witchcraft and Human Rights Information Network(WHRIN). W tej sprawie, jak i w wielu innych, jest ona recydywistką. Brytyjscy działacze praw dziecka, a szczególnie humaniści i sekularyści, nie dopuszczą do rozszerzenia się polowań na czarownice przez zielonoświątkowców na Wielką Brytanię.

Ten pozew sądowy powinien posłużyć jako pobudka dla wszystkich rozsądnych ludzi w Wielkiej Brytanii. Powinien być punktem zwrotnym dla tych, którzy podpisują się pod wartościami oświeceniowymi i którzy muszą zająć teraz czynne stanowisko przeciwko „turystyce polowań na czarownice” uprawianej przez tych afrykańskich pastorów.


Wyłania się bowiem zatruty trend afrykańskiego chrześcijaństwa, który – jeśli nie zostanie zduszony w zarodku – grozi wprowadzeniem do Wielkiej Brytanii praktyk widzianych ostatnio powszechnie w mrokach Średniowiecza. Oznaki są wyraźne. Niedawne przypadki związanego z czarnoksięstwem maltretowania dzieci w czarnych społecznościach można prześledzić wstecz do praktykowania tego nurtu chrześcijaństwa. Trzeba więc przeciwstawić się temu i trzeba powstrzymać tych, którzy kupczą barbarzyństwem religijnym i chcą go importować do Wielkiej Brytanii i tu szerzyć.


To zafrykanizowane chrześcijaństwo jest sprzeczne z prawami człowieka i wartościami cywilizacji. Zawiera rodzaj praktyk chrześcijańskich, które chrześcijaństwo zachodnie porzuciło stulecia temu. Chce cofnąć zegar ewolucji bardziej „oświeconej religii” i szeroko akceptowanych świeckich wartości w społeczeństwie brytyjskim. Brytyjscy humaniści muszą sprzeciwić się temu zjadliwemu nurtowi chrześcijaństwa. Brytyjscy humaniści powinni zmobilizować się i wystąpić ostro, krytycznie i głośno przeciwko takiemu chrześcijaństwu z mroków Średniowiecza.


Akcja Ukpabio powinna posłużyć jako głośne przypomnienie o potencjalnym ryzyku i niebezpieczeństwach, na jakie narażają społeczeństwo wizyty afrykańskich łowców czarownic w Wielkiej Brytanii. Afrykańscy łowcy czarownic przybywają do Wielkiej Brytanii, by podważyć z trudem zaakceptowane przez wierzących wartości sekularyzmu i oświecenia. Pozew sądowy Ukpabio pokazuje, jak daleko ten relikt barbarzyńskich wierzeń (i jej podobni) gotowy jest posunąć się, by uciszyć swoich krytyków.  Ci ludzie mają nadzieję, że tym samym nadadzą także legitymację swojemu pełnemu przemocy nurtowi chrześcijaństwa. Ukpabio planuje wykorzystać brytyjskie prawo o zniesławieniach, by uciszyć BHA, WHRIN i inne organizacje praw człowieka. Próbowała posłużyć się prawem w Nigerii, by uciszyć swoich krytyków, ale jej się to nie udało. Miejmy nadzieję, że spotka ją ten sam los w Wielkiej Brytanii.


Posunięcie Ukpabio nie jest jakimś izolowanym incydentem. Jest częścią szerszego trendu w chrześcijaństwie afrykańskim  i jego dążeniu do ponownej ewangelizacji Zachodu. Tak. Pastorzy afrykańscy chcą na nowo wprowadzić chrześcijaństwo na Zachód. Wydają się być przekonani, że chociaż europejscy misjonarze wprowadzili chrześcijaństwo do Afryki stulecia temu, dzisiaj ludzie w krajach zachodnich porzucili chrześcijaństwo. A przynajmniej tak uważają afrykańscy przywódcy chrześcijańskich kościołów, głośno mówiący, że ludzie Zachodu odwrócili się do Boga. Pastorzy afrykańscy postanowili eksportować wartości chrześcijańskie z powrotem do Europy. Próbują przywrócić Boga ludziom Zachodu.


W imię ponownej ewangelizacji Zachodu afrykańscy pastorzy zielonoświątkowców eksportują do społeczeństw zachodnich  idee homofobii i polowań na czarownice. Przynoszą do Europy i innych części świata zachodniego takie wierzenia chrześcijańskie, które kolidują z prawami tych krajów.  Ten program re-chrystianizacji jednak nie jest ściśle ewangelicznym przedsięwzięciem. Ma silny podtekst ekonomiczny. Ci „pastorzy-przedsiębiorcy” chcą rozciągnąć swoje imperia finansowe i swoje ciemne interesy na Europę, używając religijności jako przykrywki. Pastorzy afrykańscy chcą „dokapitalizować” swoje kapłaństwo. Używają emigranckich społeczności afrykańskich w tych krajach jako odskoczni dla swoich nikczemnych przedsięwzięć biznesowych.


W kwietniu Ukpabio była w Wielkiej Brytanii, żeby promować swoje kapłaństwo łowczyni czarownic. Desperacko chciała połączyć swój rynek polowań na czarownic z europejskimi rynkami religijnymi. Próbowała założyć oddziały swojego kościoła w USA. Ale Ukpabio nie jest jedyną pastor afrykańską, która spiskuje, by ponownie chrystianizować Zachód. Inni duchowni chrześcijańscy już są częścią tej odwróconej rzeki misyjnego obłędu. Na początku tego roku nigeryjski homofoniczny pastor i generalny nadzorca Odkupionego Chrześcijańskiego Kościoła Bożego, Enoch Adeboye, objeżdżał Australię i Nową Zelandię, by zakładać tam oddziały swojego kościoła.


W sierpniu władze Wielkiej Brytanii odmówiły prawa wjazdu innemu łowcy czarownic, pastorowi Davidowi Oyedepo. Oyedepo jest właścicielem Winners Chapel. Jest znany jako najbogatszy pastor w Afryce i ma kilka prywatnych samolotów odrzutowych. Podczas sesji zbawienia w Nigerii uderzył dziewczynkę, którą oskarżył o to, że jest czarownicą. W Kamerunie dziewięcioletnia dziewczynka zmarła po tym, jak pastor z oddziału Winners Chapel oskarżył ją o opętanie licznymi demonami i odprawił nad nią szereg egzorcyzmów.


We współczesnej Wielkiej Brytanii nie ma miejsca dla kościołów, które propagują takie praktyki. Pastorzy, którzy są właścicielami tych kościołów powinni dostać wyraźną informację, że nie są mile widziani; że ich wartości chrześcijańskie są nie do przyjęcia w dzisiejszej Wielkiej Brytanii. Nie można mieć świeckiego kraju, kiedy pozwala się afrykańskim pastorom zielonoświątkowców na przyjazd i szerzenie ich ewangelii nienawiści i przemocy. Kiedy przymykamy oczy lub tolerujemy wprowadzanie polowań na czarownice do społeczności czarnych imigrantów, obrażamy pamięć Kristy Bamu, Victorii Climbie i innych dziecięcych ofiar narracji o czarach.


Milczenie szkodzi także kampanii przeciwko polowaniom na czarownice w Afryce. Ci pastorzy nie mogą otrzymywać wolnej ręki na Zachodzie. Pozwalając tym „pastorom-przedsiębiorcom” na organizowanie sesji czarownic i demonów w Wielkiej Brytanii, dajemy legitymację ich misji w Afryce. Hamuje to wysiłki wytępienia tych koszmarnych religijnych nadużyć we wszystkich częściach świata. Wystąpienie humanistów i sekularystów przeciwko wizytom afrykańskich pastorów polujących na czarownice jest w interesie praw dziecka w Afryce i na całym globie.


The British should speak out against UK witch-hunts by African Pentecostalists

Richard Dawkins net., 10 września 2014

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



Leo Igwe

Sekretarz Nigeryjskiego Ruchu Humanistycznego, działacz Center for Inquiry w Nigerii, członek IHEU i Atheist Alliance International. Jest redaktorem "Humanist Inquirer" i autorem wielu artykułów wolnomyślicielskich. Większość swojego czasu poświęca ratowaniu dzieci oskarżanych o czary.


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj




Komentarze
1. Boshobora w Polsce Mieczysławski 2014-09-16


Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 903 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

„Cywilizacja i islam to dwie różne rzeczy”Ex-muzułmanie, teraz wiele zależy od nas.   Pandavar   2024-04-10
Geneza i paradoksy teizmu (III)   Ferus   2024-04-07
Geneza i paradoksy teizmu (II)   Ferus   2024-03-31
Serce nie sadysta, kiedyś przestanie bić   Koraszewski   2024-03-27
Geneza i paradoksy teizmu   Ferus   2024-03-24
Logika świadectwem prawdy       Ferus   2024-03-17
Niektóre obawy dotyczące islamu są całkowicie racjonalne   Dawkins   2024-03-12
Cena świętego spokoju.Czyli religijny raj dla oportunistów albo też azyl ignorancji (wg Spinozy).   Ferus   2024-03-10
Bogu/bogom nic nie jesteśmy winni (III)   Ferus   2024-03-03
Bogu/bogom nic nie jesteśmy winni (II)   Ferus   2024-02-25
Bogom/Bogu nic nie jesteśmy winniCzyli „prawda” religii versus prawda rozumu   Ferus   2024-02-18
Droga Saladyna kończy się w Rafah   Pandavar   2024-02-17
Zatrute ziarnoCzyli wkład chrześcijaństwa w cywilizację europejską.   Ferus   2024-02-11
Epigoni: inna wersja upadku człowieka w raju   Ferus   2024-02-04
Mój racjonalny ateizm.Czyli w czym upatruję siłę areligijnych poglądów.   Ferus   2024-01-28
Moja racjonalna wiara (III)   Ferus   2024-01-14
Nowe książki Lucjana Ferusa   Koraszewski   2024-01-12
Moja racjonalna wiara (II)   Ferus   2024-01-07
Ayyan Hirsi Ali porzuciła ateizm dla chrześcijaństwa   Koraszewski   2024-01-01
Moja racjonalna wiara. Czyli idea bogów/Boga dla bardziej wymagających.   Ferus   2023-12-31
Alternatywna forma ateizmu   Ferus   2023-12-24
Niewiarygodna idea bogów/Boga (IV)   Ferus   2023-12-17
Niewiarygodna idea bogów/Boga III.   Ferus   2023-12-10
Niewiarygodna idea bogów/Boga II.   Ferus   2023-12-03
Niewiarygodna idea bogów/Boga   Ferus   2023-11-26
Nieudane autodafe. Czyli: kiedy ateizm był zbrodnią.    Ferus   2023-11-19
  Egzorcyści kontra Zły (II). Czyli pozorna walka „dobra ze złem”.   Ferus   2023-11-12
Egzorcyści kontra Zły. Czyli pozorna walka „dobra” ze „złem”.   Ferus   2023-11-05
Tanatos, czyli refleksja eschatologiczna   Ferus   2023-10-29
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy (III)   Ferus   2023-10-22
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy (II)   Ferus   2023-10-08
Trudna sztuka zrozumienia istoty rzeczy   Ferus   2023-10-01
Błądzenie - ludzka rzecz II   Ferus   2023-09-24
Błądzenie - ludzka rzecz   Ferus   2023-09-17
Bardzo nieelegancka hipoteza Boga II   Ferus   2023-09-10
Bardzo nieelegancka hipoteza Boga. Czyli mocno niedoskonałe wyobrażenia absolutnej doskonałości   Ferus   2023-09-03
Sztuczna inteligencja i sen   Ferus   2023-08-27
Ogromna transformacja Indii i Bliskiego Wschodu   Bulut   2023-08-22
Najlepszy ze światów - Ziemia? III.   Ferus   2023-08-20
Najlepszy ze światów - Ziemia? (II)   Ferus   2023-08-13
Bogowie, przesądy i fizjologia   Koraszewski   2023-08-13
Pakistan: “Oko za oko” – reperkusje palenia Koranu w Szwecji dla chrześcijan   Saeed   2023-08-12
Nowy ateizm i żądanie dogmatów   Johnson   2023-08-07
Najlepszy ze światów – Ziemia? Czyli najlepsza z możliwych marności nad marnościami.   Ferus   2023-08-06
Palenie pism świętych i innych śmieci   Koraszewski   2023-08-05
Wieżo z gierkowskiej cegły…   Kruk   2023-07-31
Kiedy prowadzą nas ślepi przewodnicy (II)   Ferus   2023-07-30
Ślepi przewodnicy   Ferus   2023-07-23
Czy sztuczna inteligencja rozumie o czym mówi?   Ferus   2023-07-16
Credo sceptyka. Część XII.   Ferus   2023-07-09
Credo sceptyka. Część  XI.   Ferus   2023-07-02
Objawienie Maurycego Kazimierza Hieronima Ćwiercikowskiego   Kruk   2023-06-26
Credo sceptyka. Część X.   Ferus   2023-06-25
Credo sceptyka. Część IX.   Ferus   2023-06-18
Boży ludzie w Afryce i w Polsce   Koraszewski   2023-06-15
Credo sceptyka. Część VIII   Ferus   2023-06-11
Marzenie o religii z ludzką twarzą   Koraszewski   2023-06-10
Credo sceptyka. Część VII.   Ferus   2023-06-04
Credo sceptyka. Część VI   Ferus   2023-05-28
Credo sceptyka. Część V.   Ferus   2023-05-21
Credo sceptyka, Część  IV.   Ferus   2023-05-14
Credo sceptyka. Część III   Ferus   2023-05-07
Credo sceptyka. Część II.   Ferus   2023-04-30
Credo sceptyka. Część I.   Ferus   2023-04-23
Odłożone w czasie zbawienie (IV)   Ferus   2023-04-16
Dorastać we wszechświecie   Koraszewski   2023-04-15
Odłożone w czasie zbawienie (III)   Ferus   2023-04-09
Odłożone w czasie zbawienie (II)   Ferus   2023-04-02
“New York Times” głosi fałszywą przyjaźń między nauką i religią   Coyne   2023-03-30
Odłożone w czasie zbawienie   Ferus   2023-03-26
Nawróć się, wyjdź za mnie lub giń: Chrześcijanki w muzułmańskim Pakistanie   Ibrahim   2023-03-21
Credo Ateisty (XIII)   Ferus   2023-03-19
Galopujący wzrost dyskrepancji między słowem i jego desygnatem   Koraszewski   2023-03-13
Credo ateisty (XII)   Ferus   2023-03-12
Turcja: seks islamistów z dziećmi jest w porządku; potępienie tego to przestępstwo   Bekdil   2023-03-10
Skandal wokół Jezusa niefrasobliwego   Kruk   2023-03-08
Zbliżają się dni religijnej zemsty   Carmon   2023-03-06
Credo ateisty (XI)   Ferus   2023-03-05
Czy antysemityzm, szalejący w niektórych częściach świata muzułmańskiego, naprawdę opiera się na błędnej interpretacji islamu?   Spencer   2023-02-27
Credo ateisty (X)   Ferus   2023-02-26
Credo ateisty (IX)   Ferus   2023-02-19
Credo ateisty (VIII)   Ferus   2023-02-12
Credo ateisty (VII)   Ferus   2023-02-05
“Hańba Pakistanu”: oskarżenia o bluźnierstwo   Saeed   2023-02-03
Watykan przeciw Izraelowi   Koraszewski   2023-02-02
Credo ateisty (VI)   Ferus   2023-01-29
Skąd Jezus wziął swoje DNA? Spór między katolikami a ewangelikami   Coyne   2023-01-25
Credo ateisty (V)   Ferus   2023-01-22
Credo ateisty (IV)   Ferus   2023-01-15
Credo ateisty (III)   Ferus   2023-01-08
Credo ateisty (II)   Ferus   2023-01-01
Credo ateisty    Ferus   2022-12-25
Przekleństwo nieskończonych możliwości (II)   Ferus   2022-12-18
Przekleństwo nieskończonych możliwości   Ferus   2022-12-11
Nasza lepsza połowa (III)   Ferus   2022-12-04
Nasza lepsza połowa (II)   Ferus   2022-11-27
Nasza lepsza połowa   Ferus   2022-11-20
List do chrześcijan i nie tylko   Koraszewski   2022-11-19
Błędna droga rozwoju ludzkości (II)   Ferus   2022-11-13
Błędna droga rozwoju ludzkości   Ferus   2022-11-06

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk