Dyskusja o antysemityzmie w czarnej społeczności jest bardzo spóźniona


Elder of Ziyon 2019-12-18

Louis Farrakhan, przywódca „Nation of Islam”, jedna z najbardziej antysemickich postaci dzisiejszej Ameryki.
Louis Farrakhan, przywódca „Nation of Islam”, jedna z najbardziej antysemickich postaci dzisiejszej Ameryki.

Jest antysemityzm na prawicy.

Jest antysemityzm na lewicy.

Jest antysemityzm w świecie arabskim.

I jest również antysemityzm wśród czarnych i Latynosów.

Mają pewne punkty wspólne, ale nie ma „jednego rozmiaru” pasującego do nich wszystkich. 

Problem polega na tym, że nikt nie chce mówić o tej ostatniej kategorii antysemityzmu. Czarni są przedstawiani w mediach jako wieczne ofiary – i pod wieloma względami rzeczywiście są ofiarami – ale w tej narracji nie ma miejsca na ofiary, które są bigoteryjnie wrogie wobec Żydów.

Po strzelaninie w Jersey City pojawiło się szokujące wideo, które pokazało prawdziwie nikczemne antysemickie postawy czarnej społeczności przeciwko żyjącym tam Żydom. Można mieć nadzieję, że nie były one reprezentatywne – ale nie należy ich zamiatać pod dywan.


Dov Hikind

✔@HikindDov


SHOCKING VIDEO: As Jewish bodies were still laying in cold blood after being murdered by terrorists in Jersey City, a rep of @AmericansAA captured spontaneous antisemitic tirades blaming Jews for their own murder & ppl cheering it on! [Szokujące wideo: Kiedy żydowskie ciała nadal leżały w stygnącej krwi, zamordowane przez terrorystów w Jersey City, reporter z @AmericansAA nagrał antysemickie tyrady, obwiniające Żydów, że ich zamordowano & ludzi oklaskujących to!


Antisemitism, a bigger problem than appears. [Antysemityzm, większy problem niż się wydaje.]

 

 

5,459

5:53 PM - Dec 11, 2019


Dobrą wiadomością jest to, że antysemityzm czarnych stopniowo zmniejszał się w ostatnich dziesięcioleciach. Około 37% okazywało antysemickie postawy na początku lat 1990, ale od 2007 roku oscyluje to wokół 20:


Jest to nadal znacząco więcej niż antysemickie postawy ogółu społeczeństwa (które nadal są zbyt wysokie na poziomie 14%). 


Latynoscy Amerykanie urodzeni w USA są nieco mniej antysemiccy; ci, którzy są urodzeni za granicą, są dużo gorsi:  



Czarny antysemityzm ma różne odcienie. Widzimy tu stereotyp Żydów jako chciwych kamieniczników oraz wpływy Nation of Islam na te społeczności. Jamie Kirchick w „Commentary” w zeszłym roku zidentyfikował dwa trendy: „sąsiedzki” antysemityzm wynikający z tego, że Żydzi często byli jedynymi białymi, z jakimi stykali się mieszkańcy czarnych dzielnic, i na nich skrupiało się całe niezadowolenie i wszystkie urazy, oraz „konspiracyjny” antysemityzm propagowany przez Louisa Farrakhana i innych, głoszących, że Żydzi kontrolują cały naród, a nawet pogodę. Bardzo warto przeczytać ten artykuł.  

Polecam także artykuł z 1992 roku w „New York Times” Henry’ego Louisa Gatesa Jr. o zagrożeniu czarnym antysemityzmem w owych czasach. On także dzieli czarny antysemityzm na dwie części, z grubsza odpowiadające podziałowi Kirchicka:

Musimy zacząć od zrozumienia, co jest nowego w tym nowym antysemityzmie. Nie dajcie się zwieść: to jest antysemityzm [przenikający] odgóry do dołu, ukartowany i propagowany przez przywódców, którzy udają, że mówią z powodu szerszego niezadowolenia. Ten przekazywany „z góry do dołu” antysemityzm, to w dużej mierze domena lepiej wykształconych klas, może więc być przeciwstawiony antysemityzmowi od dołu, powszechnemu wśród afrykańsko-amerykańskich społeczności miejskich w latach 1930 i 1940., który pod wieloma względami szedł według znanego wzoru klientelistycznej wrogości wobec lokalnego sprzedawcy lub właściciela domu.

Gates pokazuje, jak czarni pseudo-intelektualiści byli w stanie dostarczyć „nowego antysemityzmu” z pozorami szacowności, włącznie z wpływową i całkowicie fałszywą książką Nation of Islam o rzekomym żydowskim handlu niewolnikami.

Kończy elokwentnie:

Bigoteria, jak nauczyło nas tragiczne stulecie, jest oportunistyczną infekcją, atakującą najbardziej zajadle, kiedy polityczny organizm jest osłabiony. Niemniej ci, których obchodzi czarna Ameryka, nie powinni tuszować tego, czego nie można zaakceptować: jesteśmy sami sobie winni choćby tyle szacunku. Z pewnością bowiem do nas należy odtworzenie podstawowego spostrzeżenia, które tak uparcie głosił dr King. „Jesteśmy schwytani w nieuniknioną sieć wzajemności – powiedział King – Cokolwiek bezpośrednio dotyczy jednego, pośrednio dotyczy wszystkich”. Jak łatwo o tym zapomnieć – i jak niezbędne jest pamiętanie.

Czarny antysemityzm ma inne źródła niż inne nurty i wymaga innych metod, by z nim walczyć. Nie można z nim walczyć, jeśli nie przyznaje się, że istnieje i nie mówi o tym. I tu właśnie lewica, która twierdzi, że tak bardzo obchodzi ją antysemityzm, tak straszliwie zawiodła.  

 

It is way past time to talk about antisemitism in the black community

EoZ, 12 grudnia 2019

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska

 

Elder of Ziyon

Amerykański bloger badający i pokazujący antysemityzm w mediach (i nie tylko w mediach).