Problemem nie jest to, co dzieje się pod szkołami UNRWA


David Bedein 2017-11-12

Palestyńscy uczniowie ćwiczą w terrorystycznych tunelach, do których wejście jest często bezpośrednio pod ich szkołami. (Zdjęcie:REUTERS)
Palestyńscy uczniowie ćwiczą w terrorystycznych tunelach, do których wejście jest często bezpośrednio pod ich szkołami. (Zdjęcie:REUTERS)

UNRWA potępiła działania Hamasu pod szkołami UNRWA. 


Niemniej UNRWA milczy w sprawie działań Hamasu wewnątrz szkół UNRWA.    


Hamas, uznany za grupę terrorystyczną przez USA, ONZ, UE, Wielka Brytanię, Kanadę i Australię, od 1999 r. wygrywa kolejne wybory na przywództwo zarówno związku pracowników UNRWA, jak związku nauczycieli UNRWA.


Hamas wpływa na pokolenia potomków uciekinierów z wojny 1948 r., by walczyli w dżihadzie – świętej wojnie - o “prawo powrotu”, czyli odebrania wsi arabskich, które istniały przed 1948 rokiem.    


Nowe podręczniki używane w szkołach UNRWA uczą, że żydowska obecność w Palestynie jest “tymczasowa”. 


Od 2016 r. nazwa “Izrael” zniknęła z wszystkich tekstów UNRWA i zastąpiły ją słowa “syjonistyczna okupacja”. 


Podręczniki szkolne UNRWA wyliczają trzydzieści podburzających oskarżeń przeciwko Żydom, poczynając od przywłaszczenia sobie Palestyny i wygnania jej pierwotnych mieszkańców, poprzez dokonywanie masakr, mordowanie palestyńskich dzieci, zabijanie palestyńskich przywódców, agresję wobec sąsiadujących krajów arabskich, zniszczenie palestyńskich miast i wsi, profanowanie muzułmańskich i chrześcijańskich miejsc świętych, masowe aresztowania, próby wymazania palestyńskiej tożsamości i dziedzictwa kulturowego, zakładanie oblężenia Palestyńczyków przez barierę ochronną, niszczenie palestyńskiej gospodarki i szkodzenie palestyńskiemu społeczeństwu, a kończąc na utrwalaniu stanu ignorancji wśród Palestyńczyków i odpowiedzialności Izraela za przemoc w rodzinie palestyńskiej i narkomanię w społeczeństwie palestyńskim. 


Szkolne podręczniki UNRWA piszą o miejscach w Izraelu w granicach sprzed 1967 r., takich jak Akko, Hajfa i Jaffa, jako miastach, które mają zostać wyzwolone. 


Chociaż w podręcznikach UNRWA nie ma wyraźnego poparcia dla zamachów terrorystycznych na Izrael, uczniowie są pośrednio zachęcani do takich czynów, ponieważ wychwala się tam sprawców tych czynów, nazywanych “tymi, którzy poświęcili się (fidai)”.
 

Zabici podczas zamachów lub uwięzieni nazywani są odpowiednio “męczennikami” (szahid) i "więźniami wojennymi” (asir) i nieodmiennie są w tych podręcznikach wychwalani. Nowo wydane podręczniki na rok 2017 zachęcają dzieci, by naśladowały dzisiejszych terrorystów. 


Przywódczyni grupy terrorystycznej, która dokonała masakry trzydziestu pięciu mężczyzn, kobiet i dzieci w autobusie izraelskim na Szosie Nadbrzeżnej w 1978 r. jest w tych nowych podręcznikach przedstawiona jako bohaterka i męczennica.


Nowym tematem, który pojawia się po raz pierwszy w podręcznikach UNRWA w 2016 r. jest los Żydów w kraju po jego spodziewanym wyzwoleniu: usunięcie uzurpatora (Izraela) i eksterminacja pokonanych niedobitków obcokrajowców, czyli tych, którzy przeżyją spośród sześciu milionów Żydów żyjących dzisiaj w Izraelu. 


Nowy podręcznik UNRWA opisuje zamach na izraelski autobus obrzucony koktajlami Mołotowa jako "grillowanie".


Przejęcie przez Hamas instytucji i personelu UNRWA powinno wywołać dzwonki alarmowe z powodu możliwości, że 1,2 miliarda dolarów podarowanych przez 68 narodów może finansować płace terrorystów Hamasu. 


Islamski Blok Hamasu działa w szkołach prowadzonych przez UNRWA w Gazie we współpracy i z poparciem personelu i kierownictwa szkół UNRWA. 


Islamski Blok w szkołach UNRWA, znany jako "Al-Kutla Al-Islamija" (Islamski Blok), jest oficjalnym skrzydłem Hamasu, które kieruje programami edukacyjnymi w szkołach UNRWA w Gazie, Judei, Samarii i Jerozolimie, od szkół podstawowych do gimnazjów.   


23 marca 2017 r. Islamski Blok, prowadził specjalny program dla szkół w północnej Gazie, w ramach którego zorganizował szereg aktywności uczniowskich dla zaznaczenia 13. rocznicy “męczeństwa” szejka Ahmeda Jassina, założyciela Hamasu. 


W szkole UNRWA Al Fakhoura Blok zorganizował radiowe stanowisko informacyjne dla uczczenia pamięci “męczeństwa” szejka Ahmeda Jassina. 


17 września 2017 r. członkowie Islamskiego Bloku odwiedzili gimnazjum UNRWA w Chan Junes i wraz z dyrektorem szkoły, Muamarem Irhimem Al-Farą, poprowadzili ceremonię otwarcia roku szkolnego. 


19 września 2017 r. członkowie Islamskiego Bloku w gimnazjum C prowadzonym przez UNRWA, w szalikach Hamasu zorganizowali przed szkołą zawody dla uczniów. 


Dla odparcia pogłosek o zmianach w programie nauczania UNRWA, związki pracowników UNRWA w Gazie, Judei, Samarii i Jerozolimie wydały wspólne oświadczenie 23 kwietnia 2017 r., z ostrym sprzeciwem wobec informacji z 18 marca 2017 r., przypisywanej UNRWA, podanej przez izraelską administrację cywilną o zmianach w programie nauczania UNRWA, włącznie z usunięciem mapy Palestyny, która ignoruje istnienie państwa Izrael. 
  

Oświadczenie brzmiało: “Zmiana programu nauczania jest kwestią narodową par excellence. Nie pozwolimy nikomu, kimkolwiek jest, na kwestionowanie Palestyny, mapy Palestyny, Al-Kuds [Jerozolimy], uchodźców i [nie pozwolimy] na politykę prania mózgów naszym dzieciom”.


Niedawne wszechstronne badanie dra Arnona Groissa podręczników Autonomii Palestyńskiej używanych w szkołach UNRWA pokazało, że zawierają one treści zachęcające do trzymania się „prawa powrotu” dla uchodźców palestyńskich i ich potomków do państwa Izrael i do walki zbrojnej. 


Program szkolny używany obecnie w szkołach UNRWA obejmuje uczenie piosenek, które podkreślają powrót uchodźców dzięki przemocy i wspominają w tym kontekście dżihad, przedstawiają walkę zbrojną jako jedyny sposób wyzwolenia Palestyny i gloryfikują w tym kontekście męczeństwo jako szlachetną śmierć. 


Niezbędne jest natychmiastowe, niezależne dochodzenie, by zająć się obecnością palestyńskich grup terrorystycznych w UNRWA, używaniem obiektów UNRWA do ataków terrorystycznych i magazynowania rakiet, jak również przekazywaniem wyposażenia UNRWA organizacjom terrorystycznym i, co nie najmniej ważne, indoktrynacją do wojny kolejnych pokoleń. 


Środki pomocowe dla UNRWA od 68 krajów powinny być obłożone warunkami zmiany programu nauczania, który obecnie uczy wojny, usunięcia terrorystów z listy płac tej agendy ONZ i zobowiązania do rehabilitowania uchodźców w porządnych, nowych osiedlach bez czekania na rozwiązanie polityczne, którego nie widać.


Choć niektóre narody dające środki na UNRWA mogą nie być pro-izraelskie, trudno wyobrazić sobie, by jakikolwiek zachodni, demokratyczny naród podpisywałby się pod programem edukacyjnym, który w obiektach ONZ propaguje wojnę totalną.

 

What goes on under the surface of UNRWA schools in not the problem

Israel National News, 2 listopada 2017

Tłumaczenie: Małgorzata Koraszewska



David Bedein

Dziennikarz kierujący Israel Resource News Agency oraz Center for Near East Policy Research. Autor książki Where has all the flour gone: The whims and waste of UNRWA refugee policy. Bedein nakręcił również wiele filmów.

Przeprowadził się do Izraela z USA w roku 1970.