Podpalenia: nowy etap walki UNRWA z Żydami
25 stronicowe streszczenie można znaleźć tutaj: http://israelbehindthenews.com/jews-jewish-state-schoolbooks-used-unrwa-de-legitimization-demonization-indoctrination-war-2/15319/
UNRWA dopuszcza się zdrady swoich zobowiązań moralnych jako agenda ONZ, używając podręczników, by indoktrynować dzieci w sztuce wojny totalnej.
Nowe badanie pokazuje, że podręczniki szkolne używane przez UNRWA nie udają nawet, że zgodne są z zasadami uzgodnionymi w Umowach w Oslo – wzajemne uznanie, rozwiązanie konfliktu wyłącznie środkami pokojowymi i odrzucenie przemocy.
Zamiast tego, nowe podręczniki szkolne AP/UNRWA przyjmują postawę delegitymizacji, i demonizacji Izraela oraz indoktrynacji każdego dziecka, by przystąpiło do wojny o zlikwidowanie Izraela.
Delegitymizacja w tym wypadku znaczy zaprzeczanie, że Żydzi mają prawo żyć na tej ziemi.
Nowe podręczniki szkolne AP/UNRWA odrzucają historię żydowską w tym kraju w starożytności i negują fakt istnienia tam miejsc świętych dla Żydów, takich jak Ściana Zachodnia w Jerozolimie, Wzgórze Świątynne, Grota Patriarchów w Hebronie i Grób Racheli w Betlejem – które wszystkie są opisywane jako muzułmańskie miejsca święte uzurpowane sobie przez Żydów.
Demonizacja odgrywa żywotną rolę w propagandowej wojnie za pośrednictwem podręczników szkolnych UNRWA.
Podręczniki AP/UNRWA przypisują Żydom ludobójcze zamiary wobec Palestyńczyków i przedstawiają tych ostatnich jakie największe ofiary wojny. W tych nowych podręcznikach przytacza się ponad dwadzieścia oskarżeń wobec Żydów – przeprowadzanie masakr, niszczenie wsi, agresja wobec krajów arabskich, mordowanie dzieci palestyńskich, burzenie domów, wyrywanie drzew, rabunek ziemi i wody, więzienie palestyńskich „bojowników o wolność”, niszczenie gospodarki palestyńskiej, ponoszenie odpowiedzialności za przemoc domową w rodzinach w społeczeństwie palestyńskim, powodowanie narkomanii i zanieczyszczanie środowiska palestyńskiego.
Takie przedstawianie Żydów może z łatwością motywować uczniów szkół UNRWA do zabijania. Powiedzenie, że podręczniki AP w szkołach UNRWA nigdy nie omawiają pokoju lub współistnienia z Izraelem, byłoby niedomówieniem. Zamiast tego propagują wojnę dla wyzwolenia Palestyny, całej Palestyny, i nie ograniczają walki do Judei, Samarii i Gazy. Radykalne wątki islamskie – męczeństwo, dżihad i ribat (stanie na straży przeciwko wrogom islamu) – są „wartościami” wpajanymi uczniom w szkołach UNRWA.
Wszystko to rzuca cień na UNRWA jako na oddaną pokojowi agendę ONZ, ponieważ propaguje ona teksty, które wzywają do dżihadu, wyeliminowania Izraela z mapy, fałszują historię i dokumenty historyczne i odmawiają jakiegokolwiek uznania Izraela, członka ONZ od 1949 r., jako suwerennego państwa. W nowych podręcznikach UNRWA Izrael jest zastąpiony przez Palestynę jako suwerenne państwo również w pisanych tekstach, a nie tylko na mapach: “Krajami Lewantu [Bilad Al-Szam po arabsku] są Palestyna, Jordania, Syria i Liban” (Edukacja islamska, klasa 2, część 1 (2014) s. 72). Ponadto, Tel Awiw określony jest po raz pierwszy jako miasto intruzów żydowskich, a zatem nie jest pokazany na mapie, która obecnie ukazuje się tylko z arabską nazwą (Matematyka, klasa 1, część 1 (2016) s.143), tworząc nowy mit palestyński, według którego Tel Awiw jest okupowanym miastem arabskim.
Podręczniki UNRWA z 2016 r. wzmacniają zbrojny charakter walki o wyzwolenie. Podręczniki UNRWA do “wychowania narodowego i społecznego” dla klas 3 i 4 mówią po raz pierwszy o roli tych książek w “podboju”: “Celem tej książki jest zbudowanie i umocnienie zestawu wartości i nacjonalizmu w młodszym pokoleniu naszych synów, uczniów – w celu przezwyciężenia rozmaitych wyzwań narzucanych przez podbój, który uciska nasz kraj i używa różnych środków w celu kontynuowania swojej hegemonii i panowania nad naszym losem i zasobami, i likwiduje wszystkie wysiłki lokalne, regionalne i międzynarodowe do wyzwolenia, budowy i założenia państwa palestyńskiego z Jerozolimą jako jego stolicą”.
30 krajów demokratycznych, poczynając od USA, finansuje UNRWA sumą 1,2 miliarda dolarów rocznie. Te kraje mogłyby sprawdzić i skorygować podręczniki używane w szkołach UNRWA. Stanie się tak tylko, jeśli obywatele krajów finansujących UNRWA zażądają od swoich rządów uwarunkowania dalszego finansowania UNRWA od przeglądu tego, czego ta organizacja naucza w swoich szkołach.
Pytanie: dlaczego pozwalać na to, by szkoły ONZ indoktrynowały dzieci do angażowania się w wojnę?
Arson: A New stage in the UNRWA War on the Jews
Israel Behind the News, 26 listopada 2016
Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska