Prawda

Czwartek, 25 kwietnia 2024 - 13:21

« Poprzedni Następny »


Czego nauczyłeś się dzisiaj w szkole, drogie małe dziecko ze szkoły UNRWA w Gazie?


David Bedein 2020-07-28

Podręczniki UNRWA Zdjęcie: Miri Tzachi, Research:: Dr. Arnon Groiss

Podręczniki UNRWA Zdjęcie: Miri Tzachi, Research:: Dr. Arnon Groiss



"Demistyfikacja podejścia UNRWA do programu szkolnego" taki tytuł dała Agenda Narodów Zjednoczonych dla Pomocy Uchodźcom Palestyńskim (UNRWA) stworzona dla "uchodźców” z wojny 1948 roku na Bliskim Wschodzie (lub, ściślej, ich potomków trzeciego i czwartego pokolenia) dwustronicowemu oświadczeniu o jej systemie edukacyjnym, które opublikowała w styczniu 2020 roku. Tytuł tworzy wrażenie wśród ludzi, którzy nie znają tego organu ONZ, że istnieją osoby lub organizacje, które starają się mistyfikować edukacyjne przedsięwzięcia UNRWA i nie przedstawiają ich w prawdziwych barwach.

To oświadczenie UNRWA deklaruje, że UNRWA dostarcza usług edukacyjnych dla ponad 530 tysięcy palestyńskich dzieci i młodzieży w Libanie, Syrii, Jordanii, na “Zachodnim Brzegu” (włącznie z wschodnią Jerozolimą) i w Gazie, i że ci uczniowie funkcjonują znacznie lepiej niż ich rówieśnicy w normalnych szkołach publicznych.


Najważniejsza częścią tego wysokiej jakości nauczania jest, jak się dowiadujemy:

"Zobowiązanie UNRWA do dostarczania w swoich szkołach edukacji, która jest zgodna z wartościami i zasadami Narodów Zjednoczonych (ONZ) i propaguje prawa człowieka, tolerancję i brak dyskryminacji rasy, płci, języka i religii”.

W oświadczeniu czytamy dalej, że "UNRWA posługuje się programami nauczania ‘kraju-gospodarza’. To zapewnia, że palestyńscy uchodźcy mogą integrować się z systemami edukacji na poziomie średnim i wyższym oraz szerzej uczestniczyć w społecznym i ekonomicznym życiu kraju-gospodarza. Jako niezależna Agenda ONZ dostarczająca humanitarnej i rozwojowej pomocy, UNRWA nie ma mandatu, by zmieniać programy szkolne lub podręczniki rządu gospodarzy, bo są one sprawą narodowej suwerenności”.


W sprawie sytuacji na “Zachodnim Brzegu” i w Gazie: “Choć UNRWA używa palestyńskiego programu nauczania, powtarza, że ma solidny system, by zapewnić, że edukacja, jakiej dostarcza w klasach szkolnych, włącznie z używanymi podręcznikami, jest zgodna z wartościami i zasadami ONZ i zajmuje się każdą stronniczością”.


Oświadczenie UNRWA opisuje szczegółowo, jak różne metody nadzoru przez Agendę zapewniają, że podręczniki szkolne Autonomii Palestyńskiej używane w szkołach UNRWA istotnie spełniają standardy ONZ. Wspomina także raport US Government Accountability Office (GAO), który "potwierdza niezachwiane oddanie UNRWA wartościom ONZ”.


Co dzieje się, kiedy otwierasz te podręczniki? Nie mogę mówić za US GAO, ale czytaliśmy podręczniki używane w szkołach UNRWA na “Zachodnim Brzegu” i w Gazie od ich pojawienia się w 2000 roku i możemy wyraźnie i głośno powiedzieć, że z pewnością nie są zgodne ze standardami ONZ.


Na przykład, jest niepodważalnym faktem, że Izrael jest międzynarodowo uznanym, suwerennym państwem, pełnym członkiem ONZ. W książkach, z których naucza się w szkołach UNRWA, nie istnieje i jest zastąpiony przez byt o nazwie „Palestyna”. Poniżej pokazujemy fragment podręcznika do “Nauki o społeczeństwie” dla klasy 6, część 1 (2019) s. 43. Jest to region Lewantu w zachodniej Azji i pojawiają się tam cztery państwa: Syria, Liban, Jordania i Palestyna. Tytuł mapy mówi: “Państwa w Lewancie [Bilad al-Szam po arabsku]:



W sprawie Izraela, jeśli jest wspominany, w większości wypadków nie podaje się jego nazwy, Mówi się o nim jako niejasnym bycie o nazwie „syjonistyczna okupacja”. Jego 6 milionów żydowskich obywateli nie są uważani za legalnych mieszkańców, bo ten kraj i jego miasta – włącznie z Tel Awiwem – nie pojawiają się na mapie: 


(Nauka o społeczeństwie, klasa 5, Część 2 (2019) s. 36)
(Nauka o społeczeństwie, klasa 5, Część 2 (2019) s. 36)

Ich narodowy język – hebrajski – jest wymazany (dosłownie), z historycznej monety z okresu Brytyjskiego Mandatu (1923-1948):


(Matematyka, klasa 6, Część 2 (2019) s. 75)
(Matematyka, klasa 6, Część 2 (2019) s. 75)

Tutaj jest oryginalna moneta:



Jerozolimę, starożytną i nowoczesną stolicę Żydów, przedstawia się jako założoną przez Arabów i jako święte miasto wyłącznie muzułmanów i chrześcijan. Całkowicie zignorowano związki Żydów z tym miastem (od czasów króla Dawida):

“Jerozolima jest arabskim miastem zbudowanym przez naszych arabskich przodków tysiące lat temu.
Jerozolima jest świętym miastem muzułmanów i chrześcijan”.
(Wychowanie narodowe i społeczne, klasa 3, Część 1 (2019) s. 29)



Ściana Zachodnia w Jerozolimie, drugie najświętsze miejsce Żydów, określone jest jako wyłącznie muzułmańskie i zdjęcie jej jest przecięte pośrodku, żeby nie widać było modlących się tam Żydów:

“Ściana Al-Buraka”
“Ilustracja: Ściana Al-Buraka jest tak nazwana od Al-Buraka [boskiego stworzenia], które zaniosło [według islamskich wierzeń] Posłańca [Mahometa] w Isra’ i Podróży Mi’radż [nocnej podróży z Mekki do Jerozolimy, skąd wstąpił do nieba po przywiązaniu Al-Buraka do Ściany Zachodniej]. Ściana Al-Buraka jest częścią zachodniej ściany meczetu Al-Aksa i jest wyłącznym prawem tylko dla muzułmanów”.
(Edukacja islamska, klasa 5, Część 1 (2019) s. 63)



Żydzi są nazywani “pomocnikami diabła”, co z pewnością nie zgadza się z zasadami ONZ:

“Gdzie są jeźdźcy [którzy pojadą] do meczetu Al-Aksa i wyzwolą go z uścisku niewiernych, od pomocników diabła?”
(Język arabski, klasa 7, Część 1 (2019) s. 67)



Inną ważną zasadą ONZ jest pokojowe rozwiązanie konfliktu izraelsko-palestyńskiego. Rezolucje Rady Bezpieczeństwa 242 i 338 są głównym wyrazem ONZ dla tej zasady. Niemniej podręczniki do nauczania w szkołach UNRWA nigdy nie proponują pokoju i współistnienia z Izraelem. W rzeczywistości nawołują do wojny o wyzwolenie, zaczynając od klasy 1:


(Nasz piękny język, klasa 1, Część 2 (2019) s. 83)
(Nasz piękny język, klasa 1, Część 2 (2019) s. 83)

To jest totalna wojna, której celem jest zlikwidowanie państwa Izrael, dla którego nie ma miejsca, jeśli “Palestyna” zostanie wyzwolona, jak widać na udekorowanych przedmiotach sprzedawanych turystom w Betlejem i w podręczniku dla klasy 3:


(Nauki i życie, klasa 3, Część 1 (2019) s. 65)
(Nauki i życie, klasa 3, Część 1 (2019) s. 65)

Ta wojna z jej islamskimi cechami, takimi jak Dżihad, męczeństwo i nacisk na wyzwolenie meczetu Al-Aksa, zawiera także koncepcję, do której szkoły UNRWA są szczególnie dostrojone, a mianowicie tak zwane “prawo powrotu” potomków palestyńskich Arabów z 1948 roku. Ten powrót jest pełen przemocy i stanowi nieodłączną część wojny, kiedy uchodźcy mają powrócić do “wyzwolonej” Palestyny:

“Powrócimy; powrócimy z szybującymi orłami; powrócimy z dziko wiejącym wiatrem; powrócimy do winnic i drzew oliwnych; powrócimy, by podnieść flagę Palestyny obok kwiatu zawilca na naszych zielonych wzgórzach”.
(Język arabski, klasa 5, Część 1 (2019) s. 84)



Terror jest także nieodłączny od wojny. Dalal al-Mughrabi, która dowodziła zamachem terrorystycznym na izraelski cywilny autobus na drodze nadbrzeżnej Izraela w 1978 roku, w którym zabito ponad 30 osób, w tym wiele dzieci, stała się wzorem osobowym w palestyńskich szkołach, włącznie ze szkołami prowadzonymi przez UNRWA:

“Dalal al-Mughrabi
[Przez] autorów [podręcznika]
Przed tekstem:
"Nasza palestyńska historia jest pełna wielu nazwisk męczenników, którzy oddali swoje dusze jako poświęcenie dla ojczyzny. Wśród nich [była] męczenniczka Dalal al-Mughrabi, która namalowała swoją walką obraz wyzwania i heroizmu, który uwiecznił jej pamięć w naszych sercach i umysłach. Tekst przed nami mówi o aspekcie jej drogi walki”.  
(Język arabski, klasa 5, Część 2 (2019) s. 51)



Podręczniki używane w szkołach UNRWA zakładają, jak się wydaje, że walka o wyzwolenie będzie owocna i powstaje pytanie, co powinno zrobić się z sześcioma milionami Żydów, żyjących w kraju. Odpowiedź – eksterminacja – nie całkiem jest zgodna ze szlachetnymi zasadami ONZ, jak są wyrażone przez UNRWA:

“Będziemy śpiewać i nauczymy się na pamięć: Ziemia Szlachetnych
Przysięgam! Poświęcę moją krew
Aby nawodnić ziemię szlachetnych
I usunąć uzurpatora [tj. Izrael] z mojej ziemi
I eksterminować pokonane resztki cudzoziemców
O ziemio [meczetu] Al-Aksa i miejsce święte
O kolebko dumy i szlachetności
Cierpliwości, cierpliwości, bo zwycięstwo jest nasze
I świt wyziera z ciemności”
(Nasz piękny język, klasa 3 3, Część 2 (2019) s. 66.)



Przemoc wobec Żydów niekoniecznie jest odroczona do tej daty. Spalenie Żydów w cywilnym autobusie przez rzucony koktajl Mołotowa w pobliżu Ramallah jest opisany w jednej lekcji jako "impreza grillowa [haflat shiwa']”:

“Sąsiad: Godzina policyjna nie obejmuje nas w al-Szurafah [dzielnica]. Jest narzucona na [dzielnicę] al-Natarisz. Wydaje się, że tam jest impreza grillowa z koktajlem Mołotowa w jednym z autobusów kolonii [musta’marah] Psagot na górze al-Tawil.”
(Język arabski, klasa 9, Część 1 (2019) s. 61. Zwrot “impreza grillowa” jest zaznaczony na czerwono)



Tego UNRWA uczy w szkołach. To jest edukacja nienawiści, której towarzyszy indoktrynacja do wojny przeciwko państwu członkowskiemu ONZ. Taka „edukacja” jest sprzeczna z wszystkimi standardami ONZ i powinna być zatrzymana.


Jeśli UNRWA nie może zmienić podręczników Autonomii Palestyńskiej, jak twierdzi, i w świetle oczywistego niepowodzenia wszystkich jej metod kontroli, jak właśnie widzieliśmy, UNRWA powinna przestać w ogóle działać na polu edukacji. Może kształci zdolną palestyńską młodzież, ale przyczynia się także do uwiecznienia konfliktu przez indoktrynowanie uczniów tym, co jednoznacznie NIE jest "zgodne z wartościami i zasadami Narodów Zjednoczonych".


What did you learn in school today, dear little UNRWA child?

Israel National News, 20 lipca 2020

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

David Bedein

Amerykański pisarz i dziennikarz jak również dyrektor Center for Near East Policy Research. 


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Brunatna fala

Znalezionych 1467 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

J'accuse!   Koraszewski   2013-11-12
Wolność i niepodległość   Koraszewski   2013-11-13
List otwarty do Adama Michnika   Koraszewski   2013-11-13
Uchodźcy, chłopiec do bicia i Anne Frank   Koraszewski   2013-11-20
Dlaczego Izrael?   Koraszewski   2013-11-22
Antysemityzm 2.0   Zahran   2013-12-04
Tybetańskie dylematywalczących o sprawiedliwość   Tsalic   2013-12-15
Wzgórze Świątynne jako symbol muzułmańskiego fanatyzmu   Marquard-Bigman   2013-12-16
Mahomet istotnie jest prorokiem miłosierdzia   MEMRI   2013-12-18
Zgadnijcie, kto orzeka, że Izrael jest winny ludobójstwa?   Marquardt-Bigman   2013-12-23
Muzułmańscy mężczyźni biją swoje żony, z powodu ... Izraela   Greenfield   2013-12-23
Bóg się rodzi...   Koraszewski   2013-12-25
BDS: nie ma żadnych podobieństw do nazistowskiego bojkotu Żydów w latach 1930   Davidson   2013-12-28
Chrześcijański obłęd   Apfel   2014-01-04
Czy antysyjonizm jest tym samym co antysemityzm?   Davidson   2014-01-05
Palestyńczycy umierają z głodu w Syrii   Toameh   2014-01-09
Mury   Wilson   2014-01-12
Mała rzecz o brzydocie łajdactwa   Koraszewski   2014-01-15
Fatwy dla żołnierzy Allaha   R. Green   2014-01-16
Dziedzictwo ludzkiej cywilizacji   N. Mozes   2014-01-18
Podżegnie do nienawiści   Chesler   2014-01-19
Żelazna Kopuła: nowy pomysł na szopkę dla kościoła Saint James's   Davidson   2014-01-20
Ostatnie tabu w Europie   Carmel   2014-01-21
“Guardian”, BBC i nos Mony Lisy   Geary   2014-01-23
Palestyńczyk o Palestyńczykach   Toameh   2014-01-23
Wojna i hańba   Greenfield   2014-01-27
Islam prowadzi wojnę sam ze sobą   Suroor   2014-01-28
A winić będą Izrael   Marquardt-Bigman   2014-01-29
Moralna tępota   Honig   2014-02-01
Jesteśmy tym, co tolerujemy   Ahmed   2014-02-02
Na obraz Boga   Tsalic   2014-02-06
Psychologia antysemityzmu i powiązanie z anty-syjonizmem   Schijanovich   2014-02-08
Antysemityzm. Niezamknięta historia   Jeliński   2014-02-09
Oszczerstwa Barghoutiego     2014-02-09
Ajatollah torturowany za krytykę politycznego islamu   Paveh   2014-02-11
Media i Zachód ignorują pogwałcenia praw człowieka przez Autonomię Palestyńską   Toameh   2014-02-15
Poddaj się albo umieraj z głodu   N. Mozes   2014-02-16
Czarne wdowy RosjiInteligentniejsze bomby przybywają do Soczi   Ahmed   2014-02-22
Judith Butler i nasza wola przetrwania   Valdary   2014-02-25
Pieniądze i podtrzymywanie kultury terroru   Roth   2014-02-28
''Oczy zasypane piaskiem''   artykuł reakcyjny   2014-03-10
Zły, Brzydki i Głupi   Tsalic   2014-03-12
Krake Zuckerberg   Honig   2014-03-12
Milczenie „Guardiana”     2014-03-15
Sprawa krymska w oczach Iranu     2014-03-16
Pod sztandarem praw człowieka   Marquardt-Bigman   2014-03-20
Kilka przykrych pytań o podwójne standardy Europejczyków wobec Izraela   Dershowitz   2014-03-22
Trwające piekło w Syrii   Honig   2014-03-23
ONZ: Kto powiedział, że tunel zbudowany do porywania będzie użyty do porywania?     2014-03-25
Powody nieuznawania Izraela tkwią w idei “dhimmi”   Julius   2014-03-28
Przekonujące skojarzenia Johna Kerry’ego   Honig   2014-03-29
O kradzieży walki ludów tubylczych   Bellerose   2014-03-30
Masowe mordy w Beludżystanie   Ahmad   2014-04-02
Postulat nielegalności   Honig   2014-04-06
Zbrodnie, których nie chcemy widzieć   Ibrahim   2014-04-07
Gdzie Rzym gdzie Krym?   Koraszewski   2014-04-08
Kto traci twarz?   Koraszewski   2014-04-10
Zbrodniczy honor   Ahmed   2014-04-11
Nie możemy dać Pani doktoratu honoris causa   Chesler   2014-04-16
Porównajmy uchodźców żydowskich i arabskich   Julius   2014-04-17
Chrześcijańska solidarność z mordercami   Roth   2014-04-18
 Dekret antysyjonistyczny   Apfel   2014-04-19
Przyznanie oczywistości: Prezbiteriańska agresja   Lumish   2014-04-20
Martin Heidegger i stradivarius   Koraszewski   2014-04-21
Feminizm w służbie Allaha   Chesler   2014-04-23
Jan Karski - Autentyczny bohater   Harris   2014-04-24
Palestyńczycy i Holocaust   Marquardt-Bigman   2014-04-28
Superman i Żydzi     2014-05-01
Inwersja Holocaustu   Klaff   2014-05-02
Świat dzisiejszy   Johansen   2014-05-07
Nie wierzcie Abbasowi;my chcemy dżihadu   Toameh   2014-05-09
Poradnik bezradnego obserwatora   Koraszewski   2014-05-13
Syndrom Dawida i Goliata   Apfel   2014-05-16
Autonomia Palestyńska: Walczący przeciwko pokojowi   Toameh   2014-05-17
Czy demokracja może przetrwać?   Allen   2014-05-18
Boko Haram jest w każdej islamskiej dzielnicy   Kunwar Khuldune   2014-05-20
Kolejna mistyfikacja?   Chesler   2014-05-23
Jak i czego media uczą ludzi   Apfel   2014-05-27
Wywiad z Christopherem Hitchensem   Totten   2014-05-31
Wybielacze islamu   Greenfield   2014-06-06
Sztuczka OWP z płacami dla więźniów     2014-06-08
Żydzi i życie   Koraszewski   2014-06-11
Islamiści w Iraku, Syrii i Jordanii   Toameh   2014-06-13
Sześć lat i sześć dni   Tsalic   2014-06-15
Świat ogląda mecze piłki nożnej, a my upadek Iraku   Charbel   2014-06-17
Apartheid – epitet czy pojęcie prawne?   Kontorovich   2014-06-19
Współudział USA i Europy w porwaniu i przemocy   Kemp   2014-06-22
O kradzieżach autorytetów moralnych   Koraszewski   2014-06-28
Porwani chłopcy izraelscy – widziane przez Palestyńczyka   Zahran   2014-06-30
Polityka jest martwa, zabiła ją sztuka w Nablus   Alexenberg   2014-07-01
Szczur i mangusta: bajka współczesna   Tsalic   2014-07-02
Wakacje w Gazie     2014-07-03
Jajko czy kura?   Honig   2014-07-04
Odkrycie Hillary Clinton: technokraci z Hamasu   Spencer   2014-07-09
Obecny konflikt między Izraelem a Hamasem rozbija mity   Dershowitz   2014-07-12
Krwawy, niekończący się pokój   Greenfield   2014-07-13
Islam po polsku i w innych językach   Koraszewski   2014-07-15
Dostarczyliśmy Gazie drony i pociski Fadżr 5     2014-07-23
Rada Praw Człowieka ONZ potępia Izrael   Neuer   2014-07-25
Zbrodnie wojenne popełnione przez Hamas   Kemp   2014-07-26

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk