Prawda

Wtorek, 16 kwietnia 2024 - 07:13

« Poprzedni Następny »


Dziewuchy dziewuchom tu i tam


Andrzej Koraszewski 2021-03-16


Jak ważny jest feminizm? Bardzo ważny, tak samo ważny jak walka z niewolnictwem, jak walka z pańszczyzną i każdym innym zniewoleniem. Bez praw kobiet nie ma i nie może być demokracji. W Polsce kobiety są dzisiej znów na pierwszej linii frontu. To one rozstrzygną o przyszłości Polski. Nie tylko one, ale one mogą przeważyć szalę mówiąc dość. Zwracają się przeciwko rządzącej mafii, ale nie tylko, coraz wyraźniej kierują swój gniew przeciwko Kościołowi. Nie tylko przeciwko Kościołowi Rydzyka, nie tylko przeciwko tajemniczej Ordo Iuris, coraz częściej pojawia się świadomość, że nienawidzący kobiet Kościół to biskupi i nie tylko biskupi, że ta nienawiść płynie z samej góry, że jest odwieczną i trwającą częścią niezmiennej nauki Kościoła płynącej z Watykanu.


Młoda kobieta w Dobrzyniu nad Wisłą przenosi na swoją stronę FB wpis innej młodej kobiety z innego miejsca w Polsce. Czytam:

Mogłabym napisać wiele ...co czułam gdy w 9 miesiącu ciąży usłyszałam „przykro nam, Pani dziecko nie żyje, musi je pani urodzić martwe” […] co czułam odbierając zamiast aktu urodzenia akt zgonu […] Moja córka była zdrowa, umarła z powodu mojej wady genetycznej, ale żeby wiedzieć, że tę wadę mam musiałam wydać majątek […] Nie chcemy być zmuszane to takiego heroizmu, na który nie mamy siły żyjąc w w 21 wieku.

To wszystko, niech każda z nas ma tylko PRAWO WYBORU.

Kobiety żądają prawa wyboru, prawa do decydowania o sobie, prawa, którego ani Kościół wydaje się nie rozumieć, ani politycy dążący do umocnienia swojej władzy w oparciu o religijną tradycję. Pozbawienie kobiet praw uważają za główną bramę prowadzącą do państwa bez demokracji.

     

Walka nie jest jeszcze przegrana, przeciwnie. Wiadomości donoszą, że sąd uznał za wykroczenie powieszenie kartki na drzwiach wspólnego biura poselskiego Waszczykowskiego i Lichockiej, ale cofnął grzywnę nałożoną przez policję. Napis na kartce powieszonej przez Annę Sikorę brzmiał: „Zaginęły prawa człowieka. Znalazcę prosimy o kontakt.”


Policja brutalnie tłumi kobiece demonstracje, pan Kaczyński cieszy się, że nikt nie zginął, dając tym do zrozumienia, że ta brutalność była chrześcijańska. Anna Sikora nie jest pewna, czy cieszyć się, że sąd zdjął karę grzywny, czy martwić się, że jednak uznał powieszenie na drzwiach kartki z tym zdaniem za naruszenie prawa. W innych miejscach na świecie domaganie się praw kobiet grozi śmiercią, czasem z rąk państwa, czasem z rąk pobożnych sąsiadów.



Czytam recenzję z głośnej książki młodej Turczynki z Holandii. Lale Gül ma 23 lata, jej rodzice są pobożnymi muzułmanami, matka wyrażała się z aprobatą o obcięciu głowy francuskiemu nauczycielowi za pokazanie uczniom karykatur Mahometa. Lale Gül od wczesnego dzieciństwa chciała rozumieć, dlaczego kobiety mają zakrywać swoje włosy, dlaczego nie może pojechać z klasą na wycieczkę, dlaczego dziewczynki wychowywane są jak doniczkowe rośliny, które mają być potem kurami trzymanymi w klatach. Tłumaczono jej, że to szatan podpowiada jej zadawanie takich pytan. Na studiach zaczęła pisać. Pisała po holendersku, mając nadzieję, że jej rodzice, którzy z trudem porozumiewają się w tym języku, nigdy się nie dowiedzą.


Jej książka pod tytułem „Będę żyła” stała się natychmiast sensacją w holenderskich mediach i oczywiście w światku muzułmańskich imigrantów.


Kiedy na początku lutego popularna stacja telewizyjna nadała program o jej książce, rodzice szybko dowiedzieli się o tym, co ich córka napisała. Dzwonili krewni, znajomi i nieznajomi. Posypały się groźby, włącznie z groźbami śmierci. Matka nie kryła, że lepiej rozumie ludzi, którzy chcą ją zabić, niż własną córkę. Lale przestała wychodzić z domu, odmawia wywiadów prasie. Czy ucieknie? Czy ukryje się w innym kraju? W holenderskiej prasie doniesienia na jej temat są niemal codziennie, ale niewiele można się dowiedzieć na temat jej bezpieczeństwa. Wiemy tylko, że nie żałuje swojego pożegniania z islamem, ani swojej miażdżącej krytyki rodzinnej kultury i religii.


Znamy setki nazwisk kobiet, które porzuciły islam, i kobiet, które pozostały wierne swojej religii, żądając jednak jej głębokej reformy. Za tymi setkami znanych kryją się dziesiątki tysięcy innych, które powiedziały dość nienawiści wobec kobiet, czasem płacąc za to swoim życiem.          


Czy w tym przypadku zobaczymy powtórkę losu Ayaan Hirsi Ali, której bunt przeciw kulturze islamu w tej samej Holandii skończył się koniecznością ucieczki do Ameryki? Czy dostanie w Holandii wystarczającą ochronę, żeby przetrwać? Pakistańska działaczka Karima Baloch zdołała wydostać się z Pakistanu, dotarła w 2016 roku do Kanady i w grudniu 2020 znaleziono ją zamordowaną w parku w Toronto.


Czy dla kobiet najbardziej niebezpieczny jest dziś Iran? Trudno powiedzieć. Setki aresztowanych, niektóre zaginione bez śladu. Jedne za domaganie się świeckiego państwa, inne za zerwanie chusty z głowy w publicznym miejscu, albo za wpis na Facebooku.   



Nada Al-Ahdal, jest Jemenką, w 2013 roku uciekła z domu kiedy miała 11 lat, bo w tym wieku rodzice postanowili wydać ją za mąż. Mogła uciec, bo miała do kogo, jej wuj nie akceptował takich praktyk. Dziś Nada prowadzi organizację walczącą z małżeństwami dzieci. Kiedy w lutym zaproszono ją na konferencję online w Katarze, wybuchła awantura i posypały się protesty z wszystkich stron, włącznie z rodziną królewską, której przedstawicielka, Maryam Aal Thani pisała: „Niektórzy bronią tych, co zaprosili Nadę Al-Ahdal, twierdząc, że Katar popiera pluralizm opinii. Dla mnie nie jest to usprawiedliwieniem! Prawda, swoboda dyskusji i ekspresji jest prawem gwarantowanym dla każdego, ale są idee, które  podważają wiarę i nie wolno o nich debatować! Czy jest rozsądne dyskutawać z kimś, kto kwestionuje religię i zaprzecza słowom Allaha?” Tytuł artykułu w rządowej katarskiej gazecie krzyczał: „Nie wolno narażać rodziny” W samym artykule katarski publicysta pisał: „To nie jest jakieś pomówienie, są nagrania wideo, są tweety, w których w bombastycznych słowach obraża religię. Ona wzywa nasze siostry i nasze córki do buntu przeciw, jak to nazywa, zniewoleniu, zwracając się przeciw poddaniu się religii i jej nakazom, wzywa do nieposłuszeństwa rodzicom i rodzinie w imieniu czegoś, co nazywa wolnością, wyzwoleniem przez zdjęcie hidżabu i pogwałcenie zasad naszej religii, która szanuje kobiety i czyni je bardziej czystymi niż kobiety w jakimkolwiek innym narodzie.”


Brzmi znajomo, moim zdaniem nawet bardzo, ale tamto piekło kobiet wydaje się mieć jeszcze więcej ognia niż to nasze.         


(Zdjęcie: Wikipedia)
(Zdjęcie: Wikipedia)

Farzana Hassan wydała swoją trzecią książkę. Pochodzi z Pakistanu, ale dziś mieszka w Toronto. The Case Against Jihad to protest muzułmanki przeciw świętej wojnie. Pisze, że to muzułmanie muszą przeciwstawić się religii wojującej z mieczem w ręku, że nikt inny tego za nich nie zrobi. Przywołuje nazizm i pisze o „dobrych muzułmańskich Niemcach”, którzy powstrzymają demonicznego Goebbelsa, który mówi w ich imieniu, zradykalizował dzieci, zasłonił twarze kobiet, ogłosił wojnę przeciw Zachodowi i innym muzułmanom.     


Farzana Hassan twierdzi, że muzułmańskie zwyczaje i historia zostały porwane przez agresywną i zbrodniczą mniejszość. To nie jest cała prawda. Autorka doskonale wie, że ta mniejszość podpiera się prawdziwymi naukami islamu. Ale Farzana chce dotrzeć do umiarkowanych wierzących, do tych, dla których wiele wersetów Koranu jest odrzucających. Wierzy w reformy i to nie musi być naiwna wiara. Wie, że zmiana nie przyjdzie z góry, może być tylko efektem buntu, odrzucenia nauk głoszonych z ambon.       


We wszystkich religiach powtarza się ta sama historia, apostaci odrzucają strach, są bardziej widoczni, głośniejsi, lepiej zorganizowani. Wierzących, kórzy marzą o religii z ludzką twarzą jest prawdopodobnie więcej, często mówią półgłosem, obawiając się posądzenia, że spierają się z Bogiem. Twarzą muzułmańskiego feminizmu są albo kobiety, które szukają kompromisu, łagodniejszego szariatu, trochę bardziej świeckiego państwa, ścigania morderców kobiet, ochrony dzieci przed małżeństwami albo kobiety, które porzuciły islam i mówią pełnym głosem o barbarzyństwie religii, która nienawidzi kobiet. Ich książki, przynajmniej te, którymi otwierają swoje nowe życie, to zazwyczaj opowieść o własnym dzieciństwie i młodości.     


(Zdjęcie: Wikipedia)
(Zdjęcie: Wikipedia)

W tych opowieściach nieustannie powracają matki, które są strażniczkami zniewolenia, które są zbrojnym ramieniem instytucji religijnych. Pilnują każdego kroku, podglądają, kontrolują, biją, zmuszają do niechcianych małżeństw, zmieniają życie swoich córek w piekło.


Yasmine Mohammed urodziła się już na Zachodzie, ale jej matka każdego dnia pilnowała, żeby przypadkiem nie stała się jego częścią, bita przez matkę, gwałcona przez ojczyma, poniewierana przez nauczycieli religii, zmuszona do małżeństwa z obcym człowiekiem, który był nie tylko koszmarnym, bijącym i gwałcącym mężem, ale okazał się terrorystą. Ale ucieczka nawet od takiego piekła okazuje się niezwykle trudna. Łamanie kolejnych zakazów wymaga heroizmu. Zdjęcie z głowy chusty, normalne zachowanie w kontaktach z innymi, pozbycie się ciągłego stachu. Do końca pozostaje nadzieja, że matka któregoś dnia okaże ludzkie uczucia, uzna, że jej dziecko jest ważniejsze niż religijne nakazy. Ta nadzieja jest jednak płonna. Wszystkie więzy trzeba zerwać raz na zawsze. Trzeba powiedzieć: wynoście się.



Sarah Haider to rozumie, chociaż ona sama miała dużo więcej szczęścia. Urodzona w Pakistanie. Wychowana w liberalnej muzułmańskiej rodzinie miała prawo czytać książki, została ateistką jako szesnastolatka, z czasem zdołała przeciągnąć do ateizmu własnego ojca. Zdumiona trudnością ucieczki z piekła własnej kultury religijnej założyła organizację „Byli Muzułmanie Ameryki Północnej”. Jej pomoc kieruje się głównie w kierunku kobiet, ponieważ im trudniej uciec. Zdawała sobie sprawę, że spotka się z wrogością muzułmańskiego getta w Ameryce, nie spodziewała się, że spadną na nią gromy ze strony liberałów, chrześcijan i ateistów oburzonych jej islamofobią. Coraz częściej okazuje się, że ci liberałowie wolą słuchać innych muzułmanów, takich jak socjolog z Colorado University, Mohamed Amine Brahimi, autor obszrnego artykułu o muzułmańskich dysydentach. Jak ich definiuje?

„Muzułmański dysydent to termin ukuty, żeby opisac tych, których dyskurs służy usprawiedliwianiu islamofobii w jej najrozmaitszych formach i na najróżniejszych forach. Mimo ich różnych społecznych charakterystyk i trajektorii, ci intelektualiści podzielają te same alarmistyczne opinie w sprawie islamu. Stanowisko przyjmowane przez tych dysydentów jest formą oporu przeciw rzekomej ‘islamizacji’ społeczeństwa…”

Ten amerykański socjolog wymienia walczącą o prawa kobiet, pochodzącą z Bengalu Taslimę Nasrin, Syryjkę Wafę Sultan i wiele innych, ale na wszelki wypadek pomija Malalę Yousafzai, laureatkę Nagrody Nobla za jej walkę o prawo dziewczynek do nauki. Przekonuje, że ci dysydenci szkalują islam dla sławy i dla pieniędzy, nie wspomina oczywiście o Boko Haram, terrorystycznej organizacji działającej w Afryce, której nazwa oznacza „zachodnia nauka jest zakazana”, a która masowo porywa dziewczynki ze szkół, żeby ocalić je przed zepsuciem przez zamienienie ich w seksualne niewolnice.   


Patrzę na moją prywatną listę tych wspaniałych kobiet, takich jak pięknie wierząca i marząca o religii z ludzką twarzą Qanta Ahmed i krzycząca o konieczności pożegnania z islamem Anjuli Pandavar, która nie wierzy w to, że islam może kiedykolwiek mieć dla kobiet ludzką twarz. Jej wściekłość przypomina mi wściekłość Oriany Fallaci. Czytając jej list mam zwariowane skojarzenie z jednym z ostatnich artykułów amerykańskiego biologa Jerry’ego Coyne’a o morskich ślimakach, które od tysięcy lat atakowane są przez paskudnego pasożyta pozbawiającego je możliwości rozmnażania się. Ten pasożyt siedzi w całym ciele z wyjątkiem głowy, więc z pomocą ewolucji ślimaczki nauczyły się odrywać swoją głowę i odtwarzać wolny od pasożytów tułów, pod hasłem „będę żył”. Nie wszystkim się to udaje, ale te, które przeżywają wydają się być zdecydowanie szczęśliwsze.


Jak co dzień zaglądam na stronę Dziewuchy dziewuchom”. Najnowszy wpis jest sarkastyczny:

„Ordo Iuris nie są fundamentalistami finansowanymi przez Kreml, trybunał Przyłębskiej działa wzorowo, a Polska wcale nie jest rasistowskim państwem. Bo katolicyzm jest religią miłości, równości i zrozumienia.”

Kolejny, który mnie zatrzymał, to reakcja na artykuł z Oko.press pod tytułem TVP szczuje, działaczki dostają groźby: „Niedługo zdechniesz, krew za krew”:

„Wiadomości" TVP regularnie nazywają osoby demonstrujące „zwolennikami zabijania nienarodzonych dzieci". Z propagandy można się śmiać, ale są ludzie, którzy takie hasła rozumieją dosłownie. Część z nich chce się rozprawić z „mordercami dzieci" - dowodem na to są maile z pogróżkami, które otrzymały organizacje pro-choice 8 marca tego roku:


„Popierasz Strajk Kobiet? Teraz przyszedł czas na spłatę. Podłożyliśmy już bombę w twoim biurze. Nie słyszałaś. Wysadzimy ją w powietrze. O wiele za długo znosiliśmy wybryki lewaków, ich wezwanie do zniszczenia tradycyjnych wartości. My nie możemy dłużej przymykać na to oczu. Będziemy działać zdecydowanie. Nie obchodzi nas twój los. Ostrzeżenie już było. W takim razie proszę winić tylko siebie.


Aborcja to morderstwo! Życie za życie! Krew za krew!"


Powoli przechodzimy do porządku dziennego nad faktem, że nadawca publiczny w oficjalnych komunikatach używa tego samego języka, co ekstremiści. Ta znieczulica ma swoje konsekwencje: od szczucia do przemocy fizycznej prowadzi krótka droga. Czy nie przekonała nas o tym tragiczna śmierć Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza?


Przemoc nie jest przypadkowym elementem w działaniach ruchu antyaborcyjnego - przemoc jest jego istotą. A naszym obowiązkiem jest mówić o tym głośno i wyraźnie.”

I dziewczyny mówią, coraz głośniej i coraz wyraźniej, bo to jedyna szansa obrony przed pasożytami atakującymi wszystko prócz głowy.  

 


Skomentuj Tipsa en vn Wydrukuj






Nowy ateizm i krytyka religii

Znalezionych 903 artykuły.

Tytuł   Autor   Opublikowany

Nowy ateizm   Koraszewski   2013-11-16
Agnostyk czy ateista?   Koraszewski   2013-12-05
Konstytucyjni ateiści   Koraszewski   2013-12-05
Portret wielkiego agnostyka   Coyne   2013-12-14
Złe wiadomości   Coyne   2013-12-17
Pięć dowodów na istnienie Boga od teologa dla ateistów pod choinkę   Coyne   2013-12-19
Katolicki hierarcha mówi, że anioły istnieją, ale są bezskrzydłe   Coyne   2013-12-24
“Rozum został stworzony przez Boga”   Coyne   2014-01-03
Opowieść o religijnym odwróceniu   Joseph   2014-01-06
Podsumowanie ataków na ateistów   Coyne   2014-01-07
Nie - dla umiłowania cierpienia   Kuhlenbeck   2014-01-07
Zmyślona podróż do nieba   Coyne   2014-01-12
Dziedzictwo nietolerancji   Shahid   2014-01-12
Islamscy radykałowie zabili kolejnych medyków   Coyne   2014-01-13
O modlitwie i petycji   Gogineni   2014-01-13
List otwarty do boga islamu   Imani   2014-01-17
Chrześcijanie XXI wieku   Koraszewski   2014-01-17
Kolejne kopniaki dla ateistów w “Slate”   Coyne   2014-01-18
Nauka kontra wiara: żadnego konfliktu!   Coyne   2014-01-21
O źródłach autocenzury   Nasreen   2014-01-24
Jakie są “najlepsze” argumenty na rzecz istnienia Boga?   Coyne   2014-01-24
Ateistom ma być ciężko   Coyne   2014-01-31
No i wydało się...   Kruk   2014-02-04
Strzelanie zza pleców Boga   Koraszewski   2014-02-06
Zostałem “Cenzorem Roku"!   Coyne   2014-02-12
Święta glina   Hili   2014-02-14
Jeśli wlazłeś między wrony...   Coyne   2014-02-17
Dlaczego religia może być racjonalna, ale robi to w zły sposób   Coyne   2014-02-20
Droga do wolności   Feldner   2014-02-24
Całun Turyński: Dlaczego religia jest pseudonauką   Coyne   2014-02-24
Jajecznica   Kruk   2014-02-27
Polityka Nowego Ateizmu   Bum   2014-02-28
Długi ateistów   Koraszewski   2014-03-03
Wkrótce w księgarniach: nowa apolegatyka Boga   Coyne   2014-03-07
Upiory religii   Ferus   2014-03-08
Życie seksualne wczoraj i dziś   Koraszewski   2014-03-11
Testowanie hipotezy Boga   Stenger   2014-03-11
Szkoły nie są polem bitwy religii!   Gogineni   2014-03-13
Czy Bóg jest bezcielesną osobą?   Coyne   2014-03-16
Głos czarnej owcy   Ferus   2014-03-18
Wyrafinowana teologia szyicka   Taheri   2014-03-19
Bóg jako lokomotywa   Koraszewski   2014-03-21
Czy ateiści są snobami intelektualnymi?   Coyne   2014-03-22
Zegarek na wrzosowisku   Ferus   2014-03-26
O nadziei w tym i owym   Koraszewski   2014-03-27
Bóg, moralność i geografia   Coyne   2014-03-28
Humanizm ewolucyjny   Ferus   2014-04-09
Kpatinga: wioska czarownic   Igwe   2014-04-13
Trzeba przestać milczeć   Ahmed   2014-04-15
Rozprawa między panem, zupą i szatanem   Kruk   2014-04-18
Kult Cargo   Szczęsny   2014-04-20
Najgłupsze dokopywanie ateistom w tym roku   Coyne   2014-04-21
Humanizm ewolucyjny II     2014-04-22
Kolejny kiepski argument na rzecz Boga   Coyne   2014-04-24
Duchowość i seksualność szatana XXI wieku   Kruk   2014-04-30
Ateizm luk   Coyne   2014-04-30
Niemago rejestruje swój związek   Kruk   2014-05-04
Ponad dobrem i złem   Ferus   2014-05-05
Recykling sił nadprzyrodzonych   Koraszewski   2014-05-22
Wojna o Adama i Ewę   Coyne   2014-05-25
O kamiennych tablicach i nieco sfałszowanych zwojach   Szczęsny   2014-06-03
Ateizm zakwefiony   Coyne   2014-06-07
Czy religia jest nałogiem?   Koraszewski   2014-06-08
Filozof gromi ateistów z głupich powodów   Coyne   2014-06-10
Państwo częściowo wyznaniowe   Koraszewski   2014-06-15
Kiedy być “ekumenicznym” – a kiedy nie   Tsalic   2014-06-16
Hiszpania deportuje byłego muzułmanina za krytykowanie islamu   Coyne   2014-06-20
Głupie twierdzenia o fundamentalistycznych ateistach   Coyne   2014-06-22
Mój problem z Bogiem   Angier   2014-06-24
Ekumeniczna nienawiść   Koraszewski   2014-06-26
Czy Bóg jest kręgowcem bez substancji?   Coyne   2014-06-26
Manifest ateisty   Harris   2014-06-27
Ewolucja teistyczna kiepsko się sprzedaje   Coyne   2014-06-29
Ostre światło nauki   Dennett   2014-07-01
Socjologia sekularyzmu   Koraszewski   2014-07-02
To nie okupacja, to islam   Greenfield   2014-07-05
Wiara szukająca ucieczki   Koraszewski   2014-07-14
Czy wierzący uważają pismo święte za dosłowną prawdę?   Coyne   2014-07-16
Gdyby Bóg istniał, miałby się z czego tłumaczyć   Fatah   2014-07-22
Dobre i złe powody, by wierzyć   Dawkins   2014-07-24
Nauka Biblii i praktyki religijne   Twain   2014-07-27
Czy nasze wartości pochodzą od Boga?   Stenger   2014-07-31
Segregowanie uczniów według wyznania jest złym pomysłem   Ridley   2014-08-01
Osaczeni   Rushdie   2014-08-05
Ameryko, obudź się!   Imani   2014-08-08
Bonobo i pogromca ateistów   Coyne   2014-08-12
Bonobo i pogromca ateistów. Część II   Coyne   2014-08-13
Królik jest pytaniem   Celeste Hale   2014-08-16
Katolickie barbarzyństwo w Europie   Coyne   2014-08-19
Religia, “Playboy” i Frank Sinatra   Coyne   2014-08-27
Myśli i materia   Stenger   2014-08-31
Świadkowie Jehowy i odmowatransfuzji krwi dla dziecka   Coyne   2014-09-07
Machina religijnej nienawiści w działaniu   Chandra   2014-09-09
Biblia źródłem moralności? Żartujesz sobie!   Coyne   2014-09-10
Marsz lunatyków do Armagedonu   Harris   2014-09-13
O rzekomym wojującym, fundamentalistycznym, ateizmie   Coyne   2014-09-15
Afrykański eksport starego chrześcijańskiego barbarzyństwa   Igwe   2014-09-16
Wolność słowa w Yale   Koraszewski   2014-09-18
Nauka dyskutowania o niczym   Coyne   2014-09-20
Jeśli ISIS nie jest islamskie, Inkwizycja nie była katolicka   Coyne   2014-09-21

« Poprzednia strona  Następna strona »
Polecane
artykuły

Lekarze bez Granic


Wojna w Ukrainie


Krytycy Izraela


Walka z malarią


Przedwyborcza kampania


Nowy ateizm


Rzeczywiste łamanie


Jest lepiej


Aburd


Rasy - konstrukt


Zielone energie


Zmiana klimatu


Pogrzebać złudzenia Oslo


Kilka poważnych...


Przeciwko autentyczności


Nowy ateizm


Lomborg


„Choroba” przywrócona przez Putina


„Przebudzeni”


Pod sztandarem


Wielki przekret


Łamanie praw człowieka


Jason Hill


Dlaczego BIden


Korzenie kryzysu energetycznego



Obietnica



Pytanie bez odpowiedzi



Bohaterzy chińskiego narodu



Naukowcy Unii Europejskiej



Teoria Rasy



Przekupieni



Heretycki impuls



Nie klanial



Cervantes



Wojaki Chrystusa


Listy z naszego sadu
Redaktor naczelny:   Hili
Webmaster:   Andrzej Koraszewski
Współpracownicy:   Jacek, , Małgorzata, Andrzej, Henryk